توضیحاتی درباره نمونه قرارداد واردات کالا از چین

قوانین مهم درباره قرارداد واردات کالا از چین

در این بخش از مقاله درباره قوانین مهم و تأثیرگذار برروی نمونه قرارداد واردات کالا از چین صحبت خواهیم کرد. طبیعی است که برای وارد کردن کالا از یک کشور به کشور دیگر باید قوانین و مقررات حاکم را رعایت کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکل و اختلافی کالاها را به کشور مقصد وارد نمایید. قوانین مهم واردات کالا از چین: در هنگام خرید کالا از چین، به کپی نبودن آن از یک برند مشهور و شناخته شده توجه کنید. در این کشور حق کپی رایت کاملا رعایت می‌شود و توجه جدی به آن دارند درنتیجه در هنگام خرید کالا به کپی نبودن آن توجه کنید چراکه هنگام خروج آن در گمرک با مشکل مواجه خواهید شد.

 

 

_شما می‌توانید کالاهای اصل و خریداری شده از مراکز معتبر و معروف را از این کشور خارج کنید. برای خروج کالا باید بیجک، تاییدیه کمپانی، اظهارنامه را به همراه داشته باشید تا بتوانید محصولات و کالاهای خریداری شده را از این کشور خارج کنید.

قوانین مهم درباره قرارداد واردات کالا از چین

_توجه کنید که لیست و اظهارنامه‌ای که به گمرک ارائه می‌کنید باید با کالایی که قصد خارج کردن آن از چین را دارید یکسان باشد و هیچ تفاوت و مغایرتی با هم نداشته باشند. درنتیجه در گمرک تمامی این موارد چک خواهد شد و اگر مغایرتی وجود داشته باشد نمی‌توانید کالاها را از این کشور خارج کنید و محصولات در گمرک توقیف خواهند شد.

_اگر قصد وارد کردن کالایی که باتری دارند را به دیگر کشورها را دارید باید بدانید که تنها راه خروج این کالا از چین، راه دریایی است و نمی‌توانید از طریق راه هوایی این کالاها را از چین خارج کنید.

_برای اینکه بتوانید کالاها را به کشور وارد کنید باید مجوزهای لازم را دریافت کنید برای مثال اگر قصد وارد کردن دارو به کشور را دارید باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را دریافت کنید تا اجازه ورود کالاها به شما داده شود. مجوز واردات کالا با یکدیگر متفاوت بوده و نمیتوان یک مجوز برای ورود تمامی کالاها ارائه داد. درنتیجه باید به نوع و تعداد کالاهایی وارداتی توجه کنید و باتوجه به نوع کالا از سازمان و نهاد مربوطه، مجوزهای لازم را تحویل بگیرید. قرارداد واردات کالا از چین مستلزم تمامیه این موارد و دقت های لازم میباشد.

مراحل واردات کالا از چین

اگر قصد وارد کردن کالا از چین را دارید بهتر است درباره مراحل واردات کالا توضیحات جامعی را مطالعه نمایید و پس از آن به خرید کالا مورد نیاز خود اقدام نمایید. مراحل واردات کالا از چین:

_ابتدا باید نیاز بازار را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید تا بتوانید محصول موردنیاز را پیدا کنید. اگر قبل از بررسی کردن نیاز بازار به وارد کردن کالا اقدام نمایید ممکن است با مشکل مواجه شوید چراکه احتمال اینکه تقاضایی برای خرید کالا وارداتی شما وجود نداشته باشد زیاد است. درنتیجه اولین قدم برای واردات کالا از چین، بررسی تقاضا و نیاز بازار است.

_در مرحله بعد باید کالا موردنیاز را پیدا کنید و کارخانه یا شرکتی که آن را تولید می‌کند را انتخاب نمایید توجه کنید که شرکت تولیدی باید معتبر باشد و درنتیجه محصول اصل و باکیفیتی را به شما تحویل دهید. برای پیدا کردن بهترین نوع کالا موردنیاز خود می‌توانید با افراد باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا شما در یافتن محصول موردنظر همراهی کنند.

 

 

مراحل واردات کالا از چین

_شما باید فروشندگان کالا یا کالاهای موردنظر خود را پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ شرکت‌های بزرگ و معتبر چینی بروید. هر سال در این کشور نمایشگاه‌های زیادی برگزار می‌شود که فروشندگان کالا، محصولات متنوع را در آن عرضه می‌کنند. سمت میتوانید در این نمایشگاه‌ها شرکت کنید و با محصولات ویژه و متنوع آشنا شوید و درنهایت برای خرید آنها اقدام نمایید.

_در مرحله بعد باید پیش فاکتور را دریافت کنید و مقداری از کل هزینه را به صورت دلار و یا یوان حواله کنید. تا شرکت موردنظر، کالاهای شما را آماده سازی کند.

_قبل از بارگیری محصولات از چین، حتما آنها را بررسی کنید تا از تعهد کاری شرکت فروشنده اطمینان حاصل کنید. پس از بارگیری محصولات باید تمامی اسناد و مدارک لازم را از فروشنده تحویل بگیرید.

_همانطور که اشاره شد باید اسناد را از فروشنده تحویل بگیرید برای این کار باید حواله ارزی را برای فروشنده بفرستید. تا بتوانید اسناد را دریافت کنید ارسال این حواله حدود ۴۸ ساعت طول می‌کشد شما می‌توانید آنرا به صورت یوان یا یورو پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که حواله ارزی را نمیتوانید به صورت دلار پرداخت نمایید. و ثبت سفارش بازرگانی از طریق حواله ارزی دلار امکان‌پذیر نیست.

_پس از انجام تمامی مراحل بالا نوبت به حمل‌ونقل کالا از چین به کشور مقصد است. حمل‌ونقل کالا به توافقات بین خریدار و فروشنده بستگی دارد و هنگام قرارداد درباره نحوه انتقال این محصولات صحبت‌های لازم انجام شده است. بعد از تحویل دادن کالاها به شرکت حمل بار، بارنامه را دریافت می‌کنید. البته این بارنامه توسط فروشنده به خریدار ارسال خواهد شد.

مراحل واردات کالا از چین

 _برای اینکه بتوانید کالاها را وارد کشور کنید باید مجوزهای لازم را در دست داشته باشید. داشتن مجوز استاندارد برای ترخیص کالا امری واجب و ضروری است. برای دریافت مجوز می‌توانید به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنید. همانطور که گفتیم برای دریافت مجوز کالا باید به سازمان مشخصی مراجعه نمایید و برای دریافت مجوز برای کالاهای متنوع باید چندین مجوز از چندین سازمان مختلف را دریافت کنید. آخرین مرحله باید کالا یا کالاهای خریداری شده را از گمرک ترخیص کنید. در اولین قدم باید کالا را ثبت نمایید و تمامی مدارک و اسناد ازجمله مجوزهای لازم را تحویل دهید. در صورتیکه بار شما از نظر قانونی و شرعی مشکلی نداشته باشد می‌توانید آنرا از گمرک خارج کنید در غیر این صورت باید به دنبال یافتن راه‌حل قانونی برای حل این مشکل باشید چراکه ممکن است کالا شما در گمرک توقیف شود.

 

 

نمونه قرارداد واردات کالا از چین

در این قسمت از مقاله، نمونه قرارداد واردات کالا از چین را آورده‌ایم. نمونه پایین یک نمونه قرارداد بازرگانی است.

_شرکت بازرگانی …. (سهامی خاص) ثبت شده به شماره …. در اداره ثبت شرکت‌ها مقیم…. به مدیریت …… برابر آگهی منتشر شده مورخ ….. که در این قرارداد شریک اول نامیده می‌‌شود.

_شرکت …. (سهامی خاص) ثبت شده به شماره…. در اداره ثبت شرکت‌ها مقیم…. به مدیریت…. و با حق امضا اسناد تعهد آور مطابق آگهی منتشر شده مورخ … که در این قرارداد شریک دوم نامیده می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد درباره نمونه قرارداد واردات کالا از چین، مراحل و قوانین مهم درباره واردات کالا از چین توضیحات مفید و جامعی برای شما ارائه شود. در نهایت می‌توان گفت که برای وارد کردن کالا از این کشور باید به نیاز و تقاضا بازار و مردم کشور توجه کنید. اگر قصد موفقیت در این کار را دارید پیشنهاد می‌کنیم کالاهایی را که تقاضا زیادی دارند و کمبود آن در کشور حس می‌شود را وارد کنید.

از وارد کردن کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی به کشور خودداری نمایید. چراکه کالا شما توقیف می‌شود و مشکلات زیادی برای شما و شرکت تولیدی شما پیش خواهد آمد. سعی کنید محصولات باکیفیت و معتبر را به کشور وارد کنید چراکه با این کار می‌توانید رضایت مشتریان را به خود جلب کنید و درنتیجه تقاضا بیشتری برای وارد کردن محصولات خواهید داشت.

به شما توصیه می‌کنیم که مراحل بالا را با دقت مطالعه کنید و باتوجه به آنها وارد عمل شوید. همچنین می‌توانید از افرادی که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند کمک بگیرید. هنگام نوشتن قرارداد واردات کالا از چین به تمامی موارد ذکر شده در آن توجه کنید. بهتر است مقداری از هزینه را به‌عنوان پیش پرداخت به شرکت موردنظر پرداخت نمایید تا محصولات شما توسط شرکت آماده شوند. و پس از تحویل کالا، بقیه آن را بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *