چین از نظر وسعت چندمین کشور جهان است

چین از نظر وسعت چندمین کشور جهان است

کشور دارای ۲۲ استان می‌باشد، ۵ منطقه از این استان ها خودمختار هستند. و چهار شهر چونگ کینگ، پکن، شانگهای و تیانجین و ۲ شهر اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو تشکیل شده است. سرزمین چین یکی از پر ارتفاع ترین و پست‌ ترین نقاط روی زمین می‌باشد. شهر پکن پایتخت این کشور میباشد، منطقه شانگهای شهری کاملا صنعتی و شهر هنگ‌کنگ مرکز بازرگانی و تجاری چین است. در ادامه از این مقاله با وانیکس قصد داریم پاسخ کامل و جامعی را در رابطه با سوال چین از نظر وسعت چندمین کشور جهان است را به شما دوستان ارایه دهیم.

 

 

تاریخچه سرزمین چین

تاریخ سرزمین چین از بسیاری جهات تاریخ کل دنیا است. کشور چین با نزدیک به چهر هزار سال تاریخ و فرهنگ ثبت شده، یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان به حساب می‌آید. کشور چین در ۲۰۰۰ سال اخیر عظیم‌ترین قدرت دنیا بوده است. کشور چین باستان دارای ۴ اختراع معروف دنیا است: کاغذ، چاپ محتوا، باروت و ابزار قطب‌نما

تاریخچه سرزمین چین

جغرافیای کشور چین

کشور چین حدود ۳۲۵۵ مایل (۵۲۵۸ کیلومتر) از طرف شرق به غرب و ۳۴۰۰ مایل (۵۵۰۰ کیلومتر) از طرف شمال به جنوب ادامه دارد. مرز زمینی این کشور در حدود ۱۲۴۰۰ مایل (حدود ۲۰۰۰۰ کیلومتر) وسعت دارد و مرز ساحلی آن در حدود ۸۷۰۰ مایل (حدود ۱۴۰۰۰ کیلومتر) ادامه دارد. این سرزمین از سمت شمال به کشور مغولستان، از طرف شمال شرق به کشور روسیه و کره شمالی، از طرف شرق به آب‌های زرد و دریای معروف چین شرقی، از طرف جنوب شرقی به آب‌های چین جنوبی، همچنین از طرف جنوب به کشور ویتنام، لائوس، میانمار، کشور هند، مناطق بوتان و نپال، و در آخر از جنوب غربی به کشورهای پاکستان و از غرب به افغانستان، تاجیکستان، و همچنین قرقیزستان و قزاقستان ختم می‌شود. جدای از وسعت کشور چین، ثروت و منابع چین و این واقعیت که حدود ۱/۵ جمعیت دنیا در داخل کشور چین سکنا گزیدند؛ تاثیر این کشور در اقتصاد بین المللی تا پایان قرن بیستم نسبتاً ناچیز بوده است. در هر صورت، از اواخر سال ۱۹۷۰، تجارت درون مرزی و برون مرزی چین رشد پایداری کرد و این کشور به صورت شگفت انگیزی تعامل خود را با اقتصاد جهانی افزایش داد و به یک کشور مسلط در حوزه تجارت و بازرگانی در جهان تبدیل شد.

 

 

فرهنگ کشور چینی

جامعه و فرهنگ کشور چین در عین تک بعدی بودن، فوق‌العاده مختلف است. چینی‌های قوم هان بیشترین گروه قومی دنیا و حدود ۹۲ ٪ از تراکم جمعیت سرزمین چین را از آن خود کرده‌اند. در حالی‌ که بیشتر از ۷۰ ٪ ملت چین به زبان ماندارین گویش می‌کنند، کشور چین ۷ الی ۱۳ تنوع زبانی اصلی منطقه‌ای و بسیاری از گویش‌های شهری دیگر دارد که بیشتر به صورت متقابل نامفهوم هستند. بعد از طرح این سوال که چین از نظر وسعت چندمین کشور جهان است باید گفت این جمعیت قاعدتا در سرزمینی با وسعت زیاد قابل زندگی کردن هستند.

فرهنگ کشور چینی

زبان عمومی مردم چین

برای زندگی روزمره، شغل و تحصیل در سرزمین پهناور چین باید زبان چینی را فرا بگیرید. در استان های پیشرفته و توسعاه یافته می‌توانید با یادگیری زبان بین المللی انگلیسی زندگی کنید. اما در شهرهای کوچک، بسیاری از مردم معمولی، شاغلین وسایل نقلیه و مغازه‌دارها زبان انگلیسی بلد نیستند. جالب است بدانید که در کشور چین ۲۲۹ زبان محلی گزارش شده است. اما زبان اصلی آن‌ها ماندارین می‌باشد.

 

 

 آداب‌ و رسوم مردم چین

سرزمین چین دارای تاریخ غنی و فرهنگ و آداب و رسومی کهن به قدمت پنج هزار سال می‌باشد. به هر حال در شهرهای بزرگ‌تر و توسعه یافته که پر از برج های بلند و کوتاه هستند و آخرین تکنولوژی روز و فناوری پیشرفته روز را دارند، چندان محسوس نیست. ولی آداب و رسوم نقش بسیار شایانی در تجارت و بازرگانی و امرار معاش مردم عادی دارد. روش های سازگاری با این آداب‌و رسوم فرهنگی در جامعه پیشرفته کشور چین برای بسیاری از مهاجرین کاملا پر چالش می‌باشد.

حمل‌ و نقل عمومی در کشور چین

میزان کیفیت و دسترسی حمل‌ونقل عمومی در کشور چین بر پایه مناطق متغیر است. شهرهای متعدد دارای سیستم‌های مختلفی هستند. به‌ عنوان‌ مثال، مردمانی که در شهرهای بزرگ و پیشرفته همچون پکن، شانگهای، شنژن و گوانگژو بلیت‌های خود را بطور اینترنتی از طریق اپ WeChat خریداری می‌کنند. مکانیزم حمل‌ و نقل شهری در کشور چین شامل اتوبوس، مترو، قطار مدل شهری و مونوریل می‌باشد. گفتنی است که یکی از قوانین عجیب در چین به این صورت است که خوردن و آشامیدن در سیستم حمل‌ و نقل عمومی خلاف قوانین محسوب میشود و در صورت مشاهده برخورد جدی با فرد خاطی می‌شود. در کل بهره گیری از وسایل نقلیه عمومی و همچنین ناوگان تاکسیرانی در کشور چین ارزان قیمت است.

حمل‌ و نقل عمومی در کشور چین

واحد پول کشور چین

لازم به ذکر است که واحد پولی کشور چین به نام رنمینبی (Renminbi) نامگذاری شده است. این واحد پولی در سطح دنیا به یوآن چین شهرت دارد و اکثرا به این اسم بین تاجران و توریست ها عنوان می‌شود، این بدان معنی است که واحد ارز در داخل چین RMB و در خارج از کشور CNY است. زمانی که در کشور چین حضور دارید، ممکن است بجای اسم یوان اسم kuai به گوش شما بخورد و لازم به ذکر است که منظور آنها همان یوان است. در سرزمین چین استفاده از وجوه نقد رایج نیست، مردم عادی حتی برای خرید ارزان ترین اجناس از دست‌ فروش‌های معمولی سطح خیابان، وجوه نقد پرداخت نمی‌کنند. پرداخت ها همگی و اکثرا از طریق اسکن کد QR و با استفاده از اپ‌های تلفن همراه مانند WeChat و Alipay پرداخت می‌شود.

 

 

 

سخن پایانی و آشنایی با وانیکس

امیدواریم مطالب فوق در رابطه با ( چین از نظر وسعت چندمین کشور جهان است ) برای شما عزیزان کاربردی و جامع بوده باشد. شرکت وانیکس ارایه دهنده کلیه خدمات وارداتی و صادراتی از چین و دبی به ایران و از ایران به کشور قطر می‌باشد. اگر قصد واردات و صادرات دارید همین حالا با کارشناسان ما در بخش بازرگانی تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان تیم بازرگانی ما استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر