معرفی قدرتمندترین ارزهای جهان | ۱۰ ارز برتر دنیا در سال ۲۰۲۲

واقعیت این است که ارزش پول یک کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه داشته باشید که در اینجا ما در مورد گران­ترین ارز در جهان صحبت می­کنیم، نه ارزی که بیشترین معامله در جهان با آن انجام می­شود. برای همه آشکار است که پرمعامله‌­ترین ارز در جهان دلار آمریکا است. پس آماده باشید تا نام­های غیرمنتظره‌­­ای را به عنوان با ارزش­ترین و قدرتمندترین ارزهای جهان بشنوید.

 

 

در این مقاله از شرکت بازرگانی وانیکس ما ۱۰ ارز برتر جهان را از کم ارزش­ترین ارز تا پرارزش­ترین ارز بررسی می­کنیم.

۱۰- دلار کانادا

این ارز دهمین ارز پرارزش در جهان است. به طور غیررسمی، دلار کانادا را به افتخار پرنده‌ای که روی سکه یک دلاری وجود دارد، Loonie نیز می­نامند. دلار کانادا ششمین ارز پرمعامله در جهان است. کانادا کشوری است که منابع طبیعی فراوانی دارد. این کشور پس از عربستان سعودی و ونزوئلا دارای ذخایر عظیم نفت خام است. همچنین، کانادا دومین منبع بزرگ اورانیوم را در جهان داراست. نکته­ای که باید در مورد دلار کانادا بدانید این است که ارزش آن به شدت به نوسانات قیمت جهانی بستگی دارد. ارزش دلار کانادا همچنین به ارزش دلار بستگی دارد، زیرا امریکا واردکننده اصلی نفت کانادا است.

۹- دلار آمریکا

دلار آمریکا
دلار آمریکا

دلار آمریکا ارز رسمی در ایالات متحده محسوب می­شود. این ارز پراستفاده­ترین و پرمعامله­ترین ارز در دنیاست. بانک مرکزی نیز تمام ارزهای خود را به دلار ذخیره می­کند. ایالات متحده آمریکا قدرتمندترین کشور دنیاست و به همین خاطر واحد پول آن ارز جهانی نامیده شده است. بر اساس اخبار منتشرشده ۷۰ درصد اسکناس­های دلار آمریکا در خارج از مرزهای این کشور در گردش است.

 

 

۸- فرانک سوئیس

هرگاه که اسم سوئیس شنیده می­شود، زندگی سلطنتی و اشرافی در ذهن افراد نقش می­بندد. این امر تا حدودی درست است؛ زیرا بسیاری از محصولات این کشور که شهرت جهانی دارند، از جمله ساعت، بسیار گران­قیمت هستند. مطابق گزارشات منتشر شده از سوی سازمان ملل، سوئیس سومین کشور ثروتمند در دنیاست. سیاست­های پولی در این کشور بسیار سخت­گیرانه است؛ به همین منظور بیشتر سرمایه­­گذاران پول­های خود را به فرانک سوئیس تبدیل و در بانک­های این کشور ذخیره می­کنند. همچنین، نکته جالب توجه در مورد این کشور آن است که، اسکناس­های سوئیس تنها اسکناس­های عمودی در دنیا هستند.

۷- یورو اروپا

یورو اروپا یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان است. ارزی که اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، می‌توانید روی آن حساب کنید. یورو هر سال قوی­تر می­شود. همچنین پس از دلار آمریکا دومین ارز ذخیره شده در جهان است. لازم به ذکر است نزدیک به ۲۵ درصد ارز ذخیره شده در جهان یورو است.

یورو اروپا
یورو اروپا

همچنین این ارز دومین ارز پرمعامله در دنیاست. یورو ارز رسمی ۱۹ کشور اتحادیه اروپا محسوب می­شود. این کشورها عبارتند از: یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا.

 

 

۶- دلار جزایر کیمن

شاید با دیدن اسم این ارز در لیست با ارزش­ترین ارزها تعجب کنید. جزایر کیمن یک قلمرو خودمختار بریتانیا است. دلیل با ارزش بودن این ارز این است که آن­ها به تعداد زیادی از شرکت های بیمه و بزرگترین بانک­های جهان مجوز می دهند.

۵- پوند استرلینگ بریتانیا

این ارز قدیمی­ترین ارز رسمی در جهان است که همچنان نیز وجود دارد. این ارز بهترین ارز در اروپا شناخت شده است. شاید انتظار می­رفت که این ارز در صدر با ارزش­ترین ارزهای دنیا قرار گیرد؛ اما واقعیت آن است که در رتبه پنجم قرار گرفته است. این ارز چهارمین ارز پرمعامله در جهان است و با توجه به این که بریتانیا فعالیت‌های اقتصادی زیادی را انجام می‌دهد قابل انتظار است.

۴- دینار اردن

با وجود ارزش بالای دینار اردن، توضیح اینکه چرا این کشور از نظر اقتصادی رونق ندارد، سخت است. جدا از این، این کشور بدهی خارجی زیادی نیز دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان، دلیل ارزش بالای دینار اردن این است که دولت این کشور نرخ ارز را ثابت نگه می­دارد.

۳- ریال عمان

ریال عمان سومین ارز گران و با ارزش دنیا است. ارزش آن تقریباً دو برابر ارزش پوند انگلیس و ۲.۶ برابر ارزش دلار آمریکا است. عمان به خاطر نفت‌خیز بودن اقتصاد توسعه‌یافته­ای دارد و استاندارد زندگی در این کشور بالا است، اما، اخیرا عمان منابع درآمدی خود را با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در متالورژی، تولید گاز و گردشگری رونق داده است. زیرا هدف دولت مقابله با کاهش ذخایر نفت در کشور است. حالا کم کم متوجه می‌شوید که قدرتمندترین ارزهای جهان آن چیزی که فکر می‌کردید نیست.

برای شرکت در دوره آموزش واردات تا کسب درآمد بالا با وانیکس و معرفی بهترین و پرسودترین کالاها برای واردات کلیک کنید

۲- دینار بحرین

دومین جایگاه در میان با ارزش­ترین ارزهای دنیا به دینار بحرین اختصاص می­یابد. بحرین یک کشور نفت خیز در خاورمیانه است. اقتصاد بحرین به طور قابل توجهی به صادرات فرآورده­های نفتی وابسته است.

۱– دینار کویت

 

و اما نوبت می­رسد به با ارزش­ترین ارز جهان؛ دینار کویت! دینار کویت جزو قدرتمندترین ارزهای جهان است. در حال حاضر ارزش آن بیش­تر از ۳.۳۱ ارزش دلار آمریکا است. دلیل قدرتمند بودن دینار کویت این است که کویت منطقه نفت­خیزی است و به همین سبب اقتصاد بسیار پررونق و با ثباتی دارد. اگر از پرداخت مالیات در کشور خود خسته شده­اید، شاید مهاجرت به کویت گزینه بسیار مناسبی برای گریز از پرداخت مالیات باشد؛ زیرا در این کشور شما به هیچ­وجه مالیات پرداخت نمی­‌کنید.

برای عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس کلیک کنید.

مقایسه ارزهای ضعیف و ارزهای قوی

شاید بتوان گفت بالا بودن و پایین بودن ارزش یک ارز در هر دو حالت می‌­تواند خوب باشد. کشوری با ارز ضعیف­‌تر می­تواند از طریق صادرات کالاهای خود به رونق اقتصادی برسد چرا که کالاهای ارزانی دارد و در نتیجه مقصد خوبی برای واردات کالا است. از طرفی بالا بودن ارزش ارز یک کشور قدرت خرید آن کشور را بالا می­برد؛ بنابراین نمی­‌توان گفت ضعیف­‌تر بودن ارز یک کشور لزوما و قطعا بد است.

مقایسه ارزهای ضعیف و ارزهای قوی
مقایسه ارزهای ضعیف و ارزهای قوی

به گفته کارشناسان ارزی خوب است که علاوه‌بر با ارزش بودن با ثبات نیز باشد. تحقیقات صورت گرفته در این حوزه نشان می­دهد فرانک سوئیس با ثبات­‌ترین ارز در دنیاست. سیاست­‌های مالی در سوئیس با دقت و صحت دنبال می‌­شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *