درباره شیوه‌های حمل و نقل بار از دبی به ایران چه می‌دانید؟

حمل و نقل داخلی یک چیز است، اما رفتن به مسیر بین‌المللی و وارد کردن کالا آن هم از دبی داستان دیگری است. در ادامه این مطلب از مجله وانیکس قصد داریم به بیان توضیحات بیشتری درباره شیوه‌های حمل و نقل بار از دبی به ایران، حمل دریایی و پس از آن هم حمل بار با لنج از دبی به ایران

حمل هوایی از دبی به ایران

یکی از شیوه‌های حمل و نقل بار از دبی به ایران که واردکنندگان ایرانی می‌توانند کالاهای خریداری شده را وارد کنند، حمل هوایی از دبی به ایران است. حمل و نقل هوایی معمولاً هنگام جابجایی اقلام کوچک با ارزش بالا یا کالاهایی که نیاز فوری دارند، استفاده می‌شود. هزینه‌های حمل و نقل هوایی به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی است و معمولاً بر اساس وزن به جای حجم (که برای محموله‌های دریایی استفاده می‌شود) مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

 

 

حمل هوایی از دبی به ایران

جابه‌جایی بار از دبی به ایران با هواپیما معمولاً برای تحویل فوری یا محصولاتی که تولید آنها بسیار گران است، استفاده می‌شود. در مقایسه با حمل و نقل دریایی نسبتاً گران است و محدودیت‌هایی در مورد حمل و نقل ایمن و قانونی با استفاده از حمل و نقل هوایی وجود دارد. در این روش معمولا شخص واردکننده باید به نکات مهمی توجه داشته باشد. نکاتی مثل میزان بودجه در نظر گرفته شده، نوع بار و اینکه محصول در رده کالاهای حساس یا معمولی قرار می‌گیرد و پس از آن هم عواملی که روی نرخ نهایی ارسال بار تاثیر می‌گذارند. اگر قصد دارید با حمل هوایی از دبی به ایران، بسته‌های خریداری شده وارد کنید، علاوه بر سایر نکات ذکر شده در بالا به این ۳ نکته مهم نیز توجه داشته باشید:

 

نوع بسته‌بندی محصولات

محموله شما قرار است در طی یک پرواز مستقیم یا غیر مستقیم از دبی به ایران برسد، بنابراین مهم است که یک بسته‌بندی مناسب داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که از تامین‌کننده بخواهید محموله‌های شما را در بسته‌بندی ایمن قرار دهد تا در حین مسیر دچار آسیب نشود.

نوع بسته‌بندی محصولات

بارهایی که قرار است به شیوه هوایی از دبی به ایران برسند، در حین بارگیری چندین دفعه با دست انتقال داده می‌شوند. این بدان معناست که باید علاوه بر جعبه‌های مقوایی با بدنه بیرونی محکم، باید از لایه‌بندی، عایق‌های پلاستیکی و پس از آن هم از پالت‌ها استفاده شود. همه این‌ها روشی هستند که باعث استحکام بیشتر بارهای خریداری شده شما می‌شوند.

 

 

انتخاب شرکت هواپیمایی ایرانی

اگر هزینه و نرخ حمل هوایی از دبی به ایران برای شخص واردکننده اهمیت دارد، بهتر است که پرواز شرکت هواپیمایی ایرانی را انتخاب کند. دلیل آن هم این است که پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی دبی مشمول پرداخت عوارض ورود هستند و این فرآیند روی هزینه نهایی پرواز تاثیر می‌گذارد.

بررسی اندازه و حجم کالاهای خریداری شده شما

برخی از واردکنندگان نوپا به دلیل نداشتن تجربه، زمانی که قرار است با حمل هوایی بار از دبی به ایران برسانند، اندازه دقیق بارهای خود را محاسبه نمی‌کنند. این روش اشتباهی است، قبل از اینکه محموله شما آماده ارسال شود، اندازه و حجم دقیق کالاهای خود را بررسی کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید.

"<yoastmark

هر چقدر بار ارسالی شما بزرگتر و حجیم‌تر باشد، به همان اندازه نرخ حمل هوایی بار از دبی به ایران نیز افزایش می‌یابد. اگر اطلاعات محموله ذکر شده با آنچه در گمرک وزن می‌شود متفاوت باشد، تا زمانی که تأییدیه شرکت حمل‌کننده کامل نشود، بار شما ممکن است با تاخیر بیشتری به دست‌تان برسد.

مدارک را کامل کنید

هنگامی که حمل هوایی بار از دبی به ایران را انتخاب می‌کنید، باید به این موضوع دقت داشته باشید که برای حمل و نقل هوایی مدارک خاصی وجود دارد. بهتر است پیش از آنکه تصمیم به جابه‌جایی بار با هواپیما بگیرید، کمی تحقیق کنید و از شرکت‌های حمل و نقل بار سوال بپرسید.

برای مثال در شیوه هوایی بارهای بین‌المللی، چه از دبی و چه از هر شهر خارجی باید یک فاکتور تجاری تکمیل شود. این فاکتور معمولا بین واردکننده و تامین‌کننده رد و بدل می‌شود و در آن ارزش واقعی محموله‌های خریداری شده قید می‌شود.

مدت زمان حمل هوایی بار از دبی به ایران چقدر است؟

حمل هوایی از دبی به ایران معمولا با پروازهای مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. اگر شخص واردکننده کالا همه مدارک را به صورت دقیق و کامل به همراه داشته باشد و از طرفی هم پرواز مستقیم از دبی به ایران باشد، محموله‌های سفارشی حداقل در یک روز به دست‌تان می‌رسد.

اگر پرواز به صورت غیر مستقیم و چند مسیره باشد، ممکن است که بار با تاخیر و شاید چند روزه به ایران برسد. بنابراین، هنگامی که زمان تحویل بار مهم است و باید سریعا بارهای وارداتی را به دست مشتریان برسانید، بهتر است که پروازهای مستقیم از دبی به ایران را رزرو کنید.

کمی درباره حمل دریایی بار از دبی به ایران بدانید

معمولا پیش از آنکه بسیاری از واردکنندگان بخواهند به حمل هوایی فکر کنند، شیوه حمل دریایی از دبی به ایران گزینه‌ انتخابی بیشتر افراد است. دلیل آن هم این است که هزینه حمل بار از طریق دریا، ارزان‌تر است و واردکنندگان می‌توانند به میزان بیشتری کالا را با هزینه کمتر از دبی به ایران برسانند.

از طرفی هم مرز آبی ایران با دبی و وجود بنادر در شهرهای جنوبی ایران باعث شده تا روند واردات به آسانی صورت گیرد. معمولا محموله‌ها در بندر جبل علی دبی که از سیستم‌های لجستیک پیشرفته برخوردار است، بارگیری و در بندر شهید رجایی یا با هنر شهر بندرعباس ترخیص می‌شوند. مدت زمان حمل دریایی از دبی به ایران نیز بین ۳ تا ۵ روز است. البته در بنادر عسلویه یا بوشهر بار ترخیص می‌شود. بستگی به مقصد انتخابی شخص وارد کننده دارد.

کمی درباره حمل دریایی بار از دبی به ایران بدانید

معمولا کسانی که قصد واردات بار با تناژ بالا یعنی بیش از یک و نیم تن را از دبی به ایران را دارند، شیوه دریایی جابه‌جایی را انتخاب می کنند. هزینه ارسال بار با کشتی از دبی به ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل نوع قرارداد بسته است. طرفین، فصل‌های خلوت یا اوج مثل ایام کریسمس و اینکه بار به اندازه یک کانتینر کشتی است. یا کمتر که اصطلاحا به آن‌ها FCL و LCL می‌گویند، تعیین می‌شود.

معمولا هزینه حمل بار FCL ارزان‌تر از LCL است و از طرفی هم بار سریع‌تر از دبی به ایران وارد می‌شود. اگر بخواهید درباره دلیل آن هم بدانید، زمانی که بار یک کانتینر کشتی تکمیل باشد، سریع‌تر به مقصد ایران حرکت می‌کند. و با توجه به تکمیل بودن نرخ نهایی نیز کاهش می‌یابد.

حمل بار از دبی با لنج

یکی دیگر از شیوه‌های حمل و نقل بار از دبی به ایران با لنج است. لنج‌ها از کشتی‌ها کوچکتر هستند و توانایی حمل بار با ابعاد زیاد را دارند.

در این شیوه محموله‌ها و کالاها کاملا به صورت قانونی و با ایمنی کامل به صورت استاندارد وارد ایران می‌شوند. لنج‌های باری ایران عمدتا در دریای عمان و خلیج فارس در رفت و آمد و جابه‌جایی هستند.

حمل بار از دبی با لنج

نکته جالب توجهی که درباره حمل بار از دبی با لنج وجود دارد این است که تعرفه آن نیز به صورت تا لنجی و به نسبت حمل بار با کانتینر هم ارزان‌تر است. در این شیوه معمولا هزینه جداگانه‌ای بابت ترخیص و گمرکی محموله‌ها دریافت نمی‌شود و محدودیتی هم از نظر اندازه و وزن کالا وجود ندارد. قیمت حمل بار از دبی با لنج نیز ممکن است با توجه به میزان و نوع متفاوت باشد.

نحوه بارگیری لنج از دبی

از دیگر نکات مهمی که باید درباره حمل بار از دبی با لنج بدانید، نحوه بارگیری آن است. بارگیری لنج از دبی در بنادر آن که یکی از آن‌ها جبل علی است، صورت می‌گیرد. لنج‌ها بارهای تحویل گرفته شده را در بنادر گناوه، دیلم، دیر و دلوار ترخیص می‌کنند. در بندر گناوه دسترسی به ۸۰۰ لنج باری وجود دارد که به طور مداوم از دبی به ایران و برعکس در رفت‌وآمد هستند.

هر ملوانی که لنج باری دارد در طول سال مجاز است. تا ۶ سهم که به ارزش ۱۵۰۰ دلار است را بدون عوارض و گمرکی وارد ایران کند. حالا در این میان برخی از شرکت‌های باربری از دبی به ایران سهم‌های ملوانان لنج را از آن خریداری می‌کنند. و به واردکنندگانی که مایلند محموله‌های خود را با لنج وارد کنند، خدمات می‌دهند. یکی از شروط بارگیری لنج از دبی این است که حتما باید کالاها بسته‌بندی‌های استاندارد داشته باشند.

حمل بار از دبی به ایران با وانیکس

وانیکس یک شرکت بازرگانی و وارداتی معتبر است که در زمینه واردات کالا از دبی و چین خدمات ارایه می‌دهد. این شرکت با دسترسی داشتن به مجموعه‌ای از شرکت‌های حمل و نقل در دبی، تاکنون توانسته به بسیاری از دارندگان کسب و کار در ایران جهت تامین کالاهای مورد نیاز آن‌ها کمک کند.

حمل بار از دبی به ایران با وانیکس
حمل بار از دبی به ایران با وانیکس

کافی است که افراد تعیین کنند که قصد دارند محموله‌های خود را با هواپیما، کشتی یا لنج از دبی به ایران وارد کنند. کارشناسان وانیکس آماده خدمت‌رسانی به این افراد هستند. البته پیش از سفارش، افراد می‌توانند از مشاوره‌های رایگان متخصصان مجموعه که سال‌هاست در این حرفه فعالیت دارند، بهره‌مند شوند.

یکی از مزیت‌های اعتماد به وانیکس این است که محموله‌های وارداتی سفارش داده شده در انبار کارخانه یا شرکت به شما تحویل داده می‌شود. پس از آن هم جهت تضمین اعتبار شرکت به فرد سفارش دهنده کالا از دبی یا چین، چک تضمینی ارایه می‌شود. امیدواریم درباره شیوه‌های حمل و نقل بار از دبی به ایران راهنمایی کارآمدی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *