واردات باتری موبایل از چین و دبی با وانیکس

باتری‌ها یکی از سخت‌افزارهای موبایل هستند که انرژی مورد نیاز برای دستگاه را تامین می‌کنند. شاید بتوان باتری‌ها را قلب هوشمند موبایل دانست که عملکرد سخت‌افزارهای دیگر همه‌جوره به آنها وابسته است. باتری‌ها در ظرفیت‌های مختلف مانند ۲۵۰۰ میلی‌آمپر، ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ تولید می‌شوند.

 

 

جنس باتری‌های موبایل چیست؟

در سال‌های اخیر سازندگان لوازم جانبی موبایل، از لیتیوم برای ساختن باتری‌های موبایل استفاده می‌کنند. لیتیوم از دوام بالایی برخوردار است و باعث عمر طولانی‌‌ در باتری خواهد شد؛ با این حال در گذر زمان و پس از چند سال استفاده، دیگر باتری توانایی اولیه‌اش را ندارد و ظرفیتش زود خالی می‌شود. دو مدل متداول که در ساخت باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل باتری‌های لیتیم یونی و لیتیوم پلیمری است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

جنس باتری‌های موبایل چیست؟

در موبایل‌های ۲۰۱۹ به بعد باتری‌های لیتیوم یونی در ساخت تلفن‌های همراه کاربردی نداشته و به جای آن از لیتیوم پلیمری استفاده می‌شود. باتری‌های لیتیوم پلیمری بهترین و جدیدترین نوع باتری هستند که در ساخت موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. باتری‌های لیتیوم پلیمری در برابر آتش و انفجار مقاومند و در این زمینه از امنیت بالایی برخوردارند.

 

 

عمر مفید باتری‌های موبایل معمولا چند سال است؟

اگر بهترین و با کیفیت‌ترین موبایل هوشمند را خریداری کنید با گذر زمان و شارژ مداوم، باتری آن فرسوده می‌شود و نیاز به تعویض دارد. عمر مفید باتری با مدت زمان استفاده و کارکرد دستگاه رابطه مستقیم دارد و از یک تا چند سال متغیر است؛پس نمی‌توان زمان دقیقی را برای عمر باتری مشخص نمود. فرسوده شدن باتری به طور تدریجی اتفاق می‌افتد و کاهش ظرفیت باتری و داغ‌شدن آن حین شارژ شدن را به همراه خواهد داشت؛ در چنین شرایطی شما نیاز به تعویض باتری دارید.

آیا یک نوع باتری برای مدل‌های مختلف موبایل وجود دارد؟

همانطور که خیلی از سخت‌افزارها تنها برای یک مدل موبایل استفاده قرار می‌گیرند، هر باتری هم فقط برای مدل خاصی از گوشی تولید می‌شود. این یعنی باتری‌های موبایل بسیار متنوع هستند و در انواع و مدل‌های گوناگون تولید می‌شوند. اگر قصد واردات باتری موبایل از چین و دبی را دارید باید به میزان تقاضا و بازار تجاری هر کدام از انواع باتری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

آیا یک نوع باتری برای مدل‌های مختلف موبایل وجود دارد؟

 

 

 

مراحل واردات باتری موبایل از چین و دبی

داشتن پیش‌آگاهی کامل از مراحل واردات یک کالا به شما کمک می‌کند تا با نحوه واردات کالای مورد نظر واقف باشید و از ضررهای احتمالی در میانه راه جلوگیری کنید؛ همچنین گفتیم که باتری موبایل از لوازم جانبی سودرسانی است که هرساله به کشور وارد می‌شود و از بازار خوبی برخوردار است. مراحل واردات باتری موبایل را می‌توان به طور خلاصه به سه مرحله پیش از خرید، خرید و پس از خرید تقسیم‌بندی کرد:

  1. پیش از خرید

-انتخاب نوع محصول: در ابتدا شما باید اطلاعات کافی درباره باتری‌های موبایل بدست بیاورید و بعد از آن، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید میزان تقاضا بازار برای محصول مورد نظر را بسنجید و طبق آن بهترین گزینه را برگزینید.

-پیدا کردن فروشنده معتبر و متناسب با کالا انتخابی: اینکه بدانید کدام شرکت‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند کار دشواری نیست؛ برای اینکار کافیست نگاهی به آمار صادرات شرکت‌های مختلف در سال‌های اخیر بیندازید، علاوه‌ بر این می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی برای پیداکردن فروشنده معتبر و متناسب با شرایطتان کمک بگیرید.

-اعتبار سنجی: بعد از اینکه فروشنده مناسب را یافتید، باید از اعتبار شرکت اطمینان حاصل کنید. برای اعتبارسنجی فروشندگان چینی می‌توانید از نمایندگان ایرانی مستقر در چین کمک بگیرید؛ این نماینده‌‌ها پس از دریافت مبلغی، اطلاعاتی مثل گردش مالی، سرمایه اولیه، سابقه کاری فروشنده و… را به شما ارائه می‌کنند.

  1. خرید:

-پس از حصول اطمینان از اعتبار شرکت مبدا، می‌توانید سفارشتان را ثبت و هزینه کالاها را با یکی از روش‌های زیر ارسال کنید:

  • استفاده از سیستم بین بانکی سوئیفت
  • حواله یوان با سیستم الکترونیکی پی‌پال
  • حواله ارز یوان با سیستم مانی‌گرام
  • ارسال از طریق مراکز اسکریل

-بیمه کردن: بعد از پرداخت مبلغ، می‌توانید برای بیمه‌ کردن محموله، به شرکت بیمه مراجعه کنید. اگر قصد بیمه‌‌ کردن محموله‌تان را دارید، کافیست به یکی از شرکت‌های بیمه در ایران مراجعه و محصولتان را بیمه کنید؛ با این روش می‌توانید به سادگی خیالتان را از حفظ سلامت محموله آسوده کنید.

-بررسی کالاها: بلافاصله پس از نهایی کردن سفارش و دریافت محصول باید وزن کل محموله، سلامت فیزیکی، کیفیت و سایر مواردی که در اظهارنامه ذکر شده بود را بررسی کنید؛ در صورت مطابقت تمام موارد می‌توانید برای ترخیص کالا اقدام کنید.

  1. پس از خرید:

-ترخیص کالا: پس از تایید سلامت کالاها، نوبت به ترخیص باتری‌های موبایل از گمرک می‌رسد. برای ترخیص کالا لازم است تا اسناد و مدارک لازم به همراه تمام قرادادها را با کارشناسان گمرک ارائه دهید؛ چنانچه تمام مدارک مورد تایید بود، می‌توانید محصولاتتان را ترخیص کنید.

 

 

-حمل و نقل بین‌المللی: در آخرین گام باید برای حمل و نقل محصولتان تصمیم‌گیری کنید. می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و هزینه‌ها یکی از روش‌های هوایی، زمینی، دریایی و یا ریلی را برای حمل بار خود انتخاب کنید؛ هم‌چنین می‌توانید با عقد قرارداد با اینکوترمز حمل و نقل بار را به ایشان سپرده و کالایتان را درب انبار تحویل بگیرید.

واردات باتری موبایل از چین و دبی با وانیکس

"<yoastmark

واردات لوازم جانبی از چین و دبی می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. شما برای بررسی سلامت محصول باید اطلاعات فنی لازم را داشته باشید یا از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. همچنین دانستن قوانین تجارتی برای واردات باتری موبایل ضروری است. شما می‌توانید برای واردات محصولتان از چین و دبی با شرکت‌های بازرگانی مانند وانیکس همکاری کنید و واردات محصولتان، از شناسایی فروشنده گرفته تا حمل و نقل بین‌المللی را برعهده کارشناسان مجرب وانیکس بگذارید.

سئوالات متداول درباره واردات باتری

  • نام سایت‌های لوازم دست دوم دبی کدامند؟

سایت‌های لوازم دست دوم دبی عبارتند از؛ Dubizzle، SellAnyCar.com، Melltoo، EmiratesList و ExpatWoman Classifieds. لطفاً توجه داشته باشید که قبل از هرگونه خرید یا فروش، به دقت شرایط و قوانین هر سایت را بررسی کنید و با احتیاط اقدام کنید.

  • آیا برای واردات کالاهای استوک از دبی نیاز به مجوز خاصی داریم؟

قوانین و مقررات واردات کالاها در هر کشور ممکن است متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که برای واردات کالا، اغلب نیاز به اخذ مجوز و گواهی‌های لازم از مراجع مربوطه دارید. در صورت تمایل به واردات کالاهای استوک از دبی، بهتر است با اداره‌ی گمرک و سایر مراجع ذیصلاح در کشور خود تماس بگیرید و درخصوص الزامات و مجوزهای لازم استعلام حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *