نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی چگونه است؟

جدول “واردات /خرید از فرد خارجی بدون هیچ نیازی به اظهارنامه گمرکی” درواقع در صورت معاملات فصلی هم‌چون سایر جداول اطلاعات تنها به دو روش online و آفلاین قابل ارائه است. در ادامه هر دو روش را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

نحوه ثبت واردات در گزارش فصلی

ثبت واردات در گزارش فصلی به دو روش انجام می‌شود، روش آنلاین و روش آفلاین که در این قسمت به‌طور کامل آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

نحوه ثبت واردات در گزارش فصلی

۱.    روش آنلاین

بعد از اینکه در سامانه آنلاین صورت معاملات وارد جدول “واردات یا خرید از فرد خارجی بدون هیچ نیازی به اظهارنامه گمرکی” شدید، سایر اطلاعات مورد نیاز و مهم به شرح زیر باید تکمیل شوند:

  • شما برای هر مورد واردات نیاز است این فرم را جداگانه تکمیل کنید.
  • شماره هر یک از عناوین بر روی تصویر قابل مشاهده است.
  • تکمیل سایر موارد ستاره‌دار الزامی بوده و تکمیل موارد دیگر کاملا اختیاری است. (در متن موارد ستاره دار به رنگ قرمز مشخص شده‌اند)
  • نوع خرید: نوع خرید دارای ۳ گزینه است:

گزینه اول، واردات: هرموقع خرید از فرد خارجی با طی کردن پروسه کامل واردات که درواقع از ثبت کردن سفارش شروع و با وارد شدن محصول به یکی از مبادی گمرکی کشور ایران و همین‌طور ثبت کردن اظهارنامه گمرکی به پایان می‌رسد، انجام گردد.

گزینه دوم، خرید کردن از فرد خارجی بدون هیچ نیازی به اظهارنامه گمرکی: هرموقع خرید از افراد خارجی که مطابق قوانین و مقررات گمرکی هیچ نیازی به ثبت کردن اظهارنامه گمرکی ندارد انجام گردد.

گزینه سوم، برگشت از خرید فرد خارجی بدون هیچ نیازی به اظهارنامه گمرکی: هرموقع محصول خریداری شده از فرد خارجی بدون اینکه اظهارنامه گمرکی ثبت‌ شود، برگشت داده شده باشد.

 

  • نوع فرد فروشند: نوع فرد فروشنده تنها دو گزینه دارد، که یکی از آن‌ها حقیقی (افراد) و دیگری حقوقی (شرکت‌ها) است.

نام و همین‌طور نام خانوادگی (در صورتی که شخص حقیقی باشد) / اسم شرکت (در صورتی که شخص حقوقی باشد): اسم را به‌صورت کامل و طبق اظهارنامه گمرکی درج کنید.

شماره فراگیر فرد خارجی: شماره فراگیر یک شماره منحصر به فرد است که به فروشنده خارجی محصول و به عبارتی شرکت یا فرد خارجی که از او محصول را خریداری کرده‌ایم اختصاص داده می‌شود و دریافت این شماره بسیار ضروری است.

  • مبدا محصول وارداتی: نام مبدا محصولات وارداتی را انتخاب کنید. اسم کشور مبدا را شما می‌توانید در برگ سبز گمرکی مشاهده کنید.
  • نام محصول یا خدمات: نام دقیق خدمات یا محصول وارداتی را درج کنید. بسیار بهتر است که اسم این خدمات یا محصول با اسمی که در برگ سبز وارداتی و همین‌طور اظهارنامه گمرکی درج شده است مطابقت داشته باشد.
  • شناسه محصول: در برگ سبز گمرکی یک کد مربوط به محصول وجود دارد، به آن کد شناسه محصول گفته می‌شود.
  • شماره سند حسابداری: شماره سند حسابداری کاملا مربوط به ثبت پروسه واردات است.
  • تاریخ سند حسابداری: تاریخ این سند نیز کاملا مربوط به ثبت پروسه واردات است.
  • شماره صورتحساب: شماره کوتاژ را طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.
  • تاریخ صورتحساب: تاریخ ترخیص محصول را نیز طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.
  • نوع معامله: معامله در کل دارای ۳ حالت است: ریالی، ارزی و ارزی-ریالی.

پس از اینکه فرم را تکمیل کردید، بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا پروسه ثبت موارد واردات به اتمام برسد. همچنین شما قادر خواهید بود بر روی گزینه ثبت و جدید ضربه بزنید، این‌گونه می‌توانید مورد بعدی واردات خود را تکمیل کنید.

 

 

۲-    روش آفلاین

بعد از اینکه در برنامه آفلاین صورت معاملات وارد جدول “واردات /خرید از فرد خارجی بدون هیچ نیازی به اظهارنامه گمرکی” شدید، سایر اطلاعات مهم و مورد نیاز را که در روش آنلاین بیان کردیم تکمیل کنید. البته در روش آفلاین، باید اطلاعات زیر نیز به‌طور کامل تکمیل گردند:

  • شماره کوتاژ اظهارنامه گمرکی: شما باید شماره کوتاژ را طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.
  • تاریخ کوتاژ اظهارنامه گمرکی: شما باید تاریخ ترخیص محصول را طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.
  • شماره اعتبار اسنادی: اگر پرداخت بهای محصولات وارداتی به‌صورت اعتبارات اسنادی انجام شده است، باید شماره اعتبار اسنادی مرتبط با آن را وارد کنید.
  • تاریخ اعتبار اسنادی: اگر پرداخت بهای محصولات وارداتی به‌صورت اعتبارات اسنادی انجام شده است، باید تاریخ دقیق پذیرش اسناد اعتبار اسنادی مرتبط با آن را وارد کنید.
  • کد گمرک محل ارزیابی: شما باید کد گمرک محل ارزیابی را طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.
  • کد گمرک ورودی: شما باید کد گمرک ورودی را طبق برگ سبز گمرکی وارد کنید.

پس از اینکه فرم را تکمیل کردید، بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا پروسه ثبت این مورد واردات شما به اتمام برسد، سپس با ضربه زدن بر روی گزینه جدید مورد بعدی واردات خود را تکمیل کنید.

نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی چگونه است؟

واردات کالا فرایند مشخص و گاهی اوقات پیچیده‌ای دارد که نیاز است به بهترین شکل طی شود. مطمئنا می‌دانید که کوچک‌ترین اشتباه در واردات کالا می‌تواند ضررهای بد و جبران‌ناپذیری به شما بزند. ثبت کردن واردات در معاملات فصلی نیز جزو مراحل جائز اهیمت در فرایند واردات کالا بوده و به انجام رساندن آن به شیوه درست امری بسیار مهم و البته حیاتی است.

نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی چگونه است؟

تنها در ‌یک صورت ممکن است قادر باشید ثبت واردات در معاملات فصلی را به تنهایی به انجام برسانید، آن هم این است که شما یک واردکننده کالای حرفه‌ای باشید که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته است. درغیر این‌صورت توصیه می‌کنیم برای انجام این کار به یک مجموعه وارداتی و بازرگانی معبر، کاردان و باتجربه مراجعه کنید.

 

با این کار مطمئن خواهید شد که هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و ثبت کردن واردات در گزارش فصلی به بهترین شکل انجام می‌شود. حتی اگر یک فرد کاملا حرفه‌ای هستید، باز هم توصیه می‌کنیم که از یک شرکت کاردان، متخصص و البته معتبر در این حوزه کمک بگیرید. در ادامه این مطلب شما را در انتخاب یک مجموعه وارداتی و بازرگانی راهنمایی می‌کنیم.

نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی با وانیکس

مجموعه‌های وارداتی و بازرگانی بسیار زیادی هستند که شما می‌توانید برای ثبت کردن واردات در معاملات فصلی به آن‌ها مراجعه کنید. اما آیا واقعا شما می‌توانید به همه آن‌ها با خیال راحت اعتماد کنید؟ مطمئنا خیر؛ زیرا همان‌گونه که قبل‌تر گفتیم، کوچک‌ترین اشتباه در فرایند واردات می‌تواند ضررهای بد و وحشتناکی به شما وارد کند. به‌طوری که در آخر نه تنها از واردات خود هیچ بهره‌ای نبرده‌اند، بلکه بسیار ضرر نیز دیده‌اید. به همین خاطر انتخاب یک شرکت معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگز نباید این امر را یک مسئله‌ کوچک حساب کنید.

با توجه به اینکه پیدا کردن چنین شرکتی اصلا کار آسانی نیست، تصمیم گرفتیم در این بخش از مطلب شما را راهنمایی کرده و یک شرکت معتبر و باتجربه را معرفی کنیم. مجموعه وارداتی و بازرگانی وانیکس دارای سال‌ها تجربه در زمینه واردات بوده و از پرسنلی متخصص و حرفه‌ای برخوردار است. این مجموعه هم‌اکنون آماده ارائه خدمات در زمینه واردات کالا به تمام شما مراجعه‌کنندگان و واردکنندگان عزیز است.

نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی با وانیکس

همه کارمندان این شرکت به‌طور تخصصی آموزش دیده‌اند و از این رو کار شما را به نحو احسن به انجام می‌رسانند، به همین خاطر نیاز به هیچ نگرانی نیست. همچنین این مجموعه یک ویژگی مثبت دارد که مطمئنا از شنیدن آن خیالتان راحت می‌شود، این شرکت به عنوان ضمانت به همه مراجعه‌کنندگان عزیز یک چک تضمینی می‌دهد و با این کار خیال شما را بابت همه چیز راحت می‌کند.

 

از جمله خدمات شرکت وارداتی و بازرگانی وانیکس می‌توان به واردات محصول از طریق پست، واردات محصول از چین، واردات محصول از دبی و انبارداری در کشور چین و امارات اشاره کرد. درمورد نحوه ثبت واردات در معاملات فصلی از وانیکس بپرسید و سپس همکاری خود را با آن‌ها آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *