بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی (NVOCC) چیست؟

از طرفی شرکت‌ها یا سازمان‌های کوچک ممکن است ارتباط مستقیم با خطوط حمل و نقل کالا را کاری دشوار بدانند؛ زیرا شاید آنها برای کار خود نیازی به اجاره کانتینرهای بزرگ نداشته باشند یا کانتینر برای محموله‌های آن بزرگ باشد. چنین شرکت‌هایی معامله با شرکت‌های بزرگ را مقرون به صرفه نمی‌دانند. یکی از هزینه‌های پیش روی شما برای این کار بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی است. در ادامه به حمل و نقل مرکب و بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی و دلایل استفاده از آن می‌پردازیم.

 

 

حمل و نقل مرکب چیست؟

حمل و نقل مرکب نوعی حمل و نقل کالا است که در آن دو روش حمل و نقل مانند هوایی و زمینی یا دریایی و هوایی و معمولا در پست‌های پیشتاز بین المللی استفاده می‌شود. این حمل و نقل قدمت زیادی دارد و پس از گذشت سال‌ها تغییرات بهتری یافته و پیشرفته شده است.

حمل و نقل مرکب چیست؟

شرکت‌ها معمولا با اداره‌های پست قرارداد می‌بندند تا در مدت زمان معین با یکدیگر همکاری کنند. حمل و نقل مرکب به منظور کاهش هزینه و در زمان کوتاه انجام می‌شود.

مزایای حمل و نقل مرکب

  • بهینه سازی در زمان
  • کمتر شدن مجوزات لازم
  • کاهش هزینه صادرات
  • وجود یک طرف قرارداد

در این روش حمل و نقل، کالای شما زیر نظر متخصصان و در امنیت کامل به مقصد وارد یا صادر می‌شود. بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی NVOCC در نتیجه رواج شیوه حمل و نقل مرکب، وارد حوزه حمل و نقل بار شده‌اند. مدیریت کشتی در این نوع حمل و نقل، برعهده کشتیرانی است. به عبارت دیگر، متصدیان حمل فاقد کشتی، بارنامه‌ای را برای کشتی‌های اجاره‌ای صادر می کنند که مالک آن نبوده و مسئولیت مدیریت آن را نیز برعهده ندارند و تنها مدیریت کانتینر و بار بر دوش آن‌هاست.

 

 

تعریف بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی (NVOCC)

بارنامه متصدیان حمل فاقد کشتی NVOCC، یک سند متعارف در تجارت بین‌المللی است که شامل قبول مسئولیت حمل بار از مبدا تا مقصد توسط متصدیان حمل فاقد کشتی NVOCC می‌شود؛ از این رو می‌تواند بنابر موقعیت به عنوان بارنامه مرکب یا دریایی کاربرد داشته باشد. استفاده از بارنامه متصدیان حمل فاقد کشتی NVOCC در تجارت بین المللی اعتبار نداشته و مورد پذیرش بانک‌ها قرار نمی‌گیرد؛ زیرا این بارنامه داخلی توسط متصدیان با آرم خودشان صادر شده که قبول مسئولیت‌ها در آنها یکسان نبوده و از تنوع زیادی برخوردار است.

تعریف بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی (NVOCC)

همانطور که از نام آن پیداست بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی که با نام اختصاری NVOCC نیز شناخته می‌شود، شامل کشتی‌های حمل و نقل نیستند بلکه سندی برای مالکان، اجاره دهنده‌های کشتی و یا خطوط کشتیرانی برای حمل و نقل کالا بر اساس بارنامه خودشان است. بر اساس این سند، مالکان میزان فضای بار یا کانتینر را در کشتی‌های حمل و نقل به مشتریان می‌فروشند. در بسیاری از موارد، آنها بارگیری محموله را از مبدا مشتری و انتقال آن به درگاه مقصد را انجام می‌دهند و همچنین وظیفه تحویل کالا را نیز بر عهده می‌گیرند.

 

 

دلایل استفاده از بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی چیست؟

  • سهولت در تجارت

این بارنامه به شما اجازه می‌دهد که با سازمان‌های کوچک به عنوان یک خط کشتیرانی بزرگ برخورد کنید. این مورد برای سازمان‌هایی که نیروی کار کوچک و یا زیرساخت فناوری اطلاعات دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. فرآیندهای طولانی مدت با استفاده از این بارنامه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

  • بهینه‌سازی هزینه‌ها

با استفاده از بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی شما نسبت به آژانس‌های بزرگتر هزینه کمتری را برای صادرات و واردات کالا پرداخت می‌کنید. در این بارنامه‌ها نرخ‌های بهینه شده‌تری نسبت به خطوط کشتیرانی ارائه می‌شود.

  • خدمات شخصی

یکی دیگر از مزایای این بارنامه‌ها ارائه خدمات یکپارچه و شخصی برای مشتریان است. بر خلاف شرکت‌های حمل و نقل بزرگ که معمولا مشتریان زیادی دارند NVOCC تضمین می‌کند که نرخ‌های بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد. البته آنها می‌توانند خدمات قایقرانی و اقیانوسی را ارائه دهند. شما از این بارنامه نیز می‌توانید برای ردیابی محموله خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید مدت زمان ارسال و دریافت یک کالا را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنید.

  • کارآمدتر شدن شبکه

NVOCC یک شبکه خوب از انجمن‌های حمل و نقل محلی، اتحادیه کارگری، بندر گمرک و غیره را حفظ و ارائه می‌کند. با استفاده از این شبکه‌ها ریسک تجارت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

  • سهولت در مستندسازی

با استفاده از صدور بارنامه‌های متصدی حمل و نقل فاقد کشتی فرآیند مستندسازی برای مشتری بسیار آسان می‌شود.

استفاده از بارنامه چه اهمیتی در صنعت حمل و نقل دارد؟

 بارنامه به عنوان تضمینی برای ارسال صحیح و به‌موقع محموله یا کالا است. شرکت‌های حمل و نقل با صدور بارنامه گیرندگان و فرستندگان را مجبور به اطاعت از قوانین می‌کند. در واقع بارنامه فرآیند حمل و نقل را تسهیل می‌بخشد. در گذشته مشکلات زیادی برای حمل و نقل کالاها وجود داشت که امروزه با پیشرفته تر شدن کارها این صنعت نیز آسان تر شده است.

استفاده از بارنامه چه اهمیتی در صنعت حمل و نقل دارد؟

” استفاده از این نوع بارنامه، امنیت و سالم رساندن کالای سفارش داده شده را در حین حمل افزایش می‌دهد. از طرفی در صورت بروز مشکل می‌توان از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت کرد.”

 

 

خدمات وانیکس برای واردات و کالا به صورت هوایی و دریایی

از جمله خدماتی که شرکت بازرگانی وانیکس در راستای حمل و نقل کالا ارائه می‌دهد، حمل و نقل هوایی است. به جای اینکه به دنبال دریافت بارنامه متصدی حمل فاقد کشتی بروید می‌توانید از خدمات واردات وانیکس استفاده کنید و در کوتاهترین زمان ممکن کالا و خدمات خود را به مقصد وارد یا صادر کنید.

برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است با مشاوران شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه با تجربه استفاده کنید. ضمانت و صحت کالا و ارائه چک تضمینی از جمله شعارهای شرکت بازرگانی وانیکس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *