ترخیص کالا از دبی به ایران

ترخیص کالا از دبی به ایران

برای ترخیص کالا از دبی به ایران با کمترین هزینه و در کمترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۹۱۹۴۷۹۴۶۶۷ – ۰۲۱۵۲۱۶۷۰۰۰

افرادی که قصد واردات از دبی را دارند لازم است تا درمورد نحوه واردات نیز اطلاعات داشته باشند. برای واردات مراحل مختلفی وجود دارد که بازرگانان با پشت سر گذاشتن آن می‌توانند کالاها را به کشور وارد کنند. یکی از این مراحل، ترخیص کالا از دبی به ایران است. با توجه به اهمیت این مرحله در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم برای ترخیص کالا از دبی به ایران

واردکنندگان کالا از دبی باید تمام اطلاعات مربوط به محصول سفارشی خود را ثبت کنند و بتوانند قیمت و ارزش کالا را به‌درستی تعیین نمایند، کارشناسان زبده‌ای در اداره گمرک مسئول نظارت بر کالاهای وارداتی به اداره گمرک هستند و به همین دلیل اطلاعات مربوط به وزن و قیمت کالاها باید بادقت ثبت گردد تا هیچ‌گونه مشکلی برای ترخیص کالا در دبی وجود داشته باشد.

 

 

نکات مهم برای ترخیص کالا از دبی به ایران

واردات از تجارت‌های مهم هر کشور محسوب می‌گردد، هر اندازه بهای مربوط به اجرا کردن  فرایند کاهش پیدا کند سپس سود تجار و دارنده کالا از تجارت افزایش می‌یابد. به طور قطع انجام تجارت و واردات کالا برای افراد هزینه‌های در بر دارد. افراد فعال در زمینه تجارت تمایل دارند تا با ارزیابی تمام فاکتورها بتوانند راهی بهتر و مناسب‌تری را برای واردات پیدا کنند، دبی به دلیل هزینه گمرکی پایین که دارا است میزان زیادی از هزینه پرداختی کشورها را تا حدی کاهش می‌دهد به همین خاطر گزینه مناسبی برای واردات است.

مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالاها از گمرک

زمانی که محصولات تجاری یا وارداتی، وارد گمرک می‌شوند، نیاز است که تمام استانداردها و مجوزها ضروری را دریافت نمایند. ارائه مدارک، صحت قانونی بودن واردات را تأیید کرده و هیچ کالایی معاف از بازرسی و صحت‌سنجی نخواهد شد. در واقع مؤسسات گمرکی تمام قوانین تجارت داخلی کشور ایران را واردات و ترخیص کالا از دبی به ایران اعمال می‌کنند. به طور مثال از ورود محصولات و محموله‌های غیرمجاز و غیرقانونی از جمله مواد مخدر، مشروبات الکلی و موارد دیگر  به‌شدت جلوگیری می‌شود. همچنین در گمرک بر صحت و بهداشت محصولات وارداتی نظارت وجود دارد و کالاهایی که مطابق با استانداردهای لازم نباشند، نمی‌توانند مجوز ترخیص را دریافت کنند. در گمرک همه اسناد مربوط به محصولات با دقت زیادی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و بعد از اخذ تأییدیه، مراحل دیگر ترخیص کالا از دبی به ایران صورت می‌پذیرد. از مهم‌ترین و پرکاربردترین مجوزها، مجوز وزارت بهداشت جهت ترخیص کالا در دبی است. تمام واردکنندگان مواد غذایی، بازرگانان لوازم آرایشی و بهداشتی می‌بایست برای دریافت مجوز فوق، سپس ترخیص محموله خود اقدام کنند. دریافت این مجوز، تقریباً روند اداری پیچیده و مهمی دارد. چند مورد از مدارک ضروری و مورد نیاز برای اخذ این مجوز شامل ارائه برگه مواد تشکیل‌دهنده و فرمول ساخت محصول همچنین برگه آنالیز کالا، همراه با مجوزهای وزارت بهداشت کشور مبدأ خواهد بود.

 

 

مراحل ترخیص از گمرک برای واردات از دبی

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، ترخیص از گمرک یکی از مراحل مهمی است که بازرگانان باید برای واردات پشت سر بگذارند. در این بخش به مراحل ترخیص از گمرک پرداخته شده است. داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد مشخصات کالا: برای انجام مراحل ترخیص کالا از دبی، تجار و بازرگان‌ها باید اطلاعات گسترده‌ای درباره مشخصات فنی و هزینه کالاها از فروشندگان محصولات در دبی کسب نموده و در مدارک مانند اظهارنامه درج شود.

مراحل ترخیص از گمرک برای واردات از دبی 

اطلاع از قوانین و تعرفه‌های گمرکی: افراد و شرکت‌ها باید قبل از انجام هرگونه معامله و واردات محصولات، از تعرفه‌های گمرکی کالاها باخبر ‌شوند، زیرا با انجام هر گونه اشتباه در فرایند گمرکی ممکن است کالاها بلوکه شده و به کشور نرسند. لازم به ذکر است که فروشنده هم وظیفه دارد پیش‌فاکتور محصول را به گمرک صادر کند.

 تعیین قیمت تمام‌شده محصول: قیمت تمام‌شده محصول زمانی تعیین می‌شود که بر روی کالای مورد نیاز محاسبات گمرکی انجام پذیرد و نیز مجوز ترخیص کالا برای محصول  صادر شده باشد و البته هزینه‌های جابه‌جایی و انبارداری کالا و موارد دیگر نیز باید لحاظ شود.

 

 

انواع روش ترخیص کالا در دبی

ترخیص کالا در دبی به چند روش امکان‌پذیر است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

  • ترانشیپ: به معنای حمل و نقل کالا به مقصد میانی و پس از آن به مقصد اصلی است. این روش وقتی صورت می‌گیرد که هیچ مسیر مستقیمی برای رسیدن مقصد وجود نداشته باشد. با این روش همان کانتینر ورودی به ایران ارسال می‌گردد و کلیه فرآیند توسط کشتی‌های تجاری انجام می‌شود و نیازی به عملیات گمرکی لازم نیست. تفاوت کراس استافینگ و ترانشیپ در نحو جابه‌جایی کانتینر و خود بار است. در ترانشیپ خود کانتینر جابه‌جا خواهد شد و در کراس استافینگ محصولات درون کانتینر جابه‌جا می‌گردد.
  • ری اکسپورت یا صادرات مجدد: در این روش کالاهای ترخیص شده از دبی، عوارض گمرکی که به طور معمول ۵ درصد بهای آن است، پرداخت می‌شود. در ری اکسپورت محصول را می‌توان تا ۶ ماه در انبارهای دبی نگه‌داری کرده و در از زمان صادرات با لنج یا کانتینر جابه‌جا شود. برطبق این شرایط عوارض پرداخت شده بازگشت داده می‌شود. به عبارتی تا زمانی که دارنده محصول، کالا را از انبار خارج کرده و برگه خروج انبار را در اختیار عوامل گمرک در دبی قرار می‌دهد می‌تواند هزینه ضمانت کالا خود را که پرداخت کرده را باز پس بگیرد.
  • واردات قطعی: تنها با پرداخت ۵ درصد عوارض و ۵ درصد مالیات ارزش افزوده ترخیص کالاها قطعی می‌گردد. پس از آن می‌توان محصول را در داخل دبی معامله کنید، یا دوباره آن را به کشوری دیگر صادر نماید. اگر چه صادرات ۵ درصد حقوق گمرک بازگشت داده نمی‌شود اما می‌توان مالیات را پس گرفت. این روش ترخیص کالا از دبی به ایران مناسب افرادی است که قصد دارند در داخل خاک دبی و کشور امارات ترخیص را پایانی پذیرد و کالا را برای خود کنند. درصورتی‌که افراد تمایل دارند کالای خود را قبل از رسیدن به ایران معامله کنند این روش بهترین گزینه برای آنها خواهد بود.

مزایای واردات کالا از دبی

تجار و بازرگانان ایرانی تمایل بسیاری به خرید از دبی دارند. واردات از دبی برای ایرانیان مزایایی دارد و همین موضوع نیز باعث شده تا سود واردات از این منطقه بیشتر شود. یکی از این مزایا مربوط به هزینه‌های حمل و نقل کالا از دبی به ایران است. دبی در همسایگی‌ کشور ایران قرار دارد و تاجران می‌توانند به‌سرعت و با صرف هزینه‌های کمتر، محموله را وارد کشور نمایند.

از عوامل دیگری که بازرگانان را برای خرید کردن از دبی ترغیب می‌کند، قوانین مربوط به سازمان گمرک کشور امارات است. مطابق با قانون این کشور برای ترخیص کردن کالاها تعرفه گمرکی کمی دریافت می‌شود؛ این در حالی است که در گمرک کشورهای دیگر برای ترخیص کالاها باید هزینه‌های زیادی پرداخت نموده و سبب افزایش هزینه‌های واردات می‌شود.

مزایای واردات کالا از دبی

تجار ایرانی می‌توانند انواع کالاها را در دبی پیدا کرده و به کشور وارد کنند. دبی علاوه بر اینکه در زمینه تولید بسیاری کالاها فعال است، با دیگر کشورها نیز رابطه تجاری خوبی داشته و همین باعث شده تا آنها با داشتن نمایندگی در دبی، کالاهای خود را عرضه کنند. این ویژگی برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد، زیرا به دلیل وجود تحریم‌ها ایرانیان نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از برخی کشورها کالایی وارد کنند. در این صورت دبی مانند یک پل تجاری زمینه را برای این نوع خریدها فراهم می‌کند.

سودآورترین کالاها برای واردات از دبی

کالاهای زیادی در دبی وجود دارد که بازرگانان با واردات آنها می‌توانند سود خوبی به دست بیاورند. البته برای انتخاب سودآورترین کالاها لازم است تا از مشاوره‌های شرکت بازرگانی که در این زمینه تجربه دارند، استفاده شود. برخی از سودآورترین کالاهای وارداتی از دبی شامل موارد زیر است:

  • لوازم‌خانگی
  • سنگ‌های گران‌بها
  • گوشی تلفن همراه
  • مواد و کالاهای پلاستیکی
  • ماشین‌آلات
  • پوشاک، قطعات یدکی خودرو
  • ذرت دامی
  • روغن آفتابگردان
  • قطعات الکترونیک
  • لپ‌تاپ

ترخیص کالا از دبی به ایران با شرکت وانیکس

ترخیص کالا از دبی به ایران یکی از مراحل مهم واردات از این منطقه است که شرکت بازرگانی وانیکس در این راستا خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. شرکت وانیکس با تجربه بالایی که در این زمینه دارد، صفر تا صد واردات از دبی و ترخیص کالاها را با حداقل هزینه و ریسک انجام می‌دهد.

 

 

 دبی از مراکز بسیار مهم معاملات اقتصادی و تجاری خاورمیانه و آسیا است، همچنین شهری جهانی است که برای همه بازرگانان در دنیا شناخته شده است. دبی با موقعیت و استراتژیک عالی در خاورمیانه میزبان دفاتر رسمی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی است. همان‌طور که گفته شد مطابق با قانون کشور امارات هیچ هزینه‌ای مبنی بر مخارج گمرکی را از تجار و شرکت‌های وارداتی دریافت نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر