نحوه محاسبه واردات کالا: در طول پروسه واردات کالا چه هزینه‌هایی باید بپردازید؟

این مطلب به شما دوستان عزیز کمک می‌کند که همه جوانب کار را مد نظر قرار دهید و با خیالی آسوده و با محاسبه واردات کالا واردات خود را آغاز کنید.

واردات کالا دقیقا چقدر هزینه دارد؟

واردات کالا دقیقا چقدر هزینه دارد؟

یکی از سوالاتی که فکر بسیاری از تاجران و واردکنندگان را مشغول خود می‌کند این است که بار آن‌ها از ابتدا تا انتهای پروسه واردات دقیقا چقدر هزینه دارد. با دانستن این امر آن‌ها می‌توانند پی ببرند که واردات آن‌ها چقدر برای آن‌ها سودمند خواهد بود. همچنین این‌گونه مطلع می‌شوند که برای واردات محصول باید چقدر سرمایه داشته باشند. در ادامه این مطلب سایر مخارجی که نیاز است مد نظر داشته باشید را برای شما بیان می‌کنیم.

 

 

۱.    هزینه خود کالا

شما بیشترین هزینه‌ را در طول پروسه واردات صرف خرید کالا می‌کنید.

۲.    بازرسی کیفی

مشکلات بسیار ساده‌تر حل خواهند شد اگر پیش از اینکه محصول بخواهد از مبدا خارج شود، مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین هزینه‌های مرتبط با بازرسی کیفی معمولا به عهده‌ی واردکننده است.

۳.    خدمات حمل و نقل کالا

این هزینه بسته به حجم سفارش شما و همین‌طور شیوه‌ی حمل و نقل آن متغییر است. مکانی که بار از آن منتقل می‌گردد و مکانی که بار تحویل داده می‌شود نیز در تعیین قیمت حمل و نقل موثر است. به موارد زیر با دقت توجه کنید که دقیقا در هنگام ثبت سفارش برای یک حمل و نقل شما برای چه نوع خدماتی پول می‌دهید.

  • بار شما از راه هوایی یا از راه دریایی منتقل می‌شود؟
  • آیا هزینه حمل و نقل شامل هزینه‌ی برداشت محموله از کارخانه تا مکان تحویل محصول است یا خیر؟
  • آیا سایر هزینه‌های مربوط به انبارداری و همین‌طور ورود به مقصد در آن لحاظ شده است یا خیر؟
  • آیا ضمانتی برای تحویل محموله در تایم مشخص شده وجود دارد؟

 

 

۴.    بیمه باربری

از دریافت بیمه باربری اطمینان حاصل کنید تا از سایر صدمات و خطراتی هم‌چون دزدیده شدن بار خود به دور باشید و خیالتان نیز آسوده باشد. شرکت کشتیرانی شما در هنگام بروز این‌گونه مشکلات هیچ بازپرداختی به شما نمی‌دهد اما شرکت بیمه این کار را می‌کند و به شما بازپرداخت می‌دهد. قابل توجه است که نرخ هزینه بیمه باربری بسته به کشوری که قصد دارید واردات کالای خود را از آن انجام دهید، متغیر است.

۵.    هزینه بازرسی محصول

این هزینه کاملا به حجم و همین‌طور مقدار محصول شما بستگی داشته و متناسب با آن، هزینه بازرسی محصول تغییر خواهد کرد.

۶.    هزینه انبارداری محموله

اگر در هنگام انجام هماهنگی‌های لازم جهت حمل و نقل محموله هزینه‌های انبارداری را در آن ذکر نکرده باشند، نیاز است که سایر هزینه‌های مرتبط با انبار‌داری را پیش از اینکه بخواهید محصول خود را از بندر ترخیص کنید پرداخت کنید. هزینه انبارداری نیز مانند هزینه بازرسی محصول می‌تواند براساس یکسری موارد تغییر کند. از جمله مواردی که بر هزینه انبارداری تاثیر می‌گذارند، می‌توان به مقدار و همین‌طور حجم بار شما اشاره کرد. یکی دیگر از مواردی که تاثیر مستقیمی بر هزینه انبارداری می‌گذارد، دموراژ است. درصورتی که بار شما پیش از تاریخی که گمرک مشخص کرده است ترخیص نشود، باید دموراژ بپردازید.

 

 

هزینه‌‌های گمرکی محصول

این هزینه به تعرفه محصول مربوط می‌شود.

هزینه‌‌های گمرکی محصول.

واردکنندگان و بازرگانان جهت ترخیص محصول در گمرک یک اظهارنامه تکمیل می‌کنند. در آن اظهار نامه شماره تعرفه محصول که همان کدینگ (HS) محصول است در حقوق ورودی محصول ذکر می‌شود. درصورتی که تعرفه محصول اشتباه ذکر شود، براساس ماده ۲۷ قانون مسائل گمرکی، وارد کنندگان محصول جریمه خواهند شد.

نحوه محاسبه سایر هزینه‌های گمرکی

هزینه‌های گمرکی به سه دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم و مثال‌هایی برای هرکدام بیام می‌کنیم:

  1. هزینه‌های نوع اول: هزینه‌های نوع اول سایر هزینه‌هایی را شامل می‌شود که باید در گمرک پرداخت کنید. مانند حقوق گمرکی (درصد تعرفه محصول، ارزش پروفرما، نرخ ارز)
  2. هزینه‌های نوع دوم: هزینه‌های نوع دوم، هزینه‌هایی را شامل می‌شود که باید در خارج از گمرک بپردازید. مانند هزینه مرتبط با صدور ترخیصیه به شرکت کشتیرانی، هزینه مربوط به حق توقف محصول در انبار تا زمان صدورترخیصیه.
  3. هزینه‌های نوع سوم: هزینه‌های نوع سوم سایر هزینه‌هایی را شامل می‌شود که باید همزمان با ترخیص محصول بپردازید. مانند هزینه‌های مرتبط با ثبت سفارش محصول، هزینه‌های مرتبط با مالیات کارت بازرگانی و سایر هزینه‌های مرتبط با دستمزد ترخیص محصول.

نحوه محاسبه واردات کالا با وانیکس

واردات کالا یکی از مشاغلی است که در آن احتمال اینکه نیاز شود هزینه‌های کاملا اضافی پرداخت کنید زیاد است. به‌طوری که محاسبه هزینه‌های واردات کالا یکی از مراحل مهم در پروسه واردات بوده و درصورتی که شما به عنوان یک واردکننده اقدام به انجام این کار نکرده یا به درستی این هزینه‌ها را محاسبه نکنید، ممکن است هزینه‌های کاملا اضافی برای شما پیش بیاید. با پرداخت کردن هزینه‌های کاملا اضافی امکان دارد علاوه بر اینکه هیچ سودی از واردات خود بدست نیاورید، بلکه ضرر نیز ببینید. بنابراین محاسبه واردات کالا را جدی بگیرید و آن را به درستی انجام دهید.

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید به‌ درستی هزینه‌های مرتبط با واردات کالا را محاسبه کنید؟ پاسخ سوال شما با ماست. تعداد زیادی شرکت‌ وارداتی و وجود دارند که قادر هستند در این حوزه به شما کمک کنند. این شرکت‌ها در زمینه واردات کالا تجربه زیادی دارند و مراجعه کردن به آن‌ها می‌تواند بهترین کار باشد.

نحوه محاسبه واردات کالا با وانیکس

اما آیا می‌توان به هر شرکت وارداتی و بازرگانی اعتماد کرد؟ همانطور که در بالا گفتیم، اگر تعرفه محصول اشتباه ذکر شود شما به عنوان شخص واردکننده باید جریمه بپردازید. تعرفه محصول را از شرکت وارداتی و بازرگانی دریافت می‌کنید و دریافت اطلاعات غلط می‌تواند زیان آور باشد. از این رو باید به یک شرکت معتبر، مطمئن و با تجربه مراجعه کنید.

از آنجایی که یافتن همچین شرکتی کار چندان آسانی نیست، تصمیم گرفتیم در انتهای این مطلب شما را در این زمینه راهنمایی کرده و یک شرکت وارداتی و بازرگانی معتبر معرفی کنیم. شرکت وارداتی و بازرگانی وانیکس، با سال‌ها تجربه در زمینه واردات کالا و با برخورداری از پرسنلی حرفه‌ای، کاردان و باتجربه آماده ارائه خدمات به شما مشتریان و بازرگانان عزیز است.

تمام پرسنل این شرکت به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند و کار شما را به نحو احسن به انجام می‌رسانند. همچنین این شرکت برای ضمانت به مراجعه کنندگان خود یک چک تضمینی می‌دهد تا خیال آن‌ها را بابت همه چیز راحت کند. از جمله خدمات این مجموعه می‌توان به واردات کالا از طریق پست، واردات کالا از کشور چین با سرمایه کم، واردات کالا از دبی، انبارداری در دبی و انبارداری در کشور چین اشاره کرد. درمورد نحوه محاسبه واردات کالا از وانیکس بپرسید و همکاری خود را با ما آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *