معرفی بهترین شرکت های ترخیص کالا

(توضیح جزئی اینکه کالا چه مسیری را طی می‌کند تا ترخیص شوند در مقاله‌های دیگر وانیکس آورده شده است)

باتوجه‌به اهمیتی که مرحله ترخیص در تجارت دارد و متفاوت بودن روند ترخیص برخی کالاها، این کار را باید به یک فرد کاربلد و حاذق در این حوزه بسپاریم تا با آگاهی از همه مراحل، کالا را زودتر ترخیص کند. امروزه برای کمک به افرادی که در حوزه تجارت فعال هستند برخی شرکت‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند، با عنوان شرکت‌های بازرگانی یا شرکت‌های ترخیص کالا، این شرکت‌ها با داشتن افراد باتجربه و ترخیص‌کاران آشنا به پیچیدگی‌های گمرک، می‌توانند تجار را در رسیدن به اهداف خود، یاری کنند. پیشنهاد ما به شما این است، اگر می‌خواهید در تجارت خود دچار ضرر نشوید، باید کار خود را به این شرکت‌ها واگذار کنید؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قبلاً باید در مورد این شرکت‌ها تحقیق کرده و بهترین شرکت های ترخیص کالا را شناسایی کنید. در این مقاله از وبلاگ وانیکس، ما قصد داریم به معرفی ویژگی‌های بهترین شرکت های ترخیص کالا پرداخته و چند مورد از آنها را معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

ویژگی‌های بهترین شرکت ترخیص کالا

یک شرکت ترخیص کالا باید فاکتور مهمی داشته باشد از جمله روابط عمومی بالا و ارتباطات خوب و دارای حسن انجام کار در گمرکات. ترخیص کاری که روابط‌عمومی بالایی نداشته باشد نمی‌تواند ترخیص‌کار یک شرکت بازرگانی شود؛ پس داشتن تجربه و مهارت همراه روابط‌عمومی بالا و اطلاعات کافی در مورد مراحل ترخیص، از موارد مهم در این حوزه است. پس درباره ویژگی‌های که شرکت‌ها، باید به‌عنوان بهترین شرکت های ترخیص کالا دارا باشند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ویژگی‌های بهترین شرکت ترخیص کالا

۱ دارابودن کارت کارگزاری

۲ دارابودن کارت بازرگانی معتبر

۳ دارابودن تجربه کاری در گمرکات کشور

۴ دارابودن تیم مجرب ترخیص

۵ داشتن نرم‌افزار (CRM)

۶ آشنا بودن با فرایند ترخیص کالا

۷ داشتن پروانه ثبت شرکت

۸ ارائه خدمات مرتبط با ترخیص از گمرکات کشور

۹ خرید خارجی

۱۰- معرفی کردن شرکت‌های حمل کالا با بهترین روش

۱۱- معرفی شرکت‌های بیمه

۱۲- توانایی اخذ کمیسیون ماده یک برای کالاهای مستعمل

 

 

برای ترخیص کالا بیشتر در تهران شرکت‌های معتبری تأسیس شده‌اند که این کار را نحو احسن انجام می‌دهند؛ حال که به برسی ویژگی‌های یک شرکت ترخیص کالای خوب پرداختیم اکنون نوبت معرفی چند نمونه از بهترین شرکت های ترخیص کالا است؛ در ادامه ما را دنبال کنید.

چند نمونه از بهترین شرکت های ترخیص کالا

۱- شرکت ایمن تجارت کارآمد

شرکت بازگانی ایمن تجارت، یکی از خوشنام‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه ترخیص کالا از گمرکات کشور فعالیت دارد. این شرکت بعد از تأسیس در حوزه ترخیص محصول و مشاوره بازگانی، با فعالیت مستمر خود توانسته توجه بسیاری از تجار را به خود جلب کند.

این شرکت افراد تحصیل‌کرده و آشنا به این حوزه را استخدام و آموزش‌های لازم را به آنان داده است تا به بهترین شکل خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند.

 از جمله خدمات تجاری شرکت ایمن تجارت کارآمد، می‌توان به ترخیص کالا از تمام گمرکات کشور همچون بندرعباس و تهران و… اشاره کرد. این شرکت تمام مراحل از ثبت سفارش گرفته تا تنظیم اظهار نام و خروج کالا از گمرک و…را بر عهده می‌گیرد و همچنین در کنار اینها اصل امانت‌داری و محرمانگی را هم رعایت می‌کند.

۲- شرکت مسیر کالا

همانند سایر شرکت‌ها، مسیر کالا نیز به‌خوبی امور مربوط به ترخیص کالا را انجام می‌دهد؛ حدود ۲۰ سال است که این شرکت معتبر در زمینه انواع حمل و نقل‌ها از جمله زمینی و هوایی و دریایی  به فعالیت می‌پردازد و با عملکرد خوبی که داشته توانسته در زمره بهترین شرکت های ترخیص کالا باشد.

 

 

چند نمونه از بهترین شرکت های ترخیص کالا

اگر بخواهیم در یک نگاه کلی خدمات این شرکت را بیان کنیم می‌توانیم به انواع حمل و نقل‌ها شهری و برون‌شهری، تخلیه بار، ترخیص کالا و…اشاره کنیم.شرکت مسیر کالا، ترخیص را از گمرک چابهار انجام می‌دهد؛ این بندر باتوجه‌به مصوبات و شرایطی که برای کالاهای ترانزیتی ایجاد می‌کند به یک بندر به‌صرفه و اقتصادی برای محصولات تجاری تبدیل شده است. این شرکت خدمات گسترده‌ای را به بهترین شکل ارائه می‌دهد؛ پس شما می‌توانید با اطمینان خاطر، خدمات ترخیص خود را به شرکت مسیر کالا بسپارید.

 

 

۳- شرکت بازرگانی اورانوس

سال‌ها است که در زمینه صادرات و واردات و امور مربوط به ترخیص، شرکت بازرگانی اورانوس خوش درخشیده و اعتبار زیادی دارد. این شرکت به ارائه خدمات بازرگانی داخلی و خارجی پرداخته و همه مراحل ذکر شده برای ترخیص را در گمرکات انجام می‌دهد.

شرکت بازرگانی اورانوس با مجهز بودن به کادری مجرب و متخصص در تلاش است خدمات خود را طور صحیح انجام دهد. مواردی مانند:

  • ارائه کد اقتصادی
  • فاکتور فروش رسمی
  • گواهی ارزش‌افزوده
  • ترخیص کالا و واردات صادرات آن
  • اخذ مجوز سفارش کالا
  • ترخیص ارز به‌صورت مبادله‌ای

در این شرکت ارائه می‌شوند.

شرکت بازرگانی اورانوس با تمام مراحل و قوانین تجارت آشنایی دارد، بنابراین با سپردن امور بازرگانی خود به آن می‌توانید در هزینه‌ها و وقت خود صرفه‌جویی کرده و از کار خود سود ببرید.

  1. شرکت بازگانی آسان تجارت

شرکت بازگانی آسان تجارت یکی دیگر از شرکت‌های معتبر ترخیص کالا می‌باشد که به کادر ترخیص کالا مجهز بوده و در تمام گمرکات کشور و ترکیه و امارات حق‌العمل‌ کاررسمی دارد.

 تمام تلاش این شرکت این است که بهترین خدمات ترخیص را با زمان و هزینه مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. از جمله خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد:

  • اخذ مجوزهای لازم
  • ثبت اظهارنامه گمرکی از طریق EPL
  • پرداخت به صندوق و صدور سند ترخیص
  • کنترل و ارزیابی کالا
  • انبارداری و اجازه بارگیری
  • صدور قبض انبار
  • بررسی و تطبیق و تعرفه کالا از طریق کارشناس خدمات
  • خارج‌کردن کالا از گمرک

۵- شرکت پارسا ترخیص سپهر

این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌ها دارای پروانه حق‌العمل‌کاری گمرک بوده و همواره از نیروهای توانمند و متخصصی با اطلاعات بالا در زمینه تجارت  استفاده می‌کند. این شرکت حدود ۸ سال است که شروع به فعالیت کرده و توانسته خود را میان رقبا بالا بکشد و آمادگی خود را برای انجام امور گمرکی اعلام کند.

از جمله فعالیت‌های این شرکت می‌توان به:

  • اخذ مجوزات قانونی
  • ترخیص کالا
  • مشاوره در زمینه واردات و صادرات محصول
  • ترانزیت داخل و خارجی
  • حمل‌ونقل کالاهای مرجوعی و صادراتی
  • انجام و ثبت سفارشات

و…. اشاره کرد.

در واقع این شرکت، ترخیص کالا را از گمرک بوشهر، فرودگاه امام خمینی، گمرک شهریار، بندرعباس و… انجام می‌دهد؛ پس تجار می‌توانند با اطمینان خاطر، امور خود را به این شرکت سپرده و بدون ترس و نگرانی به تجارت خود برسند.

۶- شرکت سلطان یاقوت

به طور رسمی از سال ۱۳۹۱ شرکت سلطان یاقوت آغاز به فعالیت نموده و با به‌کارگرفتن نیروهای ترخیص‌کار کاربلد و زبده سعی در خدمت‌رسانی مفید برای بازرگانان گرامی داشته است. این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌ها به دو عنصر مهم زمان و هزینه تأکید داشته و آن را از مؤلفه‌های مهم در کار خود دانسته و سعی دارد در کمترین زمان با کمترین هزینه خدمات ارزنده‌ای را عرضه کند.

از جمله مواردی که این شرکت عرضه می‌دارد:

  • حمل‌ونقل کالاها
  • تشریفات ارزی
  • حواله نیمایی و بانکی
  • ترخیص کالا از گمرک
  • خرید کالا در مبدأ
  • ترانزیت و ترانشیپ کالاها

شرکت سلطان یاقوت به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های ترخیص کالا به شما این اطمینان را می‌دهد که همه مراحل تجاری را تا پایان پروژه پیگیری کرده و اگر بین راه مشکلی برای فرد پیش آمد همیشه آماده پشتیبانی از او باشد.

بعد از آشنایی با چند نمونه از بهترین شرکت های ترخیص کالا حال نوبت این است که بدانیم:

به‌عنوان کارگزار ترخیص، چه شرکتی را انتخاب کنیم؟

به‌عنوان یک کارگزار خوب، شرکتی را می‌توان عنوان کرد که دارای مجوزهای حمل‌ونقل هوایی، دریایی و زمینی بوده همچنین کارت بازرگانی داشته باشد. شرکتی که حجم بالایی از محصولات را دارا باشد، با ایجاد روابط خوب، می‌تواند ترخیص کالا را آسان‌تر انجام دهد؛ بنابراین به‌طور کلی می‌توان گفت آن شرکتی که موارد بالا را داشته و از تمامی قوانین و مقررات مربوطه پیروی کند به‌عنوان بهترین کارگزار شناخته می‌شود.

 

به‌عنوان کارگزار ترخیص، چه شرکتی را انتخاب کنیم؟

سخن پایانی با وانیکس

شرکت‌های زیادی امروزه، در زمینه انجام امور تجاری و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند؛ اما از آن جا که این فرایندها بسیار تخصصی بوده و به مهارت و تجربه خاصی نیاز دارند، اصلاً نباید از هر شرکت بازرگانی که شناخت درستی نسبت به آن ندارید، خدمات دریافت کنید؛ چون یک خطای جزئی در امور تجاری ممکن است تبعات مالی زیادی برای شما داشته باشد.

در این مقاله از وانیکس، ما سعی کردیم به‌طورکلی به برسی چند شرکت بزرگانی معتبر که جز بهترین شرکت های ترخیص کالا هستند بپردازیم و ویژگی‌های آنان را بیان کنیم؛ امیدواریم با مطالعه این مطالب به یک شناخت اجمالی رسیده باشید؛ در صورت وجود هرگونه شبهه و سوالی می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه وانیکس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *