همه چیز درباره دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین
منطقه وسیع دیوار بزرگ چین در امتداد مرز شمالی این کشور جای گرفته است، امروزه طول این دیوار در حدود هفت هزار کیلومتر می‌باشد. دیوار چین در طول چندین قرن و از مقدار زیادی دیوار های کوچکتر به شمایل امروزی خود در آمده است.

آیا دیوار چین از فضا دیده می شود

موضوعی که مدت زمان زیادی است در میان مردم عوام  و حتی علمی دنیا تکرار می‌شود این است که آیا واقعا دیوار چین از خارج از زمین و خارج از جو قابل مشاهده است؟ جواب این سوال یک کلمه کوتاه است: خیر . بر خلاف ادعاهایی که از اواخر قرن ۱۸ میلادی شروع شدند که در آنها تاکید می‌شد این سازه تنها بنا ساخته دست انسان است که از خارج از کره زمین قابل مشاهده است، دیوار چین به هیچ عنوان از کره ماه و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

 

 

آیا دیوار چین از فضا دیده می شود

همانگونه که بیان شد ادعای دیده شدن دیوار چین از خارج از کره زمین در اواخر قرن ۱۸ میلادی بیان شد و بعد از آن بارها و بارها گفته شد. در حقیقت دلیل دامن زدن به این گفته و یا بهتر است که بگوییم شایعه هم مشخص است. ظاهرا علاقه بشر به افسانه سازی از چیزهای برجسته فقط مختص ایرانی ها نیست و بیشتر انسان‌های موجود در جهان عاشق اسطوره سازی و بیان یک شایعه به صورت خارق العاده هستند. علی رغم اینکه در سال های گذشته بارها و بارها تاکید موکد شده است که این بنای ساخت بشر به هیچ عنوان از خارج از کره زمین مشاهده نمی‌شود، اما این شایعه همچنان هم در میان مردم رواج فراوانی دارد.

دیوار چین چه زمانی ساخته شده است

بیوگرافی و تاریخ ساخت این سازه به بیش از دو هزار سال گذشته باز می‌گردد. در دوران حکومت سلسله مینگ بخش های تخریب شده دیوار بازسازی گشت، همین امر سبب شده است که باستان شناسان بسیاری از بخش های باقی مانده از دیوار چین را به دوران حکومت این سلسله نسبت دهند، آخرین مراحل ساخت این دیوار نیز در طول سلطنت همین سلسله انجام شده است. لازم به ذکر است که سازه‌ی دیوار چین در اوایل سال ۱۹۸۷ میلادی در کتاب گینس به ثبت رسیده است، همچنین نام این بنای تاریخی در سال ۲۰۰۷ میلادی در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان قرار گرفت. در ادامه این مقاله به بررسی جزئی تر تاریخچه سازه دیوار چین خواهیم پرداخت.

 

 

دیوار چین چه زمانی ساخته شده است

امپراطوری مینگ این بنای اعجاب‌انگیز را برای اهداف نظامی و دفع حملات دشمن از خارج سرزمین های تحت تسلط خود تکمیل کرد. ولی هرگز نتوانست به آنچه که انتظار آن را داشت دست یابد. در واقع قوم مغول‌ها در اواخر سال ۱۵۷۱ میلادی به آسانی از این دیوار عبور کردند و شکست بسیار سختی را به قبیله مینگ در دوران باستان تحمیل کردند.

مشخصات دیوار چین

طبق مدارک و شواهد موجود اندازه این دیوار در زمان سلسله کین شی، در حدود پنج هزار کیلومتر بوده و سایر قسمت‌‌های آن در زمان حکومت مابقی پادشاهان این سرزمین به دیوار چین اضافه شده است. لازم به ذکر است که بعضی افراد اعتقاد دارند که بصورت دقیق طول این دیوار، ده هزار کیلومتر می‌باشد، ولی کارشناسان اعتقاد دارند که در سال‌های بسیار قدیم دیوار چین طولی در حدود پنجاه هزار کیلومتر داشته که در طول جنگ ها و سایر عوامل، مورد تخریب و سرانجام ازبین رفته است و چیزی الان باقی مانده است فقط مقدار اندکی از آن است. اتمام این بنا در دوره‌های متعدد دلیل شده است که هر قسمت آن تفاوت‌های کاملا محسوسی با مابقی قسمت ها داشته باشد، به صورت کلی و در مجموع طراحی این بنا نشان دهنده هنر سنتی و مهارت معماران باستانی کشور چین بوده، قسمت زیادی از تاریخچه این سرزمین، در میان دیوار چین نهفته است. طراحان و معماران دیوار چین در عصرهای متعدد برای تکمیل آن از مصالحی مانند سنگ، خاک و آجر بهره گیری کرده‌اند. ارتفاع این سازه در بیشتر قسمت‌ها ها ده متر بوده ولی در بعضی بخش‌های آن حدود پنج متر بلندی دارد، همچنین عرض و ضخامت دیوار چین در فواصل مختلف متعدد بوده و در بیشترین حالت پنج متر و در کمترین حالت خود به چهار متر می‌رسد، ارتفاع دیوار چین در شهری مانند شهر پکن در حدود ۷.۸ متر است.

 

 

مشخصات دیوار چین

سالانه میلیون ها توریست برای دیدن این سازه باستانی و یا همان تاریخی وارد چین می‌شوند و از این بنا دیدن می‌کنند. این دیوار در بیشتر نقاط مرمت شده و اگر از نزدیک آن را ببینید متوجه می‌شوید که در بیشتر نقاط آن سنگ های استفاده شده در آن جدید و یا حتی نو هستند. چون در طول سال‌ها و قرن ها این مصالح قطعا نمی‌تواند در مقابل عوامل محیطی دوتم بیاورد. هزینه نگه داری این سازه بسیار بالا می‌باشد. ولی همانطور که در مطالب فوق اشاره شد به دلیل وجود تعداد بسیار زیاد توریست در این مجموعه هزینه نگه داری آن به راحتی از طریق این توریست ها تامین می‌شود.

 

 

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد علاقه از طریق شرکت وانیکس دارای ضمانت کالا می‌باشد. به این صورت که شما در حین بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

کل جمعیت جهان در ابتدای سال ۲۰۲۰ به اندازه ۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون نفر رسیده است. بیشتر این جمعیت در قاره آسیا زندگی می‌کنند و کشور چین بیشترین میزان سهم در افزایش جمعیت جهان را دارد. افزایش فوری جمعیت در این منطقه از اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ شروع شد و درنتیجه پنج کشور از ده کشور پرجمعیت جهان در قاره آسیا قرار دارند. کشور چین پرجمعیت ترین کشور جهان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر