بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون

به همین دلیل در ابتدا انواع سرمایه‌گذاری را معرفی کرده و سپس هرکدام را بررسی می‌کنیم. این بررسی به ما کمک می‌کند متوجه شویم اولا بهترین سرمایه‌گذاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، دوما کدام سرمایه‌گذاری این ویژگی‌ها را دارد که بتوان آن را بهترین نامید. پس اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید. قرار است نکات جالبی را با هم بیاموزیم.

 

 

روی چه چیز سرمایه گذاری کنیم

بستگی دارد این سوال را از چه کسی بپرسید. اگر از یک معلم بپرسید، می‌گوید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. تعدادی از افراد معتقدند که بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون این است که آن را صرف آموزش و گذراندن دوره‌های علمی و فنی گوناگون کنیم. چراکه تنها سرمایه‌ای که با ما باقی می‌ماند دانش و مهارت ما است.

روی چه چیز سرمایه گذاری کنیم

با این حال جدا از درست یا غلط بودن این سوال که علم بهتر است یا ثروت؟ ما به دنبال بررسی سرمایه‌گذاری مالی هستیم. یعنی فرض ما این است که شما توانسته‌اید با کار کردن یا به هر طریق دیگر ۱۵۰ میلیون تومان سپرده جمع کنید. منطقی است که این پول باید روی یک کالای با ارزش سرمایه‌گذاری شود تا ارزش آن در آینده چند برابر شود. اما روی چه کالایی باید سرمایه‌گذاری کرد؟

 

 

انواع سرمایه گذاری مالی

اگر بخواهیم کل کالاهای با ارزش موجود در بازار را تقسیم کنیم با سه دسته اصلی روبرو می‌شویم. دسته اول کالاهایی هستند که جزو سرمایه‌های کلان محسوب شده و شامل ملک و زمین هستند. این اموال عموما جزو سرمایه‌های با ارزشی هستند که همه ما باید نیاز داریم داشته باشیم.دسته دوم سپرده بانکی است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد برای کودکان خود از کودکی حساب بانکی باز کرده و یک سرمایه‌گذاری برای آینده وی انجام می‎‌دهند. دسته آخر سرمایه‌گذاری روی فلزات گرانبها و ارز خارجی است که پشتوانه پولی کشور هستند است. یعنی همان طلا و سکه یا مثلا ارزهای خارجی. در ادامه هر کدام را بطور کامل بررسی می‌کنیم.

سرمایه گذاری روی ملک

اولین گزینه‌ای که برای بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون پیشنهاد می‌شود، سرمایه‌گذاری روی ملک و زمین است. همه ما می‌دانیم داشتن ملک و زمین چقدر با ارزش بوده و هدف همه داشتن خانه یا زمین خصوصی خودمان است تا بتوانیم آن را مطابق میلمان بسازیم. اما آیا می‌توان سرمایه‌گذاری روی ملک را بهترین نوع سرمایه‌گذاری دانست؟اولین نکته مهم در سرمایه‌گذاری روی زمین و ملک این است که شما باید حداقل تا ۱۰ سال به سود سرمایه‌گذاری که می‌کنید فکر نکنید. چرا که قیمت ملک و زمین براساس بهبود موقعیتی که دارند افزایش می‌یابد و ممکن است این بهبودیافتگی در منطقه‌ای که شما زمین یا خانه خریده‌اید با سرعت بسیار کمی پیش رود. پس نمی‌توان آن را بهترین دانست؛ چرا که در زمان کوتاه سودرسان نیست.

 

 

سرمایه گذاری با سپرده بانکی

سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی به این صورت است که شما ۱۵۰ میلیون تومان خود را در یک سپرده بلندمدت بانکی سرمایه‌گذاری می‌کنید و سود ماهانه آن را به عنوان نتیجه سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرید. اگر فرضا سپرده شما یک سود ۲۰ درصد داشته باشد، در این صورت ماهانه ۲۵۰۰۰۰۰ تومان به سرمایه شما اضافه می‌شود. اما آیا این مقدار سود برای ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری مناسب است؟

انواع سرمایه گذاری مالی

آیا نمی‌توان این مقدار پول را روی چیز دیگری سرمایه‌گذاری کرد و در نتیجه سود بیشتری از آن کسب کرد؟ بسیاری از متخصصین معتقدند کسانی که حساب خود را در سپرده بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند هم به خود ظلم می‌کنند هم به بازار. چرا که می‌توانند آن را در چرخه خرید و فروش وارد کرده و هم به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کنند و هم برای خود سود مناسبی فراهم آورند. پس باتوجه به این توضیحات سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان است.

 

 

سرمایه گذاری روی طلا و ارز

آخرین گزینه که به عنوان بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان بررسی می‌شود، سرمایه‌گذاری روی بازار سکه و ارز است. این روزها شاهدیم که قیمت دلار چقدر سریع افزایش می‌یابد. البته قیمت دلار همیشه در بازار ایران افزایشی بوده است. پس شاید این مورد همان بهترین سرمایه‌گذاری باشد. راستش ریسک سرمایه‌گذاری روی بازار ارز زیاد است؛

چراکه اکثر افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش قبلی از چگونگی تحلیل اوضاع اقتصادی بازار ارز نداشته و با اولین اصلاح بازار دچار استرس شده و هرچه خریده‌اند را می‌فروشند. اینگونه نه تنها سرمایه‌گذاری مناسبی نکرده‌اند، بلکه ضرر هم خواهند کرد. نتیجه اینکه اگر قرار باشد یک سرمایه‌گذاری مطمئن به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری معرفی شود، قطعا بازار ارز نخواهد بود.

همین موضوع در مورد بازار سکه و طلا هم وجود دارد. یعنی در این بازار نیز افت‌وخیر زیادی وجود دارد و برای شخصی که آگاه به تغییرات بازار و چگونه برخورد کردن با آنها نیست، جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

هرچند همه می‌دانیم خرید طلا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود و از قدیم به زوج‌های جوان گفته شده که هرچه طلا بخرید سرمایه‌گذاری برای زندگی خودتان است، با این حال تلاطم زیاد آن بخصوص تلاطم فراوان بازار سکه باعث می‌شود که نتوان آن را به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. به این ترتیب هیچ گزینه دیگری روی میز باقی نمی‌ماند. اما آیا به این معناست که بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون وجود ندارد؟ خیر.

سرمایه گذاری با شرکت وانیکس

بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون سرمایه‌گذاری روی خود بازار است. قبول داریم این جمله خیلی مبهم است اما صبر کنید تا توضیح دهیم، منظورمان چیست. به نظرتان کالاهای موجود در بازار ایران از کجا تامین می‌شوند؟ اگر روزی به بازار رفتید حتما یک تحقیق جامع در مورد یک کالای دلخواه مثل گوشی هوشمند کنید.

بعد از تحقیق متوجه خواهید شد که نه تنها این کالا بلکه اکثر کالاهای موجود در بازار از راه واردات تامین می‌شوند. پس چه خوب است اگر بتوان در تامین این اجناس که به سرعت در بازار به‌فروش می‌رسند سرمایه‌گذاری کرد. اما آیا ممکن است؟

بله. شرکت بازرگانی واسطه وانیکس این امکان را برای همه ما فراهم کرده است که با هر مبلغی حتی ۱۵۰ میلیون تومان هم در واردات و صادرات اجناس سرمایه‌گذاری کنیم. نکته مهم اینجاست که شما با ۱۵۰ میلیون تومان تنها در نقش سرمایه‌گذار وارد می‌شوید.

وظیفه خرید، انتقال اجناس و توزیع آنها در بازار کاملا بر عهده خود شرکت وانیکس بوده و به همین دلیل و البته زودبازده بودن آن، می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در بازار واردات و صادرات بهترین سرمایه‌گذاری است.

 

 

واردات با وانیکس

شرکت بازرگانی وانیکس تمام کارهای واردات اجناس گوناگون مثل گوشی هوشمند، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم پلاستیکی و تزئینی، قطعات صنعتی و خودرو، لچ‌تاپ و لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ و هزاران کالای دیگر را انجام می‎‌دهد. به همین دلیل شما می‌توانید با ۱۵۰ میلیون تومان در بخشی از این واردات سرمایه‌گذاری کنید.

شرکت وانیکس مراحل کلی واردات مثل خرید کالا، انتقال اجناس از چین یا هر کشور دیگر به ایران، ترخیص اجناس از گمرک ایران و البته توزیع آنها در بازار را بطور کامل برعهده می‌گیرد و شما تنها سرمایه‌گذاری می‌کنید.

سرمایه گذاری با شرکت وانیکس

شرکت وانیکس در این بخش نیز تمام کارها را برعهده دارد. یعنی مراحل انتقال اجناس به اروپا یا آسیا و یافتن بازار فروش آنها همه بر عهده این شرکت است. اینجا هم شما تنها نقش سرمایه‌گذار را دارید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان را بطور کامل توضیح دهیم. به همین دلیل ابتدا انواع کالاهای موجود در بازار را برای سرمایه‌گذاری معرفی کردیم و بعد تک‌تک آنها را بررسی کردیم تا متوجه شدیم کدامشان می‌تواند بهترین سرمایه‎‌گذاری باشد.

سپس دریافتیم که بهترین سرمایه‌گذاری در خود بازار نهفته است، یعنی در بخش واردات و صادرات اجناس. سپس در ادامه امکان سرمایه‌گذاری روی واردات و صادرات با وانیکس را بررسی کردیم و توضیح دادیم چگونه می‎‌توان وارد سرمایه‌گذاری در این بخش شد. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *