کدام محصول ها واردات ایران است؟

مورد دیگری که در حوزه واردات اهمیت دارد، نوع کالاهایی است که وارد می‌کنیم، کالاها باید به گونه‌ای باشند که در داخل کشور خواهان داشته باشند و همچنین حاشیه سود شما را افزایش دهند. در ادامه جواب سوال کدام محصول ها واردات ایران است را خواهیم گرفت.

 

 

مراحل واردات کالا

مراحل واردات کالا

  • دریافت کارت بازرگانی

برای واردات هر کالایی ابتدا لازم است کارت بازرگانی داشته باشید. این کارت توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود و درواقع نوعی مجوز برای واردات کالا است.

  • تعیین حوزه فعالیت

در فرایند واردات باید زمینه فعالیت خود را مشخص کنید. یعنی تعیین کنید که می‌خواهید تنها با یک کشور تعامل داشته باشید یا با چند کشور مختلف.

  • آگاهی از قوانین و مقررات

یکی از مهم‌ترین نکات در واردات محصولات به کشور، آگاهی از قوانینی است که برای فعالیت‌های بین‌المللی وضع شده است.

  • نوع کالای وارداتی را انتخاب کنید

در این مرحله باید نوع کالایی که می‌خواهید وارد کنید را تعیین کنید.

  • ارسال پیش‌فاکتور

پیش‌فاکتور از طرف فروشنده برای خریدار ارسال می‌شود تا خریدار با جزئیات کالای موردنظر آشنا شود.

  • سفارش خود را ثبت نمایید

در این مرحله باید به سایت ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

  • تهیه ارز و پرداخت هزینه

در این مرحله باید ارز کشوری را که قرار است از آن کالا وارد کنید تهیه کنید و هزینه کالا را پرداخت نمایید.

  • حمل‌ونقل کالا از کشور مبدأ به ایران

یکی مهم‌ترین مراحل واردات کالا حمل کالای موردنظر از کشور مبدأ به مقصد موردنظر است. روش‌های حمل‌ونقل متفاوت است و متناسب با نوع و حجم کالاهایتان می‌تواند هوایی، دریایی یا ریلی باشد.

  • ترخیص کالا از گمرک

بعد از آنکه کالاهایتان وارد مرز کشور شد باید آنها را از گمرک ترخیص نمایید. برای ترخیص کالاها از گمرک باید اسناد و مدارک مورد نیاز را بدون هیچ کم‌وکاست ارائه کنید تا ترخیص کالاهایتان با مشکل مواجه نشود.

 

 

انواع کالاهای وارداتی به کشور کدام‌اند؟

محصولاتی که به کشور وارد می‌شوند در چند گروه مختلف قرار می‌گیرند که در بخش زیر به تشریح آنها می‌پردازیم:

انواع کالاهای وارداتی به کشور کدام‌اند؟

کالاهای وارداتی مجاز

این دسته شامل کالاهایی است که در واردات آنها باید قوانین و ضوابط رعایت شوند اما وارداتشان نیازی به مجوز ندارد.

کالاهای وارداتی مشروط

این دسته از کالاهای وارداتی برای ورود به کشور مستلزم داشتن مجوز هستند برای مثال گندم یا فیلم‌هایی که باید مجوز ورود داشته باشند.

کالاهای ممنوع‌الورود

واردات این دسته از کالاها طبق قوانین شرع اسلام ممنوع است. مانند نوشیدنی‌های الکلی.

همچنین در بحث واردات کالا دقت نمایید کالاهایی را وارد کنید که استاندارد باشند چرا که گاهی برخی کالاها با قیمتی پایین وجود دارند که کیفیت خوبی ندارند و غیراستاندارد هستند.

 

 

تجار از چه کشورهایی کالا وارد می‌کنند؟

در زیر به برخی از کشورهایی که بیشترین صادرات کالا را به ایران داشته‌اند اشاره می‌کنیم:

  • امارات
  • چین
  • هند
  • کره جنوبی
  • ترکیه

چه کالاهایی بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده‌اند؟

ممکن است برای شما هم سؤال پیش بیاید که چه نوع کالاهایی بیشترین حجم واردات کشور را به خود اختصاص داده‌اند. پاسخ به ترتیب از  بیشترین به کمترین به صورت زیر است:

چه کالاهایی بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده‌اند؟

  • کالاهای واسطه‌ای
  • کالاهای مصرفی
  • کالاهای سرمایه‌ای

برای واردات کالا باید شناخت کافی نسبت به شرایط اقتصادی کشور و قدرت خرید مردم داشته باشید و کالاهایی را وارد کنید که متناسب نیاز افراد و قدرت اقتصادی آنها باشد.

محصولات وارداتی کشور (کدام محصول ها واردات ایران است)

کدام محصول ها واردات ایران است ؟ در فرایند واردات کالا، باید این نکته را در نظر گرفت که کالاهایی مجاز به ورود به کشور هستند که از طرف گمرک کشور تأیید شده باشند. برای واردات کالا باید حتماً کارت بازرگانی داشته باشید، کارت بازرگانی در حقیقت نوعی مجوز برای ورود کالاها به کشور است و از طرفی نیز باعث افزایش اعتبار شما در میان تأمین‌کنندگان خارجی و همچنین گمرک کشور می‌شود.

در این قسمت به بررسی کالاهایی می‌پردازیم که بیشترین سهم واردات کشور را به خود اختصاص داده‌اند:

مواد غذایی

مواد غذایی از جمله کالاهای بسیار حساسی هستند که مستقیماً بر سلامت مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند. به همین خاطر قوانین نسبتاً سختی برای واردات این نوع کالا وضع شده است. چنانچه قصد واردات مواد غذایی را دارید باید ابتدا مجوزهای لازم را کسب کنید و سپس اقدام به واردات نمایید.

لباس و پوشاک

همان‌طور که می‌دانید این روزها واردات انواع البسه به کشور به شدت افزایش یافته و متأسفانه باعث کاهش رونق صنعت لباس در کشور شده است. عمده لباس‌ها از کشورهای ترکیه و چین وارد می‌شوند.

لوازم آرایش

مصرف لوازم آرایشی در ایران از مصرف سرانه جهانی بالاتر است! این به این معنی است که واردات لوازم آرایش سود چشمگیری برای شما به همراه خواهد آورد.

تلفن همراه

از آنجا که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند در کشور عملکرد ضعیفی داشته است؛ بنابراین نرخ واردات تلفن‌های همراه هوشمند نیز بسیار بالا است. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با وجود آنکه تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند بسیار بالا است و واردات آن نیز هیچ منع قانونی ندارد اما واردات این محصول سود چندانی به همراه نخواهد داشت.

مواد اولیه لازم برای صنایع تولیدی

بسیاری از کارخانه‌ها و صنایعی که در ایران در حوزه تولید فعالیت دارند، برای آغاز فعالیت خود به مواد اولیه‌ای احتیاج دارند که باید وارد شوند. البته اخذ مجوز برای واردات این نوع مواد بسیار سخت است زیرا بعضی از ارگان‌های خاص انحصار واردات برخی از مواد اولیه را در اختیار دارند.

 

 

اکسسوری‌ها و عینک آفتابی

واردات این دسته از کالاها سود بسیار خوبی دارد. زیرا متقاضی این کالاها بیشتر افراد جوان هستند و از آنجایی که درصد بالایی از جمعیت یک کشور را جوانان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین واردات این نوع محصولات گزینه مناسبی برای افزایش حاشیه سود شما است‌.

قطعات جانبی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث افزایش حاشیه سود شما شود، واردات قطعات جانبی و لوازم الکتریکی است. این دسته از کالاها از جمله کالاهایی است که میزان وارداتشان کم است.

خیلی زیاد پیش می‌آید که لوازم الکترونیکی یا وسایل برقی دچار نقص فنی می‌شوند و نیاز به تعویض قطعه دارند، اما از آنجایی که بسیاری از قطعات در داخل کشور تولید نمی‌شوند؛ واردات آنها می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.

سایر محصولات وارداتی

علاوه بر مواردی که گفته شد، اقلام دیگری نیز وجود دارند که در رتبه‌های بعدی بیشترین کالاهای وارداتی قرار می‌گیرند. این کالاها عبارت‌اند از:

سایر محصولات وارداتی

  • قطعات و وسایل مکانیکی
  • انواع مواد پلاستیکی
  • انواع رنگ و مرکب
  • برخی از وسایل نقلیه زمینی
  • انواع پارچه
  • لوازم گل‌دوزی و قلاب‌دوزی
  • انواع فلزات مانند: آلومینیوم، نیکل، آهن، فولاد
  • جرثقیل‌های بزرگ برجی
  • مواد شیمیایی

 

 

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

شرکت بازرگانی وانیکس یکی از بهترین شرکت‌ها در حوزه واردات کالا است. این شرکت با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است. اگر سؤالی در خصوص نوع کالای وارداتی داشتید حتماً از وانیکس بپرسید. امیدواریم با این مقاله جواب سوال (کدام محصول ها واردات ایران است) را بصورت کامل داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *