واردات لامپ ال ای دی چقدر سود دارد

لامپ ال ای دی (LED) چیست؟

 کلمه ال ای دی خلاصه شده عبارت انگلیسی Light Emitted Diode می باشد. لامپ LED از دسته لامپ های جامد است که روشنایی ایجاد شده در آنها به واسطه دیود های تعبیه شده درون آنها به دست می آید و ایجاد می شود. در ادامه با موضوع واردات لامپ ال ای دی با ما همراه باشید.

لامپ ال ای دی (LED) چیست؟

استفاده از دیود های نوری باعث می شود که نور مناسبی از لامپ LED  پخش گردد. لامپ های LED که در حوزه مختلف و مصارف گوناگون صنعتی و خانگی کاربردی هستند. دلایل متعددی اعم از طول عمر بالا و خرابی پایین و همچنین مصرف کم باعث فراگیری استفاده این نوع لامپ ها شده است. مورد دیگر جلوگیری از تولید گاز های گلخانه ای مضر به وسیله تولید حجم این گاز ها می باشد و به عبارتی این نوع لامپ ها را در رده محصولات دوستدار محیط زیست قرار می دهد.

 

 

علت استفاده از لامپ های ال ای دی توسط عموم مردم به جای لامپ های زرد و قدیمی چیست؟

داشتن طول عمر بالا

بازده نوری بالا

پاسخ به موقع به ولتاژ

عدم وجود پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز

نور ایمن، سالم و فاقد سوسو

تنظیم شدت نور

تنظیم زاویه تابش

عدم کاهش نور

نور پاک و عاری از پرتوهای فروسرخ

استحکام مکانیکی و آسیب پذیری کم

واردات لامپ ال ای دی یک فرصت عالی برای فعالیت اقتصادی با سود بالا هست.طبق آماری که در اختیار داریم بازار لامپ های LED سالانه ۲۵ درصد رشد مصرف داشته است و کارشناسان در این زمینه پیش بینی  کرده اند که در آینده نزدیک میزان فروش لامپ های LED تا دوازده برابر بیشتر نیز رشد خواهد داشت.

بنابراین وارد کنندگان محترم می توانند با یک ارزیابی ساده بازار داخلی، اقدام به واردات لامپ های  LED  مورد تقاضا در کشور مقصد کنند. لازم است در این زمنیه از کارشناسان و مشاوران مرتبط نیز مشاوره لازم را دریافت کنند و کسب تجربه کنند تا قدمی پرسود و با بازدهی بالا در زمنیه واردات لامپ های LED بردارند.

 

 

شرایط واردات لامپ ال ای دی

واردات لامپ همانند هر محصول دیگری از شرایط خاصی که توسط دولت در نظر گرفته شده باید تبعیت نماید. با در نظر گرفتن تکنولوژی های مدرن و عصر حاضر، این لامپ ها باید هم سطح و همتراز این تکنولوژی ها باشند تا ارزش واردات داشته باشند.

شرایط واردات لامپ ال ای دی

بنابراین وارد کنندگان و دست اندرکاران این حوزه، قبل از هر کاری باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا شرایط بازار داخلی از لحاظ عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین موضوعات در وارد شدن به هر فعالیت و کاری در نظر گرفتن توجیه اقتصادی برای آن می باشد. و این بدین معنی است که سود مناسبی باید به وارد کننده تعلق بگیرد تا این کار را قبول کرده و ریسک آن را بپذیرد. جزئیات بیشتری هم باید در نظر گرفته شود به عنوان مثال پایین تر بودن قیمت آورده نهایی نسبت به نمونه های موجود داخلی محصول.بنابراین قانون و تبصره های بسیاری برای واردات لامپ توسط دولت و قانون در نظر گرفته شده است که جزئیات آن را می توانید در خبر گذاری ها و اطلاعیه های گمرک و سازمان های مربوطه مشاهده نمایید.همچنین موضوع بسیاری مهم دیگر این است که باید طبق قانون توانایی تولید آن محصول در کشور نباشد و یا اگر هست، هزینه زیادی را برای آن متقبل شد. این موضوع البته گاهی اوقات توسط وارد کنندگان رعایت نمی شود اما در اکثر اوقات برخورد قانونی با این موضوع و این چنین افراد می شود.

استانداردهای لازم برای واردات لامپ

موضوع مهم بعدی که باید در حوزه واردات لامپ به ان دقت شود، رعایت استاندارهای لازم برای واردات لامپ ال ای دی است. برای اینکه بتوان به سود مدنظر و مناسب در روند انجام واردات در حوزه ال ای دی رسید باید برخی استاندارد ها و قوانین که برای همه یکسان است در نظر گرفته شود. طبق این قوانین مواردی از جمله ابعاد لامپ، میزان نور، ولتاژ، توان، لومتری، رنگ و UV باید طبق استانداردهای بین المللی ECR37 و ISIRI 6614 و ISIRI 6004   باشد. و به این دلیل دولت نیز مجوزهای لازم را به شما نخواهد داد. جزئیات بیشتر درباره این موضوع در دستور العمل های سازمان گمرک و اداره صنعت، معدن و تجارت بیان شده است.

 

 

نکات مهم درباره واردات لامپ ال ای دی

اگر تا به حال فعالیت های اقتصادی این چنینی و با سطح بالا را انجام نداده اید و درباره ان اطلاعات ندارید، نیاز است تابه یکسری ریزه کاری ها و جزئیات توجه نمایید. در ادامه به این نکات اشاره شده است

  • تحقیق و بررسی قبل از انجام هر کاری جزو واجبات می باشد. دقت نمایید که کالای وارداتی مد نظر شما باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و از طرفی وارد کردن آن صرفه اقتصادی مناسبی داشته باشد.
  • سعی کنید خریداری محصول خود را از یک تولیدکننده معتبر و معروف در بین فروشنده های بازار بین ‌المللی انجام دهید. در ضمن مراقب دلال ها هم باشید. امروزه سود بازار دلالی و واسطه گری بسیار بالاست و افراد با انجام واسطه گری، قیمت ها را بسیار غیر واقعی و بالا اعلام می کنند.
  • نکات مهم درباره واردات لامپ ال ای دیاستانداردهای اجباری که در ادامه اعلام می شود را برای محصول وارداتی خود که لامپ ال ای دی می باشد، در نظر بگیرید. در صورت نادیده گرفتن این موارد، ترخیص لامپ از گمرک انجام نخواهد شد و این سبب ضرر و زیان شما می‌گردد.
  • هزینه ترخیص لامپ بسته به موضوعات مختلفی اعم از نوع لامپ، تعداد لامپ‌ها، مدت زمانی که در انبار گمرک قرار گرفته‌اند و موارد بسیار دیگر متفاوت است. حتما تا زمان رسیدن محصول تان به ایران هزینه و تعرفه در نظر گرفته شده برای گمرک را تامین کنید تا به محض اتمام کار های اداری لامپ‌های خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که مدت زمانی که کالای شما در گمرک می ماند، بر هزینه شما افزوده می شود. پس سعی کنید با ترخیص سریع تر از هزینه نهایی خود بکاهید.

تعرفه های گمرکی ترخیص لامپ

از مهم ترین مواردی که وارد کنندگان بایستی حتما بدان توجه داشته بلشند، تعرفه گمرکی  لامپ های LED می باشد. تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ های LED کد  ۸۵۳۹۵۰۰۰ است که این دسته از لامپ ها مشمول ۴% حقوق ورودی و ۹% مالیات ارزش افزوده نیز هستند. تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ هایی که برای به کارگیری دیودهای نورافشان LED ساخته شده اند، کد ۹۴۰۵۴۰۳۰ می باشد که این دسته نیز مشمول ۲۶% حقوق گمرکی و سود بازرگانی است و از آنجایی که اولویت ۱۰ به حساب می آید، سود بازرگانی آن دو برابر است، بنابراین در مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی آن ۴۸% و مالیات ارزش افزوده آن ۹% خواهد بود.

تعرفه های گمرکی ترخیص لامپ

در ادامه لازم است اشاره کنیم که تعرفه گمرکی برای ترخیص از گمرک لامپ های  ال ای دی ساخت تابلو تبلیغاتی ثابت و تزیینی کد ۸۵۳۹۹۰۹۰ می باشد که مشمول تعرفه ۴ درصد و ارزش افزوده ۶ درصد می باشد. تعرفه گمرکی لامپ LED حبابی کد  ۸۵۳۹۵۰۰۰، تعرفه گمرکی لامپال ای دی سفینه کد ۸۵۴۳۷۰۲۰ و  تعرفه گمرکی جهت ترخیص لامپ LED  به شکل لامپ های نوع حبابی و یا به شکل لامپ فلورسنت نیز کد ۸۵۴۳۷۰۲۰  می باشد.

ترخیص لامپ در گمرک چه شرایطی دارد؟

ترخیص کالا از گمرک موضوع ویژه ای است که شما برای آن لازم است که از یک فردترخیص کار کمک بگیرید. همیشه برای اینکه فعالیت متفاوتی را انجام دهید که تا به حال سابقه برخورد با آن را نداشته اید، باید از افراد خبره و ماهر کمک بگیرید. این موضوع ترخیص هم یکی از آن موارد است. برای واردات لامپ ال ای دی و کار های مربوط به گمرک ان می توانید با مشاوران وانیکس صحبت کنید و از مشاوره ایشان استفاده نمایید

کدام کشورها در حوزه واردات لامپ ال ای دی بیشتر فعالیت می کنند؟ کدام کشور ها همکاری بهتری با ایران دارند؟

در این حوزه کشور های امارات متحده عربی کره تایوان  بلژیک به ترتیب بیشترین سهم واردات را از آن خود کرده اند.

سخن پایانی…..سود بالای واردات لامپ ال ای دی ….. در صورت همکاری با وانیکس کمپانی

وانیکس کمپانی در حوزه واردات لامپ ال ای دی (LED) در حوزه واردات و فعالیت های تجاری بین المللی، دارای سابقه ای بلند مدت و موفقیت های فراوانی است. بی شک در صورت همکاری در واردات لامپ ال ای دی با وانیکس کمپانی، سود بسیار مناسبی کسب خواهید کرد.

سئوالات متداول درباره واردات لامپ ال ای دی

  • واردات لامپ led از چین چگونه انجام می‌شود؟

لامپ led با پشت سر گذاشتن سه مرحله خرید، ترخیص و ارسال از چین به ایران وارد کشور می‌شود.

  • تعرفه گمرکی لامپ led چقدر است؟

برای اطلاع یافتن از تعرفه گمرکی لامپ led بهتر است به سایت گمرک کشوری رجوع کرده و از آنجا استعلام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *