مشکل چین با نانسی پلوسی چیست

مشکل چین با نانسی پلوسی

گفته می‌شود که اگر چین سفر پلوسی به تایوان را با روش نظامی جواب دهد احتمالاً آمریکا هم سکوت نخواهد کرد و تنش میان این دو ابرقدرت بالا خواهد گرفت. البته برخورد قهرآمیز چین و آمریکا بر سر تایوان نسبت به یکدیگر چیز تازه‌ای نیست و قبلاً هم اتفاق افتاده است. در ادامه با موضوع مشکل چین با نانسی پلوسی چیست با تیم وانیکس همرا شوید.

 

 

پیامدهای تنش میان چین و تایوان چیست؟

از نظر کشور چین، جزیره تایوان قسمت جدایی‌ناپذیر مرزهای این کشور است و مستقل نیست و کشور چین نسبت به هرگونه مناسبات دیپلماتیک و سفر مقامات امریکایی به جزیره تایوان حساس است بر این اساس با توجه به جایگاه و سمتی که نانسی پلوسی داشته است، این سفر بسیار حساسیت‌ برانگیز بوده است. این سفر حواشی عظیمی در سطح بین‌الملل داشت و وزیر دفاع کشور چین اعلام کرد که پاسخ این سفر را به صورت نظامی خواهیم داد. نانسی پلوسی در پارلمان تایوان حضور یافت و بعد از جنجال‌ها اعلام کرد که این هیات به نشانه (دوستی و صلح برای این منطقه) به این منطقه سفر کرده است. او همچنین افزود که سفرش به این جزیره پر چالش «به وضوح نشان می‌دهد که ایالات متحده، تایوان را تنها نمی‌گذارد و بیش از هر زمان دیگری، پشتیبانی و همبستگی ایالات متحده با تایوان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پیامدهای تنش میان چین و تایوان چیست؟

اگر کشور چین با اتفاقات انجام شده در منطقه بصورت سخت برخورد کند صد البته که به ضرر خود تمام می‌شود. اقتصاد او در حال پیشرفت تصاعدی می باشد. آمریکا از این موضوع خبر دارد و می‌خواهد چین را وارد چالش و منطقه را دچار تنش و شوک نظامی کند. پکن این تصمیم ایالات متحده را می‌داند و تمام سعی خود را می‌کند که این جو سنگین در منطقه را عوض کند. تحریک چین بسیار کار هوشمندانه‌ای در قبال مبارزه اقتصادی خود است.

 

 

توجه جدی کشور چین به امنیت نرم

این امنیت ۲ شاخه (امنیت به روش سخت) شامل مستقر کردن تجهیزات نظامی و راهبردی در منطقه و (امنیت به روش نرم)، شامل امنیت اقتصادی، مراودات عادی مالی، امنیت بالا در تامین و خرید و فروش و همچنین دسترسی آسان به مواد غذایی و انرژی را شامل می‌شود. کشور چین به شدت بر روی مسله امنیت نرم در حال کار کردن است و نشان می‌دهد پیکان اصلی سیاست خارجی و داخلی کشور چین تا حدی میان توسعه و امنیت در حال حرکت است. پکن به وضوح اعلام کرده که همانند مدل شهر بزرگ هنگ کنگ، خواهان الحاق صلح آمیز جزیره تایوان است. کشور چین هیچ واکنشی درباره الحاق تایوان بصورت نظامی نخواهد داشت، مگر آن که مجبور و وادار به واکنش نظامی شود، آن‌ها بالقوه آماده حمله نظامی به جزیره تایوان نیستند، زیرا آن را قسمتی از سرزمین خود می‌داند و همچنین مردم آن سرزمین را از مردم کشور خود می‌داند. پس تا حد امکان برای تامین وجه بین‌المللی خود تصمیم به حمله نظامی به این جزیره را ندارد. از طرفی هم عقلا و رهبران تایوان هم به هیچ وجه به دنبال جنگ و رویارویی مستقیم با چین نیستند؛ چراکه می‌دانند به قیمت نابودی کامل آنها خواهد شد و اقتصادشان بطور کامل از بین می‌رود.  درگیری نظامی احتمالی نهایتا کاملا به سود آمریکا است و آمریکا با فدا کردن تایوان چین را دچار بحران جنگی و اقتصادی می‌کند.

اهمیت درک تنش آمریکا و چین

سه آیتم مهم در مورد جدی بودن این تنش:

نخست آنکه روابط کشور آمریکا و چین، روابطی ۲جانبه‌ از مدل معمولی حتی بین ۲ قدرت بزرگ نبوده، بلکه رابطه‌ای بسیار عمیق اللخصوص در بعد اقتصادی و فرهنگی است. در چند دهه اخیر، روابط اقتصادی ۲ کشور چنان به‏ هم‏ گره خورد که برگسن، اقتصاددان دانشگاه‌ هاروارد، لغبی جدید در قالب وابستگی متقابل با عنوان چیمریکا مخلوط (آمریکا و چین) را مطرح کرد.

اهمیت درک تنش آمریکا و چین

 

 

 

ایتم دوم، که خلاصه‌ای از علت پیشین است، سرخوردگی شدید در ایالات‏ متحده از کشور چین و موقعیت و موفقیت‌های آن، و در واقع شکست ظاهری ادغام و پیشرفت کشور چین در پایه رشد اقتصادی این کشور و حفظ نظام سیاسی‌اقتصادی آن است. آیتم سوم، اهمیت داشتن بعد داخلی کشور چین در سال‌های قبل و شدت گرفتن بعد ۲گانه استراتژیک و حس حماسی در سیاست آمریکا در موضوعات حزبی و سیاست داخلی آمریکا است. خروجی این فرآیند، افزایش چین‌ هراسی و تبدیل چین‌ هراسی به نقل مجالس سیاسی در سیاست عمیقا حزبی‏ شده ایالات ‏متحده شد.

پی‌آمدهای تنش میان چین و آمریکا

نخستین پی‌آمد آن است که این چالش میان چین و امریکا کوتاه‌مدت نیست و تا مدت‌های مدید با جامعه بین المللی خواهد ماند و یک مسئله کهنه خواهد شد. پیامد دوم و حدس زده شده: تأثیرات آن بر سامانه و قطب‌بندی قدرت‌های جهانی است. هرچه هست، این تنش و چالش به دنیای تک‌قطبی مطلوب بخشی از حاکمیت ایالات متحده منجر نخواهد شد.

پی‌آمدهای تنش میان چین و آمریکا

بر این اساس سومین پی‌آمد باید در قالب اثر بر روابط ایران و کشور چین مورد پایش قرار بگیرد. در‏ هرحال شکاف تازه‌ای در دنیا بین ۲ قطب که یکی در حال ظهور پر قدرت‌تر است و دیگری در حال دست‏ و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به تمایلات هژمونیک ایجاد شده‌ است. آنچه که در مورد این اختلاف نظرها و مثلث ایران، چین و ایالات متحده باید مدنظر قرار بگیرد این است که رابطه کشور ایران و چین، بر پایه سیاست کاملا مستقل و متوازن ایران، ذاتا دارای اصالت است و نه تابعی از تنش‌های ایجاد شده دنیا.

 

 

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید به وسیله شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد نظر به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در زمان بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

معمولا واردات از طریق یک ابر قدرت بین‌المللی کار کم ریسک و کم مخاطره‌ای است چرا که آنها اهمیت فراوانی به امنیت اقتصادی و صنعتی خود می‌دهند. چین یکی از قدرت‌های اقتصادی در دنیا است که تاجران بزرگی را به سمت خود جلب کرده است. بخش اعضمی از واردات کشور ایران از طریق کالاهای چینی صورت می‌گیرد. پس اگر قصد واردات هر کالایی را دارید همین حالا با کارشناسان و مشاوران بازرگانی شرکت وانیکس تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده فرمایید.

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر