چرا چینی ها شبیه هم هستند

موضوع آنجایی جالب می‌شود که آنها حتی از میان کره‌ای ژاپنی و چینی همدیگر را براحتی تشخیص می‌دهند. ولی مردم دیگر جهان به سختی متوجه می‌شوند که مثلا یک فردی ژاپنی است یا چینی. بر خلاف تصور مردم جهان تعداد چشم بادامی ها در دنیا بسیار زیاد است. شما فرض کنید فقط در کشور چین حدود ۱/۴ میلیارد نفر چشم بادامی هستند. کشورهای زیادی در سطح دنیا هستند که نوع چهره آنها به این صورت است. مانند (تاجیکستان – افغانستان – کره جنوبی و شمالی – مغولستان – چین – ژاپن – تایلند – تایوان – اسکیموها – ویتنام) پس باید نتیجه گرفت تعداد آنها اصلا کم نیست. برای اینکه متوجه بشوید چرا چینی ها شبیه هم هستند و یا بهتر است که بگوییم چرا شبیه هم به نظر می‌آیند با ما همرا شوید.

 

 

از چشم بادامی ها چقدر می دانید؟

تنها دلیلی که این افراد در سطح دنیا چشم بادامی بنظر مشاهده می شوند، وجود یک لایه پوست دیگر بر روی پلک بالایی آنها می‌باشد، بصورتی که شما با کمی دقت متوجه وضعیت پف در ناحیه چشم آنها می‌شوید، در واقع این پف، همان لایه پوست اضافی بر روی پلکهایشان است، که به این صورت به چشم ما دیده می‌شود.

 

از چشم بادامی ها چقدر می دانید؟

حدود ۲۲ ٪ مردم کره‌ی زمین را چینی‌ها شامل می‌شوند. با احتساب سایر کشورهای چشم بادامی تقریبا ۳۵ ٪  را به خود اختصاص می‌دهند. بعضی از دانشمندان و کارشناسان علم ژنتیک معتقد هستند که هر عامل فیزیکی در ظاهر موجودات یک توضیح علمی و نوعی سازگاری با محیط را شامل می شود. آنها ادعا کردند که علت این پوست اضافه بروی چشمان این افراد بخاطر این است که از چشم آنها در برابر انعکاس نور خورشید بروی برف محافظت بشود. عده‌ای دیگر بر این اعتقاد دارند که اجداد آنها به دلیل اینکه در مناطق سردسیر و پر از یخ و برف زندگی می‌کردند چشمان انها برای جلوگیری و محافظت از سرما به این شکل جهش کرده است. لازم به ذکر است اینها فقط حدس و گمان دانشمندان است. و هیچ دلیل قطعی وجود ندارد.

 

 

آیا چینی ها و چشم بادامی‌ ها در دیدن محدودیت دارند؟

باید با قاطعیت تمام گفت خیر چینی‌ها و چشم بادامی‌ها مشکلی در مشاهده یا زاویه‌ی میدان دید ندارند و مانند بقیه‌ی مردم دنیا را می‌بینند، در بعضی موارد خاص پوست اضافه‌ی پلک در زمان پیری امکان دارد مقداری شل و افتاده بشود که با یک عمل جراحی ساده قابل درمان است. در کل باید گفت چشم بادامی بودن بیماری و یا عارضه نیست که فکر درمان باشند.

 

آیا چینی ها و چشم بادامی‌ ها در دیدن محدودیت دارند؟

لی در مجموع اگر قصد تغییر آنرا داشته باشند با یک عمل جراحی ساده به نام Epicanthoplasty یا اپیکنتوپلاستی که با حذف پوست اضافی پلک بالایی، به نظر زیباتر دیده می شوند. نکته‌ی دیگری که شاید برای شما جالب باشد که بدانید این است که چینی ها هم معتقدند ما با این چهره شبیه هم هستیم. آیا بعد از دانستن این موضوعات هنوز هم سوال دارید که چرا چینی ها شبیه هم هستند ؟

 

 

تشخیص چینی از کره ای و ژاپنی

با اینکه بسیاری از افراد مردم آسیای شرقی را به یک چشم در نظر می‌گیرند، ولی واقعیت این هست که آن‌ها با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. آن‌ها در بسیاری موارد مانند فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و البته نوع  و مدل ظاهر نیز تفاوت‌هایی دارند که آن‌ها از هم تفکیک می‌کند. لازم به ذکر است که قاره آسیا، عظیم‌ترین و پر جمعیت‌ترین قاره در جهان است که اصلا نمی‌توان مردمان آن را حتی اگر از لحاظ چهره‌ای شبیه به هم باشند، یکی دانست. تشخیص چینی، کره‌ای و ژاپنی شاید برای همه راحت نباشد، ولی با دانستن چند نکته به احتمال خیلی زیاد خواهید توانست که اگر شخصی را از میان این چند گروه دیدید، بگویید که برای کدام قوم و کشور است. تیم وانیکس در ادامه راه حل هایی برای تشخیص چینی، کره‌ای و ژاپنی بودن افراد آورده است؛ با ما همراه باشید. هنگامی که صبحت از مردم چینی می‌شود، جغرافیای آنها نقش اصلی ایفا می‌کند. چینی‌های مجود در شمال کشور معمولا رنگ پوستی رنگ پریده‌تر، چهره‌هایی مربعی شکل با چشم و بینی‌های کوچک دارند. از طرف دیگر، چینی‌ها در جنوب کشور، دارای رنگ پوست تیره‌تر، چشمان و چهره‌های گرد مانند و بینی پهن‌تری را شامل می‌شوند. یکی دیگر از آیتم های تشخیص این است که گوشه خارجی چشم آنها یا صاف است و یا به سمت بالا کشیده شده است.

تشخیص چینی از کره ای و ژاپنی

طبق بررسی های انجام شده، بیشتر مردم کشور ژاپن حالت چهره‌ آنها بیضی شکل و کشیده تری نسبت به ۲ ملیت دیگر دارند. آنها همچنین دارای گونه‌های پایین‌تر هستند و اگر نگاهی جزئی‌تر به افراد ژاپنی داشته باشید، متوجه می‌شوید دارای چشم های بزرگتر و بینی بزرگ تری هستند. در ژاپنی ها اکثرا گوشه چشم بیرونی آنها به سمت پایین تمایل دارد.

احتمالا ساده‌ترین افراد برای تشخیص، ملیت کره‌ای‌ها هست. حتی بدون جراحی‌های پلاستیکی آنچنانی (که روند بسیار محبوبی در این کشور محسوب می شود)، بیشتر کره‌ای‌ها پوست بسیار شفاف و صافی دارند. آن ها همچنین دارای چشم‌های کوچکتر، بینی‌های کوچک ولی کشیده هستند و دارای گونه‌هایی با فرم بالاتر هستند. ساختار سر و صورت آنها نیز متمرکز است و به آنها چهره‌ای جوان را می‌دهد.

 

 

تفاوت نوع نوشتار در زبان چینی ، ژاپنی و کره ای

زبانی نوشتاری چینی تنها زبانی (در بین این ۳ زبان چینی کره‌ای ژاپنی) می‌باشد که کلا بر رسم‌الخط پایه گذاری شده است و حتی در این زمان حداقل ۲ دسته متفاوت در سرتاسر جهان در حال استفاده‌ و فعال هستند. نسخه‌ی سنتی و قدیمی و نسخه‌ی آسان شده. کلمه‌های چینی معمولا بسیار مربعی شکل (و مساوی) و حالتی کاملا فشرده شده هستند.

در ادامه با زبان و نوشتار ژاپنی باید گفت که این زبان بیشترین تعداد رسم‌الخط‌های رسمی در دنیا را شامل می‌شود. هیراگانا نام نوع نوشتار آنهاست و رسم‌الخط انحنادار و زنانه‌‌ای بوده است. لازم به ذکر است که این نوشتار در اصل به وسیله خانم‌ها استفاده می‌شده اما اکنون پایه زبان و نوشتار ژاپنی محسوب می‌شود. کاتاکانا اسم نوع زبان و نوشتار مردانه آنهاست و رسم‌الخط مصطلح‌تر که غالبا برای کلمات قرضی، اسم‌آوا و نویسه‌گردانی از کلمات خارجی استفاده می‌شود.

زبان و نوشتار کره‌ای در میانه‌ی قرن ۱۵ به رسم‌الخط هانگول معروف بود که تنها رسم‌الخط در جهان که به وسیله یک فرد اختراع شد و تئوری و انگیزه‌های پشت ساخت آن کاملا نشان دهنده و توصیف کننده آن است. هانگول نوعی از مطرح‌ترین سیستم‌های نوشتاری در دنیا را دارد و نه بر اساس زبان‌های نوشتاری باستان ساخته شده و نه تقلیدی از مابقی مجموعه‌های حروفی در دنیا تشکیل شده است. اشکال دایره‌ای شکل استفاده شده در نوشتار نوع هانگول در سایر زبانهای موجود چینی و ژاپنی اصلا دیده نمی‌شود.

 

 

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید به وسیله شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد نظر به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در زمان بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات عمومی بیشتر مربوط به چینی‌ها برای سفر به آنجا جهت تجارت و واردات بیشتر اشنا شده باشید و مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات شروع به کار نمود. شرکت بازرگانی وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد.

تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد. اگر قصد واردات دارید ولی اطلاعات کافی ندارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیررید و جهت واردات از انها مشاوره رایگان دریافت فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *