چرا واردات کالا از طریق پست به صرفه نیست؟ وانیکس واردات شما را بدون گمرک انجام می‌دهد

واردات کالا از طریق پست

برای واردات کالا از چین و دبی بدون گمرک ، با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۲۱۸۸۸۵۲۰۱۳- ۰۹۱۹۴۷۰۶۰۳۵

به لطف شرکت وانیکس، که شرکتی بازرگانی و وارداتی است، واردات برای همگان بسیار راحت‌تر شده و می‌توانید از متخصصان آن کمک بگیرید. در ادامه مطلب، با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات مهم و مفید بیشتری را درباره شرکت وانیکس و همچینن نحوه واردات کالا از طریق پست کسب کنید.

 

 

واردات کالا از طریق پست

امروزه که انسان‌ها به دلیل کار، مشکلات یا اهدافی که دارند از خانواده و خویشان خود دور و در مکان‌ها و کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، پست یک وسیله بسیار مهم جهت رساندن پیغام‌ها و هدایا است. در کشور ما ایران، شرکت پست جمهوری اسلامی به صورت بین المللی پست‌ها را ارسال می‌کند. البته شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که به شرکت‌های پست بین المللی معروف هستند. این شرکت‌ها بسته‌های غیر تجاری را ارسال می‌کنند. برای ارسال بسته به خارج از کشور باید به این مراکز مراجعه کنید. اما اگر قصد داشته باشید بسته‌ای را به صورت پست از خارج از کشور به ایران وارد کنید باید چه کاری انجام دهید؟ واردات کالاها از طریق سیستم‌های بین المللی پستی انجام می‌شود.

تسهیلات گمرکی برای ارزیابی، معاینه، ترخیص و… در این دفاتر پست انجام می‌شود. همه کالاهایی که از طریق پست وارد می‌شوند، چه برای مقاصد تجاری و چه برای استفاده شخصی، توسط سیستم‌های بین‌المللی پستی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین مشمول مالیات و سایر هزینه‌ها نیز می‌شوند. این موضوع برای واردات هدایا یا کالاهای اهدایی نیز صدق می‌کند. یعنی در هر صورت باز هم باید برای انجام تجارت بین‌المللی که قصد دارید از طریق پست به دست شما برسد، باید همه مراحل را طی کند. چه بسا که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هم شوید، به همین دلیل هم معمولا توصیه نمی‌شود.

معایب واردات کالا از طریق پست

هنگام واردات کالا به ایران از طریق سیستم‌های بین المللی پستی، مسائل مختلفی باید در نظر گرفته شود.

  • اولین چیزی که باید بدانید این است آیا کالایی که می‌خواهید ارسال کنید ممکن است به طور قانونی از طریق خدمات پستی کشوری که در آن هستید ارسال شود یا خیر. منظور این است که آیا کالا از نظر نوع، ارزش و… قابل قبول است و می‌توان آن را به صورت پست ارسال کرد یا باید از روش‌های دیگر اقدام کنید.
  • ثانیا، ارزش اقلامی که می‌خواهید وارد کنید اهمیت زیادی دارد. برای مثال کالاهایی به ارزش بیش از ۲۵۰۰ دلار نمی‌توانند از طریق پست برای گیرنده مورد نظر ارسال شوند. واردات از طریق پست نیاز به ورود رسمی دارد، این ورود رسمی تنها هنگامی که کالا به بندر ورودی ایران می‌رسد، انجام می‌شود.
  • منظور از ورود رسمی این است که وارد کننده باید اوراق گمرکی و تمام مدارک لازم را به بندر ورودی ببرد، برگه ترخیص دریافت و کالا را وارد کند. البته توجه داشته باشید که این کار تنها برای وارد کردن کالاهایی است که ارزش آنها ۲۵۰۰ دلار یا بیشتر باشد.

 

 

معایب واردات کالا از طریق پست

کالاهایی به ارزش بیش از ۲۵۰۰ دلار که برای پردازش به یک مرکز پستی گمرک و حفاظت مرزی ایران می‌رسند، تا زمانی که شما یا شخصی که از طرف خود تعیین کرده‌اید به آنجا نروید، آن کالاها توسط مرکز پستی گمرک نگهداری می‌شوند. شما باید به آنجا بروید و به طور رسمی کالا را وارد کنید. از آنجا که ورود رسمی مستلزم ارسال اوراق گمرکی و نکات فنی بسیاری است، واردکننده باید به استخدام یک کارگزار برای رسیدگی به این رویه فکر کند. شرکت وانیکس، افرادی آموزش دیده‌ و با تجربه هستند که می‌توانند در تسهیل این رویه به شما کمک بزرگی کنند.

  • ثالثاً، بسیاری از اقلامی که برای مقاصد تجاری وارد می‌شوند، دارای محدودیت‌های دیگری هستند. برای مثال اقلام غذایی، مشمول مجوز سازمان غذا و دارو می‌شوند و ممکن است مشمول شرایط ورود رسمی نیز باشند.

اهمیت ارزش کالا برای واردات از طریق پست

برای اکثر کالاهایی که وارد ایران می‌شوند، هنگامی که ارزش آنها ۲۰۰ دلار یا کمتر است، فرد از عوارض معاف می‌شود. هر کالایی که ارزش آن از ۲۰۰ دلار بیشتر باشد، مشمول عوارض و همچنین هزینه حمل و نقل پستی خواهد بود.

اهمیت ارزش کالا برای واردات از طریق پست

توجه داشته باشید هنگامی که کالاها از نظر ارزش ارزیابی می‌شوند، ممکن است از شما مدرکی در مورد ارزش کالا درخواست شود. در این صورت نامه‌ای دریافت خواهید کرد که از شما درخواست می‌کند مدرکی برای اثبات ارزش اعلام شده ارائه دهید. اگر ارزش اعلام شده کالای شما مورد قبول باشد، کالای شما توسط پست ایران به شما تحویل داده می‌شود. اگر ارزش اعلام شده کالای شما پذیرفته نشود، اولین اخطار توسط پست ایران برای شما ارسال خواهد شد.

 

 

کالاهایی که نمی‌توان به صورت پست وارد کرد

کالاهای عتیقه مانند آثار هنری اصیل، تابلو‌های نقاشی بسیار قدیمی، کتاب‌های خطی، انواع زیورآلات و سکه‌‌هایی که اجازه خروج از کشور را نداشته باشند. دیگر کالاهایی که نمی‌توان آن‌ها را به صورت پست وارد کرد شامل اسلحه و هرگونه مواد منفجره‌، مشروبات الکلی، هر گونه مواد اعتیاد آور، مواد مخدر، وسایل قمار و… می‌شود.

واردات کالا از طریق پست با وانیکس

مطمئنا تا اینجا به خوبی از نحوه واردات کالا از طریق پست مطلع شده‌اید. همچنین متوجه شده‌اید که این کار سختی‌های خودش را دارد. و  ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. تاجران و بازرگانان قدیمی و حرفه ای هیچگاه از این طریق واردات خود را انجام نمیدهند. زیرا چالش ها و مشکلات فراوان سد راه آنها میباشد. بسیار مهم است که این کار را از طریق یک شرکت وارداتی مناسب و قابل اطمینان انجام دهید. زیرا در واردات کالا با مشکلات فراوانی روبرو می شوید. سایر شرکت‌های واردات و صادرات ممکن است بتوانند در این امر به شما کمک کنند، که بتوانید بدون مشکل، واردات خود را انجام دهید.

در شرکت وانیکس، گروه بزرگ و با تجربه‌ای واردات کالا از طریق دریایی و سهمیه ته لنجی را با چک ضمانت برای وارد کنندگان عزیز مهیا کرده است. و همچنین افراد متخصص و اموزش دیده‌ این کار را به صورت تخصصی انجام می‌دهند، بنابراین نیاز به هیچ نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر