انواع بازرگانی خارجی و انواع بازرگانی داخلی

در ادامه این مطلب قصد داریم مباحثی درمورد انواع بازرگانی خارجی و انواع بازرگانی داخلی برای شما بیان کنیم. همین‌طور تفاوت‌های این دو نوع بازرگانی را نیز برای شما شرح می‌دهیم تا بهتر بتوانید آن‌ها را درک کنید، بنابراین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت بازرگانی خارجی و بازرگانی داخلی چیست؟

اولین سطح از تجارت، در حقیقت تجارت میان دو شخص ایرانی بوده که در اصطلاح اشخاص آن را تجارت داخلی می‌نامند. تجارت داخلی، در مقایسه با انواع تجارت‌ها به مراتب ساده‌تر و آسان‌تر است؛ زیرا زبان هر دو شخص فارسی است، واحد پول یکسان بوده و اشخاص فرهنگ مشترکی دارند.

 

 

درصورتی که یک فرد به شخص مقابل خود بگوید که محموله را با یک تریلی تک، کامیون تک یا حتی جفت برای شما میفرستم، کامل منظور شما را متوجه خواهد شد. اما مطمئنا نمی‌توانید به اشخاص خارجی‌ها این امر را بگویید که محموله شما را با یک کامیون جفت، خاور یا حتی فوتون ارسال میکنم؛ زیرا آن شخص هیچ ایده‌ای ندارد که منظور شما چیست.

تفاوت بازرگانی خارجی و بازرگانی داخلی چیست؟

ادبیات ما با اشخاص خارجی یکسان نبوده و فرهنگ یکسانی نیز نداریم، تمام این موارد تجارت خارجی را به مراتب سخت‌تر از تجارت داخلی می‌کند. به همین خاطر است که می‌گوییم تجارت داخلی یکی از ساده‌ترین انواع تجارت‌ها محسوب می‌شود. در تجارت داخلی، شما شماره حساب یا حتی شماره شبای خود را می‌دهید و سپس پول به حساب شخص شما واریز خواهد شد، مطمئنا قادر نخواهید بود به اشخاص خارجی‌ شماره حساب بدهید. واحد پولی ما با آن‌ها یکسان نیست و درصورتی که بخواهیم به شخص خارجی این امر را بگوییم که می‌شود هزار تومان، وی می‌پرسد: هزار تومان یعنی دقیقا چقدر؟ ولی هنگامی که در بازار داخلی فعالیت می‌کنیم، همچین مسائلی برای ما پیش نمی‌آید.

 

 

بازرگانی چند نوع دارد؟

بازرگانی در کل سه نوع داخلی، خارجی و منطقه‌ای دارد که در ادامه توضیح مختصری در باره هر یک از آن‌ها برای شما بیان می‌کنیم:

بازرگانی چند نوع دارد؟

  1. بازرگانی داخلی درواقع به روابط تجاری و همین‌طور داد و ستدهایی گفته می‌شود که در داخل کشور و به وسیله ساکنان آن انجام می‌گیرد.
  2. هنگامی که نقل و انتقالات و همین‌طور معاملات تجاری میان کشورهای گوناگون انجام می‌گیرد و در سطح گسترده‌تر رخ می‌دهد بازرگانی خارجی یا بازرگانی بین‌المللی صورت گرفته است.
  3. به دادوستدهایی که بین کشورهایی که در یک منطقه هستند صورت می‌گیرد، بازرگانی منطقه‌ای گفته می‌شود. اگر بخواهیم مثالی برای این نوع بازرگانی بیان کنیم می‌توانیم به معاملات تجاری که در منطقه خاورمیانه صورت می‌گیرند اشاره کنیم.

در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با دو نوع بازرگانی یعنی بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی برای شما بیان می‌کنیم.

 

 

انواع بازرگانی خارجی

بازرگانی خارجی قسمتی از تجارت محسوب می‌شود که ظرافت‌ها و همین‌طور پیچیدگی‌های بسیار ویژه‌ای دارد. به منظور موفقیت در بازرگانی خارجی شما نه تنها باید در این حوزه دانش کافی داشته باشید، بلکه نیاز است سابقه و همین‌طور تجربه کافی هم داشته و تمام مراحل کار را به خوبی بشناسید. علاوه بر این امر شناخت دقیق فرصت‌ها و تهدیدها و همچنین ارزیابی کردن موقعیت‌های مناسب نیز باعث موفقیت بیشتر تمام بازرگانان خارجی خواهد شد.

برای خرید یوان چین با وانیکس در سریع‌ترین زمان و با کمترین کارمزد کلیک کنید.

از هنگامی که انسان‌ها زندگی خود را بر روی کره زمین شروع کردند با هم در تعامل و همین‌طور ارتباط بودند، مبادله پایاپای نخستین شیوه تجارت در کره زمین بود. بعد از آن با رشد کردن و همچنین پیشرفت کردن بشر، تعاملات دامنه به مراتب گسترده‌تر و وسیع‌تری پیدا کرد و سرانجام تبدیل به تجارت و همین‌طور بازرگانی شد.

انواع بازرگانی خارجی

بازرگانی بین‌الملل که به آن بازرگانی خارجی نیز گفته می‌شود شکلی از تعاملات بوده که کاملا خارج از مرزهای بین‌المللی انجام می‌شود. اگر بخواهیم به عبارتی دیگر این مسئله را برای شما بیان کنیم می‌توانیم بگوییم که بازرگانی بین‌الملل یا بازرگانی خارجی، روابط تجاری بین سایر کشورها یا همان صادرات و همین‌طور واردات است. تمام کشورها نیازمند برقراری روابط تجاری بین‌الملل جهت رفع سایر نیازهای خود هستند.

انواع بازرگانی داخلی

هر موقع عملیات بازرگانی به طور کامل داخل مرزهای یک کشور انجام شود، افراد به آن بازرگانی داخلی می‌گویند. این بدان معنا بوده که محور سایر فعالیت‌های بازرگانی داخلی، ابتدا بر روی تامین کردن نیازها به وسیله منابع داخلی بوده و ثانیا، انجام دادن داد و ستدها طبق پول رسمی آن کشور است.

در هنگام انتخاب یک مجموعه وارداتی و بازرگانی چه مسائلی را در نظر بگیریم؟

اگر تصمیم دارید جهت واردات محصول اقدام کنید و می‌خواهید جهت انجام این کار و همین‌طور راهنمایی گرفتن در زمینه تجارت داخلی و خارجی از کارشناسان در این حوزه کمک گرفته و با مجموعه‌های وارداتی و بازرگانی همکاری کنید، تصمیم خیلی خوب و مناسبی گرفته‌اید. ولی یک نکته بسیار مهم در این‌باره وجود دارد.

آن هم این بوده که در حال حاضر مجموعه‌های زیادی در حوزه واردات تاسیس شده و در حال فعالیت هستند و شما هرگز نباید به طور رندوم به یکی از این مجموعه‌ها اعتماد کرده و سپس کار واردات محصول خود را به آن‌ها بسپارید؛ به این دلیل که از حرفه‌ای و همین‌طور کاردان بودن آن‌ها اطمینان ندارید و ممکن است کار شما را کاملا اشباه به انجام برسانند و سرانجام به شما ضرر وارد کنند.

از این رو قبل از هرکاری در اولین قدم باید آن شرکت مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و سپس از معتبر بودن آن مطمئن شوید. قدم بعدی جمع‌آوری کردن اطلاعات در مورد پرسنل آن شرکت است. قابل توجه است که پرسنل شرکتی که مد نظر دارید نیاز است به صورت کامل با مراحل واردت کالا آشنایی داشته و به طور حرفه‌ای و تخصصی کار شما را به انجام برسانند.

در هنگام انتخاب یک مجموعه وارداتی و بازرگانی چه مسائلی را در نظر بگیریم؟

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مجموعه مد نظرتان واردات محصول شما را تضمین می‌کند. در آخر آن شرکت باید بتواند در زمینه تجارت داخلی و خارجی شما را راهنمایی کند. پیدا کردن شرکتی با این ویژگی‌های فوق‌العاده کار ساده‌ای نیست درسته؟ مجموعه‌های این چنینی بسیار کمیاب هستند، ولی نگران نباشید. در قسمت بعدی این مطلب تصمیم داریم شما را با یکی از این مجموعه‌های وارداتی و بازرگانی معتبر و همین‌طور کاردان آشنا کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بازرگانی خارجی و انواع بازرگانی داخلی با وانیکس

شرکت وانیکس با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه واردات محصول، در حال حاضر آماده ارائه دادن خدماتی هم‌چون واردات کالا از کشور چین و دبی به همه شما مراجعه کنندگان و واردکنندگان عزیز است. این شرکت از پرسنل حرفه‌ای و همین‌طور کارشناسی برخوردار بوده که قادر هستند واردات محصول شما را به بهترین نحو به انجام برسانند. همچنین این مجموعه معتبر جهت راحت کردن خیال شما بابت واردات سایر کالاهایتان، یک چک تضمینی به شما ارائه می‌کند.

این‌گونه شما قادر خواهید بود تمام تمرکز خود را بر وارد کردن کالاهای مد نظر خود بگذارید و در کنار این شرکت تمام مراحل واردات را به نحو احسن و با موفقیت به انجام برسانید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجارت داخلی و خارجی از این مجموعه کمک بگیرید.

از دیگر خدمات شرکت وانیکس می‌توان به وارد کردن کالا از کشور چین، وارد کردن محصول از دبی، وارد کردن موبایل، انبارداری در شهر دبی، انباری در کشور چین، واردات چراغ قوه و ترخیص محصولات گوناگون اشاره کرد. همین حالا با شرکت وانیکس تماس بگیرید و از آن‌ها درباره انواع بازرگانی خارجی و انواع بازرگانی داخلی مشاوره بگیرید و همکاری خود را با آن‌ها شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *