هزینه ارسال کالا از دبی به ایران چقدر است؟

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

برای واردات از دبی بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۹۱۹۴۷۹۴۶۶۷ – ۰۲۱۵۲۱۶۷۰۰۰

مزایای ارسال کالا از دبی به ایران چیست؟

دبی از شهرهای حاشیه خلیج فارس است و به نسبت سایر شهرهای آسیایی فاصله کوتاه‌تری با ایران دارد. اگر بخواهیم دبی را برای خرید کالاهای اساسی و پیدا کردن تامین‌کنندگان معتبر معرفی کنیم، کاملا هوشمندانه عمل کرده‌ایم. این شهر به خاطر موقعیت استراتژیک و وجود بنادر و مناطق آزاد تجاری جز بهترین شهرها برای خرید و واردات کالا محسوب می‌شود. از این رو هزینه ارسال کالا از دبی به ایران مقرون به صرفه می‌باشد.

 

 

مزایای ارسال کالا از دبی به ایران چیست؟

بسیاری از نام‌های تجاری برتر دنیا به خاطر روند قانونی ملموس و قابل اجرایی که دبی برای صادرات و تجارت کالا در نظر گرفته، در این شهر شعبه‌های فعال دارند و مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل هم بسیاری از کسانی که قصد خرید کالاهای خاص و البته اصل را داشته باشند یا بخواهند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند، دبی را انتخاب می‌کنند. از طرفی هم یکی از مزایای واردات کالا از دبی برای ایرانیان، هزینه‌های جابه‌جایی کمتر است. با توجه به اینکه ایران تحریم است و امکان واردات کالاها از کشورهای غربی وجود ندارد، دبی بهترین جایگزین برای تاجران و واردکنندگان است که کالاهای اصل از آنجا خریداری کرده و از طریق دبی به ایران وارد کنند.

شیوه‌های ارسال کالا از دبی به ایران

به طور کلی شیوه‌های مختلفی برای ارسال کالا از دبی به ایران وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از ارسال بار با هواپیما، کشتی و لنج و پست است. معمولا مرسوم‌ترین شیوه برای ارسال کالا از دبی، شیوه دریایی و قرار دادن در محموله‌های در کشتی‌ها و لنج‌های باری است. از آنجایی که هزینه ارسال کالا از دبی به ایران از طریق ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، بیشتر افراد این گزینه را انتخاب می‌کنند. دومین روش مرسوم برای ارسال کالا از دبی، شیوه هوایی است. یعنی بارها و مرسوله‌ها به هر میزانی که باشد با هواپیما به ایران ارسال می‌شوند. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه ارسال کالا از دبی به ایران با هواپیما گران‌تر است و نیاز به بودجه بیشتری دارد. سومین روش و شیوه‌ای که افراد می‌توانند از دبی کالاهای سفارشی را به ایران ارسال کنند، از طریق پست است. این شیوه به نسبت روش هوایی ارزان‌تر است، اما زمان تحویل کالا بیشتر از سایر روش‌هاست. بنابراین افرادی که زمان‌بندی تحویل کالا برای آن‌ها اهمیت دارد و باید در زمان کوتاهی تحویل داده شود، ارسال کالا با پست دبی به پست ایران روش مناسبی نخواهد بود.

عواملی که هزینه ارسال کالا از دبی به ایران را مشخص می‌کنند، چه چیزهایی هستند؟

به طور کلی و در مجموع در هر سه شیوه انتخابی که در بالا اشاره کردیم، یکسری عوامل مشترک وجود دارد که روی هزینه ارسال کالا از دبی به ایران تاثیر می‌گذارند. این عوامل عبارتند از:

  • روش و شیوه جابه‌جایی بار
  • نوع قرارداد
  • حجم، وزن و نوع کالا
  • نرخ به روز ارز
  • فاصله مبدا تا مقصد

مهم‌ترین عاملی که روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد، شیوه حمل بار از دبی تا ایران است.

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران با استفاده از روش دریایی

اگر قرار است دوست، آشنا یا یک تامین‌کننده در دبی، کالاهای سفارشی شما را از طریق دریا به ایران ارسال کند، خوب است بدانید که بار با کانتینر کشتی و لنج به صورت بار کامل یا خرده بار ارسال می‌شود. در شیوه کانتینری بار یا باید به اندازه یک کانتینر باشد یا کمتر از آن. اگر محموله کمتر از یک کانتینر باشد در کنار محموله‌های دیگر به صورت دسته‌جمعی انتقال داده می‌شود. هزینه ارسال در روش کانتینری با توجه به وزن و حجم کالا و بر اساس واحد CBM محاسبه می‌شود. هر CBM هم معادل یک متر مربع است که در آن ۱۰۰۰ کیلوگرم بار جای داده می‌شود. در این روش هر چقدر که وزن و حجم کالا بیشتر باشد، هزینه هم به همان اندازه افزایش می‌یابد. اگر هم قرار است که بار از دبی و با لنج حمل شود، هزینه به صورت کلی و تعرفه‌ اجاره یک لنج دریافت می‌شود.

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران با استفاده از روش دریایی

 

 

 

یک شیوه مرسوم دیگر برای حمل بارهای فله‌ای از دبی به ایران، اجاره یک کشتی به صورت کامل است. در این روش نیز هزینه ارسال کالا به صورت کلی و برای یک کشتی لحاظ می‌شود. منظور از بارهای فله‌ای، محصولاتی مثل شکر، مواد معدنی یا خاک هستند که برخی از دبی وارد ایران می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که در روش دریایی نیز باز هم نوع قراردادی که برای خرید کالا دریافت کرده‌اید نیز روی هزینه نهایی تاثیر می‌گذارد. معمولا اینکوترمز یا قرارداد از نوع FOB یا EXWORK هستند.در قراردادهای FOB بین خریداران ایرانی و تامین‌کنندگان دبی، همه هزینه‌های باربری از کارخانه تا بندر و گمرک دبی و ترخیص کالا به عهده تامین‌کننده و فروشنده است.در مقابل قراردادهای EXWORKS همه هزینه‌های جابه‌جایی کالا از کارخانه تا بندر و بارگیری محموله به عهده خریدار است.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که در روش دریایی ارسال کالا، زمان ارسال نیز نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی دارد. اگر در زمان اوج و شلوغی مثل کریسمس قصد خرید کالایی از دبی را داشته باشید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه ارسال کالا به نسبت سایر زمان‌ها گران‌تر است.اگر شما قرارداد EXWORKS را با تامین‌کننده بسته‌اید باید هزینه جداگانه‌ای برای تخلیه و بارگیری در بندر دبی در نظر بگیرید. این هزینه با توجه به میزان بار متفاوت است و معمولا با اصطلاح THC محاسبه می‌شود.

نرخ ارسال کالا از دبی به ایران به شیوه هوایی

پیش از هر چیزی باید این موضوع را بدانید که گران‌ترین و البته سریع‌ترین شیوه برای ارسال بار از دبی به ایران است. در این شیوه نیز نوع قرارداد بسته شده بین طرفین روی نرخ نهایی تاثیر می‌گذارد. در این شیوه قرارداد از نوع FCA و EXWORKS است. اگر قرارداد بین خریدار و فروشنده از نوع اف سی ای باشد، همه هزینه‌ها از تحویل بار از کارخانه تا ترخیص از گمرک و تحویل به فرودگاه را باید تامین‌کننده اهل دبی بپردازد.

اما در قراردادهای EXWORKS همه این هزینه‌های اشاره شده را باید شخص خریدار بپردازد. بنابراین اگر جز افرادی هستید که بودجه محدودی را برای ارسال کالا از دبی در نظر گرفته‌اید باید حواستان به نوع قرارداد کالا باشد.نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که انتخاب ایرلاین‌های ایرانی یا خارجی نیز روی هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به شیوه تاثیر می‌گذارد. بهینه‌ترین روش این است که برای دریافت بار خود در ایران یک ایرلاین ایرانی که از دبی به ایران پرواز مستقیم دارد را انتخاب کنید.

نوع کالای خریداری شده شما نیز اگر از گروه کالاهای حساس و مهم باشد، باید منتظر پرداخت هزینه ارسال بیشتری باشید. پس از همه این‌ها مهم‌ترین نکته تاثیرگذار در هزینه ارسال کالا با هواپیما از دبی به ایران، وزن کالا است. معمولا در شیوه هوایی ارسال بار، وزن کالا با توجه به حجم آن محاسبه می‌شود.

نرخ ارسال کالا از دبی به ایران با پست

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، یکی از شیوه‌های ارسال کالای شخصی یا بار تجاری از دبی به ایران، ارسال از طریق پست دبی به پست ایران است. در این روش که معمولا از شیوه در به در (Door to Door) استفاده می‌شود، هزینه کالا نیز با توجه به وزن، حجم و میزان و نرخ دلار تعیین می‌شود.

نرخ ارسال کالا از دبی به ایران با پست

در این شیوه انتخاب شرکت حمل و نقل یا اصطلاحا فریت‌بار نیز روی در هزینه ارسال کالا از شهر دبی تاثیرگذار است. جالب توجه که مدت زمان ارسال کالا به شیوه پست نیز بین یک یا دو روز کاری است.

واردات از دبی با وانیکس

اگر قصد واردات از شهر دبی آن هم به واسطه یک شرکت بازرگانی معتبر را دارید، می‌توانید تمامی روال را به وانیکس بسپارید. این شرکت با بیش از ۱۰  سال سابقه واردات از امارات و چین، همه فرآیند را به صورت بهینه و با صرف هزینه به صرفه طی خواهد کرد.

با واگذاری همه مراحل واردات به این شرکت معتبر و کارشناسان متخصص آن دیگر نگرانی از بابت پرداخت و تامین هزینه ارسال کالا از دبی به ایران نخواهید داشت. آن‌ها با توجه به شرایط و بودجه پیشنهادی در نظر گرفته شده شخص واردکننده کالا، بهترین روش ارسال را پیشنهاد می‌دهند.

واردات از دبی با وانیکس

آن‌ها همچنین کاملا به این موضوع واقف هستند که کالاها و محموله‌های خریداری شده شما در چه گروهیست و چقدر حساس است. یکی از نقاط قوت و برتری وانیکس به نسبت رقبا این است که برای جالب اعتماد افراد به آن‌ها چک ضمانت به اندازه مبلغی که برای واردات محصول هزینه کرده‌اند، اعطا می‌کند. به این ترتیب دیگر جای نگرانی برای افراد باقی نمی‌ماند و با خیال آسوده می‌توانند منتظر دریافت محموله‌های خود در انبار یا کارخانه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر