نرخ پول چین به تومان یا ریال ایران

واحد رنیمیبی با نماد اختصاری 角 نشان داده می‌شود و بعضی اوقات نیز با نام واژه مائو با نماد اختصاری 毛 به کار می‌رود. جالب این است که در خود چین از دلار آمریکا با نام یوان آمریکا یاد می‌شود و آن را در زبان عمومی خود با نماد اختصاری 美元 و با نام میئان بیان می‌کنند. ولی با این حال شهرهایی همچون هنگ کنگ و ماکائو از دلار آمریکا برای معاملات معمولی خود استفاده می‌کنند. در حال حاضر نرخ پول چین به تومان یا ریال ایران در حدود ۴/۶۲۰ تومان یا به عبارتی ۴۶۲۰۰ ریال ایران می‌باشد. این نرخ ارز یوان به دلیل نوسانات لحظه‌ای در ایران فقط و فقط مختص به امروز می‌باشد.

 

 

نرخ پول چین به افغانی

یک یوان رایج کشور چین برابر با ۱۱/۹۶ افغانستان در تاریخ  ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ می‌باشد. در نظر داشته باشید که این نرخ مربوط به تاریخ امروز می‌باشد و ممکن است در آینده تغییر کند. موضوعی که قابل تامل می‌باشد این است که ارزش پول افغان به شدت از ارزش پول ایران بیشتر است. این موضوع باعث شده بسیاری از افغانستانی هایی که به عنوان مهاجر برای کار به ایران آمده بودند از کشور ما بروند.

جنگ ارزی با قیمت یوان

تا اوایل سال ۱۹۱۴ میلادی دلار نقره‌ای به عنوان واحد پول رسمی کشور چین محسوب می‌شد. از اواخر سال ۱۹۳۰ میلادی سکه‌های مسی که معروف به فن بودند و ارزش آنها معادل ۱۰۰ یوان بود و وارد بازار شد. در اوایل سال ۱۹۳۵ میلادی نیز آیتم دیگری به نام فابی عرضه شد و تا سال ۱۹۴۸ میلادی رواج داشت.. بعد از فابی، یوان طلا وارد گردش اقتصادی سرزمین چین شد. بهای عجیب یوان طلا معادل با ۳/۰۰۰/۰۰۰ یوان فابی بود.

رنمینبی نخستین بار در تاریخ ۱ دسامبر سال ۱۹۴۸ میلادی به وسیله بانک حزب کمونیست چین صادر شد. در آن زمان، رهبران و مسئولین چین در جنگ داخلی با حزب ملی گرای چین بود که واحد پول خاص خود را داشتند و نخستین صدور واحد پولی رنمینبی برای ایجاد نظم اقتصادی در مناطق تحت کنترل کمونیست که به پیروزی حزب کمونیستی کشور چین کمک می‌کرد، بهره‌گیری شد.

جنگ ارزی با قیمت یوان

 

 

 

بعد از شکست افراد ناسیونالیست‌ در اواخر سال ۱۹۴۹ میلادی ، دولت تازه نفس کشور چین با ساده‌ سازی سیستم اقتصادی خود و متمرکز کردن مدیریت شده ارز، تورم بسیار شدیدی را که رژیم قدیمی را آزار می‌داد، بصورت کامل برطرف کرد. در مرحله دوم، در اوایل سال ۱۹۵۵ میلادی، بانک مرکزی حذب خلق چین، (خزانه مرکزی کشور چین)، مرحله دوم رنمینبی خود را منتشر و صادر کرد که جایگزین نخستین سری شد در سری جدید نرخ یوان یا نرخ یک RMB جدید معادل با ۱۰،۰۰۰ (آر ام بی)  ثابق شد، که از آن زمان تا حال حاضر بدون هیچ گونه تغییر مانده است. مرحله سوم آر ام بی در اواسط سال ۱۹۶۲ میلادی صادر شد که از تکنولوژی چاپ چند رنگی و برای نخستین بار از صفحات چاپ حکاکی شده‌ ماشینی بهره گیری شده بود.

حرکت رو به جلو قیمت یوان

تا اواخر سال ۱۹۹۷ میلادی ارز چین یعنی یوان ارزی رسمی در مبادلات بین‌المللی به شمار نمی‌رفت و مبادلات تجاری چینی‌ها توسط گواهی‌ نامه‌های ارزی انجام می‌گرفت. ولی در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ میلادی مسئولین چینی اقدام به تثبیت بهای قیمت ارز یوان در مقابل دلار کرد و یوان نیز وارد بازار بین المللی مبادلات جهانی شد. در آن زمان بهای یوان چیزی تقریبا در حدود، هر دلار معادل  ۸/۲ یوان کشور چین بود.

حرکت رو به جلو قیمت یوان

 

 

 

دولت چین برای تثبیت و افزایش هرچه بهتر ارزش قیمت یوان از سال ۲۰۰۹ میلادی توافق‌ نامه‌هایی را با کشورهای همچون استرالیا، ژاپن، تایلند، روسیه و ویتنام برقرار کرده که به‌ صورت مستقیم و بدون احتیاج به تبدیل ارز خود به دلار با کشور چین با ارز رایج چین معامله کنند. از سال ۲۰۱۳ میلادی که چین به عنوان دومین قدرت اقتصاد بزرگ جهان بر سر زبان‌ها افتاد بر ارزش و اعتبار بهای یوان افزوده شده است. بیشتر کارت‌های اعتباری و حساب‌های کارتی از قبیل visa card، master card، Aamerican expres و جی سی بی در بعضی از قسمت‌های فروشگاه‌های بزرگ و همچنین در هتل‌های کلان‌ شهرهایی مانند شانگهای و شهر پکن پذیرفته می‌شوند. با این وجود و علی‌رغم گسترش شبکه‌های پرداخت بین‌المللی و تمایل اشخاص به استفاده از کارت‌های اعتباری به‌جای وجه فیزیکی، مقدار چاپ یوان دچار تحول نشده است و همچنان تقاضا برای چاپ این پول ها بالا می‌باشد.

مبارزه ارز چینی با دلار آمریکا

یکی از قدرت های بزرگ آمریکا استفاده از دلار می‌باشد. بصورتی که بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا کلیه کشورهای دنیا را مجبور به استفاده از دلار خود کرد. اکثر مبادلات در سطح دنیا با دلار انجام می‌شود و این موضوع باعث می‌شود این ارز قدرت بسیاری در مقابل پول های دنیا بگیرد. و همچنین تبدیل به اهرم فشاری باشد که اگر هر کشوری مورد سلیقه آمریکا عمل نکرد فورا تحت فشار اقتصادی قرار بگیرد. این موضوع چندین دهه ادامه پیدا کرد و تقریبا همه دنیا سعی می‌کردند خشم آمریکا را خروشان نکنند تا مبادا مورد فشار اقتصادی قرار بگیرند. این موضوع معروف به پترو دلار آمریکا می‌باشد. پترو دلار آ«ریکا یکی از دست های قدرتمند ایالات متحده است.

مبارزه ارز چینی با دلار آمریکا

پترو دلار خط قرمز ایالات متحده می‌باشد و هرکس بخواهد روبروی جریانات آن بایستد با بیشترین فشارها و هجمه های بین‌المللی قرار می‌گیرد. در دهه اخیر کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران روسیه جمهوری خلق چین ترکیه لیبی و چندین کشور دیگر در این رابطه و از موضوع پترو دلار ضربات سنگین سیاسی و اقتصادی متحمل شده‌اند. این موضوع تا جایی پیش رفت که سه کشور ایران چین و روسیه تصمیم به مبارزه با موضوع پترو دلار شدند. این مسئله باعث خشم بسیار زیاد آمریکا شده و شاید پایانی باشه به قدرت دلار ایالات متحده. تصمیمی که مابین این سه کشور برای مبارزه با پترو دلار گرفته شده به این صورت است که مبادلات میان خود را افزایش می‌دهند و بجای استفاده از دلار از ارز رایج خود در مبادلات استفاده می‌شود.

  این فشار آنجایی بیشتر شد که روسیه با کشور اکراین وارد تقابل نظامی شد و در پی آن به ترتیب وارد یک جنگ نیابتی با کشوران اروپا گردید. این جنگ باعث شد روسیه صادرات سوخت‌های فسیلی را بروی اروپا ببندد و حامیان آمریکایی را تحت فشار شدید انرژی و در پی آن بی ثبات کردن صنایع و کارخانه ها و در ادامه بی ثبات کردن پوند و یورو را در پیش دارد. بعد از چندین دهه ارزش یورو و پوند انگلیس به زیر یک دلار آمد و همچنان این جنگ بر سر قدرتمند کردن ارز کشورها ادامه دارد و متاسفانه این مردم عادی هستند که دی این میان آسیب فراوان می‌بینند.

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید به وسیله شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد نظر به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در زمان بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

 

 

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *