اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای

اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای

در ابتدا این اتحادیه برای بازسازی اروپای جنگ زده پایه‌گذاری شد تا بتواند تجارت بین‌المللی خود را بهبود بخشد. اتحادیه از بین ۸ کشور غربی اروپایی بلژیک، فرانسه، دانمارک، هلند، نروژ، سوئد، سوسیس، بریتانیا کارش را آغاز کرد. با اینکه اتحادیه حمل و نقل جاده ای در ابتدا مسائل خاص اروپا را در نظر داشت، اما در مدت کوتاهی به عنوان تنها سازمان حمل و نقل در سطح جهان مطرح شد. اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای امروزه ۱۵۲عضو از کشور‌های مختلف را داراست و همه ساله در کنگره‌های مختلف شرکت کرده تا تجربیاتش را در اختیار سایر سازمان‌های بین المللی قرار دهد.

 

 

ایرو چیست؟

ایرو مخفف INTERNATIONAL ROAD TRANSPORT UNION است. اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای در ۲۳ مارس سال ۱۹۴۸ در ژنو تأسیس شد. بعد از جنگ جهانی دوم اقتصاد اروپا رونق یافت و حجم مبادلات بازرگانی افزایش یافت، در چنین شرایطی وجود یک سازمان بین المللی که بتواند تمامی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای را دور هم جمع کند احساس می‌شد. اتحادیه حمل و نقل جاده ای توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل و شورای اروپا به عنوان مشاور سازمان‌های کشورهای دیگر تأسیس شد. کشور‌های اروپایی با کمک دیگر کشورها چون سوئد، هلند و فرانسه این اتحادیه را بنا نهاد. ایرو دارای ۱۵۲ عضو از جمله کشور ایران بوده و به دو گروه تفکیک شده:

ایرو چیست؟

اعضای فعال که فدراسیون حمل و نقل جادهای را پوشش میدهد و گروههای وابسته که شرکتها و افرادی علاقه مند به این اتحادیه راشامل میشود. اعضای فعال از ۱۰۴ عضو از جمله صنایع و معادن و اتاق بازرگانی ایران و اعضای وابسته ۴۸ عضو از جمله اسکانیای سوئد را شامل می‌شود.

 

 

وظیفه اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (ایرو) چیست؟

این اتحادیه ازحمل و نقل جاده‌ای در تمام نقاط دنیا حمایت می‌کند. ایرو، سازمان حمل و نقل جاده‌ای است، که از منافع رانندگان و متصدیان حمل و نقل انواع وسایل نقلیه جاده‌ای از جمله اتوبوس، تاکسی، کامیون به منظور توسعه حمل و نقل ورشد اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه، در سراسر جهان حمایت می‌کند.

  • گسترش فنون راه‌سازی
  • اصلاح و بهبود شبکه جاده‌ها و شاه‌راه‌های دنیا
  • گردآوری و انتشار آمار مربوط به راه‌ها
  • ارائه اطلاعات فنی، اقتصادی، آموزشی مربوط به بهسازی راه‌ها به اعضای فدراسیون

اهداف اتحادیه حمل و نقل جاده ای (ایرو)

اهداف اتحادیه حمل و نقل جاده ای، ایجاد تضمینات کارنه نیز بر اساس توافقات به وجود آمده توسط کمیته اداری سازمان ملل و ارتقا سطح حمل و نقل بین المللی جاده‌ای به صورت مستمرمی باشد.به اختصار به اهداف این اتحادیه می‌پردازیم:

اهداف اتحادیه حمل و نقل جاده ای (ایرو)

  • از منافع حمل و نقل جاده‌ای که منطبق بر سیاست‌های مورد توافق موسسات عضواتحادیه دفاع می‌کند.
  • اسناد لازم برای حمل و نقل جاده‌ای از جمله سی‌ام آر را تهیه کرده است.
  • توسط مقامات دولتی تسهیلات برای اجازه نامه‌های بین المللی را صادر می‌کند.
  • برای توسعه حمل و نقل جاده‌ای موانع را برداشته تا حمل و نقل جاده‌ای را مستمر و مداوم انجام گیرد.
  • با ایجاد دفترچه تیر، تشریفات گمرکی را کاهش داده است.
  • هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و مالیات اضافی را حذف کند.
  • هماهنگی بین اعضای و کارکنان خود و تشویق پرسنل کارآمد از طریق دادن جوایزی چون دیپلم افتخار به بهترین راننده و جایزه بزرگ افتخار به راننده‌ای که کار شجاعانه و استثنایی در راه اجرای عملیات حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌دهد.

 

 

تشکیلات سازمانی اتحادیه حمل و نقل جاده ای IRU

شورای مدیریت: بالاترین سمت در اتحادیه میباشد. تصمیم گیری در سیاست‌های اتحادیه، تعیین صلاحیت و انتخاب هیئت مدیره از وظایف شورای مدیریت است. حمل و نقل تجاری مسافر، حمل و نقل تجاری کالا، حمل و نقل شخصی یا غیر تجاری کالا و مسافر ازبخش‌های این شوراست.

هیئت مدیره: از مدیر عامل و هشت عضو دیگرتشکیل شده است. نظارت بر امور اجرایی شورای مدیریت از وظایف هیئت مدیره است.

دبیرخانه: برقراری ارتباط با قسمت‌های مختلف اتحادیه، اجرای تصمیمات شورای مدیریت و هیئت مدیره از وظایف دبیرخانه است.

کمیته هفت گانه مشورتی: اتحادیه دارای هفت کمیته مراجع مشورتی است که در زمینه‌های زیر فعالیت میکنند: فنی، حقوقی، ایمنی جاده‌ای، اسنامه، مالی، روابط کاری، مسائل گمرکی.

کمیتههای سه گانه ارتباطی: ارتباط با کشور‌های اروپایی از اهداف این کمیته هاست. کمیته سه گانه ارتباطی شامل:

  1. کمیته ارتباط برای حمل و نقل حرفه‌ای مسافر
  2. کمیته ارتباط برای حمل و نقل حرفه‌ای محصول و کالا
  3. کمیته ارتباط برای حمل و نقل شخصی

مقررات اتحادیه حمل و نقل جاده ای

مقررات وضع شده، یکی از قوانین اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بین المللی است، که در سال  ۱۹۹۲به تصویب رسیده و از سال ۱۹۹۵ برای کلیه کشورهایی که عضو این اتحادیه هستند، لازم الاجرا است. این مقررات شامل:

مقررات اتحادیه حمل و نقل جاده ای

  • حداقل سن رانندگی (که برای وسایط نقلیه باربری ۱۸ و ۲۱ سال تمام و برای رانندگی با وسایط نقلیه مسافربری حداقل ۲۱ سال تمام است).
  • زمان مجاز رانندگی، زمان استراحت، کارت شناسایی راننده و مدت اعتبار آن (پنج ساله)
  • استفاده از تاخوگراف
  • چگونگی ساخت و صدور مجوز ساخت و نحوه پلمپ آن
  • چگونگی استفاده از برگ‌های تشخیص وضعیت رانندگی

 

 

ارتباط با شرکت وانیکس

حمل و نقل بین المللی یعنی انتقال مسافر یا کالا بین دو کشور است. این انتقال ممکن است از طریق مرز زمینی، دریایی یا هوایی صورت گیرد. حمل و نقل و توزیع در تجارت بین المللی نقش اساسی دارند. لازم است شرکت‌ها روش صحیح حمل و نقل را برای اطمینان از کارایی و مقرون به صرفه بودن بسته‌های خود انتخاب کنند. عوامل مختلفی بر تصمیم شرکت در مورد نوع حمل و نقل تأثیر می‌گذارد، از جمله تجاری، کشور مقصد و نوع کالا باشند. شرکت وانیکس با سال‌ها تجربه در این زمینه بهترین گزینه روی میز شماست. با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر