چگونه گوشی وارداتی را ریجستری کنیم؟

شما فقط ۳۰ روز مهلت دارید تا با پرداخت عوارض گمرکی گوشی را ریجستری کنید. قصد داریم تا در بخش از اخبار شرکت واردکننده وانیکس، به رجیستری گوشی وارداتی بپردازیم تا شما بیاموزید چگونه گوشی وارداتی را ریجستری کنیم. اگر علاقه‌مند هستید که در این زمینه بدانید، در ادامه با ما همراه باشید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

 

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

بر اساس طرح رجیستری گوشی وارداتی، آن دسته از گوشی‌هایی که از خارج وارد کشور می‌شوند باید در سامانه همتا ثبت شوند.‌ این کار نشان می‌دهد که گوشی به صورت قانونی وارد کشور شده است. از کار افتادن گوشی نتیجه رجیستری نکردن و ثبت نکردن آن در سامانه همتا می‌باشد.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

هدف اصلی طرح ریجستری چیست؟

هدف اصلی طرح رجیستری گوشی وارداتی، جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق به داخل کشور است. ممکن است شما به خارج کشور سفر کنید و دلتان بخواهد یک گوشی همراه با خودتان به کشور برگردانید. شاید در ذهنتان این سوال به وجود آید که آیا می‌توانید گوشی را در ایران فعال کنید یا خیر. در پاسخ باید بگوییم که شما باید از طریق روش هوایی که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، گوشی خود را رجیستری کنید.

 

 

آیا رجیستر کردن گوشی مسافرتی الزامی است؟

شاید فکر کنید که وارد کردن یک گوشی آن هم تحت عنوان مسافر، مشمول طرح رجیستری نمی‌شود. در حالی که این‌طور نیست و ثبت گوشی بدون پرداخت حق گمرک امکان پذیر نیست. گمرک عوارضی برای استفاده از این گوشی‌ها تعیین کرده که در صورت پرداخت نکردن آن، گوشی با سیم‌کارت‌های ایرانی کار نمی‌کند.

آیا رجیستر کردن گوشی مسافرتی الزامی است؟

بعد از وارد کردن گوشی به کشور، شما دقیقا ۳۰ روز مهلت دارید تا گوشی را رجیستری کنید. اگر این مدت زمان طی شود و گوشی ریجستری نشود، دیگر امکان استفاده از آن در داخل کشور وجود نخواهد داشت.

با استفاده از چه روشی می‌توان گوشی را ریجستری کرد؟

 در ادامه مقاله دو روش را عنوان می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی خود را رجیستری کنید:

روش اول: نحوه رجیستر کردن گوشی مسافرتی در دفاتر گمرکی

در این روش، شما باید به دفاتر گمرکی مستقر در پایانه‌های مرزی یا فرودگاه مراجعه کرده و گزارش دهید که گوشی هوشمند وارد کشور کرده‌اید. سپس هزینه گمرکی را پرداخت می‌نمایید. از آنجایی که این دفاتر در گمرک وجود دارند، شما می‌توانید به محض ورود به کشور گوشی را رجیستری کرده و هزینه مربوط به آن‌ را پرداخت کنید.

 

 

با استفاده از چه روشی می‌توان گوشی را ریجستری کرد؟

بعد از انجام این کارها یک مجوز به شما داده می‌شود که برای انجام مراحل بعدی به دردتان خواهد خورد. بنابراین مجوز را تا تمام شدن مراحل رجیستری همراه داشته بباشید. آخرین کاری که باید انجام دهید، پرداخت یک هزینه بابت عوارضی گوشی است. چند روز بعد از پرداخت، باید به سامانه همتا مراجعه کنید.  درنهایت گوشی فعال می‌شود.

روش دوم: نحوه رجیستر کردن گوشی مسافرتی از طریق سایت گمرک

روش دوم رجیستری گوشی وارداتی به درد کسانی می‌خورد که علاقه ای به مراجعه حضوری ندارند و ترجیح می‌دهند که بدون مراجعه  به دفاتر گمرکی گوشی خود را ریجستری کنند.

بعضی افراد تمایل ندارند که این کار را در بدو ورود به کشور انجام دهند. از آنجایی که برای ریجستری کردن گوشی ۳۰ روز زمان هست، ممکن است بخواهند این کار را به زمان دیگری موکول کنند. مراحل رجیستری کردن گوشی در روش دوم به این طریق است.

ابتدا وارد سایت سازمان گمرک خواهید شد.  در این بخش، قسمتی تحت عنوان ثبت گوشی‌های موبایل را خواهید دید که باید روی آن کلیک نمایید؛ سپس باید کد IMEI گوشی وارد شود.

طریقه دریافت کد IMEI نیز به این شیوه است. ابتدا باید به قسمت دایلر گوشی مراجعه کرده و سپس کد *# ۰۶# را وارد کنید. بعد از دریافت کد IMEI مربوطه باید آن‌ را در فیلد وارد کنید. کد امنیتی را نیز وارد کرده و مراحل را ادامه دهید.

در مرحله بعدی، بعد از وارد کردن مشخصات و مدل گوشی،  هزینه لازم را پرداخت می‌کنید. لازم به ذکر است که مقدار هزینه پرداختی بر اساس مدل گوشی انتخاب می‌شود. بنابراین دقت کنید که این کار را به درستی انجام می‌دهید.

 

 

واردات کالا از طریق شرکت وانیکس

شرکت وانیکس، جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر توانسته در زمینه واردات کالا از کشورهایی مثل چین، امارات و هند خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد. اگر قصد دارید به حوزه واردات کالا وارد شوید و نمی‌دانید که کدام شرکت برای این کار مناسب است، پیشنهاد ما به شما شرکت وانیکس است. این شرکت بدون اینکه شما را متحمل هزینه اضافی کند، کارهای مربوط به واردات کالایتان را بدون هیچگونه مشکل یا هزینه اضافی وارد کشور می‌کند.

سخن پایانی:

این مقاله را به یکی از موضوعات مهم و پرچالش یعنی رجیستری کردن گوشی‌های وارداتی و روش های مربوط به این کاراختصاص دادیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات کافی در این زمینه به شما بدهد و رضایت شما را کسب کرده باشد.

چگونه‌ گوشی های وارداتی را رجیستر کنیم

در مورد واردات گوشی موبایل هوشمند این قانون، طرح ریجستر موبایل نام دارد که هدف آن جلوگیری از واردات گوشی‌های موبایل قاچاق به داخل کشور است. در اینجا این سوال ایجاد می‌شود که چگونه‌ گوشی های وارداتی را ریجستر کنیم

در این مقاله به بیان عناوین زیر که مبحث ریجستر گوشی ‌های وارداتی را برای شما تشریح می‌کند، پرداخته‌ایم:

  • ریجستر چیست
  • چگونه‌ مشمول طرح ریجستر می شویم
  • روش های ریجستر کردن گوشی های وارداتی
  • هزینه ریجستر گوشی وارداتی چقدر است
  • نکات مفید در مورد چگونگی ریجستر گوشی های وارداتی
  • خدمات شرکت بازرگانی وانیکس و ریجستر کردن گوشی های وارداتی

 

 

ریجستر چیست

طرح ریجستری موبایل یا همان طرح ثبت گوشی‌های هوشمند، طرحی است که که در ایران با همکاری وزارت اطلاعات و فناوری، وزارت صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین ارز و گمرک انجام می‌گیرد. هدف اصلی از اجرای آن مبارزه با قاچاق کالا است.

در طی این طرح به هر گوشی موبایل بسته به تعداد درگاه‌های سیمکارت که در خود دستگاه وجود دارد شناسه تعلق می‌گیرد. این شناسه IMEl به شما کمک می‌کند تا گوشی موبایلتان به راحتی در سامانه قابل ردیابی باشد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از خدمات اپراتوری داخل کشور استفاده کنید.

فاز دوم طرح ریجستر گوشی های وارداتی هم اکنون در حال اجراست. براساس این طرح شما باید گوشی همراه خود را در که مشمول طرح ریجستری است در سامانه همتا ثبت کنید. باید توجه داشته باشید که در صورت عدم انجام ریجستری، گوشی موبایل شما پس از مدت کوتاهی از کار می‌افتد.

چگونه مشمول طرح ریجستری موبایل میشویم

اگر قصد واردات گوشی موبایل را دارید باید بدانید موبایل‌هایی که وارد کشور می‌کنید مشمول طرح ریجستری خواهند بود و اطلاع از روش‌های ریجسترگوشی‌ های وارداتی برای شما امری کاملا ضروری تلقی می‌شود.

مسافرانی که خارج از کشور گوشی موبایل خریداری می‌کنند نیز ملزم به ریجستر کردن موبایل خود و گزارش به گمرک کشورایران و پرداخت حق گمرکی و ثبت آن در سامانه ریجستری کشور هستند. فرصتی که برای انجام این کار به شما داده می‌شود ۳۰ روز است .

روش‌های ریجستر گوشی‌های وارداتی

برای ریجستر گوشی های وارداتی روش‌های متفاوتی وجود دارد که وارد کننده می‌تواند بسته به شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کند‌.

روش اول : فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر گمرکی و دادن اظهار گزارش در مورد وارد کردن گوشی و پرداخت هزینه گمرکی آن، گوشی موبایل خود را ثبت کند. دفاتر گمرکی در پایانه‌های مرزی و فرودگاه‌ها وجود دارند که کار را برای مسافر آسان‌تر کرده است. می‌توان در همان زمان ورود به کشور این کار را انجام داد‌.

برای دریافت مجوز ابتدا باید مشخصات تلفن همراه خود را به گمرک ارائه دهید و هزینه گمرکی را پرداخت کنید. در ادامه مقاله در مورد هزینه ریجستری مفصلا توضیح داده‌ایم. اگر در بدو ورود امکان مراجعه به گمرک را ندارید خوشبختانه ۳۰ روز به شما فرصت داده شده تا گوشی مسافرتی خود را ریجستر کنید.

روش‌های ریجستر گوشی‌های وارداتی

مجوزی را که گمرک به شما ارائه می‌دهد تا پایان ثبت و ریجستر گوشی در سامانه به همراه خود نگه دارید. چند روز بعد از پرداخت عوارض گمرکی با مراجعه به سامانه همتا می‌توانید نسبت به فعال سازی گوشی‌ موبایل خود اقدام کنید.

روش دوم: اگر بنا به هردلیلی نمی‌خواهید حضوری به دفتر گمرک بروید، می‌توانید از طریق سایت گمرک نسبت به ریجستر گوشی‌ های وارداتی خود اقدام کنید. ابتدا به سایت گمرک کشور ایران مراجعه کرده و سپس کد IMEI  گوشی موبایلتان که یا روی جعبه محصول و یا پشت درب باتری آن قید شده است را وارد کنید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش دایلر گوشی موبایل و شماره گیری *#۶۰# کد IMEI گوشی خود را دریافت کنید. سپس کد را در قسمت فیلد وارد کرده و بعد از نوشتن کد امنیتی درج شده در تصویر گزینه ادامه را انتخاب کنید. در ادامه این روش برای ریجستر گوشی های وارداتی از شما درخواست می‌شود تا مشخصات گوشی موبایل خود را تعیین کنید. توجه داشته باشید که مدل گوشی خود را به طور کاملا صحیح وارد کنید.

در مرحله بعد باید شماره سیم کارت و مشخصات خودتان مثل کد ملی، شماره گذرنامه و غیره را ثبت کنید. توجه داشته باشید که شماره سیم کارت وارد شده باید به نام فردی باشد که کد ملی را در سامانه ثبت کرده‌اید . در غیر این صورت اجازه رفتن به مرحله بعد به شما داده نمی‌شود و شاهد خطای سیستم خواهید بود‌.

بعد از وارد کردن مشخصات و شماره سیم کارت، یک کد امنیتی به شماره تماسی که وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد. کد دریافت شده را در فیلد روبه‌رو وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید. حالا هزینه ریجستر گوشی های وارداتی در این قسمت عنوان می‌گردد و شما با کلیک بر روی گزینه پرداخت هزینه ریجستر و حق گمرک را میپردازید.

 

 

هزینه ریجستر گوشی های وارداتی چقدر است

در مورد هزینه ریجستر گوشی های وارداتی مواردی وجود دارد که هرکس که قصد وارد کردن گوشی موبایل به کشور را دارد باید از آنها آگاه باشد.

هزینه ریجستر گوشی های وارداتی با پاسپورت

هزینه ریجستر گوشی های وارداتی به میزان ۱۶ درصد از ارزش کلی موبایل است. لازم به ذکر است که این هزینه، ۴ درصد حق گمرک، ۹ درصد مالیات ارزش افزوده، ۴درصد حق گمرک و ۱ درصد هم به عوارض هلال احمر اختصاص دارد.

هزینه ریجستر گوشی های وارداتی در فرودگاه نیز به همین میزان است و بسته به مدل گوشی متغییر خواهد بود. میزان هزینه‌ ریجستر گوشی موبایل با توجه به قیمت روز دلار، حساب می‌شود. توجه داشته باشید که هزینه گمرکی برای گوشی‌های نو و دست دوم هیچ تفاوتی ندارد. فقط مدل گوشی و میزان ظرفیت حافظه می‌تواند بر آن تاثیر بگذارد.

نکات مفید در مورد چگونگی ریجستر کردن گوشی‌های وارداتی

توجه کنید که در زمان خرید، گوشی موبایل حتما دارای کد فعالسازی باشد؛ زیرا اگر موبایل شما با این کد فعال نشود آنتن‌دهی ممکن نخواهد بود. اگر در هنگام خریدن گوشی‌های وارداتی، از سیم کارت خودتان اقدام به فعالسازی نکنید، بعد از گذشت یک ماه آنتن‌دهی دستگاه شما قطع خواهد شد.

نکات مفید در مورد چگونگی ریجستر کردن گوشی‌های وارداتی

توجه داشته باشید که پس از پرداخت هزینه گمرک اطلاعات گوشی شما در سامانه همتا ثبت خواهد شد و این فرایند ممکن است تا چند روز طول بکشد. اگر گوشی شما به دلیل عدم پرداخت هزینه گمرک قطع گردد، کاربر همچنان می‌تواند با طی کردن مراحلی که در بالا  توضیح داده شد و پرداخت هزینه گمرک گوشی و سپس ثبت کردن گوشی در سامانه همتا از آن استفاده کند. پس نمی‌توان گفت آنتن گوشی برای همیشه قطع شده است. همچنین اگر برای اظهار و ریجستر کردن موبایل به شکل حضوری به دفتر گمرک بروید، دیگر نیازی نیست که مشخصات سیم کارت و شماره تماس ارائه کنید.

 

 

خدمات شرکت بازرگانی وانیکس و واردات و صادرات و امور بازرگانی

 دراین مقاله به تشریح روش‌های ریجستر گوشی های وارداتی، و هزینه ثبت کردن گوشی‌های هوشمند را عنوان کردیم. گوشی موبایل یک نوع کالای وارداتی است که اغلب به صورت عمده وارد کشور می‌شود. اگر در مورد هر کدام از روش‌ها و مراحل گفته شده نیاز به راهنمایی داشتید وانیکس با سال‌ها تجربه و داشتن نیروی متخصص در این زمینه می‌تواند شما را در این موضوع همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *