چین تایپه کجاست

چین تایپه

وقتی در کشور چین تایپه قدم می‌زنید نخستین حسی که به شما القا می شود ساختمان های کهن و سنتی است ولی وقتی ریزتر شوید مشخص می‌شود که ساختمان های جدید و بسیار هوشمندی در این ناحیه وجود دارد که با معیارهای بین المللی و پیشرفته بسیار سازگار هستند. نرخ پس انداز و سرمایه گذاری در کشور چین تایپه بسیار سعودی است و تحلیلگران بر این باورند که تشکیل سرمایه نقش راحتی در توسعه موفق این کشور دارد، سرمایه‌ سرانه در چین تایپه به صورت کلی بیشتر از کشورهای در حال توسعه است و این آیتم دلیل شده است که مقدار بهره وری و درآمد در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

 

 

خلاصه تاریخ تایوان

در اوایل سال ۱۵۹۰ میلادی پرتغالی‌ها این جزیره را کشف می‌کنند و اسمی که بر روی آن گذاشته می‌شود فورموزا بود. فورموزا به معنی زیبا و چشم نواز است. در اواخر سال ۱۶۴۱ میلادی اسپانیایی‌ها وارد قسمت شمالی جزیره شده و هلندی‌ها وارد قسمت جنوبی می‌شوند. در سال ۱۶۶۱ میلادی ژنرال کوژینپا به مانند یک پادشاهی مستقل حکومت تایپه را در دست می‌گیرد. با شروع جنگ میان چین و ژاپن در سال ۱۸۹۵ میلادی چینی‌ها شکست می‌خورند و تایوان بصورت کامل نیز به دست ژاپنی‌ها می‌افتاد.

خلاصه تاریخ تایوان

ژاپنی‌ها در مدت حاکمیت خود بر جزیره تایوان نقش فراوانی را مدنظر قرار می‌دهند، توسعه و گسترش این جزیره در سال‌های گذشته تحولات مشخصی داشته است. پس از پایان جنگ جهانی دوم تایوان از استعمار ژاپن خارج می شود و قسمتی از جمهوری چین را شکل می دهد. هنگامی که جنگ جهانی دوم شروع شد تایوان تحت تسلط کامل کشور ژاپن بود.

 

 

اقتصاد و درآمد مالی در تایوان

یکی از بخشهای مهم در جزیره تایوان توسعه زیر ساخت های انجا است که تبدیل به یک دلیل کلیدی در موفقیت مردم آنجا شده است. به عنوان نمونه برای اینکه یک قطب رشد به صورت دقیق در جزیره تایوان صورت بگیرد احتیاج است که توسعه صنعتی و تجاری به هم متصل باشند که دولت در این موضوع بسیار عالی عمل کرده است. و تایوان توانسته یک نظام زیر ساخت توانمند را گرد هم فراهم سازد. این مسیر دلیل شده است که از بسیاری از کشورهای فقیر برتر باشد. در سال های گذشته دولت تایوان تأکید بر ارتباطات مخابراتی و همینطور زیر ساخت های پیشرفته تکنولوژی بالا داشته و در این بستر بسیار موفق عمل کرده است. حکومت اقتصاد خود را در زمینه اصلاحات ارضی زود هنگام و کامل نیز پایه ریزی کرده است. به صورتی که این دولت تلاش داشته که برنامه اصلاحات ارضی جامعی را فراهم سازد. صاحبان زمین در مقابل اشغال زمین خود سعی به تحلیل‌های سهامی داشته اند و این موضوع دلیل شده که رشد فوق العاده سریعی انجام بگیرد. بهره وری از ایتم کشاورزی یک امتیاز بسیار ارزشمند در جزیره تایوان محسوب می‌شود. و ستون اصلی صنعت را شامل شده است.

آمار پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در جزیره تایوان عدد بسیار بالای است و تحلیلگران بر این باورند که تشکیل سرمایه نقش راحتی در توسعه موفق این جزیره دارد، سرمایه سرانه در تایوان به صورت کلی بیشتر از کشورهای در حال توسعه است و این عامل سبب شده است که مقدار بهره وری و درآمد در رتبه بهتری قرار بگیرد. نرخ‌های پس‌انداز جزیره تایوان در بالاترین سطح در دنیا مشاهده می‌شود و رشد چهل درصدی تا به امروز را دارا بوده است. از دیگر روند‌های مشخص در زمینه اقتصاد تایوان تراکنش‌های تجاری است. واقعیت این است که پس‌انداز به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و باید راه درست برای جذب کارآفرینان نیز صورت بگیرد. بر این اساس رشد هزاران کمپانی کوچک خارجی در جزیره تایوان سبب شده است که دولت بتواند نقش ویژه‌ای در ورود به شورای توسعه تجارت خارجی خود داشته باشد. وظیفه این شورا جذب ایده‌های نو است تا فناوری و رونق در بازارهای صنعتی و غیره داشته باشد.

اقتصاد و درآمد مالی در تایوان

 

 

 

وضعیت برای بیزینس‌های صنعتی در جزیره تایوان بسیار منحصر به فرد و پیشرفته است. رتبه‌های اقتصادی در این ناحیه از دنیا به صورت جدی دنبال می‌شود. واقعیت این است که حکومت تایوان تلاش دارد به طور حتم مسیر خاص و ویژه‌ای در زمینه اقتصاد فراهم سازد و تا میزان زیادی در این راستا موفق نیز عمل کرده است. استقلال کامل جزیره تایوان به رشد و نمود اقتصادی آن یاری زیادی داشته است به صورتی که روند اقتصادی بیشتر در زمینه تولید و صنعت مشاهده می‌شود. حکومت سیستم معاف از مالیات را برای ثبت شرکت‌های صنعتی برگذیده است و در این راستا راه اقتصادی به صورت جدی و بدون مشکل دنبال می‌شود. وضعیت سرمایه‌ گذاری در تایوان در مسیر‌های ویژه‌ای دنبال می‌شود. و این موضوع باعث رشد فزاینده آنها در این امر می‌شود.

رنکینگ بین المللی در کلیه زمینه های تایوان

سیاست‌های تاثیر گذار بخش صنعتی سبب شده است که رتبه تایوان در سال‌های گذشته تحولات چشم گیری داشته باشد. در حقیقت یکی از مسائل بسیار مهم برای موفقیت تایوان نظام بازاری این ناحیه از دنیا است. این منطقه توانسته سیاست‌های صنعتی وسیع دولتی را به کار بگیرد و در این راه موفقیت های فراوانی مشاهده می‌شود. جزیره تایوان دارای نظام سیاست صنعتی بسیار فعالی است و به صورت کلی سیستم‌های برقراری مجوزهای صادراتی نیز در این منطقه بصورت خیلی دقیق‌ تحلیل می‌شود. کنترل سرمایه‌گذاری‌های خارجی در داخل و خارج تایوان نیز صورت گرفته است و کارتل‌های صادراتی فراهم شده است. تمایلات مالی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اولویت دار مشاهده می‌شود و هدف‌گذاری مشخصی در راستای صنایع مشاهده می‌شود.

رنکینگ بین المللی در کلیه زمینه های تایوان

در حال حاضر جزیره تایوان موقعیت کشورهای توسعه یافته ای را به دست آورده است و دولت در این راستا نقش اندکی را ایفا می کند. در تاریخ اقتصادی تایوان مراحل فراوانی در زمینه جایگزینی واردات مشاهده شده است و در دوره زمانی ۱۹۴۹ میلادی تا سال ۱۹۵۸ میلادی صنعتی شدن قسمت مهمی از اهداف دولت جزیره تایوان بوده است. اصلاحاتی که در سال ۱۹۵۷ میلادی صورت گرفت به سمت تشویق روز افزون صادرات و بازار آزاد بوده است و به صورت کلی اقتصاد در این مسیر برنامه ریزی کمتری دارد. در دهه ۱۹۸۰ میلادی همه صادرات و واردات تایوان احتیاج به مجوز داشتند. به صورت کلی سیستم واردات در این ناحیه از جهان در سه طبقه‌بندی ممنوع، کنترل شده و مجاز مشاهده می‌شود. کالاهای وارداتی شامل کالاهای اشرافی و لوکس هستند که دارای کیفیت قابل قبولی بوده و مجوز دارند. همینطور قیمت این محصولات بیش از پنج درصد از قیمت کالاهای مشابه نخواهد بود.

جذابیت های توریستی چین تایپه

اسمان خراش سر به فلک کشیده تایوان یکی از دیدنی‌های معروف این جزیره محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۴ میلادی رونمایی شد. این اسمان خراش میان ابرهای آسمان جای گرفته است و روز به روز دیدنی‌تر نیز می‌شود در این اسمان خراش رستوران‌های فراوانی وجود دارد که توریست های زیادی را جذب خود می‌کند.

کاخ موزه ملی تایوان یک کاخ چشم نواز و بزرگ است که پله‌های آن به صورت کلی سفید رنگ و زیبا هستند و از جنس مرمر تهیه شده‌اند و بر روی تپه‌های سرسبزی جای گرفته است. هم اکنون این کاخ به موزه تبدیل شده است و در سال ۱۹۶۵ میلادی نیز بنا شده است.

از دیگر عجایب و جذابیت های این کشور غذاهای سنتی است. در حقیقت بسیاری از افرادی که تایوان را برای گردشگری انتخاب می‌کنند. برای تست غذاهای سنتی به سراغ تایوان می روند. تنوع فراوانی در طعم و رنگ و بو و همینطور مواد غذایی این نواحی مشاهده می شود.

بازار شب شیلین برای افرادی که علاقه فراوان به بازارگردی دارند آیتم بسیار خوبی است. این بازار از ساعت هفت غروب شروع به کار کرده و تا نیمه‌های شب نیز فعال می باشد. عطر و بوی دل‌ انگیز و غذاهای رنگارنگ به صورت کلی در رستوران‌های این بازار مشاهده می‌شود.

کشورها و مناطق وابسته چین تایپه

تایوان در طول تاریخ تحت اشغال کشور چین و ژاپن و اسپانیا بوده است. اسپانیایی‌ها این منطقه را برای اولین بار کشف کردند بعد از آن هلندی ها، اسپانیایی‌ها رو از این منطقه بیرون رانده و در اوایل سال ۱۶۸۳ میلادی کشور چین به این منطقه تسلط یافته و بعد از آن، جنگ میان کشور چین و ژاپن این کشور به دست ژاپن افتاد.

پیشرفت در چین تایپه

تایپه توانسته پیشرفت مطلوبی در زمینه تکنولوژی به روز جهان داشته باشند، بسیاری از دانشگاه های این ناحیه از دنیا مجهز به سیستم ردیابی اقتصادی هستند و مشخص است که رشد اداری در تایوان نیز در سال های اخیر تحولات خوبی داشته است. پیشرفت تایوان در زمینه پزشکی نیز بسیار مطلوب بوده است و آزمایشگاه های فراوانی در این شهر برای فعالیت مشاهده می شود. این منطقه به صورت کلی توانسته در زمینه رشد اقتصادی به نتیجه چشم گیری دست یابد.

پیشرفت سرزمین چین تایپه در زمینه خرید و فروش املاک نیز مشاهده می شود. و ساخت و ساز از قسمت های اصلی اقتصادی حکومت محسوب می شود. املاک در این کشور هر یک دارای اطلاعات سازه‌ای درستی هستند و حکومت نیز در این راستا بسیار مطلوب عمل کرده است. ساز و کار خرید و فروش املاک مسیر مهاجرت به تایوان را بازتر از گذشته دانسته است.

 

 

قوانین عمومی در چین تایپه

قوانین جزیره تایوان در زمینه ساخت و ساز و رشد معماری بسیار عالی مشاهده می شود و مشخص است که رویکردهای قانون اساسی در این کشور به شکل باورنکردنی پیشرفت داشته است. مشخص است که دولت تایوان می تواند یک قسمت اقتصادی مشخص را پیش بگیرد و در این زمینه به صورت حتم رویکردهای ریز بینانه‌ای در پیش گرفته شده است. در بررسی های جدید وضعیت قوانین تایولن رشد مشخصی داشته است. مردم در این منطقه اجازه سنت شکنی و یا از بردن سیاست موجود را به هیچ عنوان ندارند. ساختار زبان جزیره تایوان نیز قسمتی از قوانین مهم این منطقه به حساب می آید. اصول اولیه زندگی در تایوان از کشور ایران سخت‌تر است ولی آینده کاری در این کشور به مراتب بهتر از ایران گزارش شده است.

مشکل جزیره چین تایپه با کشور چین

مشکل چین و چین تایپه و روابط آنها از زمان به قدرت رسیدن «ماینگ جیو» در سال ۲۰۰۸ میلادی تقویت یافت. در سال ۲۰۰۹ میلادی شخص ماینگ جیو و رهبر کشور چین پس از شصت سال بصورت مستقیم پیام‌هایی (در قالب وظیفه‌های حزبی و نه در نقش رهبرگونه) مبادله کردند. ۱ سال بعد از آن این دو شخص یک پیمان تجاری تاریخی امضا و اعمال کردند.

در پی این اتفاق، مسئولین مربوطه کشور چین و تایوان در تاریخ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی پس از شصت و شش سال در کشور سنگاپور با یکدیگر بصورتی حضوری ملاقات داشتند. ولی پس از روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی ایالات متحده و مداخله در کلیه امور آنها، بار دیگر روابط کشور چین و جزیره تایوان از هر لحظه دیگری به سرعت تیره و تار شد.

در کل اگرچه ایالات متحده سال‌ها پیش قرارداد اصل چین واحد را امضا و مورد تایید قرار دادند اما همچنان گوشه چشمی به این جزیره پر حواشی دارد و می‌خواهد از آن به عنوان برگ برنده ای برای اهرم کردن فشار بر چین استفاده کند؛ به خصوص اینکه در دوره ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده این وضعیت بسیار شدیدتر شد و چالشها بین ۲ کشور بر سر ارتباط ایالات متحده با جزیره تایوان افزایش یافت. تاکنون آمریکا نیز با فروش عظیم تسلیحات مورد احتیاج تایوان برای یک جنگ تمتم عیار، امنیت و تمامیت ارضی کشور چین را مورد تعرض قرارداده و باعث تحریک شدید رهبران چینی شده است.

مشکل جزیره چین تایپه با کشور چین

جدیدا که تنش‌ها میان کشور چین و تایوان افزایش یافته، ایالات متحده از یک سوی دیگر مدعی است که به سیاست و قرارداد اصل چین واحد پایبند و متعهد است ولی از سوی دیگر ادعا می‌کند در صورت بروز هر گونه جنگ نظامی بین کشوز چین و تایوان از این جزیره دفاع تمام قد خواهد کرد؛ موضوعی که باعث خشم بیشتر رهبران چین شده است.

گفتنی است که جزیره تایوان مرکز تولید بردهای الکترونیکی در جهان می‌باشد. و اگر در آن جنگی در بگیرد سریعا بردهای الکترونیکی نایاب و قیمت آن سر به فلک می‌کشد. و کشور چین با رتبه دوم در تولید بردهای الکترونیکی در دنیا این بازار را در دست می‌گیرد. و این موضوع معادلات قدرت در دنیا را کمی جابجا می‌کند. و البته شوک اولیه این موضوع دنیا را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد علاقه به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در حین بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

 

 

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر