واردات چه چیزی بزرگترین تجارت جهان امروزی است؟

واردات کالا برای کسب‌وکار شما سود زیادی به همراه دارد، البته اینکه چه نوع کالایی وارد کنید نیز در میزان سودآوری شما بسیار مؤثر است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کالاهایی بپردازیم که بخش بزرگترین تجارت جهان را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

بیشترین حجم واردات هر کشور مربوط به چه کالایی است؟

اگر شما هم با این سوال مواجه هستید که واردات چه چیزی بزرگترین تجارت جهان امروزی است؟ این پاراگراف را به دقت مطالعه کنید. به‌طورکلی، خریدهای وارداتی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۸.۹۹۸ تریلیون دلار آمریکا بوده است. این مقدار دلار نشان‌دهنده کاهش ۴.۱٪ نسبت به سال گذشته است. متناسب با نیازهای هر کشوری نوع کالاهای وارداتی آن‌ها متفاوت است. در حالی که پیشرفته‌ترین اقتصادها تمایل به واردات خودرو و لوازم الکترونیکی دارند. کشورهایی که به‌سرعت در حال‌ توسعه هستند مانند چین و هند بیشترین تمایل را برای واردات سوخت دارند، ۱۲ کشور در جهان وجود دارند که مواد غذایی اصلی‌ترین واردات آنهاست. در مورد جزایر کارائیب مانند گرانادا، بیش از هر چیز دیگری گوشت مرغ وارد می‌کنند و بزرگ‌ترین واردات  هائیتی نیز برنج است، کمبود زمین و آب‌وهوای نامناسب و در نتیجه رونق پایین کشاورزی داخلی علت واردات این کالاهاست.

 

 

بیشترین حجم واردات هر کشور مربوط به چه کالایی است؟
بیشترین حجم واردات هر کشور مربوط به چه کالایی است؟

در الجزایر که ۸۰ درصد زمین آن بیابان است، گندم بزرگ‌ترین واردات است. در سومالی، به علت دو دهه درگیری مسلحانه در این کشور، کشاورزی توسعه نیافته و در نتیجه بزرگ‌ترین واردات آن سبزیجات است. به‌غیراز غذا، دو کشور آفریقایی یعنی چاد و جمهوری دموکراتیک کنگو و دو کشور شوروی سابق یعنی گرجستان و ازبکستان بیش‌ترین کالایی که از خارج از کشور وارد می‌کنند، تجهیزات پزشکی است.در کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی، سنگاپور، ویتنام و فیلیپین، مدارهای مجتمع الکترونیک رایج‌ترین کالاهای وارداتی هستند. سوئیس که به داشتن سیاست مالی منحصربه‌فرد و دقیق خود مشهور است، شاید جای تعجب نباشد که تنها کشوری در جهان باشد که طلا شماره یک واردات آن است. بیشترین کالای وارداتی اسرائیل نیز الماس است.

در همین حال، تنها یک کشور در جهان وجود دارد که تسلیحات نظامی در صدر فهرست واردات آن قرار دارد: جمهوری آفریقای مرکزی. این کشور متحمل یک جنگ داخلی ویرانگر شد و سازمان ملل در اوایل سال جاری هشدار داد که خشونت در این کشور در حال افزایش است. با وجود منابع طبیعی قابل‌توجه طلا، الوار، الماس و اورانیوم، جمهوری آفریقای مرکزی در میان فقیرترین کشورهای جهان قرار دارد. ایران در سال ۲۰۲۰ از نظر تولید ناخالص داخلی (بر اساس دلار فعلی آمریکا) رتبه ۴۹ اقتصاد جهان، از نظر کل صادرات، رتبه ۸۶، در واردات، رتبه ۷۱ و از نظر تولید ناخالص سرانه داخلی  رتبه ۱۴۲ جهان را به خود اختصاص داده است و همچنین رتبه ۶۵ پیچیده‌ترین اقتصاد بر اساس شاخص پیچیدگی اقتصادی (ECI) را دارا است.

 

 

بیشترین محصولات وارداتی ایران چه چیزهایی هستند؟

عمده‌ترین محصولات وارداتی ایران عبارتند از:

  • دستگاه‌های انتقال برای پخش رادیویی یا تلویزیونی (۲.۲۳ میلیارد دلار)
  • ذرت (۱.۰۹ میلیارد دلار)، برنج (۸۸۵ میلیون دلار)
  • وسایل نقلیه موتوری. قطعات و لوازم جانبی و دانه‌های سویا، شکسته یا نشده (۵۴۸ میلیون دلار) واردات این کالاها بیشتر از چین (۸.۵۱ میلیارد دلار)، امارات متحده عربی (۴.۵۳ میلیارد دلار)، هند (۲.۲۴ میلیارد دلار)، ترکیه (۲.۱۴ میلیارد دلار)، و آلمان (۱.۶۸ میلیارد دلار) انجام می‌شود.

 

 

واردات چه چیزی بزرگترین تجارت امروز را به خود اختصاص داده است؟

بر اساس آمارهای جهانی بیشترین کالاهای وارداتی در سراسر جهان نفت و خودرو هستند. نقشه زیر با پوشش واردات ۱۸۷ کشور از ۱۹۵ کشور جهان، نشان می‌دهد که بیشترین واردات برای بیش از نیمی از این کشورها سوخت است.

واردات چه چیزی بزرگترین تجارت امروز را به خود اختصاص داده است؟
واردات چه چیزی بزرگترین تجارت امروز را به خود اختصاص داده است؟

بر اساس این نقشه بزرگ‌ترین واردات هر کشور، برای کشورهایی که منابع نفت و گاز داخلی خود را دارند، از ایالات متحده، تا روسیه و عربستان سعودی، بزرگترین تجارت جهان آنها خودرو است. بر اساس داده‌های رصدخانه پیچیدگی اقتصادی، وسایل حمل‌ونقل بیشترین نوع کالای وارداتی برای ۵۴ کشور جهان است که ۲۶ کشور از این میان خودروها را بیش از هر چیز دیگری برتری می‌دهند.

کارگو چین با وانیکس در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه کلیک کنید.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

دنیای واردات و صادرات کالاها دنیای بسیار بزرگ و پیچیده‌ای است. برای موفقیت در این حوزه داشتن دانش کافی و آشنایی لازم با اصطلاحات پرکاربرد در این زمینه ضروری است. یکی از بهترین روش‌ها برای آسان کردن این پیچیدگی‌ها استفاده از خدمات یک شرکت واسطه باتجربه است. شرکت بازرگانی وانیکس با تیم مشاوران متخصص و مجرب خود آماده پاسخگویی به سؤالات شما در حوزه واردات و صادرات است. مشاوران این شرکت به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز هستند.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس
معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

یکی از موضوعات مهم در واردات انتخاب دقیق نوع کالایی است که باید وارد شود، کالایی که می‌خواهید وارد کنید باید به‌گونه‌ای باشد تا علاوه بر رونق بخشیدن به کسب‌وکار شما، نیازهای کشور را برطرف سازد و از طرفی به تولید کشور لطمه وارد نکند. برای رعایت تمام این موارد ملزم به داشتن یک مشاور حاذق و آگاه در کنار خود هستید. تیم کارشناسان وانیکس آماده خدمت‌رسانی به شما در این زمینه هستند.

سخن پایانی

هر روز مقادیر زیادی کالا در بازار جهانی معامله می‌شود. این کالاها می‌توانند کاملاً سفارشی و منحصربه‌فرد باشند، اما اغلب موارد کالاهایی هستند که در کشتی‌های کانتینری بزرگ از کشوری به کشور دیگر جابه‌جا می‌شوند. خودروها با ۱.۳۵ تریلیون دلار در هرسال بزرگترین تجارت جهان در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. قطعات خودرو با ۶۸۵ میلیارد دلار تجارت در رتبه چهارم قرار دارند. نفت همچنین به‌عنوان یک کالای کلیدی برجسته است، نفت پالایش شده با ۸۲۵ میلیارد دلار تجارت در رتبه دوم قرار دارد.

ایالات متحده بزرگ‌ترین واردکننده خودرو و نفت تصفیه شده است. جالب اینجاست که ایالات متحده همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده دو مورد از کالاهایی است که بزرگ‌ترین واردکننده آنها است یعنی نفت تصفیه شده و تجهیزات پزشکی. به این دلیل است ایالات متحده یک درجه روغن تصفیه شده را با هزینه کم وارد می‌کند، درحالی‌که به طور هم‌زمان یک درجه بالاتر یا تخصصی تر از نفت تصفیه شده را با قیمت بالاتر صادر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *