مشاوره سرمایه گذاری

برای مثال وقتی که شخصی کالایی را سرمایه‌گذاری می‌کند هدف خرید و استفاده از آن کالا برای افزایش سرمایه و رسیدن به سود در آینده است. هدف بیشتر سرمایه‌گذاران دستیابی به بازدهی بیشتر است. در این مطلب علاوه بر خدمات و اهمیت مشاوره سرمایه گذاری به سؤالات مهم دیگر نیز پاسخ خواهیم داد. شما می‌توانید برای اطلاع از سؤالات خود با مشاورین ما نیز تماس بگیرید.

 

 

مشاوره سرمایه گذاری چیست؟

منظور از مشاوره سرمایه گذاری یا به زبان انگلیسی Investment Advisor ارائه توصیه‌های سرمایه‌گذاری درباره تحلیل اوراق بهادار و معاملات به افراد مختلف است.

مشاوره سرمایه گذاری چیست؟

مشاور سرمایه‌گذاری کیست؟

مشاورین یا مشاوران سرمایه‌گذاری فرد یا گروهی هستند که هنگام ارائه راهنمایی موظفند ابزارهای مالی مناسب را با توجه به اهداف مالی کوتاه‌مدت یا بلندمدت سرمایه‌گذاران و وضعیت مالی فرد توصیه کند. متخصصان سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن تحمل زیان مشتریان با آنها مشاوره می‌دهند که با مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم به بررسی و دارایی مراجعه‌کنندگان می‌پردازند و با توجه به توانایی مالی فرد برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف سرمایه راهکار خود را ارائه می‌دهند.

در حقیقت می‌توان گفت که مشاورین سرمایه‌گذاری اشخاصی هستند که با مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار در زمینه فروش یا خرید سهام یا سایر اوراق بهادار به افراد حقیقی و یا حقوقی مشاوره می‌دهند. اگر قصد ورود به بازار بورس و شروع معامله سهام دارید؛ ولی فرصت کافی برای تحلیل بازار یا گرفتن تخصص لازم را ندارید می‌توانید برای سرمایه‌گذاری موفق از خدمات مشاوره مجموعه وانیکس بهره‌مند شوید.

 

 

خدمات مشاوره در سرمایه گذاری

ما در این مقاله خدماتی که یک مشاور سرمایه‌گذاری می‌تواند به افراد ارائه دهد را بیان کرده‌ایم:

  • تحقیق و تحلیل در سرمایه‌گذاری و ارائه آن‌ها به سرمایه‌گذاران با توجه به بازارهای سرمایه
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری
  • توصیه به خرید، فروش یا نگهداری
  • سبدگردانی و مدیریت‌کردن سرمایه برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی
  • مشاوره در زمینه ریسک
  • اظهارنظر درباره روند قیمت و ارزش‌گذاری
  • آموزش نحوه سرمایه‌گذاری مناسب در بازارهای مختلف سرمایه

خدمات مشاوره در سرمایه گذاری

دلایل نیاز به مشاوره سرمایه گذاری

برای فعالیت هوشمندانه در بازار بورس موفقیت در هر نوع سرمایه‌گذاری سه‌راه وجود دارد.

  • شرکت در دوره‌های آموزش یادگیری مفاهیم و روش‌های تحلیلی و اصطلاحات موجود در آن بازار
  • دریافت خدمات مشاوره از شرکت‌های مشاوره
  • استفاده از خدمات سرمایه‌گذاری مانند سبدگردانی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری

در هر سرمایه‌گذاری که ویژگی‌های خاص خود را دارد کسب تبحر در بازار نیازمند تجربه و زمان است و خدمات مشاوره سرمایه این تجربه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. این مشاوره تسهیلات مرتبط در حوزه مالی و اقتصادی دارد و مدت‌زمان صرف شناسایی بازارهای مختلف در شرایط مختلف کرده است و با تجربه خود احتمال موفقیت در سرمایه‌گذاری او بیشتر است.

 

 

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری

با پیدایش نهادهای مالی در راستای تصویب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید شرکت‌های مشاوره برای سرمایه‌گذاری ایجاد شدند که خلا آن در شرکت‌های معتبر برای ارائه خدمات متنوع سرمایه‌گذاری تأمین مالی و اشخاص حقیقی و حقوقی را پر کردند.

این شرکت‌ها با در نظر داشتن ساختار و الزامات قانونی و همچنین نوآوری‌های به وجود آمده در محصولات ارائه خدمات سرمایه‌گذاری می‌پردازند. خدمات شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری به پنج دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • خدمات تحقیقات ( Investment research services): شرکت‌های مشاوره گزارش‌های تحلیلی مختلف در حیطه بازار سرمایه بازار جهانی و اقتصاد کلان را در قالب تعرفه‌های مشخص و محصولات متنوع در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار می‌دهند. به‌واسطه تحقیقات صورت‌گرفته این افراد می‌توانند برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری خود از قدرت تجزیه‌وتحلیل بالاتری بهره‌مند شوند.
  • سبدگردانی ( Portfolio management ): برخی از شرکت‌های مشاوره که دارای مجوز سبدگردانی هستند می‌توانند از طرف سرمایه‌گذاران خود سرمایه آنها را به طور اختصاصی در اختیار بگیرند.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری (Capital market funds): این صندوق‌ها با جمع‌آوری وجه خرد و مدیریت آنها به‌صورت کاملا حرفه‌ای سعی می‌کنند که هزینه‌ها و ریسک سرمایه‌گذاری را برای افراد کاهش دهند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به استراتژی‌های مختلف در سرمایه‌گذاری سعی می‌کنند گزینه مناسبی را پیش روی افراد برای سلیقه‌های مختلف قرار دهند.

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری

  • آموزش (Training ): شرکت‌های مشاوره که دارای مجوز آموزش هستند می‌توانند در حیطه بازار سرمایه با برگزاری دوره‌های آموزش به ترویج تجربه کاربردی و دانش خود دیده سرمایه‌گذاری بپردازند.
  • مدیریت ثروت ( wealth management ): این شرکت‌ها می‌توانند فراتر از بازار سرمایه‌گذاری به ارائه مشاوره اختصاصی در بازارهای مختلف بپردازند در این صورت با دستیابی به شناخت کافی از سرمایه‌گذاران به مدیریت ثروت افراد باتوجه‌به انتظارات اهدافی که دارند پرداخته می‌شود.

مشاوره سرمایه گذاری در بورس

به بازاری که شرایط سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های کلان اقتصادی را برای تاجران آماده می‌کند بورس گفته می‌شود که در آن اوراق بهادار معامله می‌شود. گاهی بعضی از افراد به دلیل نداشتن شرایط و زمان برای یادگیری و تحلیل بازارهای بورسی و همچنین وجود نوسانات زیاد این بازار ریسک‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

 

در چنین شرایطی شرکت‌هایی که مورد تأیید سازمان بورس بودند با مشاوره ارائه راهکار درست، سیگنال بین افراد و همچنین کم‌کردن ریسک معاملات آنها کمک می‌کند تا مشاوره مناسبی را نسبت به اهداف مشتریان در اختیار آنها قرار دهند. انتخاب مشاوره در بورس مناسب‌ترین راه‌حل برای مشکل است؛ اما باید توجه کنید که مشاوران سرمایه‌گذاری در بورس اجازه تضمین سوددهی برای مشتری را ندارند.

سخن پایانی

افراد بسیاری هستند که با سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف مالی دنبال کسب درآمد هستند، اما سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به‌آسانی انجام نمی‌گیرد؛ زیرا نوسانات وارد شده به بازار سبب شده که ریسک سرمایه‌گذاری بالا باشد.

سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف به افراد کمک می‌کند که علاوه بر اینکه ارزش پول خود را در درجه اول حفظ کنند، بلکه کسب درآمد هم داشته باشند. شما می‌توانید برای مشاوره و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری با مجموعه حرفه‌ای وانیکس تماس بگیرید.

سؤالات متداول درباره مشاوره سرمایه گذاری

  • مشاوره سرمایه گذاری چیست؟

منظور از مشاوره سرمایه گذاری یا به زبان انگلیسی Investment Advisor ارائه توصیه‌های سرمایه‌گذاری درباره تحلیل اوراق بهادار و معاملات به افراد مختلف است.

  • خدمات مشاوره سرمایه گذاری چیست؟

خدمات مشاوره برای سرمایه‌گذاری شامل خدمات تحقیقات، سبدگردانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آموزش، مدیریت ثروت می‌شود که هر کدام کمک قابل‌توجهی به سرمایه‌گذاران می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *