چین کدام سمت ایران قرار دارد

ولی برای سفر به شهر شانگهای شهر پرطرفدار کشور چین نیز بدانید فاصله هوایی و یا همان شعاعی شهر تهران تا شهر شانگهای ۶۳۹۶ کیلومتر بوده و مقدار مدت سفر با هواپیما حدود ۸ ساعت و نیم زمان می‌برد. برخی از گردشگران و توریست‌ها نیز تور کشور چین را به طور ترکیبی انتخاب می‌کنند که شامل سفر به هر ۲ شهر شانگهای و پکن می‌باشد. برای سفر به شهر گوانجو در تور گوانجو، شهر محبوب کشور چین با هواپیما احتیاج است که بدانید فاصله هوایی میان این ۲ نقطه ۶۰۶۲ کیلومتر است و طی شدن این فاصله با هواپیما در حدود هشت ساعت زمان احتیاج دارد. در ادامه با تیم وانیکس جهت پاسخ کامل تر به سوال چین کدام سمت ایران قرار دارد با ما همراه شوید.

 

مسافت مسیر از کشور چین تا به شهر تهران تقریبا در حدود ده هزار و دویست و نود و هفت کیلومتر است و انتظار می‌رود همانند سایر قطار‌های فرستاده شده در چند سال اخیر ‌در مدت چهرده روز به شهر تهران وارد شود بر این اساس مقدار زمان این مسیر به نسبت راه دریایی بیشتر از ۲۵ روز کوتاه‌تر خواهد شد. این مسئله باعث می‌شود مدت زمان کالای سفارشی از چین به ایران بسیار کوتاه‌تر شود. پس تاجرهای زیادی جذب این موضوع شده‌اند و باعث شده رونق بیشتری بگیرد. لازم به ذکر است حمل و نقل از طریق مسیر ریلی بسیار هزینه و ریسک کمتری نسبت به مابقی مسیرهای هوایی و دریایی دارد. بر این اساس، حکومت کشور چین همواره ساخت مسیرهای ریلی و زمینی متعدد را در برنامه و دستور کار خود جای داده و در جهت پایین آوردن هزینه های حمل‌ و نقل ریلی تلاش زیادی کرده است.

چین در کدام قاره است

کشور چین سرزمین بسیار پهناوری می باشد و موقعیت خاص و بسیار مهمی در جهان دارد. چین در شرقی ترین نقطه قاره آسیا قرار دارد و مرز مشترک بسیار زیادی با کشورهای دنیا دارد. موقعیت چین و پهناور بودن این کشور باعث شده تا از طرفی به آمریکا نزدیک باشد از طرفی دیگر به کشورهای بلوک شرق و خاورمیانه. به دلیل پهناور بودن چین تنوع آب و هوایی بسیاری دارد. بخش زیادی از چین بیابان و صحراهای مختلف بخشی دیگر آب و هوای کوهستانی و سردسیر و مناطقی که نزدیک به دریا و اقیانوس هست مرطوب و شرجی می‌باشد.

چین در کدام قاره است

 

 

 

تنوع قومیت های مختلف در کشور چین بسیار زیاد است ولی بیش از ۸۰٪ قومیت های چین را قوم هان تشکیل می‌دهد که مذهب قالب و اصلی آنها بودا می‌باشد. چین در مناطقی جمعیت های مسلمان دارد ولی حکومت کمونیستی دولت چین به شدت با این مذهب مشکل دارد و در مواقعی کشتارهای فراوانی را علیه مسلمانان چینی انجام داده است.

چین در کجای آسیا قرار دارد

مغولستان در شمال کشور چین قرار دارد و مرز مشترک بسیاری با کشور چین دارد. همچنین از سمت شمال شرق و اندکی در شمال غرب با کشور روسیه هم مرز است. همچنین از سمت غرب با کشور کره شمالی هم مرز می‌باشد. کشور چین در سمت جنوب با چند کشور مینیاتوری مرز مشترک دارد که از شرق به غرب به این ترتیب می‌باشد: ویتنام-لائوس-میانمار-بوتان-هند-نپال.در طرف دیگر یعنی غرب کشور چین هم مرز با هند ( کشور هند از جنوب چین تا غرب مرز مشترک دارد)-پاکستان-افغانستان-تاجیکستان-قرقیزستان-قزاقستان. تمامیه این کشورها در سمت غرب و مقداری از جنوب غربی چین قرار دارد. البته لازم به ذکر است که مقداری از سرزمین های هند میان بوتان-هند-نپال-و کشور چین مورد مناقشه شدید می‌باشد.

 

 

مهم ترین شهرهای تجاری کشور چین

اصلی ترین شهرهای تجاری کشور چین که دارای آیتم های مهم کلیدی هستند شامل شهرهای شانگهای، پکن، گوانجو، شنزن، تیانجین، چونگ کینگ، سوژو، ووهان، چنگدو و هانگژو است که هر کدام بصورت مجزا نقش مهمی در فناوری، سیاست، آموزش و پرورش، دانش اقتصادی روز، دریانوردی و سایر زمینه‌ها ایفا می‌کنند و با توجه به توان اقتصادی کشور چین در جهاد، چشم انداز درخشانی پیش روی این شهرها قرار دارد.

مهم ترین شهرهای تجاری کشور چین

توجه به موافقتنامه های تجاری میان ایران و چین

یک موضوع بسیار مهم دیگر برای اهمیت دانستن از اینکه کدام یک از شهرهای کشور چین برای تجارت مناسب تر هستند این است که امکان دارد بعضی از شهرهای کشور چین با کشور ما توافقنامه هایی را در خصوص تجارت بین الملل به ثمر رسانده باشند و برای تجار ایرانی استثنایی را در نظر گرفته باشند. بر این اساس معقولانه این است که قبل از هر اقدامی نخست از این مسئله با خبر باشیم.

آشنایی با بهترین بازارهای چین و کالاهای آنها

شیجائو و تایکان لو؛ تجار ایرانی برای واردات لوازم تزیینی و بدلیجات میتوانند از طریق این شهر خرید و واردات خود به ایران را انجام دهند.

شهر شین شیان؛ این شهر در عرصه ساخت ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و بطور کلی تکنولوژی ساخت ابزارآلات فعالیت دارد. البته واردات ماشین آلات راه سازی و ساختمانی سنگین بیشتر بدست تجار دولتی بدست ایران انجام ‌می‌شود. زیرا در این رابطه تحریم های سختی از طریق ایلات متحده اعمال شده است.

 

 

شهر شانتو؛ این شهر صنعت بسیار کاربردی در امر واردات ارائه می‌دهد. شهر شانتو بطور کلی بر روی لوازم سرگرمی و فانتزی و یا در مجموع در مورد حوزه اسباب بازی فعالیت ویژه‌ای دارد.

آشنایی با بهترین بازارهای چین و کالاهای آنها

شهر شنزن؛ یکی از استراتیژیک ترین مناطق روی زمین شهر شنزن می‌باشد. این شهر پیشگام در امر تکنولوژی و فناوری قطعات و لوازم الکترونیکی در دنیا می‌باشد. بخش زیادی از بردهای الکترونیکی در دنیا برای هر وسیله‌ای در این شهر و توسط شرکتهای مطرح آن تولید می‌شود. تجار ایرانی واردات گسترده‌ای از این شهر برای تامین لوازم الکترونیکی انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که حاشیه سود واردات این لوازم از شنزن چین بسیار چشمگیر می‌باشد. شرکت بازرگانی بخش اعظمی از فعالیت وارداتی خود را در این شهر انجام می‌دهد. شما

شهر نینگو؛ این شهر در عرصه ساخت لوازم و ماشین آلات صنعتی برای کارخانه ها شهرت دارد. اگر برای کارخانه خود به دنبال یک بورس برای تامین قطعات آن هستید حتما این شهر را مورد نظر قرار دهید.

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد علاقه از طریق شرکت وانیکس دارای ضمانت کالا می‌باشد. به این صورت که شما در حین بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

 

 

کل جمعیت جهان در ابتدای سال ۲۰۲۰ به اندازه ۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون نفر رسیده است. بیشتر این جمعیت در قاره آسیا زندگی می‌کنند و کشور چین بیشترین میزان سهم در افزایش جمعیت جهان را دارد.

افزایش فوری جمعیت در این منطقه از اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ شروع شد و درنتیجه پنج کشور از ده کشور پرجمعیت جهان در قاره آسیا قرار دارند. کشور چین پرجمعیت ترین کشور جهان می‌باشد. امیدواریم اطلاعات ارائه شده توسط تیم وانیکس در رابطه با موضوع چین کدام سمت ایران قرار دارد مورد استفاده همگی قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *