واردات کدام گوشی های شیائومی ممنوع شد؟

مطابق استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تلفن‌هایی همراه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ شده باشند که حتی در نبود سیم‌کارت امکان برقراری تماس با شماره‌های ۱۱۰ یا ۱۱۵ همچنان برقرار باشد. در این مقاله به دلایل ممنوعیت گوشی‌های شیائومی و معرفی مدل‌هایی خواهیم پرداخت که وارداتشان ممنوع شده است. در ادامه با این مقاله به موضوع واردات کدام گوشی های شیائومی ممنوع شد می‌پردازیم.

 

 

چرا واردات گوشی های شیائومی ممنوع شد؟

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از قابلیت‌های مهمی که هر تلفن همراهی  باید داشته باشد، امکان برقراری تماس با شماره‌های اضطراری همچون شماره اورژانس و پلیس؛ حتی بدون داشتن سیم‌کارت است. در سال‌های اخیر شاهد عواقب متعدد ناشی از اعمال تحریم‌های غیر منصفانه بر کشور بوده‌ایم. تا زمانی که هیچ تحریمی وجود نداشت و برندهای مختلف گوشی به‌صورت مستمر در حال فعالیت در کشور بودند، قابلیت تماس با شماره‌های اضطراری برای تمامی گوشی‌ها فعال بود. با شدت گرفتن تحریم‌ها علیه کشور؛ متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که شماره‌های اضطراری دیگر بر روی تمامی گوشی‌ها فعال نیست.

چرا واردات گوشی های شیائومی ممنوع شد؟

به این ترتیب، وزارت سمت در طی نامه‌ای ممنوعیت واردات برخی مدل‌های برند شیائومی را صادر نمود. طبق این نامه تنها واردات مدل‌هایی مجاز است که استاندارد تلفن‌های اضطراری را به‌درستی رعایت کرده باشند.

سهم بالای واردات گوشی های شیائومی در بازار ایران

سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل در طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی تجارت نیوز، اعلام کرد: از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه خواسته شده، در طی مدت زمانی که شرکت شیائومی فعالیتی در کشور ندارد؛ مشکل به وجود آمده را رفع کنند. البته لازم به ذکر است در طول زمان گذشته، شرکت شیائومی مشکل بعضی از مدل‌ها را رفع نموده است؛ زیرا این شرکت سهم بالایی در بازار موبایل کشور دارد.او همچنین اظهار داشت که همچنان هر مدل جدیدی از برند شیائومی وارد کشور می‌شود از مشکل عدم توانایی برقراری تماس با شماره‌های ضروری رنج می‌برد. وی در ادامه گفت که بارها و بارها برای یک نشست هم‌اندیشی با دولت مکاتبه کرده‌اند تا درباره خواسته‌ها و مطالبات خود سخن بگویند. ایشان معتقدند که اپراتورها توانایی حل این مشکل را دارند.

 

 

بالا بودن تقاضا برای خرید گوشی های شیائومی

بر اساس گزارش‌های رسمی، تقاضای مردم برای خرید گوشی‌های برند شیائومی بسیار بالا است. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی‌های این کمپانی کیفیت بالایی دارند و قابلیت رقابت با سایر برندها را دارند. این گوشی‌ها همچنین با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه می‌گردند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که چنانچه ممنوعیت واردات گوشی‌های برند شیائومی همچنان ادامه داشته باشد، بازار دیگر متعادل نخواهد بود.

چرا اتصال به شماره ضروری کشور مهم است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر تلفن همراهی این است که در مواقع خطر و اضطرار، حتی بدون داشتن هیچ سیم‌کارتی به شماره‌تلفن‌های ضروری متصل شود؛ اما بر خلاف انتظار برخی از مدل‌های جدید گوشی‌های شیائومی از این امکان برخوردار نیستند. برند شیائومی حدود ۲۵ درصد از سهم بازار کشور را در اختیار خود دارد. به‌تازگی در مدل‌های جدید این گوشی امکان برقراری تماس با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۱۵ وجود ندارد و در هنگام تماس با شماره ۱۲۵ نیز، شماره به سرشماره دیگری هدایت می‌کند. علت اصلی این مشکل، وجود تحریم‌های مختلف علیه ایران و در نتیجه عدم معامله و مذاکره مستقیم با شرکت‌های مختلف تولید کننده گوشی تلفن همراه است.

چرا اتصال به شماره ضروری کشور مهم است؟

 

 

 

در پی مشکل به وجود آمده، واردات برخی از مدل‌های برند شیائومی ممنوع شد. اگر این موضوع ادامه پیدا کند، تعادل بازار در کشور به هم می‌خورد؛ زیرا گوشی‌های شیائومی از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار هستند. این گوشی‌ها علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند و در حال رقابت با برندهای دیگر هستند، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارند. متاسفانه مشکل عدم امکان مسیریابی صحیح شماره‌های ضروری باعث ممنوعیت واردات این گوشی‌ها به کشور شده است و افراد زیادی از این موضوع ناراحت هستند.

انواع مدل های گوشی شیائومی که وارداتشان ممنوع شد

در این بخش به معرفی مدل‌هایی از برند شیائومی می‌پردازیم که واردات آنها به دلیل عدم برقراری ارتباط درست با شماره‌های اضطراری کشور ممنوع شد:

  • گوشیشیائومیمدل REDMI Note 10
  • گوشیشیائومیمدل REDMI 9C
  • گوشیشیائومیمدل REDMI 9AT
  • گوشیشیائومیمدل POCO X3
  • گوشیشیائومیمدل POCO X3 NFC
  • گوشیشیائومیمدل Redmi Note 9 Pro
  • گوشیشیائومیمدل Redmi Note 7 Pro
  • گوشیشیائومیمدل Realme 6 Pro
  • گوشیشیائومیمدل Realme 7
  • گوشیشیائومیمدل Realme 7i
  • گوشیشیائومیمدل Realme 7 Pro
  • گوشیشیائومیمدل Realme 8 Pro
  • گوشیشیائومیمدل Realme C21

البته به‌تازگی مدل‌های زیر، رفع ممنوعیت شده‌اند:

  • گوشیشیائومیمدلRedmi note 8
  • گوشیشیائومیمدلPoco M3 pro 5G
  • گوشیشیائومیمدلRedmi note 10 5G
  • گوشیشیائومیمدلPoco X3 GT
  • گوشیشیائومیمدلMi 11i
  • گوشیشیائومیمدلRedmi 9a
  • گوشیشیائومیمدلRedmi note 10

امیدواریم هر چه زودتر مشکل ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی حل شود تا افراد بتوانند با صرف هزینه کم به گوشی مورد نظر خود دست یابند.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

شرکت بازرگانی وانیکس، یکی از بهترین‌ها در حوزه واردات اقلام مختلف از کشورهای چین و دبی است. این شرکت متشکل از کارشناسان مجرب در زمینه واردات کالا است. اگر قصد واردات کالا از جین یا دبی را دارید، مشورت با کارشناسان وانیکس را در اولویت قرار دهید. این شرکت خدمات مختلفی را در واردات محصولات مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. هدف وانیکس تنها کسب درآمد نیست؛ بلکه، کسب رضایت مشتریان برای این شرکت بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *