پر فروش ترین خودروهای چینی در ایران

کمپانی‌های خودروسازی چینی در مراحل اولیه تولید خود دست به کپی برداری از کمپانی ها و یا مدل‌های مشهور خودرو در جهان زدند. این موضوع به شدت مورد بی توجهی مصرف کنندگان و ضرر و زیان عظیم این کمپانی‌ها شد. زیرا مصرف کنندگان کپی برداری از خودروهای مشهور را به شدت پس زدند. پس مهندسان و طراحان چینی تصمیم به تغییر و تحول در طراحی خود زدند و مدل های منحصر به فرد خود را تولید کردند. گفتنی است در ایران هم اوایل تولید و فروش خودروهای چینی بازخورد جالبی نداشت. پر فروش ترین خودروهای چینی در ایران در مقایسه با پر فروش ترین خودروهای ایرانی بسیار متفاوت و سطح بالاتری از امکانات قرار دارند.

 

 

پرفروش ترین خودروهای چینی در جهان

در یک سال اخیر میلادی، بیشتر از بیست و یک میلیون دستگاه خودروی سواری شهری در کشور چین به تولید و به فروش رسیده و با وجود شرایط پندمی کرونا، کمبود بعضی قطعات الکتریکی و غیره طراحان خودروساز چینی توانسته است تقریبا ۵.۷ ٪ رشد فروش را نسبت به سال ۲۰۲۰ ثبت کند.

پرفروش ترین خودروهای چینی در جهان

خودروهای پرفروش و پر طرفدار چینی در سطح دنیا به شرح زیر می‌باشد:

وولینگ مدل هونگ گوآنگ mini EV

وولینگ هونگ گوانگ mini EV یک خودرو هاچ بک از نوع برقی است که توانسته در سال گذشته میلادی ۴۲۶ هزار و ۴۸۴ دستگاه فروش را در بازار چین به ثبت برساند. این خودرو الکتریکی وولینگ، رتبه دومین خودروی پر فروش بازار خودروسازیه کشور چین است و توانسته با رشد فروش ۲۵۷.۶ ٪ به نسبت سال گذشته، رتبه قوی را در این کشور به دست آورد.

 

 

هاوال مدل H6

خودروی هاوال H6 در سال گذشته توانسته تا فروش سیصد و هفتاد هزار و ۴۳۸ دستگاهی را در بازار چین به ثبت برساند و از طرفی با این میزان تولید و فروش در رتبه چهارم پرفروش ترین خودروی بازار این کشور چین جای گرفته است. فروش haval H6 نسبت به سال گذشته تقریبا ۱.۷ ٪ نزول پیدا کرده و برای همین رتبه سوم خود را در سال گذشته از دست داده است.

چانگان مدل CS75

خودروی چانگان CS75 با فروش دویست و هشتاد و یک هزار و ۸۶۲ دستگاهی در سال گذشته، به عنوان سومین ماشین پرفروش چینی در بازار کشور چین محسوب می‌شود. و در مجموع آمار جایگاه ششمی محصول سواری پر فروش بازار چین قرار گرفته است.

وولینگ مدل هونگ گوانگ

این خودرو که به عنوان یک خودروی ارزان قیمت در بازار جهانی مشهور شده است، توانسته تا با فروش دویست و پنجاه و پنج هزار و ۹۲۲ دستگاهی در بازار کشور چین در سال گذشته، به رتبه چهارم خودروی‌های پرفروش کشور چین و همچنین نهمین خودروی پرفروش بازار داخلی چین دست یابد.

جیلی مدل بویو

خودرو جیلی بویو یک کراس آور (نیم شاسی) میان‌رده است که تعداد ۲۲۴ هزار و ۸۹۵ نسخه فروش را در بازار چین در سال گذشته به ثبت رسانده است. این خودرو رتبه پنجمین محصول چینی پرفروش بازار  کشور چین و دوازدهمین خودروی پرفروش این بازار است.

جیلی مدل EC7

خودروی جیلی مدل EC7 که یک سدان میان رده محسوب می‌شود، فروش ۲۰۹ هزار و ۴۷۱ دستگاه را در بازار سال گذشته چین به ثبت رسانده است. این خودرو ششمین خودروی چینی پرفروش بازار کشور چین و شانزدهمین خودروی پرفروش صادراتی چین در این بازار است.

بی‌وای‌دی مدل سانگ

خودروی بی‌وای‌دی مدل سانگ که یک کراس اوور (نیم شاسی) میان رده در بازار است، فروش ۲۰۰ هزار و ۸۷۰ دستگاه را در بازار سال گذشته چین به ثبت رسانده است. این خودرو هفتمین خودروی چینی پر فروش بازار داخلی چین و هجدهمین خودروی پرفروش صادراتی این بازار است.

چانگان مدل ایدو

خودروی چانگان مدل ایدو که یک سدان (صندوق دار شهری) ارزان قیمت و میان رده‌ی بازار است، فروش ۱۷۰ هزار و ۱۹۸ دستگاه را در کل بازار سال گذشته به ثبت رسانیده است. این خودرو هشتمین خودروی چینی پرفروش بازار داخلی چین و بیست و پنجمین خودروی صادراتی پر فروش این بازار است.

بی‌وای‌دی‌چین مدل کین پلاس

خودروی بی‌وای‌دی مدل کین‌پلاس که یک سدان ( صندوق داره شهری) نیمه لوکس است، فروش ۱۶۹ هزار و ۸۷۰ دستگاه را در کل بازار سال گذشته به ثبت رسانده است. این خودرو نهمین محصول چینی پر فروش بازار داخلی چین و بیست و هفتمین خودروی صادراتی پر فروش این بازار است.

بی‌وای‌دی‌چین مدل کین پلاس

چری مدل تیگو ۸ پرو

خودروی چری مدل تیگو ۸ پرو که یک کراس اوور سایز بزرگ (نیم شاسی بزرگ) نیمه لوکس است، فروش ۱۶۱ هزار و ۸۳ دستگاه را در کل بازار سال گذشته کشور چین به ثبت رسانده است. این محصول دهمین خودروی چینی پر فروش بازار داخلی چین و سی و یکمین خودروی صادراتی پرفروش این بازار است.

چری مدل تیگو ۸ پرو

چشم انداز تولید خودرو در چین

در اوایل دهه هفتاد میلادی، کشور چین مقداری بیش از ۸۷ هزار دستگاه خودرو تولید و روانه بازار می‌کرد که سهم خودروهای شخصی از آن بسیار اندک بود. با شروع اصلاحات گسترده و سیاست درهای باز، میزان تولید در آغازه دهه نود و نیمه اول دهه نخست صده ۲۱ سرعت گرفت، ولی میان سال‌های ۲۰۰۵ تا اواخر سال ۲۰۰۹ با بهبود روز افزون رفاه و درآمد عموم مردم چین در نتیجه پیشرفت اقتصادی مثال زدنی کشور، بازار کشور چین با یک جهش گسترده رو به جلو، عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا را به ثبت رسانید. و موفق شده تا امروز آن را حفظ کرده و نمودار رشد را رو به بالا نگه دارد.

 

 

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی، کشور چین با مجموع نرخ صادرات خودرویی بالغ بر ۵/۴ میلیارد دلار، رتبه بیستمین صادر کننده دنیا بود و در اواخر سال ۲۰۱۸، با وجود افزایش نزدیک به صد درصدی نرخ صادرات خود و رسیدن به رقم ۹/۸ میلیارد دلار، رتبه بهتری از نوزدهم کسب نکرده است. هم اکنون کشور چین توانایی صادرات ۱ میلیون دستگاه خودرو را داراست و بازار هدف شرکت‌های چینی معمولا در میان کشورهای در حال توسعه مانند ایران بوده است، به صورتی که شرکت نام آشنا و مشهور چری تا پیش از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، برای بیش از ۱ دهه لقب بهترین صادر کننده‌ی خودروی چینی را یدک می‌کشد.

چشم انداز تولید خودرو در چین

با این حال هم اکنون کمپانی های چینی با همکاری شرکای برون مرزی در حال جستجوی راه‌های ورود به قاره اروپا و همین‌ طور بازار وسیع ایالات متحده هستند. مثلا کمپانی چری به همراه یک کمپانی سرمایه‌گذاری از رژیم صهیونسیتی، اقدام به تاسیس برند Qoros با هدف ورود به بازار ایالات متحده کرد، یا کمپانی مشهور جیلی، با همکاری شریک تجاری خود یعنی کمپانی بزرگ و قدیمی ولوو، تاسیس برندی تحت عنوان Link&co را بنا نهاد که قرار است محصولاتی با اتاق‌های ساخت جیلی بر روی پلت‌فرم‌های کمپانی ولوو را روانه‌ی بازار اروپا کند. پر فروش ترین خودروهای چینی در ایران و جهان هر کدام با توجه به شرایط خاص داخلی آن کشور بستگی دارد.

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از طریق شرکت های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد علاقه از طریق شرکت وانیکس دارای ضمانت کالا می‌باشد. به این صورت که شما در حین بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

 

 

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد. امیدواریم که در این صفحه از سایت شرکت بازرگانی وانیکس با پر فروش ترین خودروهای چینی در ایران آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *