وضعیت حقوق بشر در چین

هیچ کس از وضعیت کسانی که اعتراض و یا انتقادی به شرایط خاص حکومتی می‌کند ندارد. این موضوع آنجایی شدت گرفت که مسئولین سازمان حقوق بشر ملل متحد مدارکی دال بر خشونت های فیزیکی-شکنجه و همچنین تجاوزات گسترده جنسی به قوم ایغورهای مسلمان ارائه کرد. اما حکومت کمونیستی چین به هیچ وجه زیر بار این موضوع نرفت. لازم به ذکر است که کارشناسان این نهاد بین المللی اقدامات صورت گرفته علیه قوم اویغورهای مسلمان در چین ممکن است «جنایت فجیع علیه بشریت» محسوب شود. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار واکنش شدید جامعه جهانی به وضعیت اویغورها در استان سین کیانگ در کشور چین شده است. در ادامه با مقاله وضعیت حقوق بشر در چین با تیم وانیکس همراه شوید.

 

 

ممنوعیت‌های باورنکردنی در کشور چین

 مردم این کشور هرچند در سال‌های قبل از نظر درآمد ماهیانه و بهداشت و همچنین تحصیل و آموزش با وضعیتی رو به رشد مواجه شده‌اند، ولی حقوقی، همچون آزادی بیان اگر نگوییم وضع بدتری پیدا کرده، بلکه رشدی به خود هم ندیده است. هر روزی که در چین می‌گذرد حکومت قدرتمند این کشور در کنار پیشرفت‌های علمی، صنعتی، اقتصادی و همچنین نظامی، نظارت بر زندگی خصوصی شهروندانش را هم به شدت و بصورت وحشیانه افزایش داده و با صراحت کامل نشان داده است که شکیبایی چندانی برای تحمل منتقدانش ندارد. در ادامه برخی از عجیب‌ترین ممنوعیت‌ها و وضعیت حقوق بشر در چین این کشور کمونیستی و دیکتاتوری را باهم به اشتراک می‌گذاریم.

 

  • برخی از ما نسبت به اطرافیانمان تحمل بیشتری برای شوخی داریم و شی ژیانپینگ، رئیس جمهور کشور چین بصورت آشکارا نشان داده است که جزو این دسته از آدم ها نیست. همه چیز از نظر ژیانپینگ از آمریکا و فیلمی که از قدم زدن او و شخص اوباما انتشار پیدا کرد، آغاز شد. اینترنت خیلی زود متوجه شباهتی میان قدم زدن این دو و صحنه‌ای از انیمیشن وینی د-پو شد. تشبیه شی ژیانپینگ و خرس کارتونی پس از ملاقات او با نخست وزیر کشور ژاپن تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی را دربر گرفت و حتی در برنامه‌های تلویزیونی معروف دنیا درباره آن صحبت شد. با انتظاری که از تحمل مقامات چینی داریم دور از انتظار نبود که در سال ۲۰۱۸ میلادی تمام اپیزود‌های سریال، فیلم‌های سینمایی، و اشیائی با عکس شخصیت‌ها و حتی آوردن اسم وینی در کشور چین ممنوع اعلام شد.
  • بر اساس سر شماری‌ها هم اکنون تعداد مردان در کشور چین هفتاد میلیون نفر بیشتر از تعداد زنان است. با این شرایط می‌توان تصور کرد که مردان چینی کار خیلی آسانی برای یافتن دختر رویاهایشان نداشته باشند و دولت مرکزی کشور چین البته کار آن‌ها را هیچ گونه تسهیل نداده است و حتی شرایط را سخت تر هم کرده. بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شد دوستیابی اینترنتی برای سربازان بطور کامل ممنوع شد. در واقع سربازان چینی از آن زمان حق داشتن وبلاگ اینترنتی، جستجو برای کار و یا دوست شدن با کسی در فضای مجازی را ندارند. بر اساس گفته‌های مقامات مربوطه کلیه این اقدامات برای محافظت از داده‌های شخصی سربازان انجام می‌گیرد.

ممنوعیت‌های باورنکردنی در کشور چین

 

 

 

  • ظاهرا از دیدگاه مقامات چینی سفر در زمان یکی از این تکنولوژی‌های جذاب است. البته برای رعایت عدالت لازم به ذکر است که مقامات دولتی در کشور چین نه خود سفر در زمان بلکه نمایش آن در فیلم‌ها و سریال‌ها را بصورت کامل ممنوع کرده است. طبق بیانیه‌‌ای این ممنوعیت، شامل فیلم‌های سفر در زمان و افسانه سازی، داشتن داستان‌هایی به گفته آنها بی سر و ته و پلید و البته تبلیغ فرقه فئودالیسم، خرافات و تناسخ متهم کرده است. هیچ وقت فکر می‌کردید که در صحنه‌‌ای به ظاهر ساده‌ی سفر در زمان در یک کارتون و یا انیمیشن مورد علاقه فرزندتان، این همه اعمال شیطانی نهفته باشد؟ واقعا طنز تلخی می باشد.
  • محدودیت های شدید اینترنتی در این کشور به نحوی می باشد که تا به امروز در هیچ کشوری حتی ایران هم مشاهده نشده است. آنها هیچ اپلیکیشن پیام رسان و سوشال مدیای خارجی را قبول ندارند و سخت ترین فیلترینگها را علیه این اپ ها اعمال می‌کنند. ولی گفتنی است که پیام رسان های داخلی قابلی را تهیه و به مردم خود ارائه کرده‌اند. اپ هایی مانند تیک تاک – ویچت از پرچم داران این اپ ها هستند. این اپ ها امکانات بسیار عالی را در اختیار کاربران خود میگذارند. لازم به ذکر است که با وضعیت موجود در این کشور به احتمال قطع این اپ ها از کاربران خود برای منافع حکومتی جاسوسی می‌کنند و مردم باید حرفهای ضد حکومتی در آن نزنند.
  • در کشور چین مردم به صورت روزانه در دوربین های کار شده در خیابان ها رصد می شوند. آنها نسبت به این موضوع اعتراضهای گسترده‌ای کرده اند اما در پاسخ حکومت تعداده دوربین ها را بصورت تصاعدی افزایش داد. و در حال حاضر در کشور چین هرکس که پایش را به خیابان بگذارد صدها دوربین چهره او را آنالیز می‌کنند و اطلاعات آنرا در لحظه به مقامات امنیتی مخابره می‌کنند. بطور مثال متوجه می‌شوند که فلان شخص در فلان ساعت در پارکی به مدت چند دقیقه قدم زده است. اطلاعاتی که درباره این موضوع مخابره شده به این شکل است که دولت چین سه برابر جمعیت خود در سطح کشور دوربین مدار بسته تدارک دیده است. دوربین های چهره نگار. و هر وقت که اراده کنند می‌توانند شخصی را ظرف مدت کوتاهی زیر نظر و یا حتی گیر بیاورند. در کل باید خاطر نشان کرد که وضعیت حقوق بشر در چین اصلا شرایط جالبی ندارد.

واردات و صادرات از طریق شرکت وانیکس

شرکت وانیکس با یک دهه سابقه درخشان در امور بازرگانی و اللخصوص واردات از چین و امارات پرچم دار اطمینان و تضمین کننده امنیت سرمایه تاجران محترم بوده است. همین حالا برای حمل و نقل کالای وارداتی خود از چین و یا امارات با کارشناسان بازرگانی ما تماس حاصل کنید و از خدمات وارداتی و همچنین صادراتی ما استفاده کنید. نحوه حمل و نقل در این شرکت به این صورت است که بعد از تحویل کالای خود به انبار مشخص شده شرکت در کشور چین و امارات قراردادی با شرکت بسته می‌شود و در این راستا کالای شما بصورت کامل تا رسیدن آن به مقصد مورد نظر شما بیمه می‌شود. اگر کالای شما بالای صد میلیون تومان ارزش داشته باشد برای اطمینان بیشتر مشتری چک تضمین دریافت می‌کنید در غیر این صورت در قرارداد بسته شده با شرکت بندی به عنوان بیمه ۱۰۰٪ کالای شما آورده می‌شود.

 

 

واردات و صادرات از طریق شرکت وانیکس

 

درباره وانیکس

کمپانی حمل و نقل بین المللی (شهریار سازان سرمستان) با نام تجاری وانیکس کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ شمسی با هدف تسهیل روند واردات در کشور شروع نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده کالا و خرید کالا برای شما در کشورهایی همچون چین امارات و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار ذکر شده‌ی در کنار شما می باشد. گفتنی است که شرکت وانیکس  به هموطنان سرتاسر کشور عزیزمان ایران نیز خدمات کامل می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای تضمین به مشتریان خود ضمانت مالی دارای اعتبار و کل بار مشتری را بصورت کامل بیمه بدون فرانشیز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *