مالیات بر ارزش افزوده برای کالای وارداتی چقدر است؟

مالیات بر ارزش افزوده برای کالای وارداتی

برای واردات بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان با شرکت وانیکس تماس بگیرید – تلفن : ۰۲۱۸۸۸۵۲۰۱۳- ۰۹۱۹۴۷۰۶۰۳۵

برخلاف مالیات بر درآمد تصاعدی، که مالیات بیشتری از ثروتمندان وضع می‌کند، مالیات بر ارزش افزوده برای هر خرید به طور مساوی محاسبه می‌شود. یکی از رایج‌­ترین نوع آن در ایران مالیات بر واردات است. همواره کالاهایی وجود دارند که با توجه به شرایط داخلی کشور قادر به تولید آن­ها نیستیم و به همین خاطر ناگزیر به واردات آن­ها هستیم. اما در این بین دولت مالیاتی از واردکنندگان دریافت می­کند که صرف بودجه کشور می­شود. در این مقاله بصورت دقیق به موضوع مالیات بر ارزش افزوده برای کالای وارداتی در شرکت وانیکس می‌پردازیم.

 

 

کلیات قانون مالیات بر ارزش افزوده

به طور کلی ضوابط مالیات بر ارزش افزوده کشور شامل موارد زیر است:

کلیات قانون مالیات بر ارزش افزوده

    کلیات قانون مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه کالا و خدمات و همچنین واردات و صادرات کالا در کشور شامل این ضوابط می­باشند.
  • مطابق با این قانون، مالیات بر ارزش افزوده، میزان اختلاف نرخ کالا و خدمات ارائه­شده با نرخ کالا و خدمات کسب­شده است.

انواع مالیات بر واردات

مالیات بر واردات به انواع مختلفی تقسیم می­شود که عبارتند از:

  • مالیات بر خودروهای وارداتی
  • مالیات بر حقوق و عوارض گمرکی
  • مالیات بر سود بازرگانی

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای وارداتی

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای وارداتی

 

 

 

چنانچه قصد واردات کالا را دارید و می­خواهید به کسب­وکار خود رونق ببخشید، بهتر است قبل از اقدام به وارد کردن کالا تخمینی از میزان هزینه­های لازم برای وارد کردن کالای مورد نظر خود داشته باشید. بخش مهمی از هزینه مربوط به واردات کالا به مالیات بر ارزش افزوده اختصاص دارد؛ برای محاسبه میزان مالیات بر ارزش افزوده توجه تمائید که مقدار ریالی کالای وارد شده برای ما اهمیت دارد. برای محاسبه ارزش افزوده ارزش کالای وارداتی را که در پروفرما درج شده با میزان هزینه­ای که برای حمل توسط کشتیرانی پرداخت شده جمع می­کنیم. حال مقدار به دست آمده را در نرخ رسمی ارز ضرب می­نمائیم(نرخ رسمی ارز به صورت هفتگی توسط گمرک ارائه می­شود)؛ سپس حاصل را با هزینه بیمه جمع می­کنیم.

دلایل پرداخت مالیات واردات کالا در ایران

مالیات واردات در کشور به دلایل مختلفی دریافت می­شود. یکی از مهم­ترین دلایل که باعث می­شود از ورود کالاهای غیرضروری به کشور جلوگیری شود. ورود کالاهای غیرضروری به کشور موجب رکود در تولید می­گردد و رونق اقتصادی کشور را تهدید می­کند؛ لذا دریافت مالیات به جلوگیری از این اتفاقات کمک می­کند.

دلایل پرداخت مالیات واردات کالا در ایران

از دیگر دلایل دریافت مالیات، می­توان به این نکته اشاره نمود که مالیات­ها درواقع منبع درآمدی برای دولت هستند. همانطور که قبلا هم اشاره شد، دریافت مالیات­ها در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالاهای تولید داخل که از کیفیت بالایی دارند، موثر است.

 

 

کارت­های بازرگانی و دور زدن مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی

برای اینکه به عنوان یک تاجر یا بازرگان بتوانید فعالیت اقتصادی داشته باشید و کالای مورد نظرتان را وارد کنید؛ باید یک کارت موسوم به کارت بازرگانی داشته باشید که به اسم خودتان صادر شده باشد. برای دریافت این کارت که توسط وزارت بازرگانی کشور صادر می­گردد باید مراحل بسیار طولانی را پشت سر بگذارید. بنابراین سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند، این است که آیا می­توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی دیگر افراد استفاده کرد؟

 پاسخ صد در صد منفی است، استفاده از کارت بازرگانی سایر افراد جرم محسوب می­شود و کالاهای وارد شده با استفاده از کارت بازرگانی دیگران جزو کالاهای قاچاق به حساب می­آید. معمولا افرادی که قصد دارند از پرداخت مالیات فرار کنند، دست به چنین اقدامی می­زنند. به این صورت که با دادن وعده­های مالی دروغین به افراد نیازمند، از کارت بازرگانی این افراد سو استفاده کرده و مبالغ سنگینی ار مالیات را بر دوش آن­ها می­گذارند.

چه کسانی از پرداخت مالیات معاف می­شوند؟

آن دسته از شرکت­هایی که دارای پروانه بهره­برداری هستند، یعنی کار تولید انجام می­دهند و همچنین شرکت­هایی که پروانه خوش­حسابی دارند(یعنی مالیات خود را به موقع پرداخت نموده­اند) از پرداخت مالیات معاف می­‌شوند.

پرداخت مالیات بر واردات مطمئن با شرکت وانیکس

با توجه به مطالب گفته شده، محاسبه میزان مالیات بر ارزش افزوده برای کالای وارداتی پیچیدگی­های مخصوص به خود را دارد و بدون وجود کمک گرفتن از یک فرد متخصص و خبره در این زمینه دچار سردرگمی خواهید شد. شرکت بازرگانی وانیکس با وجود افراد متخصص در امر واردات کالا راهنمای بسیار خوبی برای شما هستند.

 اگر می­خواهید به عنوان یک تاجر تازه­کار اقدام به واردات کالا نمائید؛ پیش از هر چیزی نیازمند دریافت یک کارت بازرگانی به نام خودتان هستید. شرکت بازرگانی وانیکس به شما در دریافت این کارت که نیازمند گذراندن مراحل طولانی است، یاری می­رساند. همچنین برای آنکه افراد سودجو که قصد فرار مالیاتی دارند، از کارت بازرگانی شما استفاده نا به جا نکنند؛ تیم وانیکس در کنار شما خواهد بود و اجازه نمی­دهد ضرری به شما وارد گردد.

پرداخت مالیات بر واردات مطمئن با شرکت وانیکس
پرداخت مالیات بر واردات مطمئن با شرکت وانیکس

ویژگی بسیار مهمی که شرکت وانیکس را از سایر شرکت­های بازرگانی متمایز می­کند، چک ضمانتی است که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می­دهد. امروزه یکی از دغدغه­های اصلی مشتریان پیدا کردن یک شرکت واسطه معتبر است تا بتوانند به آن اعتماد کنند. شرکت بازرگانی وانیکس به عنوان بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا از چین، بعد از عقد قرارداد رسمی با مشتری یک چک تضمین به قیمت خرید مشتری در اختیار وی قرار می­دهد، به این ترتیب هیچ گونه نگرانی در خصوص رسیدن کالا به دستتان وجود نخواهد داشت.

تیم مشاوران ما، متشکل از افراد مجرب همراه و پشتیبان شما در امر واردات کالا از چین خواهند بود. مشاوران وانیکس به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ­گویی به مشتریان هستند. هر گونه سوالی که در حوزه واردات ذهن شما را به خود مشغول کرده است به راحتی با مشاوران وانیکس در میان بگذارید. تیم وانیکس با شرکت در رویدادهای مهم در زمینه واردات و زمینه کاری خود، همواره سعی در افزایش تجارب افراد خود داشته است، چرا که باور دارد تنها با حضور افراد متخصص در شرکت می­تواند به بزرگترین هدف خود یعنی جلب رضایت مشتریان خود قدم بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر