هزینه های معمول برای واردات کالا چه چیزهایی هستند؟

هزینه های معمول برای واردات

برای واردات بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۲۱۸۸۸۵۲۰۱۳- ۰۹۱۹۴۷۰۶۰۳۵

با وجود آنکه واردات محصولات موجب رونق کسب­‌وکار می­شود، اما هزینه­‌های خاص خود را نیز دارد. در این مقاله به بررسی هزینه های معمول برای واردات کالا می‌پردازیم.

هزینه محصول مورد نظر

بخش عمده­ای از هزینه واردات کالا مربوط به کالا و محصول انتخابی شماست. بنابراین انتخاب کالای مناسب و همچنین انتخاب فروشنده مناسب که کالایتان را با قیمت مناسب­تری ارائه دهد، در پایین آوردن هزینه‌­ها بی تاثیر نیست. ولی باید پذیرفت که انتخاب کالا و فروشنده مناسب در میان این همه گزینه متنوع کار دشواری است؛ بنابراین داشتن یک راهنمای خوب می­تواند تا حد زیادی باعث صرفه­جویی در هزینه­ها شود؛ از این رو باید به یک شرکت واسطه معتبر مراجعه کنیم. تمامیه هزینه های ذکر شده در ادامه مربوط به هزینه های معمول برای واردات می‌باشد.

 

 

هزینه محصول مورد نظر

هزینه انبارداری

تا زمان مناسب برای ارسال محموله فرا برسد، کالا و محصولات مورد نظر شما باید در یک انبار مناسب نگهداری شود. برخی از انبارها خدمات رایگان برای نگهداری کالاها ارائه می­دهند، که از یک ماه تا سه ماه متغیر است. شناسایی این انبارها و استفاده از خدمات رایگان آن­ها یک مزیت محسوب می­شود، زیرا تا حد زیادی در پایین آمدن هزینه­‌ها موثر است.

هزینه­ های مربوط به حمل‌­ونقل

هزینه حمل­ونقل کالای شما متناسب با نوع روشی که برای حمل­ونقل انتخاب می­کنید، متفاوت خواهد بود. همانطور که می­دانید واردات کالا به سه شکل هوایی، دریایی و ریلی صورت می­گیرد که هر یک هزینه متفاوتی نسبت به بقیه دارد. البته ناگفته نماند که نوع کالا و بسته­بندی آن نیز در هزینه حمل آن تاثیرگذار است. فراموش نکنید کالاهای خود را حتما بیمه کنید، تا چنانچه در حین حمل دچار سانحه شد، خسارت آن به شما پرداخت شود. به این ترتیب بخشی از هزینه باربری مربوط به بیمه بار است. همچنین باید بدانید که هزینه حمل دریایی همواره نسبت به حمل هوایی کمتر خواهد بود. نکته قابل توجه در این قسمت آن است که چنانچه بخواهید از خدمات Door to Door که در برخی از شرکت­های واسطه به عنوان یکی از سرویس­های ارسال کالا ارائه می­گردد، استفاده نمایید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ زیرا در این سرویس محموله شما پس انجام امور گمرکی مستقیما به درب انبار مورد نظرتان حمل می­شود.

 

 

هزینه­ های گمرک

هر کالایی که قصد واردات آن به کشور را دارید، باید ابتدا در انبار گمرک نگهداری شود تا پس از طی روند قانونی از انبار ترخیص شود. بنابراین بخشی از هزینه واردات کالا صرف نگهداری آن در انبارهای گمرک می­شود. چنانچه روال قانونی ترخیص کالا به درستی انجام شود، زمان ترخیص کالا از انبار گمرک کاهش می­یابد و در نتیجه در هزینه­های شما صرفه­جویی می­شود. البته لازمه طی کردن درست روال­های قانونی داشتن آگاهی و دانش کافی در این زمینه است، لذا بهتر آن است تا از یک شرکت معتبر واسطه راهنمایی بخواهیم.

هزینه بازرسی کالا

بازرسی کالا شامل اخذ استانداردهای مربوط به کالای واردشده، اخذ تاییده­های مورد نیاز برای ترخیص کالای شما از گمرک و غیره می­باشد. لازم به یادآوری است هزینه بازرسی کالا متناسب با مقدار کالا و حجم آن متغیر است.

مالیات بر کالاها

برای وارد کردن هر کالایی به کشور شما ملزم به پرداخت مالیات هستید. بنابراین اگر قصد وارد کردن کالایی را دارید بهتر است، پیش از اقدام به خرید کالا و پرداخت وجه مورد نظر نسبت به قوانین مالیاتی کشور آگاهی­های لازم را به دست آورید. همچنین برای سهولت کار و پرداخت مالیات کمتر و در نتیجه کاهش هزینه­های خود می­توانید کار را به دست کاردان بسپارید، یعنی یک شرکت واسطه معتبر.

 

 

هزینه پردازش واردات کالا

هزینه پردازش کالای شما به ارزش گمرکی کالای وارداتی شما بستگی دارد. هزینه پردازش کالا یک هزینه ثابت است، ولی بسته به نوع تسلیم اظهارنامه واردات کالا متفاوت خواهد بود. اگر برای ارائه اظهارنامه خود از روش الکترونیکی استفاده کنید هزینه شما کمتر خواهد بود. تمامیه موارد ذکر شده در فوق همه و همه مربوط به هزینه های معمول برای واردات می‌باشد.

سایر عوامل تاثیرگذار در هزینه واردات کالا

همانطور که مستحضرید هزینه واردات کالا شامل بخش­های متفاوتی است و هر یک از بخش­ها نیز چالش خاص خود را دارد. برای مثال در قسمت هزینه مربوط به کالا، مطمئنا نوع کالای انتخابی شما و همچنین انتخاب فروشنده مناسب آن هم از میان توده عظیم و متنوعی از کالاها و  فروشنده­ها بسیار چالش برانگیر است.

سایر عوامل تاثیرگذار در هزینه واردات کالا

در حمل­ونقل محموله به ایران؛ انتخاب روش حمل مناسب با نوع کالای شما که به مراتب هزینه کمتری برای شما به همراه داشته باشد نیز چالش بعدی پیش روی شماست. از همه مهم­تر نگهداری کالای خریداری شده در انبارهای کشور مبدا تا رسیدن زمان مناسب برای ارسال محموله مسئله دیگری است که می­تواند تاثیر به سزایی در میزان هزینه­های شما داشته باشد.

هزینه واردات کالا در شرکت وانیکس

حالا که با همه موارد موثر بر هزینه‌های واردات کالا آشنا شدید، اینجاست که نیاز به یک راهنمای آگاه و با دانش کافی در این زمینه به شدت احساس می­شود. شرکت بازرگانی وانیکس با سال­ها تجربه در زمینه واردات کالا از کشورهای دبی و چین یکی از راهنمایان حاذق در این حوزه است. تیم وانیکس با حضور کارشناسان مجرب آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند. شما برای انتخاب کالای مناسب و همچنین یافتن یک فروشنده که کالای موردنظر را با کیفیت خوب ارائه دهد، فقط کافی است با مشاوران تیم وانیکس مشورت نمائید. انتخاب انبار مناسب در مبدا نه تنها خدمت نگهداری کالا را به درستی انجام می­دهد، بلکه به بازرسی کالا نیز می­پردازد.

هزینه واردات کالا در شرکت وانیکس

خدمات انباداری وانیکس در کشورهای چین و دبی در این زمینه بی‌نظیر است. بنابراین اگر نگران میزان هزینه­های واردات کالای خود هستید؛ تردید نکنید و به شرکت وانیکس اعتماد کنید. ویژگی بسیار مهمی که شرکت وانیکس را از سایر شرکت­های بازرگانی متمایز می­کند، چک ضمانتی است که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می­دهد. امروزه یکی از دغدغه­های اصلی مشتریان پیدا کردن یک شرکت واسطه معتبر است تا بتوانند به آن اعتماد کنند.

شرکت بازرگانی وانیکس به عنوان بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا از چین، بعد از عقد قرارداد رسمی با مشتری یک چک تضمین به قیمت خرید مشتری در اختیار وی قرار می­دهد، به این ترتیب هیچ گونه نگرانی در خصوص رسیدن کالا به دستتان وجود نخواهد داشت. مشاوران وانیکس به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ­گویی به مشتریان هستند. تیم ما با شرکت در رویدادهای مهم در زمینه واردات و زمینه کاری خود، همواره سعی در افزایش تجارب افراد خود داشته است، چرا که معتقد است تنها با حضور افراد متخصص در شرکت می­تواند به بزرگترین هدف خود یعنی جلب رضایت مشتریان خود قدم بردارد. شما می‌توانید در مورد هزینه های معمول برای واردات با کارشناسان زبده ما در امر واردات مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر