واردات قطعات الکترونیکی از چین و دبی با وانیکس

چین و ایالات متحده در تولید لوازم الکترونیکی در سطح جهانی پیشرو هستند. چین با حفظ شهرت خود برای تولید کالاهای مصرفی ارزان‌قیمت در مقادیر زیاد، سهم زیادی در بخش الکترونیک دارد. در این مقاله قصد داریم راجع به واردات قطعات الکترونیکی از چین و دبی صحبت کنیم.

چرا چین در زمینه الکترونیک در صدر قرار دارد؟

چین بیشترین کارخانه‌های تولیدی را در سطح جهانی دارد. این بدان معناست که بیشترین تجهیزات موردنیاز برای ساخت هر کالایی خصوصاً قطعات الکترونیکی را دارا است. از طرفی دولت چین به شرکت‌های خارجی اجازه داد در چین راه‌اندازی شوند، درصورتی‌که این کار را در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک با  شریک خود یعنی چین انجام دهند و با افشای فناوری ساخت قطعات موافقت کنند.

 

 

اکثر شرکت‌های غربی نتوانستند در برابر وسوسه ساخت وسایل الکترونیکی خود در چین با هزینه کم مقاومت کنند؛ بنابراین این‌گونه بود که نسلی از کارخانه‌های مونتاژ الکترونیک چینی زنده شدند.

چرا چین در زمینه الکترونیک در صدر قرار دارد؟
چرا چین در زمینه الکترونیک در صدر قرار دارد؟

پس از اینکه کارگران چینی حرفه خاصی را آموختند، بلافاصله مجموعه‌های الکترونیکی یا کارخانه‌های کوچک خود را در چین راه‌اندازی کردند که اغلب برخی از قطعات را می‌ساختند. هزینه کم، مزیت رقابتی چین بود و به آنها اجازه داد تا خیلی راحت رقبای خود را از راه بردارند.

آیا تمام قطعات الکترونیکی ساخت چین هستند؟

چین همچنان بیشترین واردات لوازم الکترونیکی برای ساخت قطعات الکترونیکی، از ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال، کشورهایی مانند ویتنام و هند با هزینه‌های تولید پایین، حدود ۸ درصد از کل واردات لوازم الکترونیکی از ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

بزرگ‌ترین بازار لوازم الکترونیکی در جهان کدام است؟

در شنژن چین، بزرگ‌ترین بازار لوازم الکترونیکی جهان به نام هواچیانگبی، قرار گرفته است.

 

 

چرا چین مرکز قطعات الکترونیک است؟

کالاهای الکترونیکی از رایج‌ترین محصولات تولید و کپی شده در چین هستند. برای روشن شدن موضوع باید بدانید، چین بیش از ۳۲۰ میلیون لپ‌تاپ و ۱.۱ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۱ تولید کرد. این بیش از ۹۰ درصد کل لپ‌تاپ‌ها و بیش از ۷۰ درصد کل گوشی‌های هوشمند تولید شده در سراسر جهان در آن سال است!

چین چقدر لوازم الکترونیکی صادر می‌کند؟

صادرات فناوری الکترونیک در چین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۷۴۹۹.۲۰ میلیون دلار بوده است. در آوریل ۲۰۱۷ به بالاترین میزان خود یعنی ۳۲۲۵۹.۷۳ میلیون دلار و در فوریه ۲۰۰۰ به پایین‌ترین حد خود ۲۸۸.۷۲ میلیون دلار رسیده است.

چین چقدر لوازم الکترونیکی صادر می‌کند؟
چین چقدر لوازم الکترونیکی صادر می‌کند؟

 

 

واردات قطعات الکترونیک از چین

 چین یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده قطعات الکترونیک در سراسر جهان محسوب می‌شود. جستجو برای تأمین‌کننده قطعات الکترونیک چینی ممکن است در ابتدا یک کار چالش‌برانگیز به نظر برسد. با این حال، اگر می‌خواهید کار را آسان‌تر کنید، از قبل مناطق تولید محصول را بررسی کنید. وقتی صحبت از وسایل الکترونیکی می‌شود، بیشتر این دستگاه‌ها در استان گوانگدونگ تولید می‌شوند. در این استان می‌توانید به پیشنهادهای شهر دونگوان نیز نگاهی بیندازید. در عین حال تولید لوازم الکترونیکی در استان‌های ژجیانگ، جیانگ سو و فوجیان قابل‌توجه هستند.

بعد آنکه از اعتبار شرکت تامین و تولیدکننده قطعات الکترونیکی اطمینان حاصل کردید، می‌توانید کالای خود را سفارش دهید. البته نوع کالایی که وارد می‌کنید هم در توسعه کسب‌وکار شما تأثیر به سزایی دارد. تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد واردات انواع مدارات مجتمع پرکاربرد در صنعت و همچنین واردات میکروکنترلرهای AVR بسیار رواج دارند.

واردات قطعات الکترونیک از چین
واردات قطعات الکترونیک از چین

البته واردات قطعات الکترونیک از چین نیازمند تخصص و دانش کافی است؛ زیرا شما باید از اعتبار فروشنده کالا اطمینان حاصل نمایید. از طرفی باتوجه‌به اینکه قطعات الکترونیکی می‌بایست در شرایط خاصی از لحاظ دما نگهداری شوند؛ بنابراین یافتن انبار مناسب برای نگهداری قطعات تا فرارسیدن زمان ارسال نیز بسیار حائز اهمیت است.

از همه مهم‌تر انتخاب روش حمل‌ونقل مناسب برای انتقال کالاهاست؛ زیرا قطعات الکترونیکی اقلام حساسی هستند. بنابراین گزینه بهتر این است که با یک شرکت واسطه در زمینه واردات کالا مشورت کنید.

آیا واردات قطعات الکترونیک از دبی ارزان‌تر است؟

سیاست‌های مالیاتی دبی به‌گونه‌ای است که واردات اقلام الکترونیکی از این کشور را ارزان‌تر می‌کند. این اقلام شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، دوربین‌ها، کنسول‌های بازی و غیره می‌شود.

اقلام الکترونیکی را در دبی از کجا بخریم؟

برای خرید اقلام الکترونیکی در دبی به خیابان الفهیدی بروید. همچنین می‌توانید به فروشگاه شرف دی جی یا سایر فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی در یک مرکز خرید مراجعه کنید.

واردات قطعات الکترونیک از دبی

باوجوداینکه چین بزرگ‌ترین صادرکننده قطعات الکترونیک در جهان است، اما واردات قطعات الکترونیکی از دبی نیز مزیت‌های خود را دارد. دبی از لحاظ جغرافیایی نسبت به چین در فاصله نزدیک‌تری به ما قرار گرفته است. این امر موجب می‌شود هزینه حمل‌ونقل و همچنین هزینه ترخیص کالاها از گمرک به میزان قبل توجهی کاهش یابد.

باتوجه‌به دلایل گفته شده دبی گزینه مناسب دیگری برای واردات قطعات الکترونیکی است. اما همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، واردات قطعات الکترونیک نیازمند تخصص و دانش کافی است. شما باید از اعتبار فروشنده کالا اطمینان حاصل نمایید. از طرفی باتوجه‌به اینکه قطعات الکترونیکی می‌بایست در شرایط خاصی از لحاظ دما نگهداری شوند؛ نحوه انبارداری و حمل‌ونقل آن‌ها بسیار مهم است.

واردات قطعات الکترونیکی از چین و دبی با وانیکس

لازمه تشخیص اینکه یک قطعه الکترونیکی از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر، داشتن تخصص و تجربه کافی در شناسایی اقلام الکترونیکی است؛ بنابراین یافتن یک تأمین‌کننده مناسب و قابل‌اطمینان برای واردات قطعات الکترونیکی کار هرکسی نیست. شرکت بازرگانی وانیکس با سال‌ها تجربه در حوزه واردات کالا از چین و دبی آماده خدمت‌رسانی به شماست.

واردات قطعات الکترونیکی از چین و دبی با وانیکس
واردات قطعات الکترونیکی از چین و دبی با وانیکس

تیم وانیکس تمام مراحل انتخاب فروشنده قابل‌اعتماد و بررسی کیفیت کالای مورد نظر را برای شما انجام می‌دهد. همچنین از بابت نگهداری کالاهای خریداری خود نگران نباشید، شرکت وانیکس با داشتن انبارهای مختلف در چین و دبی، نگهداری و مراقبت از محصولات شما را تضمین می‌کند.

خدمات حمل‌ونقل کالاها معمولا به سه صورت هوایی، دریایی و ریلی ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر حتماً با تیم مشاوران وانیکس در ارتباط باشید. مشاوران وانیکس به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *