واردات رنگ خوراکی از چین و دبی با وانیکس

قصد داریم تا در این مقاله بیشتر درباره واردات رنگ خوراکی که نوعی تجارت سودآور است، صحبت کنیم. اگر تمایل دارید که اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید، با ما همراه باشید.

مقایسه رنگ‌های خوراکی طبیعی و شیمیایی

رنگ‌های خوراکی که در دو‌دسته طبیعی و مصنوعی قرار دارند، برای بهبود رنگ‌ و شکل ظاهری غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. غذایی که داخل آن رنگ غذا به کار رفته باشد، دارای ویژگی‌هایی مثل شدت رنگ بالا، شکل ظاهری خوب، ثبات رنگ بهتر بوده و درعین حال یکنواختی بیشتری نیز دارد. استفاده از این رنگ‌ها، خریداران بیشتری را ترغیب کرده و قاعدتا اگر فروش محصول بالاتر برود، سودآوری فروشنده بیشتر خواهد شد. در حال حاضر، به دلیل ایجاد جذابیت بصری توسط رنگ‌های خوراکی، می‌توان گفت که این رنگ‌ها به جزء جدانشدنی مواد غذایی تبدیل شده‌اند و حضور آن‌ها در داخل موادغذایی حتمی است.

 

 

 مقایسه رنگ‌های خوراکی طبیعی و شیمیایی

استفاده از رنگ‌های طبیعی در مقایسه با رنگ‌های مصنوعی بهتر است اما از آن‌جایی که پایداری رنگ‌های طبیعی چندان بالا نیست، تولیدکنندگان در سال‌های اخیر به رنگ‌های مصنوعی روی آورده‌اند. این کار باعث شده تا غذا‌ها از نظر یکنواختی رنگ، ظاهر و شدت رنگ‌‌ بهتر باشند. علاوه بر این‌ها، قیمت رنگ‌های مصنوعی پایین‌تر است. در مقابل عوامل طبیعی مثل نور، اکسیژن و PH  پایدار‌تر هستند. یکی دیگر از مزایای رنگ‌های مصنوعی این است که نسبت به پردازش مواد غذایی مقاوم بوده و از بین نمی‌روند. در نهایت می‌توان گفت که این رنگ‌ها با بهبود ویژگی‌های ظاهری، باعث رونق کار فروشندگان شده است.

 انواع رنگ‌های خوراکی

در حال حاضر، رنگ‌های خوراکی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این رنگ‌های پرکاربرد می‌پردازیم:

  • رنگ آناتو (نارنجی زعفرانی)
  • رنگ خوراکی بیت روت (با رنگ قرمز متمایل به بنفش)
  • رنگ کلروفیلین (سبز)
  • رنگ خوراکی پاپریکا (به رنگ قرمز متمایل به قهوه‌ای)
  • رنگ آنتوسیانین (بنفش)

و‌ مواردی دیگر.

این رنگ‌ها در داخل شیرینی، آبنبات، بستنی، پاستیل و ژله کاربرد دارند و به جذابیت بصری غذا‌ها چندین برابر می‌کنند.

 

 

واردات رنگ خوراکی از چین و دبی

تجارت رنگ‌های خوراکی بسیار سود‌آور بوده و این رنگ‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. بنابراین، شرکت‌های زیادی در داخل کشور مشغول تجارت هستند و از چین و دبی رنگ خوراکی وارد می‌کنند. این شرکت‌ها هم رنگ طبیعی و هم مصنوعی را وارد کشور می‌کنند اما از آن‌جایی که رنگ‌های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند، بنابراین درصد بالاتری به این نوع رنگ‌ها اختصاص می‌یابد.

واردات رنگ خوراکی از چین و دبی

 

 

 

واردات رنگ خوراکی یونیک

در حال حاضر تنوع رنگ‌های خوراکی در حد قابل قبولی است اما با این وجود زمزمه رنگ‌های یونیک تر به گوش می‌رسد. این رنگ‌ها می‌توانند مشتری‌های بیشتری را جذب کنند‌ و باعث پیشرفت کسب و کار وارد‌کنندگان رنگ‌های خوراکی گردند. یکی از دلایل این امر نیز بالاتر رفتن جذابیت بصری توسط رنگ‌های یونیک است.

کاربرد انواع رنگ‌های خوراکی در صنایع غذایی

بتاکاروتن:

بتاکاروتن یکی از رنگ‌های پرکاربرد در صنایع غذایی است و لازم است که از طریق مواد غذایی به بدن انسان برسد. بتاکاروتن در بعضی مواد خوراکی مثل کره، پنیر، مارگارین، سوپ، سس و…. کاربرد دارد. این ماده خوراکی به صورت پودر به مواد غذایی اضافه می‌شود.

در گذشته بتاکاروتن از گیاهانی مثل هویج تامین می‌شد اما در حال حاضر، سنتز شیمیایی فرایندی است که بیشترین مقدار بتاکاروتن مورد نیاز بشر را تامین می‌کند. در صنایع غذایی، بتاکاروتن در نوشیدنی‌های غیرالکلی کاربرد دارد. همچنین در صنایع داروسازی نیز، رنگ قرص‌ها از طریق این رنگ تامین می‌شود. جالب است بدانید که بتاکاروتن حتی در صنعت آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. به طوری که در کرم‌ها به عنوان ماده فعال کننده به کار می‌رود.

 

 

ریبوفلاوین:

ریبوفلاوین جزو رنگ‌های طبیعی و از ویتامین‌های مورد‌ نیاز بدن است که در داخل خوراکی‌ها استفاده می‌شود. این رنگ خوراکی در واقع دارای رنگدانه سبز، زرد بوده و کاربرد فراوانی در صنایع غذایی دارد. شایان ذکر است که ریبوفلاوین ویتامین محلول در آب می‌باشد.

رنگ لوتئین:

رنگ زرد مورد استفاده در خوراکی‌ها از طریق رنگی طبیعی به نام لوتئین تامین می‌شود. این ماده رنگی در نوشابه، شیرینی‌جات، سس‌‌، بستنی و مواردی از قبیل استفاده می‌شود.

رنگ بیت روت

بیت روت نیز یکی دیگر از رنگ‌های خوراکی طبیعی است که از چغندر قرمز به دست می‌آید. از بیت روت برای تولید ژله، بستنی و نوشیدنی استفاده می‌شود. از خواص این رنگ پرکاربرد می‌توان به بهبود سلامت قلب و کاهش فشارخون اشاره کرد. تهیه این رنگدانه چندان کار سختی نیست و می‌توان با جوشاندن مقداری چغندرقرمز آن را تامین کرد.

آشنایی انواع رنگ خوراکی مصنوعی

همان‌طور که اشاره کردیم، رنگ‌های مصنوعی به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. از آن‌جایی که این ترکیبات مصنوعی هستند، طبیعتا از مواد شیمیایی به دست می‌آیند. این رنگ‌ها طیف رنگی کاملی دارند و به راحتی در بازار یافت می‌شوند.

آشنایی انواع رنگ خوراکی مصنوعی

این رنگ‌ها با طبیعت نیز سازگاری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از رنگ‌های طبیعی می‌باشند. رنگ‌های مصنوعی را می‌توان در انواع مختلفی از مواد غذایی مثل پودر‌های خشک، آدامس، شکلات، سس، آبمیوه و نوشابه استفاده کرد. رنگ‌هایی مثل کارموزین، ارتیروزین، آمارانت و اسکارلت‌ چند نمونه رنگ مصنوعی هستند که رنگ قرمز تولید می‌کنند.

ترخیص رنگ خوراکی از گمرک

برای کسانی که قصد واردات رنگ خوراکی از چین و دبی را دارند، آشنایی با نحوه ترخیص آن از گمرک نیز فوق‌العاده اهمیت دارد. برای ترخیص رنگ خوراکی باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم مثل برگه سلامت کالا نیاز است تا دریافت شود.

واردات رنگ خوراکی از چین و دبی با وانیکس

شرکت وانیکس تمایل دارد تا با کسانی که به این حوزه علاقه دارند، همکاری کند. اگر تمایل دارید که وانیکس در امر واردات به شما کمک کند، میتوانید با شماره‌هایی که در پایین مشاهده می‌کنید، تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

 

 

سخن پایانی

قصد داشتیم تا با استفاده از این مقاله، اطلاعاتی را در زمینه واردات رنگ خوراکی از چین و دبی در اختیار شما قرار دهیم. از آنجایی که این روزها در بازار شیرینی‌پزی، کیک و انواع دسرها از این نوع رنگ‌ها استفاده می‌شود، واردات آن‌ها می‌تواند سودمند باشد. امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد و بتوانید بدون هیچ مشکلی، رنگ‌ مورد نیاز خود را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *