واردات غذای حیوانات از چین و دبی با وانیکس

تأمین غذای حیوانات یک ضرورت محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی‌های در مورد واردات غذای حیوانات از این کشورها ارائه دهیم. پس اگر به دنبال واردکننده لوازم جانبی و غذای حیوانات از چین یا دبی هستید، در ادامه مطالب با ما همراه باشید. همچنین علاوه بر غذای حیوانات، واردات و ترخیص انواع ظروف، غذای سگ و گربه و سایر حیوانات و نیز اسباب‌بازی‌ها و وسایل سرگرمی حیوانات خانگی، بر عهده شرکت‌های بازرگانی معتبر در امر خرید و فروش می‌باشد. این شرکت‌ها می‌کوشند در سریع‌ترین زمان ممکن و با قیمتی مقرون به‌صرفه، تمامی ملزومات نگهداری از حیوانات را برای صاحبان آن‌ها فراهم آورند.

 

 

خرید عمده لوازم حیوانات

برای آن دسته از افرادی که کیفیت را در کنار صرفه اقتصادی مورد لحاظ قرار می‌دهند خرید عمده غذای حیوانات از کشورهایی مانند چین و دبی، روشی سودآور برای سرمایه گذاری محسوب می‌گردد. همچنین برای سرمایه گذاران تازه کار و کسانی که با سرمایه اندک وارد این حیطه شده‌اند خرید عمده لوازم حیوانات، انتخابی مناسب خواهد بود.

خرید عمده لوازم حیوانات

علاوه بر این‌ها هر فردی ممکن است تمایل به نگهداری از یک حیوان خانگی بسته به سلیقه و روحیه خود داشته باشد؛ بنابراین نیاز به تنوع گسترده در محصولاتی مانند غذای حیوانات احساس می‌شود. این محصولات شامل غذای سگ و گربه، اسکرچر، لوازم جانبی مانند جای خواب و ظرف غذای مخصوص،‌ محصولات مرتبط با مراقبت‌های زیبایی و بهداشتی (مانند شانه، سشوار، خوشبو کننده، بوگیر، پرزگیر، شامپو، ناخن‌گیر و…)، باکس مناسب برای حمل‌ونقل، اسباب‌بازی، قلاده و بسیاری وسایل دیگر خواهند بود.

 

 

خرید عمده غذای حیوانات از چین

همان‌طور که همه ما می‌دانیم کشور چین یکی از غول‌های اقتصاد جهان و بزرگ‌ترین صادرکننده کالا و… است. این کشور با در اختیار داشتن نیروی کار فراوان و خط تولیدهای عظیم، تولید انبوه انواع کالا را با بازدهی فوق‌العاده به انجام می‌رساند و به همین خاطر قیمت تمام شده محصولات چینی اکثرا پایین‌تر از بسیاری از رقبای آن است؛ این امر در جلب‌توجه مشتری و بازاریابی برای شرکت‌های چینی اثری شگفت‌انگیز گذاشته و باعث رو آوردن تعداد زیادی از واردکنندگان به کالاهای ساخته شده توسط این کشور شده است. امروزه همچون سایر کالاها، واردات غذای حیوانات از چین طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است. کشور چین به‌عنوان یکی از شرکای تجاری بسیاری مهم برای ایران از مدت‌ها قبل مطرح بود. بسیاری از کالاهای ضروری کشور به دلیل شرایط تحریم اقتصادی، از چین وارد می‌شوند. مزایای تجاری قابل‌توجهی از این واردات‌ها، برای کشور ما وجود دارد. ازجمله مزایای تجارت با کشور چین می‌توان به دسترسی به محصولات خاص و منحصربه‌فرد این کشور با طراحی‌های نوین، خرید با قیمت مناسب، ایجاد فرصت‌های شغلی و سودآوری هرچه بیشتر، اشاره کرد. قبلا واردات کالا و خرید غذای حیوانات از چین به آسانی آنچه که امروزه مشاهده می‌کنیم، نبود. افراد می‌بایستی برای این کار خودشان مستقیماً به کشور چین سفر می‌کردند که این امر هزینه و زمان زیادی را از واردکنندگان تلف می‌کرد؛ اما در حال حاضر به کمک شبکه وب و اینترنت پرسرعت در سرتاسر کشور، این اقدام با سهولت هرچه تمام‌تر امکان‌پذیر شده است.

واردات غذای حیوانات بدون نیاز به گمرک از چین و دبی

آن دسته از واردکنندگانی که سفارش‌هایی در حجم و وزن پایین دارند، می‌توانند از واردات بدون گمرک استفاده کنند. این سفارش‌ها ظرف مدت کوتاهی در حدود ۱۰ روز از طریق حمل بار اکسپرس و به‌صورت هوایی به کشور مقصد ارسال گردیده و به دست خریداران خواهند رسید. با این وجود اگر قصد دارید به‌صورت انبوه و با وزن بالا خریدی انجام داده و به کشور وارد کنید، تنها راه ترخیص آن از طریق گمرک خواهد بود.

 

 

"<yoastmark

همچنین برخی از کالاهای ممنوعه وجود دارند که بایستی از وارد کردن آن‌ها دوری‌کنید ازجمله مواد و غذاهای فاسدشدنی (مانند برخی از انواع غذاهای حیوانات خانگی مانند گربه و سگ)، ظروف شکستنی، شیشه‌ای و مواد قابل اشتعال. به‌علاوه می‌توان با مراجعه به لیست کالاهای ممنوعه هر کشور، از قوانین کامل ترخیص و انبارداری این محصولات اطلاع یافت.

نکات مربوط به واردات لوازم و غذای حیوانات از چین و دبی

برای ورود به حوزه واردات لوازم جانبی و غذای حیوانات، واردکنندگان باید با نکات مهمی آشنا شوند. در حقیقت می‌توان عملکرد خوبی را با آشنایی با همین نکات ساده داشت و به سوددهی مناسب رسید. در این قسمت از مطلب می‌خواهیم با این نکات شما را بیشتر آشنا کنیم پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

·توافق دولت با واردات غذای حیوانات

اول از همه باید بدانید که در ایران هیچ‌گونه مانع قانونی برای واردات غذای حیوانات وجود ندارد؛ به همین دلیل این کار به راحتی و با تمامی مجوزهای لازم می‌تواند توسط واردکنندگان انجام شود. همچنین برای فروش عمده یا اخذ جواز عرضه نیز احتمال خیلی کمی است که به بن‌بست بخوریم.

"نکات

·پرداخت عوارض گمرکی و هزینه واردات

نرخ‌نامه مشخصی برای عوارض گمرکی واردات غذای حیوانات وجود دارد که باید بعد از انتخاب محصول محاسبه شود. همچنین هزینه واردات این‌چنین محصولات از کشور چین و دبی به عوامل دیگری مثل حجم محموله و انتقال آن نیز وابسته خواهد بود.

واردات غذای حیوانات از چین و دبی با وانیکس

همان‌طور که اشاره کردیم امروزه با توجه به اهمیت حیوانات برای تعداد زیادی از افراد واردات مواد غذایی حیوانات می‌تواند ازجمله کارهای سودآور باشد. اما باید توجه کنیم که واردات غذای حیوانات اگر طبق اصول اقتصاد و بازاریابی صورت بگیرد، سودآوری مناسبی برای واردکنندگان دارد.

 همچنین واردکنندگان محترم برای عدم روبه رویی با مشکل در حین خرید یا ترخیص کالا، باید از تجربه بالایی برخوردار باشند؛ زیرا افراد زیادی هستند که بدون دانش کافی وارد این حوزه شده و زیان‌های مالی قابل‌توجهی را به وجود آورده‌اند.

امروزه نیز باوجود پیچیدگی‌های بازرگانی و مشکلاتی که حین خروج کالا از گمرک ممکن است به وجود آید، بدون کمک گرفتن از فردی متخصص، تجارت کاری دشوار و طاقت‌فرسا خواهد بود. شرکت‌های تجاری معتبر مانند وانیکس، با داشتن یک کادر مجرب و متعهد به قوانین واردات و ترخیص کالا از گمرک می‌توانند شمارا در زمینه تجارت و واردات همه لوازم و همچنین واردات غذای حیوانات راهنمایی کنند تا نتیجه بهتری از تجارت خود بگیرید پس با ما همراه باشید.

واردات غذای گربه از چین و دبی با وانیکس

این واردات‌ها در کشور ما از چین و دبی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که واردات غذای گربه در کشور ما مستلزم اخذ کارت بازرگانی می‌باشد که پس از کسب این کارت و رعایت قوانین تجار عزیز می‌توانند به واردات این کالا اقدام کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا وجود هرگونه پرسش و پاسخی می‌توانید با همکاران وانیکس تماس حاصل فرمایید.

 

 

در این بخش سعی شده تا اطلاعات مختصری راجب موارد زیر به شما عزیزان داده شود:

  • نکات مربوط به واردات غذای گربه از چین و دبی
  • اخذ مجوز و واردات انواع خوراک گربه از چین و دبی
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص برخی از غذاهای گربه
  • لیست مدارک لازم جهت ترخیص مواد غذایی گربه از گمرک
  • واردات غذای گربه از چین و دبی با وانیکس

نکات مربوط به واردات غذای گربه از چین و دبی

در سطح کشور ما واردات و ترخیص مواد غذایی از گمرک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما به دلیل فسادپذیری مواد غذایی واردات و ترخیص آن‌ها از گمرک باید تحت نظارت سازمان استاندارد صورت بگیرد. درصورتی‌که کالای واردشده توسط اداره استاندارد به تائید نرسد، هنگام ترخیص این مواد غذایی از گمرک مشکلاتی به وجود خواهد آمد. به همین دلیل بهتر است تاجران برای جلوگیری از هر نوع ضرر مالی این کار را به ترخیص‌کار مواد غذایی که کاربرد است بسپارید.

نکات مربوط به واردات غذای گربه از چین و دبی

همچنین در واردات مواد غذایی برای گربه‌ها و یا سایر حیوانات و دام‌ها ضروری است تاجران در مورد سالم بودن و کیفیت آن مواد غذایی اطمینان خاطر داشته باشند. در واقع کسانی که به‌عنوان تاجر و بازرگانی می‌خواهند درزمینهٔ واردات مواد غذایی از چین و دبی و یا سایر کشورها فعالیت کنند این امر اهمیت بسیار زیادی دارد که کیفیت محصولات غذایی را به خوبی مورد بررسی قرار دهند و سپس آن‌ها را وارد کشور نمایند.

اخذ مجوز و واردات انواع خوراک گربه از چین و دبی

در زمان‌ ثبت‌ سفارش‌ کالا واردکنندگان‌ موظف‌ هستند، حتما مجوزهای‌ لازم‌ را از سازمان‌ دامپزشکی‌ اخذ و به‌ ادارات‌ تابعه‌ آن‌ وزارت‌ خانه‌ ارائه‌ نمایند. هنگام ترخیص خوراک گربه به این نکته دقت کنید که ویژگی‌های بهداشتی و میکروبیولوژیکی تمام محموله‌ها بایستی دقیقا مطابق با کلیه ضوابط مندرج در استاندارد ۳۲۰۷ ملی ایران باشد . جهت ترخیص انواع خوراک حیوانات از مبادی قانونی باید اقدام گردد و این کار توسط شرکت‌های دارای مجوز صورت می‌گیرد.

اخذ مجوز و واردات انواع خوراک گربه از چین و دبی

تعرفه گمرکی جهت ترخیص برخی از غذاهای گربه

جهت ترخیص مکمل‌های دارویی مورد مصرف در دامپزشکی تعرفه گمرکی ۳۰۰۴۹۰۳۰  می‌باشد. جهت ترخیص افزودنی‌های خوراک گربه و خوراک آماده گربه تعرفه گمرکی ۲۳۰۹۹۰۳۰ و ۲۳۰۹۹۰۴۰ اختصاص داده شده. تعرفه گمرکی غذای گربه ۲۳۰۹۱۰۰۰ با احتساب ۵% حقوق ورودی و ترخیص به صورت کیلویی.

لیست مدارک لازم جهت ترخیص مواد غذایی گربه از گمرک

جهت واردات مواد غذایی به ایران، همچنین ترخیص مواد غذایی از گمرک لازم است صاحب کالا مدارکی را اخذ کند. این مدارک و اسناد شامل سه دسته‌اند:

لیست مدارک لازم جهت ترخیص مواد غذایی گربه از گمرک

  • اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص مواد غذایی از گمرک که مربوط به کالا هستند

این دسته از مدارک شامل:

  • ترخیصیه کالا
  • قبض انبار
  • بارنامه

سندی که در آن مشخصات کلی کالا مانند تعداد کانتینر، بسته‌ها و وزن خالص کالا درج می‌گردد بارنامه است.

  • پیش فاکتور یا پروفرما

 این پیش فاکتور شامل اطلاعاتی مانند نشانی فروشنده، نام خریدار، نوع کالا، مقدار کالا، تعداد کالا، قیمت واحد کالا و قیمت کل کالا است.

  • فاکتور کالا
  • فهرست عدل بندی

هنگامی که کالای واردشده بیش از یک بسته باشد و محتویات آن گوناگون باشد این فهرست کاربرد دارد.

  • گواهی مبدا

سندی است که مشخصات کالای خریداری شده همچون نام کشور سازنده، تعداد و وزن کالا، نوع بسته بندی و… را در بر می‌گیرد.

  • بیمه‌نامه کالا

برای ضمانت کالا از وجود خطرات احتمالی بیمه‌نامه تنظیم می‌کنند.

  • گواهینامه استاندارد
  • مجوزهای قانونی
  • گواهی بازرسی کالا

 این گواهی توسط یکی از سازمان‌های بازرگانی صادر گردیده و بیان می‌کند کالای ثبت سفارش شده و حمل شده یکسان است.

  • اسناد و مدارک لازم برای ترخیص مواد غذایی از گمرک مربوط به صاحب کالا

که این مدارک شامل موارد زیرند:

  • اصل کارت بازرگانی

جهت احراز هویت در گمرکات، کارت بازرگانی به کار گرفته می‌شود. این نکته لازم به ذکر است که ترخیص مواد غذایی از گمرک و همچنین واردات مواد غذایی از چین و دبی به ایران مستلزم داشتن کارت بازرگانی است.

 

 

  • اصل کارت ملی
  • کپی تمامی صفحه‌های کارت بازرگانی
  • کپی تمام صفحه کارت ملی صاحب کالا
  • اسناد و مدارک موردنیاز جهت ترخیص مواد غذایی از گمرک مربوط به یا ترخیص‌کار یا نماینده صاحب کالا

اسنادی جهت ترخیص مواد غذایی از گمرک توسط ترخیص‌کار ارائه می‌شوند شامل موارد زیرند:

  • اصل و کپی کارت ملی کپی
  • اصل وکالت‌نامه محضری
  • ارائه کپی وکالت‌نامه
  • ارائه کپی معرفی‌نامه
  • ارائه کپی دفترچه

واردات غذای گربه از چین و دبی با وانیکس

اگر شما از آن دسته از تاجران خواهان واردات غذا را در کمترین زمان و با بهترین قیمت هستید باید بدانید که بهتر است با شرکت‌های بازرگانی باتجربه در این زمینه مثل وانیکس مشورت کنید. به علت فساد زودهنگام مواد غذایی در طول پروسه حمل‌ونقل، ترخیص و تشریفات گمرکی همان‌طور که ذکر کردیم بهتر است از یک ترخیص‌کار مواد غذایی زبده کمک بگیرید تا در طول پروسه ترخیص مواد غذایی از گمرک دچار مشکل نشوید.

تیم وانیکس بهترین راهنمایی‌ها را به شما دراین‌باره ارائه می‌دهند و موجب می‌شوند در کمترین زمان بتوانید حجم زیادی از محصولات غذایی برای گربه‌ها بدون فساد مواد وارد کشورکنید. ما برخی از مهم‌ترین مراحلی که برای واردات این کالا باید در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید در این مقاله به شما معرفی کردیم و امیدواریم درزمینهٔ تجارت به دردتان بخورد.

واردات غذای سگ از چین و دبی با وانیکس

با توجه به تحریم‌ها و شرایط کنونی ایران واردات غذای سگ از چین و دبی موردتوجه تاجران و بازرگانان است. همچنین با اشاره به این نکته که واردات غذای سگ صرفاً برای مصارف لوکس نبوده است و برخی از آن‌ها در حوزه مأموریت‌های نیروی انتظامی‌، هلال‌احمر و آتش‌نشانی و… به‌منظور به کارگیری حس بویایی یا چشایی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این‌رو ممکن است این خوراک در کشور تامین نشود و بحث واردات غذای سگ بیش از پیش داغ شود.

 در این مقاله سعی داریم درباره موارد زیر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم:

  • مراحل واردات غذا از کشورهای خارجی همچون چین و دبی
  • دریافت مجوز برای واردات انواع غذای سگ
  • نکات مربوط به واردات غذای سگ
  • ممنوعیت واردات غذای حیوانات خانگی مثل سگ
  • تاثیراتی که ممنوعیت واردات غذای سگ بر بازار داخلی می‌گذارد
  • راهنماى درخواست مجوز واردات و ترخیص مواد غذایى سگ
  • قوانین و مقررات ترخیص غذایی سگ
  • واردات غذای سگ از چین و دبی با وانیکس

مراحل واردات غذا از کشورهای خارجی همچون چین و دبی

بی‌شک واردات غذای سگ سود زیادی دارد و به همین علت است که تاجران می‌کوشند این محصول را وارد کشور کنند. اینکه تاجران به‌خوبی از مراحل وارداتی کالا اطلاعات داشته باشند بسیار حائز اهمیت است، به خاطر اهمیت زیادی که این موضوع دارد. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مراحل واردات می‌پردازیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید. این مراحل عبارت‌اند از:

مراحل واردات غذا از کشورهای خارجی همچون چین و دبی

۱. انتخاب کشور برای واردات غذا

در ابتدا بایستی کشوری را که قصد وارد کردن کالای مورد نظر خود را از آن داریم انتخاب نماییم. بایستی دقت زیادی هنگام انتخاب کشور به خرج دهید؛ یکی از موارد مهم قابل توجه این است که مقصد واردات روابط تجاری مناسبی داشته باشد مثل کشور چین و امارات. بسیاری از کشورها هستند که نمی‌توانند به ایران بار صادر کنند و شما قادر نیستید که آن کشورها را برای خرید کالا انتخاب کنید. بهتر است به‌خوبی این موارد را در نظر داشته و در تجارت خود دقت کنید.

 

 

اگر در این موارد اطلاعات زیادی ندارید بهتر است با کارشناسان شرکت‌های بازرگانی معتبر مثل وانیکس مشورت کنید. آن‌ها بهترین کشور واردکننده را به شما معرفی کرده و همچنین فروشندگانی را که قیمت مناسبی ارائه می‌دهند را نیز شناسایی می‌کنند.

۲. مشخص کردن نوع غذای وارداتی

 تعیین نوع غذاهای وارداتی و سپس توافق بر سر قیمت آن با فروشنده مرحله بعدی است. قیمت مشخص شده‌ای برای هر یک از انواع غذاهای وارداتی وجود دارد و واردکننده باید به‌خوبی قیمت آن‌ها را موردبررسی قرار دهد تا بتواند یکی از محصولات را که بیشتر با بودجه او مطابقت دارد را وارد کشور کند. تعیین قیمت امر بسیار مهمی است و هر تاجری باید به‌خوبی این مسئله را در نظر داشته و برنامه‌ریزی دقیقی برای تجارت خود داشته باشد.

۳. مطمئن بودن سلامتی غذاهای وارداتی

 زمان واردات غذای سگ آگاهی و اطمینان از سلامت و کیفیت غذاهای وارداتی اهمیت بسیار زیادی دارد. هر یک از انواع غذاهای وارداتی که توسط بازرگانان برای واردات انتخاب شده‌اند باید با بهترین شیوه تولیدشده باشند. به دست آوردن اطلاعات درباره سالم بودن آن غذاها اصلاً کار دشواری نیست.

۴. ارسال فاکتور فروش غذاهای وارداتی

 شما بایستی فاکتوری را که نشان دهنده اطلاعات مربوط به خریدار و فروشنده می‌باشد را از فروشنده درخواست کنید. این فاکتور پروفرما نام داشته و اهمیت بسیار زیادی دارد. ضروری است واردکنندگان هر یک از اطلاعات واردشده مربوط به کالای وارداتی را روی این فاکتور با دقت مشاهده کنند. درواقع در این فاکتور قیمت کالا، بسته‌بندی غذاها، نوع غذاها، شیوه ارسال غذاها و غیره مشخص می‌شود. درصورتی‌که بعد از واردات کالا، کالاهای وارداتی با درخواست و سفارش واردکننده مطابقت نداشته باشند تاجر می‌تواند آن را به فروشنده برگرداند.

۵. بسته‌بندی اصولی غذاهای وارداتی

اصولی بودن بسته‌بندی غذاهای سگ و سایر حیوانات از دیگر مراحلی است که هنگام واردات غذا باید به آن دقت و توجه بسیار زیادی شود. ضروری است غذاهای وارداتی در بهترین بسته‌بندی‌ها قرارگرفته باشند تا در طول مسیر فاسد نشوند و صرف آن‌ها به سگ آسیبی نرساند. دقت کنید که در صورت خریداری هر یک از انواع غذاها بهتر است در ابتدا بسته‌بندی آن‌ها را موردبررسی قرار دهید.

دریافت مجوز برای واردات انواع غذای سگ

برای واردات غذای سگ از چین و دبی و یا سایر کشورها مجوزهای زیادی وجود دارد که شما باید دریافت کنید. مجوز مربوط به معاونت غذا و دارو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این مجوزهاست که دریافت آن ضروری است. برای اینکه بتوانید با خیال آسوده غذای سگ را از چین و دبی وارد کنید باید هریک از این مجوزها را دریافت کنید. هر یک از انواع مجوزهای دریافت شده شما توسط گمرک به‌خوبی مورد بررسی قرار داده شده و از درست بودن آن‌ها اطمینان کافی به دست آورده می‌شود.

دریافت مجوز برای واردات انواع غذای سگ

همچنین دریافت کارت بازرگانی هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به‌خوبی آن را در نظر داشته باشید. هر یک از انواع کارت بازرگانی فعالیت درزمینهٔ خاصی را نشان می‌دهد؛ بنابراین واردکنندگان بایستی هرکدام از آن‌ها را به‌خوبی موردبررسی قرار دهند و یکی از آن‌ها را که درزمینهٔ فعالیت غذایی می‌باشد را دریافت کنند.

 نکات مربوط به واردات غذای سگ

 امروزه کشورهای بسیاری درزمینهٔ تولید غذایی سگ فعالیت می‌کنند، به دلیل سودآور بودن تجارت غذای این حیوانات، این کشورها با بسیاری از تجار مانند تجار ایرانی در ارتباط هستند تا محصول تولیدشده را به کشورهای دیگر ارسال کنند.

برای بهره‌مندی از فواید فوق‌العاده اقتصادی این محصول، تجار ایرانی نیز به دنبال دسترسی به بازار جهانی تجارت غذایی سگ و گربه هستند. در این میان راهکارهای جهت دست پیدا کردن بهترین شرکت عرضه‌کننده با محصولات باکیفیت و قیمت مناسب وجود دارد؛ ازجمله آنکه بازرگانان می‌توانند از طریق شبکه‌های مجازی و سایت‌های کمپانی‌های تولیدکننده با شرکت تولیدکننده در ارتباط باشند و محصول موردنیاز خود را به‌صورت عمده و در قالب سفارشات بین‌المللی خریداری کنند.

هرچند باید یادآور شویم که احتمال وجود محدودیت‌هایی درزمینهٔ واردات این محصول به کشور ایران وجود دارد؛ ازاین‌رو کسب آگاهی و دریافت مشاوره قبل از خرید این محصولات، برای تجارت می‌تواند بسیار سودمند باشد. چراکه احتمال دارد بعد از خریداری، بار با مشکلاتی از قبیل ممنوعیت وارداتی گمرکی روبه‌رو شود.

ترخیص به‌موقع این محصول از گمرکات کشور نکته دیگری است که درزمینهٔ واردات غذای سگ و گربه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید توجه کنیم که غذای سگ دارای تاریخ انقضا بوده به لحاظ نگهداری باید در شرایط خاصی باشد تا فاسد نشود.

برخی از سوال‌های که ممکن است برای شما در رابطه با واردات غذای سگ از چین و دبی پیش بیاید این مواردند که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

واردات غذای سگ از چین با راه دریایی هوایی چقد طول می‌کشد؟

واردات از چین به ایران به‌صورت دریای حدود ۴۵ روز و به‌صورت هوایی حدود ۲۵ روز زمان می‌برد.

واردات غذای سگ از دبی چقدر زمان می‌برد؟

واردات از دبی به ایران حدود ۱۴ روز زمان می‌برد.

ممنوعیت واردات غذای حیوانات خانگی مثل سگ

 در نیمه اول سال ۹۹ ممنوعیت واردات غذای حیوانات خانگی یکی از تیترهای مهم خبری بوده است. سید مهدی نیازی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، ​معدن و تجارت خبر داد که واردات غذای سگ و گربه ممنوع شده است؛ چراکه غذای سگ در زیرمجموعه اقلام غیرضروری دسته‌بندی می‌شود، وبر اساس آمار وزارت صنعت و معدن، واردات کالاهای غیرضروری ممنوع شد که غذای حیوانات خانگی نیز در این گروه‌بندی قرار دارد.

تاثیراتی که ممنوعیت واردات غذای سگ بر بازار داخلی می‌گذارد

از دو جنبه ممنوعیت واردات غذای سگ و گربه اهمیت دارد و از دو سو قابل‌بررسی است یکی برای واردکننده‌ها و یکی هم تولیدکننده‌های داخلی. ممنوعیت غذای سگ فرصت بسیار خوب و عالی برای تولیدکنندگان داخلی است تا با خرید و راه‌اندازی خطوط تولید غذای سگ کمبود موجود در کشور را جبران کرده و نیاز آن را رفع کنند؛ و همچنین موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

راهنماى درخواست مجوز واردات و ترخیص مواد غذایى سگ

همانند دیگر کالاها مواد غذایی و خوراکی‌های وارداتی برای سگ نیز جهت ترخیص کالا نیازمند اخذ مجوزاتی از سوی کمیته بهداشت می‌باشد‌‌. به همین دلیل بازرگانان و تاجران فعال در حوزه واردات مواد غذایی سگ به ایران و ترخیص این مواد غذایی از گمرک می‌بایست، مدارک زیر را تکمیل کرده و به اداره بهداشت ارائه نمایید تا یک تجارت بی‌دردسر را تجربه کنند.

  • شرایط درخواست‌کننده
  • داشتن پروانه‌هاى بهداشتى

براى صدور مجوز ورود (گشایش اعتبار)

۱.  برگه پیش‌فاکتور حاوى مشخصات کامل کالا

۲. برگه‌های ثبت سفارش کالا

۳. اوراق آنالیز کالا با ذکر مشخصات فیزیکى و شیمیایی آن

۴.  در صورت نیاز نمونهٔ کالا

۵. مجوز وزارت بازرگانى و وزارت صنایع

براى صدور مجوز ترخیص کالا

  1. اصل فاکتور کالا
  2. نسخه پرو فرمای تایید شده
  3. ۳. اصل گواهى بهداشت
  4. ۴. مجوز ورود
  5. ۵. برگ مشخصات کامل کالا

قوانین و مقررات ترخیص غذایی سگ

اگر به‌صورت قانونی و هدفمند قصد واردات مواد غذایی سگ به ایران را دارید، توصیه ما به شما این است که تمامی مراحل ترخیص کالا را تحت نظر یک ترخیص‌کار که با اصول و قوانین ترخیص مواد غذایی از گمرک به‌خوبی آشنایی دارد، انجام دهید. چراکه اگر در این کار خطایی انجام دهید بار شما به‌عنوان قاچاق در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه خسارت‌های بسیاری را در ادامه به همراه خواهد داشت.

قوانین و مقررات ترخیص غذایی سگ

پس از وارد شدن کالا به گمرک صاحب کالا یا نماینده وی به‌عنوان ترخیص‌کار مواد غذایی شناخته می‌شوند و باید عملیات ترخیص مواد غذایی از گمرک را به انجام برسانند. بدون شک اگر ترخیص کالا به فردی مجرب و کاربلد سپرده شود، این فرآیند با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

 

 

واردات غذای سگ از چین و دبی با وانیکس

 همان‌طور که بارها اشاره کردیم با وجود پیچیدگی‌های بازرگانی که امروزه وجود دارد، بدون کمک گرفتن از فردی متخصص، تجارت امری طاقت‌فرسا و دشوار خواهد بود. در این خصوص شرکت وانیکس با بهره‌مندی از نیروهای حرفه‌ای و وارد به کار ترخیص کالای خود امور بازرگانی شما را به نحو احسن انجام خواهد داد. مهم‌ترین خدماتی که این شرکت بازرگانی ارائه می‌دهد، خرید و حمل کالا از دو کشور چین و دبی به ایران است.

2 دیدگاه برای “واردات غذای حیوانات از چین و دبی با وانیکس

    • تیم تولید محتوا وانیکس گفته:

      سلام و درود
      باعث خوشحالی هست که این مطلب براتون مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *