واردات بدون ثبت سفارش با وانیکس

واردات بدون ثبت سفارش

برای واردات بدون ثبت سفارش و بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۲۱۸۸۸۵۲۰۱۳- ۰۹۱۹۴۷۰۶۰۳۵

واردات بدون ثبت سفارش چیست؟

در حقیقت ثبت سفارش به صورت مجوز واردات کالا خوانده می شود. اگر قصد واردات کالا را دارید ابتدا باید از طریق سایت جامع تجارت اقدام به ثبت سفارش نمایید. پس از آن باید مجوزهای موردنظر برای واردات کالا را از شرکت های مربوطه دریافت کنید.

 

 

ثبت سفارش چیست؟

آیا امکان واردات بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی وجود دارد؟

گمرک با همکاری وزارت صمت بستر جدیدی را به دلیل تحریم ها ایجاد کرده است. این اقدام واردات بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی می باشد. به این ترتیب می توانید کالاهای وارداتی خود را که در گمرک است بدون نیاز به سند ثبت سفارش و کارت بازرگانی ترخیص کنید.

آیا امکان واردات بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی وجود دارد؟

اولین دسته از کالاهایی که می توانید بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی وارد کنید، کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه های تولیدی هستند. این به دلیل جلوگیری از دپوی کالا در انبار گمرک است. همچنین این نوع واردات باعث تسریع روند تولید پس از واردات مواد اولیه می شود.

کدام دسته از کالاها را می توان بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی ترخیص کرد؟

هشت دسته از کالاهای وارداتی بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی قابل ترخیص هستند:

کدام دسته از کالاها را می توان بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی ترخیص کرد؟

 

 

 

  • دسته اول: کالاهای ویژه نظامی. ترخیص این کالاها از گمرک تنها با تایید وزارت صمت امکان پذیر است.
  • دسته دوم: کالاهایی که تحت نظارت سازمان انرژی اتمی هستند. برای واردات این کالاها نیازی به ثبت سفارش و کارت نیست.
  • دسته سوم: این دسته شامل کالاهایی است که مسافران با خود حمل می کنند. این کالاها صرف نظر از مقدار و ارزششان بدون ثبت سفارش و کارت وارد کشور می شوند.
  • دسته چهارم مربوط به کالاهایی است که برای ارائه در نمایشگاه های بین المللی وارد می شوند.
  • دسته پنجم: کالاهایی که به عنوان نمونه برای فروش یا خرید ارسال می شوند.
  • دسته ششم: همچنین اجناس مورد نیاز خانواده مرزبانان، ملوانان و خدمه کشتی. طبق مقررات صادرات و واردات، ترخیص این کالاها بدون ثبت سفارش و کارت انجام می شود.
  • دسته هفتم: کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات
  • دسته هشتم: کالاهایی که غیرتجاری هستند و از طریق پست یا گمرک ترخیص می شوند

واردات بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد

در مکان های آزاد بدون ثبت سفارش را می توان حدود ۳۲۰۰ عدد کالای مربوط به مواد اولیه کارخانه های تولیدی و قطعات مورد نیاز را وارد کرد. در مناطقی که به عنوان آزاد و اقتصادی معروف می شوند، این نوع واردات آسان است. واردات در این مناطق بدون ثبت سفارش امکان پذیر می باشد.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

گواهی گمرک سندی است که با آن می توان بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی کالا را ترخیص کرد.  این در شرایطی است که کالاهای وارداتی در مقادیر کم و با ارزش پایین وارد می شوند. معمولا کمتر از هزار دلار  این نوع کالاها نباید در دسته کالاهای تجاری قرار گیرند. با این سند می توانید ظرف چند ساعت کالای خود را از گمرک ترخیص کنید. پس از انجام تشریفات ترخیص، مجوز ترخیص کالا از گمرک صادر می شود. با کمک آن می توانید کالای خود را در کمترین زمان ممکن از گمرک خارج کنید. تنها در صورت انتخاب روش ترخیص گمرکی، حقوق گمرکی دو برابر می شود.

 

 

پست بین المللی

همچنین می توانید بدون ثبت سفارش و کارت بازرگانی کالاهایی را که به کشور وارد شده اند از طریق پست ترخیص کنید. البته مقالات و نکات زیادی وجود دارد که ما تنها به مهمترین آنها اشاره می کنیم و آن این است که این کالاها نباید تجاری باشد و ارزش گمرکی باید کمتر از ۳۰۰ دلار باشد.

پست بین المللی

کارت ویزیت اجاره ای

در صورتی که واردکننده کارت بازرگانی ندارد، می تواند از کارت بازرگانی شرکت های مرتبط با صادرات و واردات استفاده کند. لازم به ذکر است که این کار به این صورت است که کالا به نام شخصی که دارای کارت بازرگانی است ثبت می شود. شرکت بازرگانی فونیکس بستری را برای واردات بدون کارت بازرگانی برای واردکنندگان کشور فراهم کرده است. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان واحد تجاری فونیکس تماس حاصل فرمایید.

واردات با کمک ترخیص کالا از گمرک نیازی به داشتن کارت بازرگانی ندارید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود. بنابراین کمک گرفتن از روحانی یا موسسه حقوقی دارای کارت بازرگانی بهترین انتخاب برای واردات کالا بدون کارت بازرگانی می باشد.

کارگزار گمرک فردی حقیقی یا حقوقی است که از جانب واردکننده مجاز به ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک می باشد. وظیفه اصلی ترخیص کالا از گمرک رفع نیاز به کارت بازرگانی و سایر مدارک مورد نیاز برای واردات است. چنین شخصی برای ترخیص و تحویل کالای شما از گمرک باید بسیار ایمن و مطمئن باشد. حصول اطمینان از عملکرد صحیح ترخیص کالا از گمرک در هنگام واردات، قاچاق احتمالی کالا را کاهش می دهد.

بخشنامه واردات بدون کارت بازرگانی

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای شرایطی را جهت راحتی واردات مهیا کرده است. با رعایت این بخشنامه دخول کالا بدون کارت بازرگانی راحت می شود. این شرایط ناشی از چهار سطر است.

بند اول صدور مجوز موردی جهت ورود ماشین آلات، تجهیزات، قطعات لازم واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی است. با این مجوز نهایت استفاده تا ۶ ماه بدون کارت بازرگانی می توانند این کالاها را وارد کنند. طبق این بند واردات بدون کارت بازرگانی راحت تر است. بند دوم ناشی از اشخاصی است که دارای پروانه بهره برداری، پروانه توسعه قابل قبول، معدن، پروانه صنفی مخصوص واحدهای تولیدی، مجوز تأسیس چاپخانه و گواهی تولید از وزارتخانه های دولتی هستند.

نمودار سفارش و مراحل چیست؟

ثبت سفارش مراحلی دارد که در صورت عدم آشنایی در ترخیص کالا با مشکل مواجه خواهید شد. در مرحله اول باید به سایت ثبت سفارش مراجعه کرده و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شده و سفارشات خود را ثبت کنید تا بعداً از طریق همین سایت کد سقف و رمز عبور خود را دنبال کنید. پس از آن برای ثبت سفارش نیاز به فاکتوری برای کالای وارداتی دارید که باید آن را از فروشنده کالا دریافت کرده و اطلاعات آن را در سایت وارد کنید.  پس از آن می توانید تایید یا عدم سفارش خود را از طریق همین سایت پیگیری کنید.

نحوه تایید ثبت سفارش کالا

پس از تکمیل مراحل ثبت سفارش در سایت، یک کد هشت رقمی دریافت خواهید کرد. درخواست ثبت سفارش شما به صورت الکترونیکی به شعب بانک های عامل و گمرکات اجرایی کشور ارسال می شود و پس از بررسی آماری، ثبت سفارش و کنترل های فنی، مجوز ورود یا عدم ورود کالای ثبت شده به صاحب  کالا یا نماینده وضعیت قانونی وی توسط سایت اعلام خواهد شد.

مجوزهای مورد نیاز در زمان ثبت سفارش

لازم به ذکر است که بعضی از کالاها قبل از ثبت سفارش نیاز به گرفتن مجوز از سازمان های لازمه دارند.  از کاردان کمک بگیرید به عنوان مثال می توان گفت کالاها و تجهیزات پزشکی نیاز به دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو و یا دریافت کد irc دارند. یا کالاهایی مانند گندم و جو نیاز به مجوز از سازمان دامپزشکی دارند. پس از ثبت این اطلاعات در سایت ثبت سفارش و ثبت سفارش کالا، پرونده این ترخیص به صورت الکترونیکی و خودکار به سازمان قرنطینه ارجاع می شود. پس از پیگیری اداری و دریافت مجوز می توانید سفارش را ثبت نمایید.

مجوزهای مورد نیاز در زمان ثبت سفارش

مراحل ترخیص بدون ثبت سفارش چگونه است؟

در ماه های اخیر با دقت به شرایط تحریم و مذاکراتی که میان گمرک و وزارت صمت انجام شده است. کالاهای اولیه و مواد مورد نیاز شرکت های تولیدی را که در انبارهای گمرک مانده بود بدون عرضه سند ثبت سفارش ترخیص کرد. این امر به منظور جلوگیری از دپوی کالا در انبارهای گمرکی و همینطور تامین مواد اولیه کارخانه های تولیدی کشور است. بر اساس این قانون ترخیص کالا بدون ثبت سفارش برای کارخانجات تولیدی و مواد اولیه اولیه امکان پذیر است.

کالاهایی که بدون ثبت سفارش ترخیص می شوند

در این بین برخی از کالاهای واردات بدون ثبت سفارش از گمرک اجازه عبور به آنها داده می شود‌.

کالاهایی که بدون ثبت سفارش ترخیص می شوند

اولین گروه از کالاهایی که عموماً نیازی به ثبت سفارش برای ترخیص ندارند، کالاهای ویژه نظامی هستند. این کالاها با تایید وزارت گمرک ترخیص می شوند.  یا کالاهای سازمان انرژی اتمی که مورد تایید سازمان انرژی اتمی نیز باشد.

گروه دوم واردات مورد لزوم خانواده مرزنشینان یا ملوانان و کارکنان شناورها با رعایت ضوابط و مقررات صادرات و واردات که ترخیص کالا بدون ثبت سفارش برای آنها امکان پذیر می باشد.

مورد بعدی کالاهای مسافری است.

مورد چهارم شامل کالاهایی است که برای نمایش در نمایشگاه های بین المللی وارد می شوند.

مورد پنجم واردات کالا ها از روش پست است.

و گروه آخر به کالاهایی که به صورت نمونه ارسال می شوند اختصاص دارد.

نتیجه

در شرکت وانیکس در رابطه با واردات بدون ثبت سفارش به شما کمک شایانی می کند. تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن کالای خود را بدون کارت بازرگانی وارد کنید. همچنین مفتخریم که با کارت ویزیت خود صفر تا صد کار شما را انجام دهیم. در شرکت وانیکس بستری امن برای مشاغل شما فراهم می کنیم و گام به گام در فرآیند واردات کالا با شما همراه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر