واردات قلم نوری از چین و دبی؛ واردات کالایی کاربردی و پرسود

بعد از موس و کیبورد یکی از ابزارهای کاربردی در دنیای تکنولوژی، قلم نوری بود. در گذشته افراد برای اینکه بتوانند نگارش‌های خود را وارد رایانه‌ها کنند باید آنها را اسکن می‌کردند. امروزه با واردشدن قلم نوری امکان نگارش مستقیم درون رایانه‌ها فراهم شده است. این ابزار نسبت به موس‌ها دقت و سرعت بیشتری دارند. از این رو واردات قلم نوری میتواند تقاضا بالایی در کشور داشته باشد. با استفاده از قلم نوری می‌توانید هرچه که دوست دارید را وارد دستگاه رایانه خود کنید. این قلم‌ها مشابه یک خودکار بوده و شما هرچه که روی کاغذ طراحی می‌کنید را می‌توان با استفاده از این ابزار منحصربه‌فرد آن را در رایانه به نمایش بگذارید. از این قلم‌ها برای فعالیت در حوزه‌های آموزشی، طراحی، نوشتاری، هنری، صنعتی و … استفاده می‌شود.

 

 

چه تفاوتی بین قلم نوری و موس وجود دارد؟

از گذشته تاکنون برای وارد کردن اطلاعات و کار با رایانه‌ها از موس‌ها استفاده می‌شود. برای کار با موس باید آن را در سطح صافی، مثل پدهای مخصوص قرار داد تا بتوان با حرکت‌دادن آن کارهای رایانه‌ای را انجام داد. اگر تاکنون در زمینه طراحی فعالیت داشته یا در کامپیوتر نقاشی کرده باشید، متوجه می‌شوید که ممکن است با وجود موس طرح دلخواه شما ایجاد نشود. اما قلم‌های نوری می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. قلم‌های نوری این ویژگی مهم را دارند که برای رسم و طراحی در رایانه دقت بسیار بالایی دارند و عملکرد آنها مشابه کشیدن مداد روی کاغذ است. فناوری که در این قلم‌ها استفاده شده، می‌توان با فشار دادن بیشتر قلم خط‌هایی ضخیم‌تر ایجاد کرد. حالا که با انواع قلم نوری و کاربردهای آن آشنا شدید، خوب است برای واردات قلم نوری از چین و دبی ب با وانیکس آماده شوید.

چه تفاوتی بین قلم نوری و موس وجود دارد؟

تنوع طرح‌هایی که با استفاده از قلم‌های نوری خلق می‌کنند بسیار بیشتر از طرح‌هایی است که با موس‌ها ایجاد می‌شود. اگر ساعات طولانی از موس‌ها استفاده کرده باشید می‌بینید که مچ دست خسته می‌شود و ادامه فعالیت را ناخوشایند و سخت می‌کند. این مشکل با وجود قلم‌های نوری رفع شده است، زیرا قرارگیری آن در دست در حین استفاده، فشار زیادی به مچ‌ها وارد نمی‌کند.

 

 

انواع قلم‌های نوری

قلم‌های نوری دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آنها برای برخی فعالیت‌ها مناسب است. از نظر داشتن نمایشگر، قلم‌های نوری به نوع با نمایشگر و بی نمایشگر تقسیم می‌شوند. قلم‌های نوری با نمایشگر باید روی نمایشگر مخصوص آن کشیده تا طرح نمایش داده شود.  این نوع از قلم‌ها برای افرادی که در زمینه طراحی و معماری فعالیت دارند، مناسب است. نمونه‌های بدون نمایشگر دارای یک پد بوده که به رایانه متصل می‌شوند. با حرکت‌دادن قلم روی پد، شکل دلخواه در صفحه‌نمایش رایانه نشان داده می‌شود. از نظر هزینه قلم‌های با نمایشگر نسبت به بدون نمایشگرها گران‌تر هستند. قلم‌های نوری از نظر داشتن پاک‌کن، دقت در رسم زوایا، حساسیت به فشار، اندازه و … نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از آنها برای فعالیت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واردات قلم نوری از چین و دبی

 شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا، قلم‌های نوری تولید می‌کنند. در کشور ایران عمدتاً واردات قلم نوری از چین و دبی انجام می‌شود. چین یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه تولید محصولات الکترونیکی است. ایران مراودات زیادی در زمینه تجاری با کشور چین دارد. از این رو واردات قلم نوری از چین انجام می‌شود. یکی از شرکت‌های تولیدکننده قلم‌های نوری در چین، شرکت هویون (Huion) است که در سال ۲۰۱۱ در این کشور تأسیس شد. این شرکت همواره پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته وارد میدان رقابت با سایر شرکت‌های تولیدی در این زمینه باشد.

واردات قلم نوری از چین و دبی

 هویون انواع مختلفی قلم نوری تولید می‌کند که برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای مناسب است. علاوه بر هویون شرکت‌های زیادی در چین قلم‌های نوری را تولید می‌کنند. واردات قلم نوری از چین و دبی برای تاجران می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد. وجود فضای رقابتی و تنوع در محصولات چینی باعث قیمت‌های مناسب آنها شده است. همچنین به دلیل عدم تعرفه‌های گمرک در دبی، واردات قلم نوری سود خوبی برای بازرگانان دارد. مدل‌های زیادی از قلم‌های نوری در بازار ایران وجود دارد که برخی از آنها شامل، وکام (Wacom)، ایکس پی پن (XP Pen)، هویون (Huion) و پاربلو (Parblo) می‌شود.

 

 

چه عواملی بر هزینه واردات قلم نوری از چین و دبی اثرگذار است؟

ایران از نظر تجاری با کشورهای چین و دبی تعاملات زیادی دارد. چین به دلیل وجود انواع کارخانه‌های تولیدی و فضای رقابتی حاکم بر آن و تعداد زیاد نیروی کار، محصولاتی با قیمت مناسب تولید می‌کنند. همچنین وجود این فضای رقابتی باعث شده که برخی از شرکت‌های چینی اقدام به تولید قلم‌های با کیفیتی کنند که با نمونه‌های جهانی قابل مقایسه است. دبی، واقع در کشور امارات از دیگر مقاصد تجاری بازرگانان است.

ایران به دلیل وجود تحریم‌ها امکان واردکردن کالا از کشورهای اروپایی را ندارد. به همین دلیل برخی از این کالاها از جمله قلم‌های نوری به واسطه دبی وارد کشور می‌شوند. برای واردکردن قلم‌های نوری باید هزینه‌های آن مورد بررسی قرار گیرد. عوامل زیادی بر هزینه این کالا تاثیر دارند.

چه عواملی بر هزینه واردات قلم نوری از چین و دبی اثرگذار است؟

هزینه‌های خرید کالا از جمله این هزینه‌ها است. قبل از خرید قلم‌های نوری باید از قیمت آن مطلع شد. قیمت‌ها در لیستی که شرکت‌های تولیدی آن ارائه می‌کنند، مشخص است.

همچنین هزینه‌ای باید بابت بیمه‌های آن پرداخت شود. علاوه بر این لازم است که محصولات قبل از بارگیری در انبارها قرار گیرند. قلم‌های نوری باید در انبارهای مخصوصی با امنیت بالایی نگهداری شوند؛ بنابراین نگهداری قلم‌های نوری در انبارها نیز هزینه‌هایی را در پی دارد. تعرفه‌های گمرکی، هزینه‌های حمل‌ونقل، مالیات و بارگیری این محصولات نیز بر هزینه‌های واردات قلم نوری از چین و دبی اثرگذار است.

برای خرید قلم نوری باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

برای اینکه بتوانید یک خرید خوب داشته باشید بهتر است که قبل از اقدام به خرید و واردکردن محصول درمورد شرکت تولیدی آن تحقیق کنید. تولیدکننده‌های معتبری که بر تعهدات خود پایبند هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید قلم‌های نوری باشند. علاوه بر این باید طبق نیاز بازار قلم‌های نوری را وارد کنید. خرید محصولاتی که برای آنها متقاضی زیادی وجود ندارد تنها باعث ضرر شما می‌شود.

 درمورد هزینه‌ها، حمل‌ونقل و سایر خدمات با تأمین‌کننده‌ها به توافق برسید. کالاها را در انبارهای مناسب که امنیت بالایی دارند و سلامت کالای شما را تضمین می‌کنند، نگهداری کنید. انبارکردن محصولات در مکان‌هایی که به محل بارگیری نزدیک هستند، تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

 برخی شرکت‌های بازرگانی همانند وانیکس به همراه تیم تخصصی خود و خدماتی مثل انبارداری در دبی باعث تسهیل واردات و کاهش هزینه‌های آن می‌شوند.

واردات قلم نوری از چین و دبی با وانیکس

در این مطلب سعی شد درمورد واردات قلم نوری، انواع آن و واردات آن از چین و دبی بیان شود. واردات قلم نوری از چین و دبی برای بازرگانان ایرانی می‌تواند سود خوبی داشته باشد. عدم وجود تعرفه‌های گمرکی در دبی و مسافت نزدیک آن به ایران که هزینه حمل‌ونقل را تا حد زیادی کاهش داده است، باعث سودآوری واردات این محصول از دبی شده است.

 علاوه بر این وجود نیروی کار زیاد در چین و کارخانه‌های تولیدی در آن قیمت و کیفیت این محصول را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. با وانیکس می‌توانید به‌راحتی واردات محصولات را از این کشورها انجام دهید. تنها کافی است لیست محصولات مورد نیاز خود را در اختیار وانیکس قرار داده، با دریافت چک تضمینی و به‌سرعت و کمترین هزینه ممکن، کالاها را در انبار شرکت خود تحویل بگیرید. برای واردات قلم نوری با وانیکس تماس بگیرید.

سئوالات متداول درباره واردات قلم نوری

  • آیا می‌توانیم از مشاوران تجاری برای واردات قلم نوری استفاده کنیم؟

بله، می‌توانید از خدمات مشاوران تجاری و گمرکی استفاده کنید تا در فرآیند واردات قلم نوری از چین و دبی به شما راهنمایی کنند. شرکت‌های بازرگانی واسطه همچون وانیکس، می‌توانند شما را در تهیه مدارک لازم، انجام مذاکرات تجاری، بررسی قوانین گمرکی و همچنین تسهیل فرآیند حمل و نقل کالاها یاری دهند. با مشاوران مجرب همکاری کنید تا از امور مربوط به واردات بهتر آگاه شوید و مشکلات احتمالی را کاهش دهید.

  • آیا برای واردات قلم‌های نوری از چین و دبی به مجوز و گواهی خاصی نیاز دارم؟

بسته به قوانین و مقررات کشور و سایر ملاحظات، ممکن است نیاز به برخی مجوزها و گواهی‌ها برای واردات قلم‌های نوری از چین و دبی وجود داشته باشد. مثلاً، ممکن است نیاز به گواهی استاندارد، گواهی نمایندگی وارداتی، مجوز بهداشتی یا سایر مجوزهای مرتبط باشد. برای اطلاعات دقیق تر، توصیه می‌شود با مقامات گمرکی و نمایندگی‌های تجاری مربوطه در کشور مقصد تماس بگیرید و مشخصات و الزامات دقیق موردنیاز را استعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *