گواهی سرمایه گذاری چیست؟

گواهی سرمایه گذاری

با ورود به این سامانه و وارد کردن کد شناسایی، شخص می‌تواند از تعداد واحدهای خریداری شده خود آگاهی یابد. یکی از مزایایی گواهی سرمایه گذاری عدم نیاز به ارائه سرمایه فراوان است؛ با یک میلیون تومان هم می‌توان سرمایه‌گذاری انجام داد. در انواع سرمایه‌گذاری چه به صورت گواهی و انواع دیگر باید صبور بود و انتظار ثروتمند شدن را بر روی پله ی اول نباید داشت.

 

 

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری دامنه وسیعی دارد و شامل تمامی فعالیت‌هایی می‌شود که فرد در راستای ثروتمند شدن انجام می‌دهد. سرمایه‌گذاری دارای انواع مختلفی است. از آن جمله می‌توان به سرمایه گذاری در بخش مسکن، خرید سکه و طلا و ارز، بورس و سهام، خرید و فروش اوراق قرضه و تبدیل وجوهات نقدی به دارایی اشاره کرد. در اقتصاد نیز تعریف سرمایه یعنی خرید و فروش کالا یا خدماتی که برای فرد سودآور باشد. مهمترین نکته در سرمایه‌گذاری داشتن آگاهی و دانش و تجربه‌ی لازم است؛ مخصوصا در بورس که حتما دانش و علم را می‌طلبد.

تفاوت گواهی سپرده و گواهی سرمایه گذاری

مهمترین تفاوت گواهی سپرده و گواهی سرمایه در نرخ سود آنهاست. در گواهی سپرده در صورتی که قبل از سر رسید به فروش برسند شش درصد از نرخ بیست درصدی گواهی به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود، اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بستن حساب برای شخص جریمه‌ای در پی ندارد و فرد به صورت روز شمار سود دریافت می‌نماید. برای خرید و فروش گواهی سپرده باید به شعب بانک‌ها مراجعه نمود، البته در زمان اکنون قابلیت استفاده از اینترنت هم ایجاد شده است. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سود روزشمار به صورت روزانه محاسبه می‌شوند و بهترین گزینه از سوی کارشناسان معرفی می‌شود.

 

 

گواهی سرمایه گذاری در صندوق چیست؟

صندوق نمونه‌ای دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری است. گواهی سرمایه گذاری در صندوق سرمایه نوعی گواهی یا سند است که غیر قابل انتقال به غیر است و سرمایه‌گذار در مقابل میزان سرمایه‌ای که ارائه می‌دهد، در صندوق سرمایه از سوی مدیر ثبت، گواهی دریافت می‌نماید. این گواهی مانند گواهی سرمایه گذار دیگر نشان دهنده تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری فرد است که به مالکیت فرد در می‌آید. در واقع در صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجوه از بین مردم جامعه جمع‌آوری می‌شود و در ازای آن به آنها گواهی یا سندی معتبر از سوی صندوق داده می‌شود.

گواهی سرمایه گذاری در صندوق چیست؟

گواهی سپرده چیست؟

گواهی سپرده نیز نوعی از اوراق بهادار است که با داشتن آن، فرد می‌تواند از سپرده‌گذاری که در موسسات مالی و بانک‌ها و یا صندوق‌ها انجام می‌دهد، کسب سود کند. یک گواهی سپرده سرمایه گذاری دارای تاریخ سررسید و یک نرخ سود ثابت است.اصل سرمایه و سود متعلق به سرمایه توسط بانک تضمین شده است. مدت زمان  گواهی‌های سپرده از یک سال تا پنج سال است . سود متعلق به سپرده‌ها معمولا هر ماه یا هر سه ماه به دارندگان سرمایه به صورت کوپن‌های گواهی پرداخت می‌گردد.در حقیقت صدور این گواهی‌ها به نوعی ابزاری است کاربردی در بازار پول و سرمایه است. در جوامع امروزی گواهی سپرده از مهمترین منابع تامین مالی بانک‌های تجاری محسوب می‌شوند. این سپرده‌ها به دو صورت قابل معامله یا قابل انتقال یا به صورت غیر قابل انتقال صادر می‌شوند. گواهی قابل انتقال بر اساس ارزش اسمی به دو دسته گواهی بزرگ و گواهی کوچک تقسیم می‌گردند. گواهی سپرده قابل انتقال بر اساس شرایط بازار در نظر گرفته می‌شوند؛ سپس به سپرده‌های قابل انتقال به غیر به صورت داخلی و خارجی ارائه خواهند شد.گفتنی است گواهی‌های خارجی به دو صورت گواهی ارزی، یورو و بانکی هستند. دارندگان گواهی قابل معامله می‌توانند قبل از سر رسید گواهی را در بازارهای دست دوم به فروش برسانند، اما گواهی  غیر قابل انتقال را فرد در صورت نیاز با مراجعه به بانک و تقبل جریمه می‌تواند به سرمایه تبدیل کند. این گواهی قابل خرید و فروش در بازارهای دست دوم نیستند.

 

 

گواهی سپرده تضمینی چیست؟

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای قاره آمریکا مانند کانادا سرمایه‌گذاری به صورت تضمینی است؛ یعنی در آن سود سرمایه کاملا تضمین شده است. در این گواهی‌ها سود به عنوان یک عدد کاملا مشخص است و در یک بازه زمانی خاص پرداخت می‌شود. این گواهی توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صادر می‌گردد. این روش سرمایه‌گذاری کاملا با ریسک کم است، اما بازدهی کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک دارد. سود در این نوع سرمایه‌گذاری به دو صورت ثابت و متغییر است. در سود متغیر سود پرداختی به نرخ بهره در بازار بستگی دارد، اما در هر دو صورت سرمایه فرد کاملا تضمین شده است. این نوع سرمایه‌گذاری در واقع بیمه شده در نظر گرفته می‌شود.

گواهی سپرده تضمینی چیست؟

سخن آخر

سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارد و به دو صورت پر ریسک و کم ریسک است. معمولا افراد سرمایه‌گذار به دنبال سرمایه بیشتر، اما با ریسک و خطر کمتری هستند. در این زمینه کارشناسان این افراد را به سمت سپرده‌گذاری و دریافت انواع گواهی سرمایه یا گواهی سپرده هدایت می‌کنند.

 

 

معمولا در این نوع، اصل سرمایه کاملا تضمین شده است و سود مشخصی به سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد تا سودی که از سوی موسسات یا بانکها تعلق می‌گیرد بسیار کمتر است، اما سرمایه با ریسک و خطر مورد تهدید قرار نمی‌گیرد.

گواهی سرمایه گذاری نوعی سند است که در آن تعداد واحدهای خریداری شده توسط سرمایه‌گذار ثبت شده است. این گواهی به نام شخص صادر می‌گردد. در سال‌های اخیر که بازار بورس، طلا و ارز دچار نوسانات بالایی شده، بهترین بازار از سوی کارشناسان گواهی سپرده  و گواهی سرمایه گذاری است. در سرمایه‌گذاری علم، مهارت و تجربه و صبر جزو اصول مهم است، شانس و اقبال جایی ندارد. شرکت وانیکس با تجربه چندین ساله در امر سرمایه‌گذاری آن هم در بخش واردات و صادرات می‌تواند به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر