ارزان ترین دانشگاه های چین

ارزان ترین دانشگاه های چین

کشور چین بخاطر توان بالای خود در مباحث اقتصادی تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری فراوانی در مراکز آموزشی کرده است. و چیزی که آن را با مابقی کشورهای معمولی متمایز می‌کند این است که بلافاصله بعد از فارق تحصیلی دانشجویان از آنها در رشته تخصصی فرد استفاده می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که راندمان تولید و پیشرفت در صنعت بسیار رشد بالا و تصاعدی داشته باشد. بصورتی که در ۲ دهه اخیر کشور چین به یک غول اقتصادی و فناوری در مقابل آمریکا درآمده است. ما بر اساس آمارها لیست و توضیحات مختصری در مورد ارزان ترین دانشگاه های چین تهیه کرده‌ایم با تیم وانیکس همراه باشید.

 

 

لیست ۱۵ دانشگاه ارزان چین برای مردم دنیا

  1. دانشگاه Xi’an Jiaotong-Liverpool (XJTLU)
  2. دانشگاه فودان
  3. دانشگاه عادی چین شرقی با اسم اختصاری (ECNU)
  4. Tongji دانشگاه
  5. Tsinghua دانشگاه
  6. دانشگاه چونگ کینگ با اسم اختصاری (CQU)
  7. دانشگاه مطالعات خارجی پکن با اسم اختصاری (BFSU)
  8. دانشگاه شیان جیائوتنگ با اسم اختصاری (XJTU)
  9. دانشگاه شاندونگ با اسم اختصاری (SDU)
  10. دانشگاه پکن
  11. دانشگاه صنعتی دالیان با اسم اختصاری (DUT)
  12. دانشگاه شنژن با اسم اختصاری (SZU)
  13. دانشگاه علم و صنعت چین با اسم اختصاری (USTC)
  14. دانشگاه شانگهای جیائو تانگ با اسم اختصاری (SJTU)
  15. دانشگاه هونان

در ادامه بصورت خیلی خلاصه به مشخصات چند مورد اول از این دانشگاه ها میپردازیم:

لیست 15 دانشگاه ارزان چین برای مردم دنیا

۱. دانشگاه (XJTLU)

میزان شهریه: ۱۱,۳۰۰ دلار در ۱ سال تحصیلی.

نوع دانشگاه: خصوصی

آدرس:: شهر سوژو، کشور چین

در مورد دانشگاه:

دانشگاه Xi’an Jiaotong در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شد و جزو ارزان قیمت ترین‌ها در دنیا و همچنین در چین می‌باشد. این دانشگاه یک فرصت بسیار خوب برای تحصیل دانشجویان دنیا ارائه می‌دهد. دانشگاه لیورپول واقع در انگلستان و دانشگاه شیان جیائوتنگ واقع در کشو چین هجده سال پیش با یکدیگر همکاری کردند و بر این اساس با یکدیگر ادغام شدند و دانشگاه شیان جیائوتنگ-لیورپول (XJTLU) را تاسیس کردند. دانشجویان در زمان تحصیل در این دانشگاه مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه لیورپول و همچنین از دانشگاه شیان جیائوتنگ با قیمتی اقتصادی و به صرفه دریافت می کنند. همچنین به آن معنی است که میزان برنامه‌های آموزش زبان خارجی انگلیسی در این دانشگاه بیشتر است.

 

 

۲. دانشگاه فودان

میزان شهریه: میزان شهریه در این دانشگاه بین ۷۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار در ۱ سال تحصیلی می‌باشد.

نوع دانشگاه: دولتی

آدرس: شهر شانگهای، کشور چین.

در مورد دانشگاه:

 دانشگاه فودان یکی از دانشگاه های بسیار مطرح چین و دنیا است که موفق به دریافت رتبه ۴۰ در رتبه بندی دانشگاه‌های بین‌المللی (QS) را داراست. بیش از یک قرن است که تاسیس شده و دارای چهره های برجسته و ماندگار در سیاست، علوم فنی و علوم انسانی می‌باشد.

این دانشگاه یکی از مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های کشور چین برای دانشجویان خارجی است و دارای ۴ پردیس در سرتاسر شهر است. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و ۱۷ مدرسه است که میزان زیادی برنامه (حدودا ۳۰۰ برنامه) در رده کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. مقاطع تحصیلی که به زبان بین المللی انگلیسی در دسترس هستند بیشتر برای کارشناسی ارشد و مقطع PHD هستند.

۳. دانشگاه عادی چین شرقی با اسم اختصاری (ECNU)

میزان شهریه: میزان شهریه در این دانشگاه به ازای یک سال تحصیل در آن بین ۵۵۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار می‌باشد.

نوع دانشگاه: دولتی

آدرس: شهر شانگهای، کشور چین.

درباره دانشگاه:

دانشگاه عادی شرق چین با اسم اختصاری (ECNU) به عنوان یک مدرسه آموزشی محدود به معلمان و اساتید آغاز  به کار کرد. و در سال ۱۹۵۱ میلادی پس از مشارکت و ادغام ۲ موسسه آموزش عالی تأسیس شد. دانشگاه عادی شرق چین (ECNU) دارای ۲ شهرک دانشگاهی در شهر شانگ‌های با چندین آزمایشگاه پیشرفته، مراکز تخصصی تحقیقاتی و موسسات مطالعات فاخر می‌باشد. دانشگاه عادی شرق چین از ۲۴ دانشکده و مدرسه با برنامه‌های مختلف در پایه آموزشی، هنری، بهداشتی، فنی و مهندسی، علوم اقتصادی، معلومات اجتماعی، علوم انسانی و بسیاری دیگر تشکیل شده است.

 

 

۴. Tongji دانشگاه

میزان شهریه:  میزان شهریه در این دانشگاه برای یک سال تحصیلی از ۵۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار متغیر است.

نوع دانشگاه: دولتی

آدرس: شهر شانگهای، کشور چین.

در مورد دانشگاه:

دانشگاه تونگجی در اوایل ۱۹۰۷ میلادی تأسیس شد و در میانه سال ۱۹۲۷ میلادی به دانشگاه دولتی تغییر یافت. این دانشگاه در کل دارای ۵۰/۰۰۰ نفر جمعیت دانشجویی با بیش از ۲/۳۰۰ دانشجوی غیر چینی است که در ۲۲ مدرسه و دانشکده آن ورودی دارد. این مجموعه بیش از ۳۰۰ رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد را هم‌ زمان ارائه می‌دهد. همچنین دارای بیش از بیست موسسه علوم تحقیقاتی و آزمایشگاهی و یازده مرکز استانی و آزمایشگاه ویژه است.

این دانشگاه همچنین دارای برنامه‌های متعدد همکاری با دانشگاه‌های کشور چین، اروپایی، آمریکا و استرالیا می‌باشد.

۵. Tsinghua دانشگاه

شهریه: از ۴,۳۰۰ دلار تا ۲۸,۱۵۰ دلار در هر سال تحصیلی.

نوع دانشگاه: دولتی

آدرس: شهر پکن در کشور چین

در مورد دانشگاه: دانشگاه Tsinghua یکی از مطرح‌ترین ارگ‌های آموزش عالی در کشور چین می‌باشد. که در اوایل سال ۱۹۱۱ میلادی شروع به کار کرد. و طبق رتبه بندی دانشگاه‌های بین المللی QS در رتبه شانزدهمین دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این سطح آموزشی بین‌المللی آن را به عالی‌ترین رتبه در کشور چین تبدیل می‌کند. خیلی از افراد مطرح و مهم از جمله روسای جمهور کشور چین، سیاستمداران برجسته، دانشمندان مشهور و برنده جایزه نوبل مدرک تحصیلی خود را در این مرکز آموزشی دریافت کرده‌اند. این دانشگاه جزو یکی از ارزان ترین دانشگاه های چین می‌باشد.

۶. دانشگاه چونگ کینگ با اسم اختصاری (CQU)

میزان شهریه: میزان شهریه در این دانشگاه در یک سال کامل تحصیلی از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار می‌باشد.

نوع دانشگاه: دولتی

آدرس: شهر چونگ کینگ، در کشور چین

در مورد دانشگاه:

این دانشگاه در لیست ارزان ترین دانشگاه های کشور چین برای دانشجویان خارجی و یا مهاجر، با ظرفیت ۵۰/۰۰۰ دانشجو قرار دارد. این دانشگاه از ۴ دانشکده تشکیل شده است که عبارت است از: علوم و فناوری اطلاعات ، هنر، فنی و مهندسی. دانشگاه چونگ کینگ همانطور که بیشتر مشهور است دارای امکاناتی است که شامل یک انتشارات پیشرفته، آزمایشگاه های تحقیقاتی مدرن، کلاس های مختلف چند رسانه‌ای و یک دانشکده علمی و فناوری مجهز می‌باشد.

 

 

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها برای تحصیل در کشور چین

برای اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های چین و تحصیل در آن، باید مدارک مورد احتیاج را برای دانشگاه انتخاب شده‌ی خود بفرستید و صبر کنید تا آنها مدارک شما را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن با درخواست شما موافقت کنند. بعد از مرحله تایید از طرف دانشگاه موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های چین شدید، باید مدارک خود را به همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور چین تحویل بدهید و برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها برای تحصیل در کشور چین

مدارک مورد احتیاج برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین

  • دیپلم دریافتی از دبیرستان و ترجمه صحیح به زبان چینی ماندارین
  • دریافت و ارائه گواهینامه امتحان (HSK) با کسب نمره ۱۸۰ به بالا و نتایج امتحانات آیلتس و تافل
  • اظهارنامه معتبر بانکی
  • مقاله‌های مورد نیاز دانشگاه
  • CV
  • توصیه نامه‌های مورد نیاز
  •  در صورت تمایل تحصیل بصورت انگلیسی – مدارک TOEFL یا IELTS داشته و ارائه دهید.
  • ارائه مدارک تمکن مالی به میزان ۳/۵۰۰ دلار در ۱ سال

مدارک مورد احتیاج برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

وانیکس یکی از شرکت‌های باتجربه بازرگانی است. شرکت بازرگانی فعالیت‌های تجاری همچون خرید و فروش کالاها را انجام می‌دهد. بنا به نوع فعالیت و شرکای آن، شرکت‌های بازرگانی به چند نوع تقسیم می‌شوند. برای احداث شرکت‌های بازرگانی شروطی مد نظر است که باید رعایت شود. برای شرکت‌های بازرگانی که اقدام به واردات و صادرات می‌نمایند، لازم است تا کارت بازرگانی اخذ گردد. شرکت بازرگانی در تهران صفر تا صد اقدامات مربوط به واردات و صادرات را انجام داده و از این طریق سبب تسهیل تجارت بین‌الملل می‌شود.

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات شروع به کار نمود. شرکت بازرگانی وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می دهد. اگر قصد واردات دارید ولی اطلاعات کافی ندارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و جهت واردات از انها مشاوره رایگان دریافت فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر