واردات شهر قم شامل چه کالاهایی می‌باشد

واردات شهر قم

همچنین نقش شاهراهی این استان که شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می‌کند سبب شده است تا انبار‌های این استان همیشه پذیرای کالا‌های وارداتی باشد. واردات شهر قم و ظرفیت‌های آن از مواردی است که بررسی آن برای هر بازرگانی مفید خواهد بود .

موقعیت اقتصادی شهر قم

قم یکی از استان های ایران است که در نزدیکی تهران قرار دارد. این استان از نظر آب و هوایی شهری خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود. از لحاظ  وسعت، قم بعد از البرز کوچکترین استان کشور است ولی قابل توجه است که این استان با‌ وجود وسعت کم شهرهای مهم تجاری مثل سلفچگان را در خود جای داده است. این استان از لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی برای کشور دارد و این موضوع به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و قرارگیری آن میان استان‌های صنعتی مهم مانند تهران، اصفهان، اراک است.

 

 

موقعیت اقتصادی شهر قم

همچنین وجود نقش شاهراهی میان استان‌های شمالی ‌‌جنوبی، شرقی و غربی. موقعیت اقتصادی این شهر را پر اهمیت‌تر کرده است؛ بنابراین طبیعی است که گمرک این شهر از برترین گمرک‌های کشور به حساب آید.‌ واردات شهر قم هم از لحاظ مواد صنعتی و هم از لحاظ مواد خوراکی و غلات بسیار پر اهمیت است.

واردات شهر قم چیست

محمد خلیلی کارشناس امور گمرکی استان قم روز سه‌شنبه در طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: اغلب اقلامی که اجازه واردات به قم را دارند فقط  جنبه مصرفی  بازار نیستند و بسیاری از آن‌ها در زنجیره تولید واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این امر در رونق اقتصادی استان تاثیرات مثبت دارد.او در ادامه بیان داشت که: این کالاها اغلب از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا وارد این استان می‌شود و اکثر آن‌ها جهت استفاده در تولید کالاهای مهم و مورد نیاز بازار کشور مانند لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.وی افزود: جایگاه گمرکات استان از جهت مبارزه با قاچاق بسیار پر اهمیت است و گفت:‌ از مهمترین وظایف گمرکات قم حمایت از تولیدات واحدهای صنعتی فعال در قم و جلوگیری از قاچاق است. محمد خلیلی بیان داشت: سطح نظارت‌های سازمان را بر امر مبارزه با قاچاق بالا برده و امسال توانستیم با یاری سایر دستگاه‌های متولی مانند سازمان صمت و نیروی انتظامی،‌ مانع ورود حجم زیادی کالا‌ی قاچاق به قم شویم.

واردات شهر قم چیست

 

 

 

او در ادامه نیز ابراز داشت، در پی آن هستیم تا برای کمک به فعالان اقتصادی استان در سال مدت زمان ترخیص کالا از گمرک به طور میانگین برای صادرات کمتر از سه ساعت و‌ برای واردات کمتر از سه روز زمان را کاهش دهیم. وی با اشاره به این موضوع گفت فعالیت گمرکات در امر شکوفایی اقتصادی استان نقش به سزایی دارد: هرچه قدر فرآیندهای گمرکی استان قم با سرعت بیشتری انجام گیرد،‌ چرخه تولید و اشتغال قم با رشد روزافزون مواجه می‌شود که در  تلاش بر این است که در همین راستا کنترل‌ مداوم و ملموس کالاها در گمرک استان کاهش پیدا کند و در ازای کنترل‌های هوشمند و غیرملموس را به کار گیریم. مقدار سرمایه‌گذاری‌های انجام شده جهت واحدهای صنعتی و معدنی موجود در استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال بوده که با این مقدار از سرمایه‌گذاری انجام گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ انسان فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

کالا‌های وارداتی به شهر قم

اسفندیار دریکوندی مدیر کل گمرک قم روز چهارشنبه طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ گفت: در رابطه با تامین گوشت مرغ مورد نیاز اهالی قم با همکاری سازمان دام استان، واردات به انبار‌ها انجام  می‌شود و بسته به نیاز بازار به شکل مستمر و روزانه عرضه آن در سطح شهر‌ صورت می‌گیرد. او افزود: برای واردات کالا‌هایی که نیاز به انبار سردخانه‌ای دارند انبار اختصاصی تعیین شده که علاوه بر ذخیره و‌ نگه داری و تامین گوشت و مرغ منجمد، طبق نظر و تصمیم‌ مسئولان، در چرخه تامین نیاز باقی استان‌ها نیز به کار گرفته شود. وی در ادامه گفت: کار ترخیص مرغ‌های منجمد وارد شده به این انبار اختصاصی به‌منظور تامین نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و همین رویکرد در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم قم موجب شده تا بازار استان در این رابطه با مشکلی مواجه نباشد.

کالا‌های وارداتی به شهر قم

 

 

 

آقای دریکوندی در ادامه اشاره‌ای به موقعیت جغرافیایی مناسب استان قم جهت واردات کالاهای راهبردی و اساسی و عرضه آن در سراسر کشور، گفت: جهت ساخت انبار اختصاصی و واردات کالاهای سردخانه‌ای در قم بهترین مصالح و تجهیزات به کار رفته است تا در نتیجه کیفیت کالا‌های ذخیره شده در آن به شکلی مطلوب حفظ گردد.

طی سال ۱۴۰۰ مقدار ۴۶هزار و ۴۷۲ تن کالا از شامل اجزا و قطعات ماشین لباسشویی، لوازم یدکی و قطعات یخچال، اجزا و قطعات موتورسیکلت و لوازم دوچرخه از کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه ،ایتالیا، امارات و ژاپن وارد گمرک این استان شده است، این کالاها توانسته‌اند ارز به ارزش ۲۳۱میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور کنند و در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از جنبه وزن  ۱۰٪ و از نظر ارزش ۱۲% رشد داشته باشند.

در مجموع بیشترین مقدار کالا‌های مورد واردات شهر قم مربوط به کالاهایی مانند؛ محصولات صنایع شیمیایی، مواد پلاستیکی، فلزات معمولی و ماشین‌آلات است و ارزش واردات این اقلام در سال ۱۳۸۰ تقریبا ۶۲۲۷۶ میلیون ریال بوده است .

از دیگر کالاهایی که جزو واردات قم به حساب می‌آیند قطعات و لوازم یدکی موتور سیکلت ، قطعات ماشین لباسشویی، پکیج‌ها، کالا‌های آرایشی و بهداشتی، الیاف اکرولیک هستند. این کالا‌ها از کشورهای چین، هند، ژاپن،امارات،ترکیه به این استان صادر می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با واردات شهر قم آشنا سازیم. شرایط اقتصادی این استان و همچنین کالا‌های وارداتی شهر و ظرفیت‌های ایجاد شده در این باره را از زبان مسئولین مربوطه این استان عنوان کردیم تا به شما خواننده گرامی اطلاعات موثق و مفیدی را ارائه کرده باشیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مهم شهر قم مقوله واردات این استان برای بازرگانان اهمیت زیادی دارد و‌ اطلاع از آن بسیار مفید است.

 

 

شرکت بازرگانی وانیکس با سال‌ها تجربه در حوزه امور صادرات و واردات در کنار شماست تا در امور تجاری خود در این حوزه با آگاهی و ریسک بسیار کم عمل کنید. وجه تمایز این شرکت اعطای چک تضمین سلامت کالا و همچنین عدم نیاز به گمرک است. سایر خدمات این شرکت بازرگانی شامل واردات از ترکیه و صادرات به روسیه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر