چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم؟

چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم

اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در زمینه اینکه چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم بدانید، در ادامه با ما همراه باشید و خواندن این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

 شرکت بازرگانی چه نوع شرکتی است؟

شرکت‌های بازرگانی، خرید و فروش کالا‌ها را در داخل کشور انجام می‌دهند یا از کشور‌های خارجی محصول وارد می‌کنند. شرکت‌های بازرگانی در انواع مختلف فعال هستند که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت‌های نسبی، شرکت‌های تضامنی، شرکت‌های سهامی عام و خاص، شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف و موارد دیگر اشاره کرد.

 

 

 شرکت بازرگانی چه نوع شرکتی است؟

چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم؟

 برای ثبت شرکت از نوع سهامی خاص شرایطی لازم است. مثلاً مدیر شرکت باید حداقل ۲۳ سال داشته باشد و سرمایه کمتر از یک میلیون ریال نباشد. مدارکی مثل کپی و اصل شناسنامه، کپی و اصل کارت ملی، دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی که دو امضا در آن ثبت شده باشد، اساس نامه امضا شده توسط طرفین و موارد دیگر برای ثبت شرکت مورد نظر لازم است. شایان ذکر است،  در صورتی که شرکت کمتر از سه نفر عضو و  دو نفر بازرس داشته باشد، نمی‌توان آن را ثبت کرد.

ثبت تغییرات شرکت بازرگانی

تمام شرایطی که برای ثبت شرکت شرایط خاص گفتیم، در مورد تاسیس شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود نیز صدق می‌کند. یعنی شرایطی مثل حداقل سن، حداقل سرمایه، وجود دو عضو، ارائه کارت ملی، شناسنامه و… برای ثبت شرکت لازم است. لازم به ذکر است که ثبت شرکت نیازمند یک گواهی است که نشان دهد اعضای شرکت دارای سوء پیشینه نیستند. هم چنین امضای اقرارنامه و داشتن مجوز در رابطه با تجارت برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود الزامی می‌باشد.

انتخاب نام برای شرکت بازرگانی

انتخاب نام برای تاسیس شرکت بازرگانی نیز شرایطی دارد. مثلاً نام باید حتماً ایرانی باشد، قبلاً توسط هیچ شرکتی ثبت نشده باشد و معنای درستی داشته باشد. شایان ذکر است که اگر اسم انتخابی با فرهنگ اسلامی همخوانی نداشته باشد نمی‌توان آن را برای شرکت مورد نظر انتخاب کرد.

انتخاب نام برای شرکت بازرگانی
انتخاب نام برای شرکت بازرگانی

بعد از این‌که نام مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید وارد سامانه ثبت شرکت شده و بعد از طی کردن مراحل تاسیس، نام های انتخابی خود را در قسمت نام شرکت وارد کنید. لازم به ذکر است که در این قسمت امکان انتخاب ۵ نام وجود دارد.

 دریافت کارت بازرگانی

بعد از انجام تمامی مراحل و انتخاب نام شرکت، نوبت به دریافت کارت بازرگانی می‌رسد.

البته دریافت این کارت نیز واجد شرایطی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • نداشتن سابقه کیفری
  • داشتن تجربه فعالیت تجاری.
  • داشتن حساب بانکی
  • عدم اشتغال در شرکت‌های دولتی
  • داشتن برگه معافیت سربازی یا پایان خدمت و…

همه چیز راجب به بازرگانی خارجی

انسان‌های نخستین از طریق مبادله کالا با کالا با هم تجارت می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفته تر شدن جوامع، تجارت و امور بازرگانی پیشرفت کرد و شکل اولیه آن یعنی مبادله کالا با کالا به مرور زمان از بین رفت. بازرگانی خارجی به معنای صادرات و واردات میان کشورهای مختلف است. در واقع به دلیل اینکه این نوع تجارت در خارج از مرزهای بین المللی صورت می‌گیرد به آن بازرگانی خارجی یا بازرگانی بین المللی گفته می‌شود.

شخصی که اقدام به خرید و فروش کالا در داخل  یا در خارج از مرزهای کشور کند تاجر نامیده می‌شود. تجارت با بازرگانی تفاوت دارد مثلاً مفهوم تجارت ساده تر است اما مفاهیم و مراحل بازرگانی سخت تر بوده و  برای فهمیدن آنها باید مهارت‌های خاصی داشته باشید. همچنین در تجارت چالش‌هایی مثل امور حمل و نقل، قوانین گمرک، بیمه نامه و مواردی از این قبیل وجود ندارد ولی بازرگانان با این موارد رو به رو هستند.

در واقع بازرگانی به سه دسته بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی و بازرگانی منطقه‌ای تقسیم می‌شود. در بازرگانی خارجی نقل و انتقال  میان کشورهای مختلف دنیا صورت می‌گیرد و صحبت از مرزهای بین المللی است. این نوع بازرگانی گسترده تر از بازرگانی داخلی است. چون در بازرگانی داخلی نقل و انتقالات در داخل کشور و مردم صورت می‌گیرد. در نهایت بازرگانی منطقی  به یک منطقه خاص اشاره دارد. مثلا اگر کشورهایی که جزو خاورمیانه هستند با هم داد و ستد و روابط بازرگانی برقرار کنند، به این نوع بازرگانی، بازرگانی منطقه گفته می‌شود.

اتاق بازرگانی بین المللی

 با گذشت زمان و برقراری تعاملات بازرگانی میان کشورهای مختلف، اقتصاد رشد گسترده‌ای پیدا کرد و تجارت با سهولت بیشتری انجام شد. این موارد باعث شدند تا حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی افزایش پیدا کند. در نهایت در سال ۱۹۱۹ میلادی و بعد از پایان جنگ جهانی اول تاجران بین المللی تصمیم گرفتند تا اتاقی به نام اتاق بازرگانی بین المللی را تاسیس کنند که این اتاق بازرگانی در شهر پاریس و کشور فرانسه قرار ساخته شد.

اتاق بازرگانی بین المللی

این تجار از ساختن اتاق بازرگانی بین‌المللی اهدافی داشتند که از میان آنها می‌توانیم به سهولت بیشتر تجارت داخلی و خارجی و رشد بخش خصوصی اشاره کنیم. شاید جالب باشد بدانید که در حال حاضر نزدیک به سه هزار نیروی متخصص در اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی مشغول به کار هستند و این اتاق بازرگانی کسب و کار گسترده‌ای را در کشورَهای مختلف جهان برقرار کرده است. اتاق بازرگانی بین المللی در حوزه‌های سیاست گذاری، داوری و مقررات گذاری   تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است.

آموزش شیوه‌های تاسیس شرکت بازرگانی با وانیکس

شرکت وانیکس با کسب تجربه فراوان در زمینه امور بازرگانی  توانسته در در زمینه واردات کالا از کشورهای امارات، چین، هند و کشورهای دیگر موفق باشد. این شرکت علاوه بر خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان در داخل کشور می‌باشد. اگر قصد ورود به این حوزه و تاسیس شرکت بازرگانی را دارید، می‌توانید آموزش‌های شرکت وانیکس کمک بگیرید.

سخن آخر

تلاش کردیم تا در این مقاله به موضوع تاسیس شرکت بازرگانی و بازرگانی خارجی بپردازیم و انواع شرکت‌های تجاری را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما سودمند بوده باشد و بتوانید از آنها بهترین استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر