حمل دریایی از دبی با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان با وانیکس

حمل دریایی از دبی

برای حمل دریایی از دبی با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان و بدون گمرک  با شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۹۱۹۴۷۹۴۶۶۷ – ۰۲۱۵۲۱۶۷۰۰۰

در چند سال اخیر، دبی به‌عنوان یکی از مناطق تجاری مهم شناخته می‌شود که عرضه انواع کالاها با برندهای مختلف در آن صورت می‌گیرد. بازرگانان ایرانی زیادی نیز برای واردات از این منطقه اقدام می‌کنند. حمل کالاها به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم واردات از دبی شناخته شده که انتخاب بهترین روش، حائز اهمیت است. در واقع واردکنندگان ایرانی برای واردات از دبی با دو گزینه حمل هوایی و حمل کالا دریایی روبرو هستند. حمل دریایی از دبی به دلیل هزینه کم آن نسبت به مسیر هوایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 

نکات حمل دریایی از دبی

حمل‌ونقل کالاها از دبی به ایران یکی از مسائلی است که همواره بازرگانان را به چالش می‌کشد. رشد بازارهای دبی در چند سال اخیر باعث شده تا بازرگانان زیادی کالاهای مورد نظر خود را از این منطقه تأمین‌ کنند. همچنین دیگر کشورها از سراسر جهان نیز به دبی به‌عنوان یک منطقه تجاری مهم نگاه کرده و بسیاری از محصولات خود را در آن عرضه می‌کنند.

نکات حمل دریایی از دبی
نکات حمل دریایی از دبی

این موضوع باعث شده که ایرانی‌ها از این طریق بتوانند به کالاهای متعدد و ساخت دیگر کشورها نیز دسترسی داشته باشند. اما دشوارترین بخش این تجارت، حمل‌ونقل کالاهاست که برای افراد مبتدی سخت‌تر شده و به دنبال بهترین راه‌ها برای حمل هستند. حمل دریایی از دبی یکی از این روش‌هاست که همواره مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است. اما نکاتی در استفاده از این روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

 

۱.    بررسی چندین شرکت حمل کالاها

شرکت‌های زیادی وجود دارد که خدمات حمل کالا دریایی از دبی را ارائه می‌کنند. شرایط هر یک از آنها ممکن است متفاوت بوده و سبب تغییراتی در روند حمل‌ونقل کالاها شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما در این خصوص اطلاعات لازم را به دست آورده و بهترین شرکت حمل‌ونقل را انتخاب کنید. هزینه‌هایی مانند بررسی کالا، بسته‌بندی و بارگیری آنها از جمله عوامل اثرگذار بر هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی است که امکان دارد در هر شرکت متفاوت باشد. آنها مسئول حمل کالاهای شما هستند؛ پس بسیار مهم است که شرکت‌های متعهدی را برای این کار انتخاب کنید.

۲.    استفاده از بسته‌بندی مناسب

پس از انتخاب شرکت مناسب برای حمل محموله‌ها اکنون نوبت به اقدامات مربوط به بسته‌بندی آنها می‌رسد. متناسب با نوع کالایی که قصد واردات آن را دارید، می‌توانید از انواع روش‌های بسته‌بندی استفاده کنید. البته برخی از کالاهای بزرگ نیاز به بسته‌بندی ندارند. اما درمورد دیگر کالاها بسیار مهم است که یک بسته‌بندی ایمن و مناسب برای آنها انتخاب شود.

 در واقع کالاها در مدت حمل دریایی از دبی به ایران ممکن است تحت فشار قرار گرفته و به آنها آسیب وارد شود. در این موارد اگر از بسته‌بندی مناسب استفاده شود، می‌توان از بروز چنین مشکلاتی تا حد زیادی جلوگیری کرد. رایج‌ترین بسته‌بندی‌های استاندارد شامل، جعبه‌های بار فله، جعبه‌های حمل‌ونقل عایق شده، جعبه‌های چوبی، روکش‌های تاشو آسان و بسیاری از موارد دیگر است.

 

 

۳.    اطمینان از بیمه کالا

بیمه کردن کالاها یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه زیادی شود. در واقع در طول مدت حمل کالا دریایی از دبی، ممکن است کالاها دچار آسیب شده و این سبب هزینه‌ها و ضرر و زیان به بار شما شود؛ بنابراین بسیار مهم است که یک شرکت بیمه معتبر را پیدا کرده و نسبت به بیمه کردن کالاها اقدام کنید.

اطمینان از بیمه کالا
اطمینان از بیمه کالا

مسئولیت بیمه کالاها به عهده خریدار کالاهاست. برای این کار لازم است تا شرکت معتبری پیدا کرده و کالاهای خود را بیمه کنید. متناسب با نوع کالای شما، هزینه بیمه آن نیز متغیر است که با مشاوره از شرکت‌های بازرگانی می‌توانید اطلاعاتی در این خصوص به دست بیاورید.

۴.    انتخاب قوانین اینکوترمز مناسب

اینکوترمز شامل قوانینی است که مسئولیت‌های فرستنده و گیرنده کالاها را مشخص می‌کند. در اینکوترمز شرایط مختلفی برای طرفین تجارت وجود دارد که لازم است نسبت به آنها آگاهی داشته و بهترین شرایط را انتخاب کنید.

در این قوانین شما می‌توانید مسئولیت‌های سازماندهی و بیمه کالاها را مشخص کرده و  از این طریق نسبت به حمل ایمن کالاها از دبی به ایران اطمینان حاصل کنید. در اینکوترمز مشخص کنید که هر یک از هزینه‌هایی حمل دریایی از دبی به عهده کدام یک از طرفین تجارت است.

۵.    یکپارچه کردن محموله

شما برای حمل کالاها می‌توانید به‌صورت ترکیبی از چندین کانتینر استفاده کرده و یا بارهای خود را از طریق یک کانتینر حمل کنید. در واقع به هنگام خرید از دبی متناسب با نوع فروشنده‌ها ممکن است هر یک از آنها، یک کانتینر را برای حمل انتخاب کنند.

در این صورت شما می‌توانید با یکپارچه کردن آنها نسبت به حمل دریایی از دبی اقدام کنید. مزایایی که در این نوع حمل وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • مقرون‌به‌صرفه است.
  • خطرات آسیب به محموله را حداقل می‌کند.
  • نظارت پیشرفته و کنترل کیفیت بهتری وجود دارد. همان‌طور که مشاهده کردید، این دلایل باعث می‌شود تا این روش را برای حمل کالاهایتان انتخاب کنید.

۶.    ایجاد روابط بلندمدت با شرکت‌های معتبر حمل کالا

شرکت‌های زیادی وجود دارد که خدمات حمل دریایی از دبی به ایران را ارائه می‌دهند. هر یک از آنها دارای شرایط مختلفی هستند که در حمل کالاها تأثیر زیادی خواهد گذاشت. درصورتی‌که با یک شرکت معتبر با خدمات مناسب روبرو شدید، برای ایجاد روابط بلندمدت با آنها سعی کرده و مسئولیت‌های حمل کالا را به آنها بسپارید.

داشتن یک ارتباط خوب با شرکت‌های حمل علاوه بر اینکه باعث مقرون‌به‌صرفه شدن حمل کالاها می‌شود، باعث تعهد بیشتر آنها نسبت به این فرایند خواهد شد.

۷.    انتخاب زمان مناسب برای حمل کالاها

حمل بار دریایی از دبی زمانی را صرف می‌کند که ممکن است باعث به تأخیر افتادن فرایند واردات از این منطقه تجاری شود. در واقع بارگیری، بررسی، فرایند گمرکی، شرایط آب‌وهوایی، نوع کشتی حمل‌کننده کالا و بسیاری از عوامل، بر زمان حمل کالاها از دبی به ایران تأثیر می‌گذارند.

از این رو بسیار مهم است که در زمان مناسب برای ارسال و حمل آنها اقدام کنید و ریسک ناشی از تأخیر در حمل را کاهش دهید. همچنین برای شرکت‌های حمل‌ونقل مشخص کنید که حمل کدام یک از کالاها اولویت بیشتری دارند تا در صورت بروز اتفاق، آنها را سریع‌تر برای شما ارسال کنند.

اینکوترمز در حمل کالا دریایی از دبی

اینکوترمز یک کد سه حرفی است که مشخص می‌کند مسئولیت‌های حمل چه زمانی از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. اینکوترمز یکی از بخش‌های مهم حمل کالا دریایی از دبی است که عدم اطلاع از آن باعث افزایش هزینه‌های واردات خواهد شد. این سه حرف مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از حمل‌ونقل به عهده تأمین‌‌کننده است.

اینکوترمز در حمل کالا دریایی از دبی
اینکوترمز در حمل کالا دریایی از دبی

بر اساس اینکوترمزی که انتخاب می‌کنید، تأمین‌‌کننده می‌تواند کالاهای شما را تا بندر دبی یا درب انبارتان ارسال کند. قیمتی که توسط تأمین‌‌کننده در دبی مشخص می‌شود، می‌تواند بر اساس اینکوترمز باشد. درمورد اینکوترمز چند واژه وجود دارد که در زیر آنها را بررسی خواهیم کرد.

EXW (Ex Works)

قیمت EXW قیمت کارخانه برای محصولات بدون در نظر گرفتن حمل‌ونقل آنها است. در این حالت خریدار باید کالا را از کارخانه تا مقصد مورد نظر حمل کند و به عبارت دیگر در این حالت تأمین‌‌کننده هیچ مسئولیتی در قبال حمل کالاها نخواهد داشت. مسئولیت‌های مهم تأمین‌‌کننده در زیر مشخص شده است:

  • ترخیص صادرات: خیر
  • حمل‌ونقل به بندر بارگیری در دبی: خیر
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی: خیر
  • هزینه تخلیه بندر: خیر
  • حمل‌ونقل داخلی: خیر

FOB (Free on Board)

در این حالت مسئولیت‌های تأمین‌‌کننده نسب به حالت اول متفاوت است. حالا تأمین‌‌کننده باید کالا را تا بندر حمل کرده و مسئولیت‌های گمرکی آن را انجام دهد. در زیر این مسئولیت‌های مهم بیان شده است.

  • ترخیص صادرات: بله
  • حمل‌ونقل به بندر بارگیری در دبی: بله
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی: خیر
  • هزینه تخلیه بندر: خیر
  • حمل‌ونقل داخلی: خیر

CIF (Cost Insurance Freight)

در CIF تأمین‌کننده مسئولیت‌های تحویل به مقصد در کشور واردکننده را به عهده دارد. اما وظایفی مانند هزینه حمل‌ونقل، تخلیه، بیمه و موارد دیگر را واردکننده موظف به انجام آن است. مسئولیت‌های تأمین‌‌کننده در این حالت، شامل موارد زیر است.

  • ترخیص صادرات: بله
  • حمل‌ونقل به بندر بارگیری در دبی: بله
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی: بله
  • هزینه تخلیه بندر: خیر
  • حمل‌ونقل داخلی: خیر

DAT (Delivered at Terminal)

در این حالت تأمین‌‌کننده مسئول تحویل از کف کارخانه در دبی به بندر مشخص شده در کشور خریدار است. DAT شامل تمام هزینه‌های اضافه شده در بندر مقصد و حمل‌ونقل داخلی می‌شود. مسئولیت‌های تأمین‌‌کننده در زیر بیان شده است.

  • ترخیص صادرات: بله
  • حمل‌ونقل به بندر بارگیری در دبی: بله
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی: بله
  • هزینه‌های بندر تخلیه: بله
  • حمل‌ونقل داخلی: بله (فقط به بندر)

DAP (Delivered at Place)

در DAP تأمین‌‌کننده کالاها را از کف کارخانه به مقصد مورد نظر در کشور خریدار منتقل می‌کند. این می‌تواند شامل حمل تا انبار یا کارخانه خریدار محموله‌ها باشد. وظایف تأمین‌‌کننده در این روش شامل موارد زیر می‌شود.

  • ترخیص صادرات: بله
  • حمل‌ونقل به بندر بارگیری در دبی: بله
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی: بله
  • هزینه‌های بندر تخلیه: بله
  • حمل‌ونقل داخلی: بله (به مکان شما)

حمل دریایی از دبی به ایران با FCL یا LCL

حمل دریایی از دبی به ایران، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش است که کالاهای شما را از به کشور منتقل می‌کند. این روش برای کالاهایی که حجم زیادی دارند، بسیار مناسب است. در حمل دریایی شما با دو گزینه FCL و LCL روبرو هستید. هر یک از این روش‌ها برای زمان‌های خاصی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. روش FCL به‌عنوان بار کامل کانتینر و LCL کمتر از بار یک کانتینر است.

حمل دریایی از دبی به ایران با FCL یا LCL
حمل دریایی از دبی به ایران با FCL یا LCL

حمل‌ونقل FCL (بار کامل کانتینر) چیست؟

FCL یک استاندارد بین‌المللی ISO است که به یک بار (کامل) کانتینر (۲۰ یا ۴۰ اینچ) حاوی محموله برای یک گیرنده (یک واردکننده) اشاره دارد. به عبارت بهتر روش FCL زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم بار شما به ‌اندازه یک کانتینر کامل باشد. حمل‌ونقل FCL ارزان‌ترین روش در حمل کالا دریایی از دبی است. با این حال، تأمین‌‌کننده برای استفاده از این گزینه باید به‌ اندازه کافی بار داشته باشد.

مزایا و معایب روش FCL

استفاده از این روش برای حمل دریایی از دبی به ایران دارای مزایای و معایب زیر است.

مزایا:

  • قیمت پایین‌تر به‌ازای هر مترمکعب در مقایسه با حجم یا وزن معادل محموله حمل شده توسط LCL.
  • سطح امنیت بالاتر و خطر کمتر برای خسارات ناشی از جابجایی کمتر (بارگیری، ذخیره موقت، تخلیه) محموله شما.

معایب:

  • مقرون‌به‌صرفه نیست مگر اینکه حجم محموله شما ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب باشد (معادل ۵۰ تا ۷۰ درصد یک کانتینر ۲۰ اینچی).

حمل‌ونقل LCL (کمتر از بار کانتینر) چیست؟

LCL یک استاندارد بین‌المللی ISO است که به محموله‌هایی تعلق می‌گیرد که مربوط به واردکنندگان مختلف باشد. به عبارت بهتر LCL برای حمل کالاهایی است که حجم آنها کمتر از یک کانتینر است و فضای یک کانتینر برای واردکنندگان مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود. LCL به واردکنندگان این امکان را می‌دهد که مقادیر کمتری کالا را با حمل بار دریایی از دبی ارسال کنند. به‌صورت کلی این روش مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش‌های هوایی است.

مزایا و معایب روش LCL

مزایا و معایب این روش برای حمل دریایی از دبی شامل موارد زیر است.

مزایا:

  • یک راه ​​مقرون‌به‌صرفه برای محموله‌های بسیار سنگین است، الزامی برای رسیدن محموله‌ها به حد نصاب حجم یک کانتینر کامل نیست.
  • در این روش، بازرسی محموله زمان کمتری را صرف می‌کند. همچنین هزینه بسته‌بندی آنها نیز کمتر است.

معایب:

  • هر مترمکعب در این روش قیمت بیشتری نسبت به روش FCL دارد.
  • از این گزینه نمی‌توان برای حمل محموله‌هایی با حجم بالای ۱۵ cbm (مترمکعب) به دلیل هزینه‌های بیشتر بارگیری، تخلیه، جابجایی و حمل بار در هر مترمکعب استفاده کرد.

هزینه‌های حمل بار دریایی از دبی

عوامل زیادی بر هزینه‌های حمل دریایی از دبی تأثیرگذار است. شما قبل از اقدام به واردات لازم است که درمورد همه این هزینه‌ها اطلاعات لازم را داشته باشید. در واقع بسیار مهم است که هزینه‌های واردات از دبی کمتر از فروش مجدد آنها در کشور باشد. در غیر این صورت، تجارت با شکست روبرو خواهد شد. حمل بار دریایی از دبی که به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها نیز شناخته می‌شود، هزینه‌های مختلفی را به دنبال دارد که شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های حمل بار دریایی از دبی
    هزینه‌های حمل بار دریایی از دبی

    حمل‌ونقل به بندر بارگیری

  • ترخیص صادرات
  • هزینه حمل‌ونقل دریایی
  • بیمه
  • هزینه‌های بندر
  • هزینه ترخیص کالا از گمرک
  • حمل‌ونقل از بندر مقصد
  • مالیات

مزایای حمل دریایی از دبی

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد، حمل دریایی از دبی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای واردات از این منطقه شناخته می‌شود. شرکت‌های بازرگانی زیادی برای انجام این کار خدمات متعددی را ارائه می‌کنند که سبب شده حمل کالاها با هزینه کمتر و امنیت بیشتری صورت پذیرد. در این بخش به مهم‌ترین مزایایی که این روش حمل دارد اشاره خواهد شد.

  • هزینه: هزینه حمل کالاهای دریایی از دبی نسبت به روش هوایی بسیار کمتر است. در روش هوایی با اینکه کالاها در مدت‌زمان کمتر ارسال می‌شوند، اما هزینه‌های زیاد آن باعث شده تا تنها برای برخی از کالاها و در شرایط خاص مورد استفاده قرار بگیرد.
  • امکان حمل کالاهای حجیم: حمل کالاها از طریق دریا یک مزیت مهم دارد و آن هم قابلیت حمل کالاهای حجیم است. یعنی شما قادر خواهید بود تا کالاهایی را که به دلیل حجم زیاد نمی‌توانید از روش هوایی ارسال کنید، با روش دریایی به کشور بفرستید.
  • ضمانت‌های ایمنی: با افزایش قوانین امنیتی درمورد حمل دریایی کالاها، آسیب و حوادث مختلف که باعث ضرر و زیان شود به حداقل سیده است. شما می‌توانید کالاهای خود را بیمه کرده و بدین شکل از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری کنید.
  • انعطاف‌پذیری: با وجود دو گزینه مختلف حمل یعنی FCL و LCL انواع کالاها در حجم‌های مختلف می‌توانند از روش دریایی برای حمل استفاده کنند. همچنین محدودیت‌هایی که برای ارسال کالاها در روش هوایی است در این روش وجود ندارد.

معایب حمل‌ونقل دریایی از دبی

این روش نیز مانند همه روش‌ها دارای معایبی است که شما به‌عنوان یک واردکننده باید از آن آگاهی داشته باشید:

زمان تحویل طولانی: یکی از مشکلات عمده در روش حمل کالا دریایی از دبی، زمان زیادی است که برای ارسال کالاها صرف می‌شود. در واقع به دلیل مشکلات در بارگیری، بسته‌بندی و شرایط جوی این امکان وجود دارد که زمان بیشتری طول بکشد تا بسته‌ها به مقصد مورد نظر برسند.

عدم وجود امکانات: یکی دیگر از مشکلات، عدم وجود امکانات در برخی از بنادر است. در واقع در برخی بنادر، امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالاها وجود ندارد که این موضوع باعث اختلال در حمل کالاها خواهد شد.

دزدان دریایی: حمله دزدان دریایی به دلیل استفاده کشتی‌ها از مسیرها ناشناخته یکی دیگر از احتمالاتی است که درمورد جمل دریایی از دبی وجود دارد. البته هرچند که امکان آن کم است اما نمی‌توان وجود آن را نادیده گرفت.

حمل بار دریایی از دبی با وانیکس

حال که با نکات مهم حمل کالا دریایی از دبی آشنا شدید، حتما متوجه شده‌اید که این شیوه علاوه بر مزایا، نیاز به افرادی دارد که همه مراحل آن را به خوبی رصد و مدیریت کنند. شرکت بازرگانی وانیکس برای دریافت سفارش و انتقال محموله‌های واردکنندگان از طریق دریا از دبی به ایران می‌تواند به شما کمک کند.

 این شرکت از صفر تا صد واردات و همه مراحل از سفارش تا جابه‌جایی بار را به عهده می‌گیرد و در انبار به شما تحویل می‌دهد. این شرکت از خدمات انبارداری در دبی نیز برخوردار است و برای راحتی خیالتان به شما چک ضمانت هم ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر