چند درصد روغن وارداتی است؟

چند درصد روغن وارداتی است

با اینکه ما پتانسیل بالای تولید در بخش کشاورزی را دارا هستیم، اما عوامل مختلفی نظیر بی‌توجهی به اجرای قانون خرید تضمینی، از توسعه و کشت دانه‌های خوراکی و روغنی جلوگیری کرده است. پس با این تفاسیر، ایران باید بخشی از روغن مصرفی خود را از راه واردات تامین نماید. با این مقدمه کلی از واردات روغن، در این مقاله از وبلاگ وانیکس به بررسی پاسخ پرسش‌های ازاین‌قبیل پرداخته‌ایم؛ چند درصد روغن وارداتی است؟ ایران واردکننده چه نوع روغن‌هایی است؟ و موارد مرتبط با این موضوع. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی بفرمایید.

 

 

درصد روغن وارداتی به ایران

در خصوص این سؤال که چند درصد روغن وارداتی است؟ باید این‌طور خاطرنشان کرد که طبق آمار، نزدیک به ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات آماده می‌شود. همچنین باید گفت، ضمن داشتن اقلیم ۴ فصل و پتانسیل بالای تولید در بخش کشاورزی در کشور ایران، عوامل متعدد همچون بی‌توجهی مسئولان به اجرای قانون خرید تضمینی، تاخیر در پرداخت مطالبات، کمبود ماشین‌آلات ریز دارنده، برداشت و رانت‌جویی واردکنندگان، به مانعی برای توسعه و کشت دانه‌های روغنی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک تبدیل شده است.

درصد روغن وارداتی به ایران

در چند سال اخیر چقدر روغن وارد کشور شده است؟

در خصوص این سؤال که چه مقدار روغن وارد کشور شده است نیز باید گفت، تولید داخلی دانه‌های روغنی از سال ۲۰۰۲، حدود ۳۴۲ هزار تن بوده که در حال حاضر به ۴۳۰ هزار تن رسیده است. حجم واردات روغن نیز ۴۶۹ هزار تن بوده که امروزه به دلیل سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار تن در انواع دانه‌های روغنی رسیده و افزایش چشمگیری داشته است.بسیاری از مسئولان بر این باورند که صنعت روغن نباتی بر پایه تولید دانه‌های روغنی پایدار است که بخش زیادی از این محصول به سبب بی‌توجهی به بازرگانی محصول کلزا و حمایت‌نشدن به‌موقع کشت، از طریق واردات تأمین می‌شود؛ چراکه بی‌توجهی به بازرگانی محصول کلزا و حمایت‌نشدن به‌موقع کشت، تولید این محصول استراتژیک را با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو کرده است.

 

 

دلایل اهمیت واردات روغن خوراکی چیست؟

 اگرچه کشور ما توانسته در تولید روغن خوراکی، مستقل عمل کند، اما حجم بالای تقاضای بازار برای خرید انواع روغن‌های خوراکی باعث شده که وارد کردن روغن خوراکی  از سایر کشورها، افزایش چشمگیری داشته باشد.

دلایل اهمیت واردات روغن خوراکی چیست؟

ازآنجایی‌که حجم زیادی از روغن‌های گیاهی، وارداتی هستند، یک مسئله بسیار مهم مطرح می‌شود و آن هم مسئله سالم‌بودن روغن‌های خام از نظر ویژگی‌های ژنتیکی است.  دراین‌خصوص قابل‌ذکر است که واردات روغن خوراکی از لحاظ تراریخته بودن یا طبیعی بودن، با چالش‌های زیادی همراه است.

چه نوع روغن هایی وارد ایران می شوند؟

در ادامه سوال چند درصد روغن وارداتی است؟ باید به این سؤال هم بپردازیم که چه نوع روغن‌هایی وارد ایران می‌شوند؟ در جواب باید گفت که روغن‌های خوراکی با پایه گیاهی و حیوانی که در بازار موجودند بیشتر از نوع وارداتی هستند.روغن‌های گیاهی مانند روغن سویا، روغن آفتاب‌گردان، روغن کلزا، روغن کنجد، روغن زیتون و نظایر آنها نیز از جمله دیگر محصولات روغنی هستند که کشور بخشی از آنها را از کشورهای دیگر وارد می‌کند. بدون شک، تغییر سبک زندگی خانواده‌ها به سمتی حرکت می‌کند که متقاضی مصرف روغن‌های گیاهی هستند و با این وجود در آینده انتظار می‌رود واردات روغن‌های گیاهی روند صعودی داشته باشد.

 

 

واردات روغن به ایران از چه کشورهایی انجام می شود؟

  تا اینجای مقاله به بررسی مقدار و درصد روغن وارداتی به ایران پرداختیم؛ در این بخش از مقاله نیز قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما عزیزان، کشورهای را نام ببریم که ایران از آنها روغن وارد می‌کند. در این خصوص باید بیان کنیم که واردات روغن خوراکی از نوع روغن خام آفتاب‌گردان از کشورهای اوکراین، ایتالیا، ترکیه، روسیه، سنگاپور، سوئیس و امارات متحده عربی به ایران انجام می‌شود.

واردات روغن به ایران از چه کشورهایی انجام می شود؟

کشورهایی که صادرات روغن خام سویا را به ایران انجام می‌دهند شامل کشورهای برزیل، سوئیس، هلند، ترکیه، آلمان و آرژانتین هستند. به‌طورکلی آمار واردات انواع روغن‌ها از کشورهای ترکیه و سوئیس، بسیار بیشتر از سایر کشورهای صادرکننده بوده است.

 

 

مراحل واردات روغن به ایران چگونه است؟

امروزه بسیاری از تاجران و بازرگانان اقدام به تجارت روغن کرده و روغن‌های خریداری شده را به مشتریان خود درون کشور ارائه می‌دهند. در واقع ازآنجایی‌که حجم صادرات روغن از ایران به کشورهای دیگر تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده، باید بدانید خرید روغن خوراکی، زیتون و روغن پالم از کشورهای خارجی با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده است. با افزایش یافتن واردات روغن، در ادامه به بررسی بیشتر مراحل واردات این محصول می‌پردازیم:

۱- تعیین و تبیین استراتژی های وارداتی

 یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای واردات روغن خوراکی باید به آن دقت داشته باشید این است که هدف خود را مشخص نمایید. اینکه شما بدانید برای چه کاری می‌خواهید کالا را وارد کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. در برخی از مواقع افراد تنها به این دلیل که قیمت فروش مناسب است آن کالا را وارد می‌کنند. اما شما باید مطمئن باشید که نوع روغن وارداتی‌تان با نیازهای جامعه مطابقت دارد. اینکه کشور خودتان به آن کالا نیاز دارد، دارای اهمیت بسیار زیادی است و شما باید در ابتدا این مورد را به‌خوبی مشخص کنید.

۲- شناسایی ریسک های واردات و کنترل آنها

شما نه‌تنها برای واردات روغن بلکه برای واردات هر یک از انواع کالاها باید به‌خوبی ریسک‌های وارداتی آن کالا را مورد شناسایی قرار دهید؛ بنابراین باید بدانید هر یک از انواع کالاها ویژگی‌های متنوعی دارند و شما بهتر است به‌خوبی خطراتی که آن کالا برای ارسال دارد را تعیین کرده و به آنها توجه بسیار کنید.

۳- شناسایی محصول به‌درستی

قبل از آنکه خرید و واردات روغن را انجام دهید، باید به‌خوبی آن را شناسایی کنید. در این مرحله باید هر یک از عناوینی که مرتبط به آن کالا است را به‌خوبی بررسی کنید و علمتان را در مورد آن افزایش دهید. تحقیقات بازاریابی به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی می‌کند.

 پیشنهاد ما به شما این است در این مورد به‌خوبی با مشاوران و کارشناسان شرکت‌های تجاری معتبر مشورت کنید تا واردات موفقی داشته باشید؛ مشاوران شرکت تجاری وانیکس می‌توانند در این مورد راهنمای خوبی برای شما باشند.

۴- پیدا کردن یک تامین کننده مطمئن روغن

دراین‌خصوص شما باید بهترین فروشنده را برای وارد کردن روغن به کشور ایران انتخاب کنید. هیئت‌های بازاریابی و تجاری که در شرکت‌های بازرگانی مشغول به کارند، یکی از بهترین و مناسب‌ترین اهرم‌هایی هستند که شما می‌توانید از آنها برای واردات کالا استفاده کنید. آنها به‌درستی فروشندگانی که در کشورهای دیگر با بهترین قیمت و کیفیت روغن را به فروش می‌رسانند می‌شناسند و به شما آنها را معرفی می‌کنند.

۵- دریافت کارت بازرگانی

از دیگر مراحل واردات روغن به درون کشور این است که شما باید کارت بازرگانی تهیه کنید. کارت بازرگانی که شما دریافت می‌کنید باید از سازمان غذا و دارو باشد که به شما مجوز واردات این کالا را ارائه دهد. در واقع شما باید بدانید کارت‌های بازرگانی بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آنها ویژگی‌های مختلفی خواهند داشت.

۶- دریافت مجوز واردات روغن

یکی از مهم‌ترین مجوزهایی که برای خرید روغن از سایر کشورها نیاز دارید، ایران کد است. به‌طورکلی شما باید بدانید دریافت این کد برای هر یک از بازرگانانی که در زمینه واردات کالا فعالیت می‌کنند نیاز است. بعد از اینکه شما این کد را دریافت نمودید باید به نهادهای خاصی که به شما اعلام می‌شود مراجعه کنید. وزارت بهداشت یکی از مهم‌ترین وزارت‌هایی هست که باید برای واردات روغن، از این وزارت مجوز مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 

 

سخن پایانی با وانیکس

در این مقاله به سؤال چند درصد روغن وارداتی است؟ پاسخ دادیم و بزرگ‌ترین واردکنندگان روغن در جهان را به شما معرفی کردیم. همچنین متوجه شدیم که بخشی از روغن مصرفی ایران از کشورهای دیگر وارد می‌شود و در این رابطه به مراحل خرید روغن از سایر  کشورها پرداختیم.

در آشنایی با مراحل خرید روغن به این نکته اشاره کردیم که برای داشتن یک تجارت موفق، باید از شرکت‌های تجاری معتبر کمک بگیرید. شرکت تجاری وانیکس با سال‌ها سابقه در زمینه واردات انواع مختلفی از محصولات، می‌تواند در خصوص واردات روغن نیز یاری گر شما عزیزان باشد. شما می‌توانید سؤال‌های تجاری و وارداتی خود را از مشاوران مجموعه ما جویا شوید. شرکت وانیکس در هر لحظه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر