ترخیص و واردات از شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو

این شهر در کرانه جنوبی رودخانه زرد قرارگرفته و مرکز اصلی شبکه حمل‌ونقل ملی چین است که راه‌آهن ژنگژو را به اروپا وصل می‌کند و یک فرودگاه بین‌المللی نیز دارد. Zhengzhou یک شهر متمدن ملی و یک شهر تاریخی و فرهنگی مشهور در فهرست ایالتی محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۰، دو سایت میراث فرهنگی جهانی در آن وجود دارد. بورس کالای این شهر (ZCE) اولین بورس آتی چین بوده و منطقه اقتصادی فرودگاه Zhengzhou اولین منطقه اقتصادی فرودگاهی چین است.طبق سرشماری چین در سال ۲۰۲۰، شهر ژنگژو در سطح استان دارای ۱۲۶۰۰۵۷۴ نفر جمعیت بود که ۱۰۲۶۰۶۶۷ نفر آن در منطقه ساخته شده (مترو) آن متشکل از ۶ منطقه شهری به‌اضافه شهرستان ژونگمو، سین ژنگ و زینگ یانگ که اکنون شهرهای بزرگ هستند زندگی می‌کردند.

 

 

این شهر در سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی ۱.۰۱۴ تریلیون (RMB) داشت و در گزارش ژوئیه ۲۰۱۲ توسط واحد اطلاعات اکونومیست به‌عنوان یکی از ۱۳ کلان‌شهر در حال ظهور در چین نام‌گذاری شده و در سال ۲۰۱۷ نیز توسط دولت مرکزی پکن، رسماً به‌عنوان هشتمین شهر مرکزی ملی نام‌گذاری گشته است.Zhengzhou همچنین یک شهر بزرگ برای تحقیقات علمی است که در میان ۱۰۰ شهر برتر جهان که توسط شاخص طبیعت ردیابی شده، ظاهر می‌شود. این شهر دارای چندین دانشگاه کلیدی ملی در چین مثل دانشگاه Zhengzhou، دانشگاه هنان، دانشگاه کشاورزی هنان، دانشگاه پزشکی چینی هنان و دانشگاه فناوری هنان می‌باشد.حال که به‌طور کل با شهر ژنگژو چین آشنا شدید، در ادامه قصد داریم درباره تاریخچه و اقتصاد این شهر مباحث زیادی را در اختیار شما قرار دهیم؛ همچنین بعد از آشنایی با اقتصاد این شهر، راه و روش تعاملات تجاری با آن را نیز بیان نموده‌ایم. اگر به مباحث اقتصادی و تجاری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید.

تاریخچه‌ای از ژنگژو چین

Zhengzhou ماقبل تاریخ و مدت‌ها قبل از اولین امپراتور چین در سال ۲۶۰ قبل از میلاد به‌عنوان ویرانه متروکه شده بود. از سال ۱۹۵۰، یافته‌های باستان‌شناسی در یک شهر محصور در شرق ژنگژو، شواهدی از سکونتگاه‌های سلسله شانگ در این منطقه، حوالی سال ۱۶۰۰ قبل از میلاد را ارائه کرده است.در خارج از این شهر، بقایای ساختمان‌های عمومی بزرگ و مجموعه‌ای از سکونتگاه‌های کوچک نیز کشف شده است. این مکان عموماً به‌عنوان پایتخت شانگ آئو شناخته می‌شود و در بنای یادبود ویرانه‌های سلسله شانگ در ناحیه گوانچن نگهداری می‌شود.

 

 

شانگ‌ها که به دلیل بلایای طبیعی، مکرر و به‌طور مداوم پایتخت خود را جابه‌جا می‌کردند، در حدود قرن سیزدهم قبل از میلاد آئو را ترک کردند. افسانه‌ها حاکی از آن است که در دوره ژو غربی (۱۱۱۱–۷۷۱ قبل از میلاد) این مکان به خانواده‌ای به نام گوان تعلق داشت. نام این شهرستان در اواخر قرن ششم قبل از میلاد (یعنی به‌عنوان شهر Guancheng شهر گوان) از این موضوع گرفته شده است. این شهر برای اولین بار در سال ۵۸۷ پس از میلاد، زمانی که گوانژو نام گرفت، مقر یک اداره استانی شد.

تاریخچه‌ای از ژنگژو چین

نام Zhengzhou از سلسله سوئی (۵۸۲ پس از میلاد) گرفته شده است. این شهر بیشترین اهمیت خود را در دوران سلسله‌های سوئی (۶۱۸-۵۸۱ پس از میلاد)، تانگ (۶۱۸-۹۰۷) و سونگ اولیه (۹۶۰-۱۱۲۷) به دست آورد، زمانی که پایانه یک کانال در آن، رودخانه زرد را به رودخانه شمال غربی پیوند داد. علاوه بر این‌ها، در این شهر در محلی به نام هیین، یک مجتمع بزرگ انبار غلات برای تأمین پایتخت‌های لویانگ و چانگان در غرب و ارتش‌های مرزی در شمال ایجاد شد. بااین‌حال، در دوره سونگ، انتقال پایتخت به سمت شرق و کایفنگ، اهمیت ژنگژو را ربود.

 

 

در سال ۱۹۰۳ راه‌آهن پکن-هانکو به Zhengzhou رسید و در سال ۱۹۰۹ اولین مرحله راه‌آهن Longhai آن را از شرق به غرب به Kaifeng و Luoyang متصل کرد. بعداً به سمت شرق تا ساحل در لیانیانگانگ، جیانگ سو و به سمت غرب به شیان (چانگ آن)، شانشی و همچنین به غرب شانشی گسترش یافت؛ بنابراین Zhengzhou به یک اتصال راه‌آهن اصلی و مرکز منطقه‌ای برای پنبه، غلات، بادام‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی تبدیل شد.

ژنگژو همچنین دارای یک کارخانه تعمیر لکوموتیو و شرکت نورد، یک کارخانه مونتاژ تراکتور و یک ایستگاه تولید حرارت است. رشد صنعتی در این شهر، منجر به افزایش جمعیت در آن شده است که عمدتاً از کارگران صنعتی شمال آمده‌اند.

اقتصاد ژنگژو چین

ژنگ ژو همراه با شیان، چنگدو، چونگ کینگ و ووهان از مهم‌ترین شهرهای داخلی چین از نظر اقتصادی به شمار می‌رود. این شهر مرکز اقتصادی استان و مناطق اطراف آن مانند جنوب شرقی شانشی و جنوب غربی شاندونگ است.

Zhengzhou به دلیل موقعیت استراتژیک خود در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان (نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر فقط در هنان) و در شبکه‌های راه‌آهن، جاده‌ای و حمل و نقل هوایی چین، به‌طور فزاینده‌ای سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی و همچنین مهاجران را از مناطق دیگر جذب می‌کند.

در اقتصاد این شهر، برخی از بخش‌ها بیشترین تأثیر را دارند که در ادامه به هرکدام از آن‌ها اشاره‌کرده و توضیحات مربوط به آن‌ها را ارائه کرده‌ایم.

بخش‌های مهم اقتصادی در ژنگژو عبارت‌اند از:

  • کشاورزی

در پایان دهه گذشته، Zhengzhou دارای جمعیتی بیش از ۷ میلیون نفر بود که ۲.۸۸ میلیون نفر از آن‌ها در مناطق روستایی زندگی می‌کردند. محصولات اصلی این مناطق شامل سیب، پالونیا، تنباکو، ذرت، پنبه و گندم بود.

علاوه بر این، در برخی مناطق این شهر، ماهی کپور رودخانه زرد، هندوانه ژنگ ژو، عناب سینژنگ، خرمالو خشک زینگ یانگ، انار گوانگ‌وو و سیر ژونگ‌مو نیز تولید می‌شود و همگی آن‌ها غذاهایی هستند که به‌ندرت در خارج از منطقه یافت می‌شوند.

  • معدن و تولید

ژنگژو و مناطق اطراف آن، دارای ذخایر زیادی از زغال‌سنگ و سایر مواد معدنی هستند. استخراج زغال‌سنگ و تولید برق به‌طور سنتی در اقتصاد محلی مهم بوده و تأثیر زیادی دارد. این شهر از سال ۱۹۴۹ یکی از شهرهای صنعتی بزرگ جمهوری خلق چین به شمار رفته است. صنعت اصلی این شهر منسوجات می‌باشد. سایر اقلام تولیدی عبارت‌اند از: تراکتور، لوکوموتیو، سیگار، کود، گوشت‌های فرآوری شده، ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات الکتریکی.

علاوه بر موارد فوق، برخی از شرکت‌ها با فناوری پیشرفته در مواد جدید، الکترونیک و بیوتکنولوژی نیز در سال‌های اخیر در این شهر به‌سرعت در حال رشد هستند؛ به‌ویژه  در منطقه شمال غربی شهر در پارک صنعتی با فناوری پیشرفته.

اقتصاد ژنگژو چین

برخی از تولیدکننده‌های معروف در Zhengzhou به شرح زیرند:

  • یوتونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده اتوبوس در چین
  • اتوبوس شائولین، یک تولیدکننده معروف اتوبوس کوچک تا متوسط
  • ژنگژو نیسان، یکی از شرکت‌های تابعه دانگ فنگ نیسان، متخصص در ساخت خودروهای شاسی‌بلند و وانت.
  • Haima Automobile Zhengzhou، یک خودروساز متخصص در ساخت میکرو ون و وسایل نقلیه سبک سواری.
  • Zhengzhou Unique Industrial Equipment Co. Ltd. یک تولیدکننده بزرگ تراکتور و تجهیزات کشاورزی.
  • Foxconn Zhengzhou، واقع در منطقه اقتصادی فرودگاه ژنگژو، بزرگ‌ترین منطقه تولید گوشی‌های هوشمند در جهان بوده و همچنین به‌عنوان “شهر آیفون” نیز شناخته می‌شود.
  • Sanquan Food، یک شرکت مواد غذایی منجمد با بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند که اولین توپ‌های برنج منجمد را در چین تولید کرده است.
  • Synear Food Holdings Limited که همراه با Sanquan Food یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی منجمد در چین است.
  • خدمات

صنایع خدماتی Zhengzhou شامل خرده‌فروشی، عمده‌فروشی، مهمان‌نوازی، امور مالی، نمایشگاه، حمل و نقل و تحویل، گردشگری و آموزش می‌باشد. با تعدادی از موسسات داخلی و بین‌المللی که دفاتر منطقه‌ای در این شهر دارند، ژنگژو در حال تبدیل شدن به یک مرکز مالی در مرکز چین است.

 

 

بورس کالای ژنگژو (ZCE) یکی از تنها چهار بورس آتی (شامل بورس آتی شانگهای و بورس کالای دالیان و بورس آتی مالی چین) در چین بوده و در حال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم جهانی متخصص در مبادلات آتی کشاورزی است.

تدارکات شخص ثالث در Zhengzhou نیز در چند سال گذشته رونق صنعتی را تجربه کرده است و این شهر به‌عنوان مرکز ترانزیت و توریستی استان هنان، مرکز چین و مرکز غذاهای هنان محسوب می‌شود.

در نهایت بعد از آشنایی با بخش‌های مهم اقتصادی در این شهر، قصد داریم شما را با مناطق صنعتی آن نیز آشنا نماییم.

مناطق صنعتی Zhengzhou عبارت‌اند از:

  • منطقه توسعه صنایع جدید و پیشرفته ژنگژو
  • منطقه توسعه اقتصادی و فناوری Zhengzhou
  • منطقه پردازش صادرات Zhengzhou

واردات از ژنگژو چین

همان‌طور که با خواندن موارد فوق دست یافتید، در شهر Zhengzhou تولیدکننده‌های بسیاری وجود دارند که هر کدام از آن‌ها در بخش خاصی اقدام به تولید کالاهای متنوع کرده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای واردات خود، یک شهر را در چین انتخاب نمایید که در آن همه مدل کالایی یافت شود، ما واردات از ژنگژو را پیشنهاد می‌کنیم.

برای واردات از این شهر چین شما باید یک فروشنده مناسب را در آنجا پیدا کرده و برای خرید کالا با او وارد مذاکره شوید. البته همیشه با چند فروشنده ارتباط برقرار نمایید تا کیفیت و قیمت کالا برای شما قابل مقایسه شود.

بعد از مذاکره و یک توافق اولیه، باید از فروشندگان پیش‌فاکتور درخواست نمایید که در این فاکتور مشخصات و قیمت کالا موجود بوده و انتخاب راحت‌تر می‌شود. اگر مشخصات موجود در این فاکتور مورد قبول و رضایت شما واقع شود، ضمن تائید آن، باید قرارداد خود را با فروشنده نهایی کرده و آن را تنظیم نمایید. بعد از تنظیم قرارداد، نوبت به انجام امور بانکی می‌رسد که با ایجاد یک حساب و انجام اقدامات لازم برای تبدیل ارز، شما یک مبلغ اولیه به حساب بازرگان چینی واریز می‌کنید.

حال که تمامی موارد مربوط به سفارش کالا را به انجام رساندید، باید از یکسری از سازمان‌ها مجوزهای لازم وارداتی را با توجه به نوع کالای خود دریافت کرده و با ارائه این مجوزها و مدارک به گمرک، بار خود را از آنجا ترخیص نمایید.

صادرات به ژنگژو چین

مراحلی که برای صادرات به ژنگژو چین باید طی کنید تقریباً مشابه مراحل واردات از این شهر است. با این تفاوت که در صادرات کالا، باید شما نیازهای بازار این شهر را در نظر داشته و سپس مطابق با آن نیازها اقدام به صادرات کالا کنید.

صادرات به ژنگژو چین

البته قبل از وارد شدن به این حیطه شما باید با برخی از هزینه‌های لازم برای صادرات آشنایی داشته باشید تا بودجه خود را متناسب با این هزینه‌ها تنظیم نمایید. از جمله هزینه‌های که برای صادرات کالا نیاز است عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های لازم برای دریافت مجوزها
  • هزینه تولید و بسته‌بندی کالا
  • هزینه قرارداد با شرکت حمل‌ونقلی و جابه‌جایی کالا
  • هزینه‌های انبارداری
  • هزینه‌های ترخیص محموله از گمرک

بعد از اینکه مقدار این هزینه‌ها را برآورد کرده و در خود سرمایه لازم برای شروع این کار را می‌بینید، می‌توانید صادرات کالا را شروع کنید؛ البته توجه داشته باشید که فقط دارا بودن توان مالی مهم نبوده و شما مهارت و تجربه لازم را نیز باید داشته باشید.

فورواردر از ژنگژو چین

درست است که داشتن مهارت در کارهای تجاری بسیار مهم است اما می‌توان گفت داشتن سرمایه مهم‌تر است! اما چرا؟ چون امروزه مؤسساتی پدید آمده‌اند که در قبال دریافت وجهی از تاجر تمامی مراحل مربوط به صادرات و واردات او را بر عهده می‌گیرند.

 

 

فورواردها را نیز می‌توان نمونه‌ای از این مؤسسات دانست که با داشتن مهارت‌های لازم، نحوه حمل محصول شما را برنامه‌ریزی کرده و تمامی مراحلی که برای حمل محموله نیاز است انجام می‌دهند.

این اشخاص با آشنایی با قوانین جابه‌جایی بین‌المللی کالا می‌توانند تمامی امورات گمرکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برسانند. فورواردر از ژنگژو چین نیز دقیقاً این وظایف را داشته و در این شهر به نحوه بارگیری و حمل کالای شما نظارت می‌کند. البته توجه داشته باشید که این اشخاص هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حمل فیزیکی بار شما ندارند و حمل محموله بر عهده شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌باشد که فورواردر با آن‌ها قرارداد بسته است.

خرید از ژنگژو چین

شاید وقتی صحبت خرید از خرید از ژنگژو یا یک شهر چینی می‌شود همه تجار به این فکر می‌کنند چگونه قرار است با یک فروشنده چینی ارتباط برقرار نمایند؛ اما نگران این موضوع نیز نباشید شرکت وانیکس می‌تواند همه مراحل خرید و سفارش کالای شما را بر عهده بگیرد بدون که اینکه نیاز باشد شما با فروشنده چینی وارد مذاکره شوید.

خرید عمده از ژنگژو چین

همان‌گونه که در بخش مربوط به اقتصاد Zhengzhou اشاره کردیم، این شهر مراکز تولیدی زیادی دارد که امکان خرید عمده را برای تجار فراهم می‌کند. اگر شما قصد خرید عمده حضوری را از این شهر دارید، قبلاً باید با مراکز عمده‌فروشی این شهر آشنا شوید که در سفر به آنجا دچار سردرگمی نشوید؛ اما اگر می‌خواهید اقدام به سفارش آنلاین کنید می‌توانید با مراجعه به سایت‌های عمده‌فروشی، محصولات مدنظر خود را سفارش دهید.

خرید عمده از ژنگژو چین

کارگو از ژنگژو چین

 منظور از کارگو یعنی جابه‌جایی و حمل کالای تجاری شما از مبدا تا مقصد. توجه داشته باشید که با توجه به نوع کارگو هزینه‌های حمل‌ونقلی نیز متفاوت خواهد بود. پس باید با در نظر گرفتن بودجه، نوع کالا و میزان مهم بودن مدت حمل بار، یک کارگو مناسب را از  ژنگژو به کشور مدنظر خود انتخاب نمایید.

 

 

سخن پایانی با وانیکس

در نهایت باید اعلام کنیم که شرکت وانیکس می‌تواند تمامی مراحل گفته شده در بالا برای واردات و صادرات به این شهر چین را بر عهده بگیرد. این شرکت با ده‌ها سال سابقه در خصوص تجارت با کشورهای مثل چین، به‌خوبی به پیچ‌وخم این راه آشنا بوده و می‌تواند یک تجارت پرسود را برای شما رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر