نرم افزار ترخیص کالا

نرم افزار ترخیص کالا

با خرید نرم افزار ترخیص کالا از گمرک، توسط شرکت‌هایی که در زمینه ترخیص کالا و امور بازرگانی فعالیت دارند، طی شدن این فرایندها را بسیار روان‌تر کرده است.

 نرم افزار ترخیص کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

گمرک و امور مربوط به آن از سال‌ها پیش وجود داشته و بسیاری از کشورها برای صادرات و واردات محصولات خود به کشورهای دیگر حق گمرک پرداخت می‌کردند. اما امروزه یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا، مرحله ترخیص کالا از گمرک است و این مرحله زیر نظر سرپرست ترخیص انجام می‌شود. چون تعرفه و هزینه ترخیص کالا از گمرک در کشور ما بالاست، فرایند ترخیص یکی از مراحل پر هزینه برای شرکت‌هایی است که در زمینه بازرگانی فعالیت دارند، محسوب می‌شود. از این رو نرم‌افزاری ایجاد شده تحت عنوان نرم‌افزار ترخیص، این نرم‌افزار باید این توانایی را داشته باشد تا تمام قسمت‌ها را بر اساس واقعیت و به‌صورت کاملاً کاربردی ایجاد کند.

 

 

 نرم افزار ترخیص کالا چیست و چه کاربردی دارد؟
نرم افزار ترخیص کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

از جمله کاربردهای نرم افزار ترخیص کالا :

  • معرفی شرکت ترخیص کالا و حوزه فعالیتشان، مکانیزه کردن فعالیت‌ها، برقراری ارتباط آنلاین شرکت با شرکت‌های دیگر.
  • با استفاده از نرم افزار ترخیص کالا، به شکل اتوماتیک هزینه‌های شرکت‌های ترخیص کننده کالا اعمال می‌شود و فقط نیاز است هزینه‌ها و تعرفه‌های مربوط به فاکتورهای خرید شرکت را به‌صورت مجزا حساب کنید.

ویژگی‌های نرم افزار ترخیص کالا  چیست؟

  • ثبت کردن اطلاعات پروفرما همراه با اطلاعات کالا با تمام جزئیات از جمله: کد تعرفه، وزن ناخالص و خالص بار، تعداد کالا، قیمت و … .
  • محاسبه ارزش کل پروفرما به‌صورت خودکار: با واردکردن تمام اطلاعات، هزینه پروفرما، تخفیفات، دیگر هزینه‌ها و قیمت نهایی پروفرما به‌صورت کاملاً خودکار محاسبه می‌شود.
  • قابلیت ایجاد بخش‌های متنوع برای پروفرما و ثبت کردن پرونده برای هر بخش: قابلیت و امکان ثبت سفارش بار در بازه‌های زمانی متفاوت در پروفرما؛ برای رسیدن به این هدف، هر بخش باید شماره پرونده مختص خود را داشته باشد و رسیدگی به مراحل آن به‌صورت مجزا قابل انجام و پیگیری باشد.
  • ثبت کردن و کنترل مراحل مختلف ترخیص کالا: در نرم افزار ترخیص کالا بعد از ایجادکردن پروفرما و تخصیص شماره پرونده، باید روند تمام مراحل مشخص باشد که از گرفتن گواهی بازرسی و بررسی اطلاعات ثبت سفارش شروع و تا باربری محموله و تحویل کالا به صاحب کالا و صادرکردن صورت‌حساب را شامل می‌شود. علاوه‌برآن نرم‌افزار باید امکان حذف و اضافه‌کردن مراحل جدید که متناسب با روال کاری شرکت ترخیص کالا است را داشته باشد.

 

 

قابلیت و امکان جستجو و بایگانی کردن هر پرونده: با گذر زمان وقتی تعداد زیادی پرونده مثل پرونده‌های در جریان یا بایگانی شده داشته باشید، سریع‌ترین راه برای پیداکردن پرونده موردنظر، استفاده از بخش جستجوی پرونده‌های بایگانی شده در نرم‌افزار است.

  • گرفتن گزارش‌های متنوع شامل عملیات اقدامی روزانه، شرایط فعلی پرونده. گزارش‌گیری هدفمند و متنوع، حاصل ثبت دقیق اطلاعات در پارت‌های مختلف نرم‌افزار است که توسط کارکنان شرکت و یا صاحب کالا و کارفرما انجام می‌شود و از ویژگی‌های کاربردی در نرم‌افزارهای ترخیص کالا است.

اینکه هر روز چه عملیاتی روی هر پرونده انجام می‌شود و وضعیت کنونی پرونده چگونه است و همچنین باید توانایی ایجاد گزارش‌های از تعداد پرونده‌های در جریان در تمامی مراحل به‌منظور حذف و برطرف‌کردن نقاط ضعف را دارا باشد. تمامی گزارش‌های به‌صورت پیش‌فرض در نرم‌افزار ترخیص باید وجود داشته باشد و امکان افزودن هر نوع گزارش متناسب با روند کاری هم باید فراهم باشد.

  • پنل کاربری برای صاحب بار: صاحب بار یا کارفرما برای مشاهده شرایط و وضعیت پرونده، کنترل صورت‌حساب‌ها، ارسال مدارک و اسناد، پرداخت کردن آنلاین هزینه‌ها، باید پنل کاربری مختص خود را داشته باشد. پنل کاربری با داشتن امکاناتی برای انجام امورات ذکر شده و همچنین مشاهده وضعیت پرداختی‌ها و ثبت‌کردن فیش‌های پرداختی و همچنین پیگیری پرونده، کاهش حجم مکالمات و مراجعات و بهبود روند مشتری‌مداری، برای صاحبان کالا بسیار پرکاربرد است.

انواع خریداران نرم افزار ترخیص کالا

  1. خریداران کسب‌وکارهای کوچک: هستند شرکت‌های کوچکی که در حوزه خدمات گمرک فعالیت دارند و کار ترخیص بار را انجام می‌دهند؛ این گروه از شرکت‌ها باید به دنبال نرم‌افزارهایی بگردند که از قسمت ثبت و کنترل مراحل متنوع ترخیص کالای قوی، برخوردار باشند.
  2. خریداران کسب‌وکارهای متوسط و در حال رشد: شرکت‌هایی هستند که تمامی مراحل خرید، بازاریابی، حمل‌ونقل محصول و در آخر ترخیص محموله از گمرک را تحت عنوان خدمات و سرویس به مشتریان ارائه می‌دهند. این گروه از شرکت‌ها نیاز دارند یک نرم‌افزار بازرگانی تمام و کمال داشته باشند تا از تمامی مراحل و قسمت‌های کسب‌وکارشان پشتیبانی کند و پوشش دهد.

 

 

انواع خریداران نرم افزار ترخیص کالا
انواع خریداران نرم افزار ترخیص کالا

مزایای استفاده از نرم افزار ترخیص کالا چیست؟

  1. خودکار شدن روند انجام و فرایند کارها
  2. کاهش ضریب اشتباهات در طی امور
  3. کاهش ناهماهنگی‌های موجود
  4. کاهش اختلافات بین گمرک و صاحب کالا
  5. سیستم حفظ و نگهداری حساب اعتباری
  6. کسر خودکار حقوق و عوارض آن با استفاده از نرم‌افزار متصل به سیستم بانکی گمرک
  7. تهیه و تنظیم مدارک تجارتی محصول
  8. هماهنگی و نظم بین مراحل مختلف از قبیل: بارگیری، تخلیه، انبارداری و حمل و جابه‌جایی محموله و توزیع آنها

 در زمان تهیه نرم‌افزار ترخیص، به چه موردی باید توجه کرد؟

اکثر نرم‌افزارهایی که برای این‌گونه کسب‌وکارها مثل ترخیص کالا تولید شده؛ امکان بهره‌برداری از موبایل را هم دارند. ترخیص‌کاران به‌خاطر کار زیاد و پرمشغله نیاز دارند بسیاری از نرم‌افزارها را روی موبایلشان نصب کنند، پس باید در حین خرید حتماً توجه کنند تا بخش‌هایی که مورد استفاده‌شان است حتماً از چارچوب موبایل هم پشتیبانی کند.

 در زمان تهیه نرم‌افزار ترخیص، به چه موردی باید توجه کرد؟
در زمان تهیه نرم‌افزار ترخیص، به چه موردی باید توجه کرد؟

سخن پایانی با وانیکس

همان‌طور که گفته شد امروزه بسیاری از امور به‌وسیله نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف و به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می‌شوند؛ مشخص است که با وجود انواع مختلف نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف کسی که می‌خواهد وارد حوزه واردات و صادرات شود؛ دچار سردرگمی خواهد شد. در این حین وجود یک شرکت با کادر کاملاً حرفه‌ای و آگاه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. شرکت معتبر تجاری وانیکس با سابقه درخشان آماده ارائه خدمات مختلف به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر