واردات دستگاه از چین چقدر سود دارد

واردات دستگاه از چین

با توجه به این‌ که چین از جمله کشورهایی است که تلاش می‌کند تا بسیاری از زیر ساخت‌ها را خودش تولید کند “کارخانه جهان” نیز نامیده می‌شود. با توجه به پیشرفتی که در صنعت به دست آورده است چین اکنون بسیاری از محصولات خود را به کشورهای دیگر از جمله ایران صادر می‌کند.

 

 

مراحل واردات دستگاه از چین

مرحله ۱: دستگاه‌های مورد نیاز برای وادرات را انتخاب کنید

یافتن دستگاه مورد نیاز چینی برای فروش در فروشگاه  یا کارخانه به شما امکان دسترسی به طیف وسیع تری از محصولات را با هزینه‌های بسیار کمتر می‌دهد که می‌تواند به رشد کسب و کار شما و بهبود حاشیه سودها کمک کند. اما مهم است که پیشنهادات خود را عاقلانه انتخاب کنید

مراحل واردات دستگاه از چین

اگر در حال اجرای یک عملیات فعلی یا ایجاد یک طرح تجاری توسعه یافته هستید، ممکن است از قبل دستگاه‌هایی را که می‌خواهید وارد کنید، بدانید. اما باز هم مهم است که مطمئن شوید دستگاه‌های وادراتی شما با دستورالعمل‌ها مطابقت دارند یا خیر، قبل از اینکه آنها را وارد کشور خود کنید. از نقطه نظر سودآوری، دستگاه‌هایی که برای واردات انتخاب می‌کنید باید دارای موارد زیر باشند:

  • تقاضای ثابت و کافی.
  • حاشیه سود حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد.
  • قابلیت اطمینان (موارد گارانتی)
  • نیازهای کم برای تعمیر و نگهداری در حمل و نقل، انبارداری، و یا ذخیره سازی (به عنوان مثال، عدم نیاز به کنترل آب و هوا یا نیازهای خاص جابجایی).
  • هیچ قانونی وجود ندارد که آنها را برای فروش در ایالت یا کشور شما منع کند.

جدا از این ویژگی‌های اساسی، هنگام واردات دستگاه از چین باید عوامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

  1. مالیات بر واردات
  2. محدودیت های محصول
  3. مجوزها و مجوزها

 

 

مرحله ۲: تامین کنندگان عمده فروشی چینی را پیدا کنید

هنگامی که بدانید کدام دستگاه را از کدام تامین کننده می‌گیرید، باید یک شریک تجاری برای عرضه آنها پیدا کنید. بیشتر تامین کنندگان چینی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید یا کارخانه‌ها یا شرکت‌های تجاری هستند. تفاوت بین این دو مدل برای واردکنندگانی که به دنبال یک دستگاه سفارشی هستند و کسانی که به دنبال خرید طیف وسیعی از دستگاه‌ها برای موجودی خود هستند، بیشترین اهمیت را دارد. جدای از این جزئیات، فرآیند واردات دستگاه از تامین کننده چینی شما، صرف نظر از مدل کسب و کار آنها، بسیار مشابه خواهد بود. بنابراین اگر روند درست باشد، زیاد درگیر این نشوید که آیا تامین کننده یک کارخانه یا شرکت تجاری است.

مراحل واردات دستگاه از چین

قرارداد باید به وضوح تمام جزئیات معامله را بدون اینکه جایی برای تفسیر نادرست باقی بگذارند، تعریف کنند. قرارداد شامل اصول اولیه (مانند مشخصات اقلام، مقادیر واحد، قیمت‌گذاری و بسته‌بندی) می‌شود، اما باید شرایط حمل و نقل و شرایط پرداخت را نیز پوشش دهد.علاوه بر سفارش خرید، مهم است که با تامین کننده در مورد یک سند مشخصات دستگاه به توافق برسید تا مطمئن شوید که آنچه را که برای آن وجه پرداخت می‌کنید، به دستتان می‌رسد. در قرارداد شما باید موارد زیر ذکر شود:

  • شرایط حمل و نقل (یا اینکوترمز)
  • شرایط پرداخت
  • مشخصات محصول

 

 

مرحله ۴: انتخاب نحوه حمل و نقل بار

با توجه به شرایط حمل و نقل سفارش خود، ممکن است نیاز به تسهیل حمل و نقل داخلی، از جمله ترخیص کالا از گمرک صادراتی و بارگیری داشته باشید. اغلب، سفارش‌هایی که با تامین‌کنندگان جدید ارسال می‌شوند، توسط تامین‌کننده انجام می‌شود.

حمل و نقل بار نیز به اینکوترمز وابسته است، اما برای بیشتر سفارشات، رزرو و مدیریت آن به عهده خریدار است. شما می‌توانید از تامین کننده خود بخواهید که حمل و نقل بار را برای شما ترتیب دهد و به سادگی برای شما صورتحساب ارسال کند. این امر باعث می شود حداقل کنترلی بر هزینه، سرعت و امنیت حمل و نقل داشته باشید (و آنها ممکن است برای کمک خود هزینه اضافی دریافت کنند).

حمل و نقل هوایی معمولاً همانند یک سرویس خانه به در است، به این معنی که کالاهای شما مستقیماً به مقصد نهایی خود ارسال می‌شوند (خواه خانه، دفتر یا مرکز خدمات شخص ثالث).

DHL، FedEx و UPS خدمات پیک هوایی هستند که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر ارزش کالای شما ۸۰۰ دلار یا بیشتر باشد، این شرکت‌های حمل‌ونقل خدمات کارگزاری گمرکی را برای ترخیص محموله شما برای ورود ارائه می‌کنند. اگرچه معمولاً هزینه اضافی را به همراه دارد.

روش‌های حمل و نقل هوایی و دریایی از بندر مبدا به فرودگاه یا بندر دریایی نزدیک شما رزرو می‌شود. از آنجا، باید حمل و نقل را به مقصد نهایی خود ترتیب دهید. این کار را می‌توان توسط فورواردر شما انجام داد یا خودتان با استفاده از یک کارگزار باربری برنامه‌ریزی کنید.

هنگامی که صحبت از نرخ حمل و نقل به میان می‌آید، حمل و نقل دریایی بر اساس حجم، در حالی که حمل و نقل هوایی بر اساس وزن ذکر می‌شود. استفاده از پیک هوایی گران‌ترین روش است، در حالی که هزینه رزرو بار هوایی حدود نصف و انتخاب بار دریایی حدود ۱۰ درصد هزینه دارد.

مرحله ۵: محموله خود را از طریق گمرک ترخیص کنید

ترخیص کالا از گمرک بخش مهمی از واردات دستگاه از چین است. اگر اسناد و مدارک صحیح را ارائه و از رویه‌های صحیح پیروی نکنید، خطر بازداشت و یا بررسی کالاهای خود را دارید که هر دو منجر به تاخیر و هزینه‌های سنگین می‌شوند. در بدترین حالت، کالای شما توسط CBP توقیف و نابود شده یا در حراج فروخته می‌شود.

برای بیشتر واردات دستگاه از چین از چین به ایالات متحده نیازی به مجوز واردات ندارید. با این حال، برای اخذ مجوز از CBP (حفاظت از گمرک و مرز)، باید اقدامات لازم برای ورود، بررسی، ارزیابی، طبقه بندی و ترخیص را انجام دهید.

 

 

مرحله ۶: محصولات وارداتی برای فروش را پردازش کنید

هنگامی که کالاهای وارداتی شما به پایان سفر خود در انبار، فروشگاه یا دفتر شما می‌رسد، گام نهایی این است که آن‌ها را برای فروش مانند هر کالای دیگری پردازش کنید که معمولا شامل موارد زیر است:

  • قیمت گذاری سودآور محصولات.
  • ایجاد لیست محصولات با توضیحات محصول و عکس هایی که به فروش می‌رسند.
  • مدیریت موجودی.
  • انجام سفارشات در داخل یا از طریق یک سرویس شخص ثالث.

سوددهی واردات دستگاه از چین چقدر است؟

در مقالات قبلی نیز درباره سوددهی کالاهای صادراتی و وارداتی صحبت کردیم و گفتیم اینکه بگوییم سود حاصل از تجارت شما چقدر می‌شود، کار دشواری است. میزان سود شما به عوامل متعددی مانند هزینه گمرک، هزینه حمل و نقل، خرید عمده و موارد دیگری بستگی دارد. اما می‌توانیم به شما بگوییم که با واردات کالاهای زیر می‌توانید میزان سود وارداتی خود از چین را افزایش دهید:

سوددهی واردات دستگاه از چین چقدر است؟

  • لوازم خانگی
  • وسایل ورزشی خانگی
  • وسایل آشپرخانه
  • گجت‌های امنیتی و ردیابی
  • تلفن همراه
  • محصولات گردشگری

اگر نیاز دارید تا اطلاعات دقیق تری درباره میزان سود واردات دستگاه از چین بدست می‌آورید، کافی است با شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید.

واردات دستگاه از چین با وانیکس

اگر قصد واردات دستگاه از چین را دارید اما نمی‌خواهید درگیر هماهنگی و پیدا کردن تامین کننده و غیره شوید با شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید آن‌ها با ارائه مشاوره کافی در این زمینه به تجارت و سود دهی شما کمک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر