مسئله واردات دارو از چین و دبی، سوالی مهم و درگیر با جان مردم

چرا دبی انتخاب مناسبی برای واردات دارو است؟

با اینکه امارات در زمینه تولید دارو جایگاه قابل توجهی در دنیا ندارد، اما دبی یکی از نکات استراتژیک برای واردات دارو به ایران محسوب می‌شود. البته که برخی ویژگی‌ها و شرایط دبی باعث شده تا بازرگانان آن را برای دارو انتخاب کنند.

 

چرا دبی انتخاب مناسبی برای واردات دارو است؟

اگر از زوایای مختلف به وضعیت واردات کالاها از دبی دقت داشته باشید، می‌بینید که این شهر مهم اماراتی شرایط ایده‌آلی را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته که با دقت به جزئیات هریک از مزایای واردات دارو از دبی بیشتر به اهمیت این شهر پی‌ می‌برید.

 

 

مسافت نزدیک و دسترسی سریع

یکی از بزرگ‌ترین امتیازاتی دبی برای واردات دارو دارد، مسافت نزدیک به ایران است. همانطور که می‌دانید دبی یکی از شهرهای حاشیه‌ای خلیج فارس است و دسترسی ساده و آسانی به یکی از اصلی‌ترین آب‌راه‌های کشور دارد. به همین دلیل محموله‌های باری از این شهر در زمان نسبتا کوتاهی به ایران می‌رسند.

مسافت نزدیک و دسترسی سریع

از طرف دیگر ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های زیادی از شهرهای گوناگون کشور پرواز مستقیم به دبی دارند. به لطف وجود چنین شرایطی بازرگانان طی یک بازه زمانی کوتاه از طریق پروازها به دبی وارد شده و می‌توانند برای انجام امور تجاری در این شهر اقامت داشته باشند.

هزینه حمل و نقل کمتر

با وجود مسافت نزدیک دریایی و هوایی دبی به ایران، هزینه انتقال داروها از این شهر به داخل کشور کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. همچنین برای انتقال دریایی داروها به ایران راه‌های گوناگون مانند LCL و FCL وجود دارد که قدرت انتخاب بازرگانان را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. زمانی که قدرت انتخاب بالا و هزینه‌های نسبتا کمتری برای انتقال داروها در دسترس است، بازرگانان به سود بیشتری می‌رسند. البته که واردات دارو از دبی تنها برای بازرگانان سودمند نیست، بلکه این اتفاق باعث کاهش قیمت کلی داروها و کنترل وضعیت بازار داروی کشور خواهد شد.

 

 

حضور نماینده‌های داروسازی‌های بزرگ جهان

با اینکه کشور امارات در زمینه تولید دارو دارای کارخانه یا برندهای معتبری نیست. اما جالب است بدانید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان در شهر دبی این کشور دارای نمایندگی هستند. به همین دلیل بازرگانان می‌توانند اقلام دارویی مختلف را با بهترین برندها خریداری کرده و به داخل کشور وارد کنند. البته برای انجام این کار باید به محدودیت‌های تحریم‌های بین المللی توجه کرد.

در مسیر واردات دارو از دبی چه چالش‌هایی وجود دارد؟

زمانی که واردکنندگان دارو دبی را برای تجارت خود انتخاب می‌کنند، به امتیازات بسیار ارزشمندی می‌رسند. اما این دسته از بازرگانان از مشکلات نیز دور نیستند و در مسیر واردات داروها با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند. با وجود مشکلات و چنین چالش‌هایی هم ریسک این تجارت اندکی بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید برای واردات از شرکت‌های معتبر و باتجربه‌ای مثل وانیکس کمک بگیرید تا از چنین مشکلات زیان‌باری در امان بمانید.

ممنوعیت واردات دارو در بازه‌های زمانی خاص

بدون شک بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشکلی که در زمینه واردات دارو از دبی وجود دارد، ممنوعیت واردات از سوی دستگاه‌های داخلی است. در برخی مواقع به دلایل خاصی مانند حمایت از تولید داخلی، کاهش منابع ارزی یا دیگر مورد این چنینی واردات اقلام دارویی خاصی به کشور ممنوع می‌شود. به همین دلیل در صورتی که شما در محموله باری خود چنین داروهایی را داشته باشید، موفق به ترخیص داروها از گمرک نخواهید شد. به همین دلیل باید به قوانین واردات دارو دقت کنید تا با چنین مشکلی مواجه نشوید.

ممنوعیت واردات دارو در بازه‌های زمانی خاص

 

 

 

قوانین واردات داروها که توسط سازمان بهداشت تنظیم می‌شوند

وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کشور طبق شرایط بهداشتی و درمانی قوانین خاصی را برای واردات داروها در نظر می‌گیرند. سازمان گمرکات کشور و دستگاه‌های نظارتی موظف هستند که از این قوانین پیروی کنند و جلوی واردات اقلام دارویی خاص به کشور را بگیرند. به همین دلیل واردات دارو از دبی باید با رعایت قوانین زیادی انجام شود، در غیر این صورت بازرگان با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

سخت‌گیری گمرک برای ترخیص داروهای وارداتی

اگر بخواهید که داروهای وارداتی از دبی را در گمرک‌های کشور ترخیص کنید، مسیر نسبتا سختی را پیش‌رو دارید. به طور کلی گمرک کشور و وزارت بهداشت برای صدور مجوز واردات دارو و مواد اولیه یا ترخیص آن‌ها از گمرک‌ها به مدارک خاصی نیاز دارد که چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • فرم عدم آلودگی به BSE محموله
  • اطلاعات نام شرکت بازرگانی
  • مجوز ورود برخی داروها به کشور
  • ثبت اطلاعات محموله در سامانه مبارزه با قاچاق کالا
  • ارائه اسناد مربوط به محموله برای ترخیص

موارد بالا تنها بخشی از مدارکی هستند که برای ترخیص کالاها نیاز دارید. البته برای تامین مدارک و ترخیص ساده کالا مسیری هموارتر پیش‌رو دارید. ما در شرکت بازرگانی وانیکس به شما کمک خواهیم کرد تا در هنگام ترخیص کالا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

عدم تخصیص ارز دولتی به برخی شرکت‌ها

طبق قوانین واردات کشور، داروها و اقلام خاص که در دست گروه کالایی یک وزارت بهداشت قرار می‌گیرند، می‌توانند با ارز دولتی به کشور وارد شوند. البته که دریافت ارز نیمایی برای واردات دارو از دبی ساده نیست و به تنهایی چالش‌های زیادی را روی دوش بازرگانان می‌گذارد. اما با اندکی دقت به لیست تعرفه‌ها و اقلام دارویی مجاز می‌توان ارز دولتی گرفت.

شرایط واردات دارو از چین و دبی

برای اینکه بتوانید واردات داروها را از دبی شروع کنید، باید شرایط خاصی داشته باشید. اولین شرط بریا واردات داروهای ساخته شده این است که فرد باید مجوزها لازم را از اداره کل نظارت بر امور دارو را دریافت کند. همچنین ثبت شرکت با موضوع واردات داروهای ساخته شده ضروری است.

ناگفته نماند که اگر داروها را با برند خاصی به کشور وارد می‌کنید، باید شرایط اخذ نمایندگی و اجازه فروش با برند مورد نظر را کسب کنید. ناگفته نماند شرکت‌ها باید یک داروساز دارای وضعیت درخواستی را به دستگاه‌های نظارتی به عنوان مسئول فنی معرفی کنند.

نکات مهمی که باید در مورد واردات دارو از دبی بدانید

اگر تاکنون در زمینه واردات دارو فعالیت نکرده‌اید، برای ورود به این تجارت باید به نکات توجه داشته باشید. در غیر این صورت نه تنها سودآوری مناسبی ندارید، بلکه با زیان‌ها بزرگی مواجه می‌شوید. همچنین توصیه می‌کنیم که در چنین شرایطی از وانیکس کمک بگیرید تا کلیه مراحل واردات محموله شما طبق قواعد پیش برود و در نهایت به موفقیت برسد.

نکات مهمی که باید در مورد واردات دارو از دبی بدانید

انتخاب شرکت سازنده و نوع دارو

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای واردات دارو از دبی باید رعایت کنید، انتخاب نوع دارو و شرکت سازنده است. برای رعایت این نکته کافیست برندهای را انتخاب کنید که محدودیت خاصی برای تجارت با شرکت شما ندارند و واردات داروهای آن‌ها مجاز است. همچنین توصیه می‌کنیم که از فروشنده‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا برای تحویل به موقع و دریافت کالای معتبر نگرانی نداشته باشید.

ثبت سفارش و برنامه‌ریزی برای تاریخ دریافت

پس از اینکه ثبت سفارش خود را در شرکت‌های سازنده و فروشنده‌های انجام دادید، باید برای تاریخ دریافت محموله برنامه‌ریزی کنید. افرادی که خرید را از برندها انجام می‌دهند، معمولا در این مرحله دغدغه زیادی ندارند. فروشندگان معتبر دارو نیز معمولا هنگام تحویل سفارشات مشتریان به تاریخ توافق شده پایبند. هستند. به همین دلیل باید برای روز دریافت آماده باشید و دیگر زمان زیادی برای بسته‌بندی، انبارداری یا بارگیری محموله تلف نکنید.

ایجاد شرایط مناسب برای انتقال

برخی از داروهایی که شرایط نگهداری خاصی دارند، بدیهی است که باید به شیوه درستی حمل شوند؛ زیرا در غیر این صورت واردات آن‌ها هیچ معنایی ندارد. به همین دلیل باید روش حمل و نقل را با مشورت مسئول فنی انتخاب کنید. همچنین در حمل و نقل آبی توجه به این نکات اهمیت بیشتر دارد و بهتر است که از کانتینرهای یخچال‌دار استفاده کرد.

ترخیص از گمرک و پرداخت تعرفه

در حال حاضر حدود ۱۲۳۵ کد تعرفه گمرک برای اقلام دارویی تعریف شده است. برای محاسبه تعرفه ترخیص و واردات باید به همین کدها توجه کنید که در سایت گمرک کشور در دسترس هستند. همچنین باید به نوع اقلام دارویی توجه ویژه‌ای کرد.

وانیکس، همراه شما هنگام واردات دارو از دبی و چین

شرکت وانیکس با ارائه خدمات متنوع سعی دارد تا شما را در مسیر واردات دارو از دبی همراهی کند. با خدمات مجموعه دیگر نیازی نیست که به دنبال فروشندگان دارو باشید؛ زیرا ما معتبرترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. همچنین می‌توانید کلیه مراحل مانند پیک آپ محموله، بسته‌بندی و انتقال دریایی را به تیم با تجربه وانیکس بسپارید.

شرایط واردات دارو و سیستم قانون‌گذاری دارویی برای تضمین دستیابی به سیاست‌های بهداشتی و دارویی توسعه یافته است. دولت‌ها باید به ارزیابی منظم بخش‌های مختلف سیستم توجه کنند. در حال حاضر سیستم دارویی ایران از نارسایی‌های فراوانی رنج می‌برد. از جمله این ناکارآمدی‌ها می‌توان به توسعه ناکافی صنعت، مقرون به صرفه نبودن داروها به‌ویژه داروهای بیماری‌های مزمن و کشنده، بحث‌های پیرامون کیفیت داروهای ژنریک تولید داخل، کمبود منظم برخی داروها در بازار و بازار بی‌نظم دارو اشاره کرد.

چالش‌های موجود در نظام دارویی، انجام مطالعات متعددی را برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف قوانین دارویی و همچنین سیستم اجرایی در ایران برای رفع مشکلات احتمالی ضروری می‌سازد. باتوجه‌به پیچیدگی مسائل دارویی، به‌اشتراک‌گذاری تجربیات بین کشورها می‌تواند به رفع نقاط ضعف احتمالی کمک کند.

در ادامه صفحه واردات دارو از شرکت وارداتی وانیکس قصد داریم درباره شرایط واردات دارو بحث کنیم. ترتیب ارائه ادامه مطالب به‌صورت زیر است:

  • معرفی سازمان صادرکننده مجوز واردات دارو
  • بازار دارو در ایران
  • مجازات فعالیت‌های دارویی بدون مجوز در ایران
  • انتخاب نماینده انحصاری
  • الزامات راه‌اندازی کسب‌وکار داروسازی در ایران
  • مدارک لازم برای اخذ مجوز
  • فرایند ثبت داروهای وارداتی
  • نحوه واردات دارو
  • معرفی شرکت وانیکس و خدمات آن

معرفی سازمان صادرکننده مجوز واردات دارو

ارگان عمومی مرتبط در این خصوص، یعنی سازمان غذا و داروی ایران مسئول اعطای کلیه مجوزهای موردنیاز برای هر بخش از فرایند واردات اقلام دارویی در ایران است؛ بنابراین اولین اقدام در واردات این نوع کالاها اخذ مجوزهای موردنیاز از این سازمان است.

معرفی سازمان صادرکننده مجوز واردات دارو

بازار دارو در ایران

میزان واردات دارو در ایران سالانه بیشتر از یک میلیارد دلار است. بخش قابل‌توجهی از آن به بیماری‌های سخت مانند سرطان اختصاص می‌یابد. بخش عمده‌ای از این واردات از اروپا و ایالات متحده است. البته مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو در ایران عمدتاً از نیمکره شرقی به‌ویژه چین و هند تامین می‌شود.

مجازات فعالیت‌های دارویی بدون مجوز در ایران

اخذ مجوز برای فعالیت کردن در حوزه بهداشت و درمان؛ به‌ویژه تجارت دارو گامی اجتناب‌ناپذیر است. براساس قانون تشریفات پزشکی و دارویی و اقلام خوراکی و آشامیدنی (۱۹۵۵)، عدم دریافت مجوز لازم منجر به محاکمه کیفری می‌شود. سازمان مربوطه برای صدور مجوزها دراین‌خصوص، وزارت بهداشت است. پس واردات بدون مجوز دارو نه‌تنها پیامدهای قانونی برای شما به همراه دارد، بلکه باعث لکه‌دار شدن اعتبار شما خواهد شد.

مجازات فعالیت‌های دارویی بدون مجوز در ایران

انتخاب نماینده انحصاری

برای واردات دارو به ایران، تعیین نماینده انحصاری الزامی است. صادرکنندگان دارو نیز چاره‌ای جز عقد قرارداد با نماینده تعیین شده از سوی شما ندارند. این توافقنامه باید مطابق با شرایط و ضوابط اجباری باشد که توسط مقامات ایرانی تنظیم شده است. مجوز توزیع انحصاری در نهایت به نام توزیع‌کننده ایرانی صادر می‌شود؛ بنابراین، برای سازنده خارجی بسیار مهم است که یک توافقنامه بسیار دقیق برای حفظ حقوق خود منعقد کند.

الزامات راه‌اندازی کسب‌وکار داروسازی در ایران

آیین‌نامه دیگری در این زمینه، یعنی آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های دارویی، الزامات راه‌اندازی کسب‌وکار در این زمینه را فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • در اساسنامه، توزیع دارو باید به‌عنوان وظیفه اصلی شرکت ذکر شود.
  • تعداد کل شرکت‌هایی که مجاز ارائه دارو در داخل هستند، باید محدود باشند.
  • یک ناظر داروهای مخدر وجود دارد که باید سالم بودن داروها را موردبه‌مورد تأیید کند.

مدارک لازم برای اخذ مجوز واردات دارو

فرایند اخذ مجوز FDO برای تأسیس یک شرکت داروسازی در ایران مشروط به ارائه مدارکی از قبیل:

  • اوراق ثبت شرکت که نشان دهد موضوع فعالیت شرکت مربوط به مشاغل دارویی است.
  • آدرس شرکت و اطلاعات پستی
  • صورت‌جلسه حاکی از آخرین تغییرات در هیئت‌مدیره.
  • سابقه کیفری رسمی شرکت
  • پذیرش مقررات و الزامات FDO

فرایند ثبت واردات دارو

اولین شرط برای ثبت داروهای وارداتی در ایران، حدود تاریخ انقضا است. در زمان واردات نباید بیش‌تر از دو سوم این زمان گذشته باشد. همچنین حضور داروساز برای کلیه مراحل به‌عنوان ناظر فنی الزامی است. این دستیار فنی ابتدا باید توسط FDO دارای مجوز و بدون سابقه کیفری باشد. داروهای جدیدی که سابقه مصرف ندارند معمولاً مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. یک دارو باید در کشورهای دیگر سابقه مصرف موفقیت‌آمیز را ثبت کند تا اجازه واردات به ایران را داشته باشد.

فرایند ثبت واردات دارو

روند قیمت‌گذاری نیز توسط مقررات تنظیم می‌شود و سازمان FDO سازمانی است که باید با آن مشورت کنید. واردکننده نیز ملزم به عقد قرارداد با یک توزیع‌کننده داخلی در ایران است که به نوبه خود گواهی‌های لازم برای این کار را داشته باشد. همان‌طور که ملاحظه کردید، داروها جزو اقلام حساس هستند، زیرا با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارند؛ بنابراین دانش و تخصص در این زمینه حرف اول را می‌زند.

 البته به‌دست‌آوردن این‌همه مهارت و آگاهی مدت‌زمان زیادی می‌طلبد؛ به‌این‌ترتیب اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر کسب‌وکار خود را به پا کنید بهترین راه‌حل آن است که از افرادی که دراین‌خصوص، مهارت دارند راهنمایی بگیریم. در این جا است که پای شرکت‌های بازرگانی واسطه در حوزه واردات کالا به میان می‌آید. شرکت وانیکس یکی از این شرکت‌ها است.

نحوه واردات دارو

حال که با همه مراحل و شرایط ثبت دارو برای ورود به کشور آشنا شدید، نوبت به نحوه واردات دارو می‌رسد که معمولا اینگونه طی می‌شود:

  • ثبت محصولات و اقلام دارویی
  • دریافت و ارائه مجوزها و مدارک لازم از سمت سازمان بهداشت و درمان
  • برگه تایید کیفیت دارو
  • ارائه همه مدارک مبنی بر عدم واردات داروهای مخدر
  • دریافت برگه ترخیص و عبور از گمرک

واردات دارو با وانیکس

اخذ مجوز برای فعالیت کردن در حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه تجارت دارو، گامی اجتناب‌ناپذیر است. دریافت این مجوزها یک پروسه طولانی است. برای گذراندن مراحل باید کفش آهنی به پا کنید. شرکت بازرگانی وانیکس به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی در حوزه واردات کالا آماده خدمت‌رسانی به شماست. تنها کاری که لازم است انجام دهید عقد قرارداد با تیم وانیکس است، بعد از عقد قرارداد با خیالی آسوده منتظر بمانید تا کارها به‌خوبی به سرانجام برسند.

شرکت بازرگانی وانیکس با تیم مشاوران متخصص و مجرب خود آماده پاسخگویی به سؤالات شما در حوزه واردات و صادرات است. مشاوران این شرکت به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز هستند.

چند درصد داروهای ایران وارداتی است؟

ممکن است که کشور در راستای تامین این بخش از داروها به واردات آن‌ها رو آورد ما در اینجا هستیم تا به این بحث مهم رسیدگی کنیم که چند درصد داروهای ایران وارداتی بوده و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خارجی تهیه و صادر می‌شود.

  • چه میزان از داروهای ایران وارداتی است؟
  • سخن پایانی

چه میزان از داروهای ایران وارداتی است؟

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بهداشت و داروی کشور و همینطور اظهارات رئیس بهداشت و طبق یک بررسی کلی در خصوص داروهای موجود در بازار باید گفت که حدود ۹۷ درصد از داروهای ایران تولید داخل بوده و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

 از این میان حدود ۳ درصد از داروهای مصرفی در ایران وارداتی بوده و از کشورهای مختلف توزیع‌کننده دارو تهیه می‌شود. در حقیقت باید گفت تولید داخلی داروهای ایرانی حدود سی تا صد برابر داروهای وارداتی است که خود این امر می‌تواند به عنوان یک آمار امیدبخش در راستای خودکفایی و خدمت‌رسانی به سایر بیماران شناخته شود. سوالی که مطرح است آن است که ۳ درصد داروهای وارداتی بیشتر پوشش‌دهنده کدام بخش از امراض بوده و اینکه آیا این بخش از واردات دارویی می تواند مشکلاتی را در اقتصاد کشور ایجاد نماید یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که اکثر داروهای وارداتی به ایران داروهای هایتک هستند داروهایی که جز فارماکوپه ایران نبوده ولی بنا به تشخیص پزشک معالج باید به مصرف بیمار برسد نام دیگر این بخش از داروها داروهای تک نسخه‌ای است. از آنجایی که این دارو‌ها تولید داخل نبوده می‌توانند مشکلاتی را برای بیمار ایجاد نمایند به عنوان مثال تهیه این بخش از داروها با دشواری بیشتری همراه است. به طوری که بیمار برای تهیه این دسته از داروها باید به شرکت واردکننده دارو مراجعه نموده و پس از استعلام از قیمت و مذاکرات راجع به نوع دارو و ارائه نسخه پزشک، دارو را تهیه نماید.

چه میزان از داروهای ایران وارداتی است؟

همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که در خصوص داروهای وارداتی مطرح است. قیمت بالای این داروها است در واقع از آنجایی که این داروها خارج از کشور تهیه شده‌اند قیمت تمام شده آنها به اضافه تمامی عوارض حمل و نقل و واردات، بر روی قیمت دارو موثر بوده و توان خرید دارو را برای بیمار مشکل می‌سازد. از جمله مسائل دیگری که در حوزه واردات دارو به ایران مطرح است مسئله اختصاص بودجه به این بخش و افزایش هزینه‌های کشور است به همین علت طبق برنامه‌های بلندمدت طراحی شده، از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی انتظار می‌رود تا در حوزه داروهای ۳ درصدی وارداتی، اقدام نموده و در این بخش نیز به خودکفایی نسبی و یا کامل برسند.

 چرا که بنا بر گفته‌های وزیر بهداشت اگر درصد داروهای وارداتی کاهش پیدا نکند ممکن است در آینده بخش عظیمی از درآمدهای نفتی کشور به این حوزه از واردات اختصاص پیدا کند که خود این امر می‌تواند چرخه اقتصادی کشور را مختل کند. از جمله مسائلی که پیرامون بحث مطرح است آن است که ۳ درصد واردات دارویی عموما اختصاص به کدام بخش و بیماری‌ها دارند؟

در پاسخ باید گفت که این دارو‌های وارداتی عموما پوشش‌دهنده بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر است و یا اینکه در حوزه بیماری‌هایی که کشور در درمان دارویی آن به خودکفایی کامل نرسیده است مورد استفاده قرار می‌گیرند بیماری‌هایی مانند سرطان، ام اس، بیماران پروانه‌ای، پارکینسون اطفال، فاربر، آلیسون و سایر.

همانطور که اشاره کردیم حدود ۳ درصد از داروهای ایران را دارو‌های وارداتی تشکیل می‌دهند رقمی که شاید زیاد نباشد، اما سرنوشت بسیاری از بیماران به آن وابسته است. به همین جهت انتظار می‌رود تا زمان خودکفایی کامل کشور در زمینه تولید داروهای کمیاب، این داروها به طور منظم و همراه با زمان‌بندی مناسب به کشور وارد شده تا بیماران نیازمند به این دسته از دارو‌های درمانی با مشکلات کمتری در تهیه مواجه باشند.

سخن پایانی

به جهت حفظ سلامت دارو واردات آن باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. شرکت‌های مختلفی در عرصه واردات دارو به ایران فعالیت می‌کنند در این بین یکی از بهترین شرکت‌های واردات کالا از جمله دارو  شرکت وانیکس است.

 این شرکت با سال‌ها تجربه در زمینه واردات و همینطور با درنظر گرفتن خدمات ارزنده از جمله واردات کالا بدون گمرک به عنوان یکی از معروفترین شرکت‌ها در عرصه واردات بدل شده است. واردات دارو از سری خدمات شرکت وانیکس است که به متقاضیان دارویی کشور کمک می‌کند تا با قیمت بهتر و به صرفه‌تری کالای مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

سئوالات متداول درباره واردات دارو

  • آیا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای واردات داروها از دبی به ایران وجود دارد؟

بله، در فرآیند واردات دارو از دبی به ایران، برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها وجود دارد. برخی از دستورالعمل‌ها و مقررات ممکن است از طریق وزارت بهداشت و درمان ایران صادر شده باشد که شرایط و محدودیت‌هایی مانند نوع دارو، تولید کننده، استانداردهای کیفیت و مقدار واردات را تعیین می‌کنند.

  • چه مسائل گمرکی و سلامتی باید در نظر گرفته شود؟

در واردات دارو از دبی به ایران، باید به مسائل گمرکی و سلامتی دقت کنید. شما باید با قوانین و مقررات گمرکی و سلامت داروها در ایران آشنا باشید. این شامل مسائل مانند ترخیص گمرکی، انجام آزمایش‌های مربوطه، الزامات بسته‌بندی و برچسب‌گذاری، تاریخ انقضا و صحت و کیفیت داروها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *