آموزش واردات از چین

 

آموزش واردات وانیکس شامل آموزش خرید از علی بابا، آموزش خرید از چین (سایت‌های چینی ارزان)، معرفی کالای پرسود برای واردات، آموزش واردات با کارت بازرگانی یا بدون کارت بازرگانی (ثبت سفارش)، آموزش فروش کالا پس از واردات، آموزش حمل کالا از چین و حواله صرافی می‌شود.

هزینه شرکت در دوره  ۹.۹۸۰.۰۰۰ ١۴.٩٠٠.٠٠٠

سرفصل های دوره آموزش واردات وانیکس

تقریباً تا زمانی که حیات وجود دارد، تجارت نیز وجود خواهد داشت. واردات به‌نوعی از تجارت خارجی اطلاق می‌شود که در آن کالا یا خدمات را از یک کشور خارجی به کشور خودتان وارد می‌کنید تا در بازار داخلی مجدداً به فروش برسد.

سیستم مدرن تجارت بین‌الملل شبکه پیچیده‌ای است که فروش، توزیع و تحویل کالا از یک کشور به کشور دیگر را پوشش می‌دهد. اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار در این صنعت هستید، بدانید که بیش از یک نوع تجارت  وجود دارد. شما می‌توانید فقط روی واردات یا فقط بر صادرات تمرکز کنید یا می‌توانید نماینده یک تولیدکننده باشید. در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به آموزش واردات بپردازیم و مراحل واردات کالا را برایتان بازگو کنیم. واردات آن شکلی از تجارت است که در آن کالا توسط یک شرکت داخلی از کشورهای دیگر به‌منظور فروش آن در بازار داخلی خریداری می‌شود. ایده اصلی پشت واردات کالا از کشور دیگر، تأمین تقاضای کالای خاصی است که در کشور داخلی وجود ندارد یا با کمبود مواجه است.  واردات شامل مراحل زیر است:

استعلام بازرگانی
اخذ مجوز واردات
ثبت سفارش
اخذ سند تضمین اعتبار
پرداخت وجوه
دریافت رسید حمل‌ونقل
ورود کالا
ترخیص و آزادسازی کالا از گمرک

هدف از دوره‌های آموزشی مرتبط با واردات، کمک به کسب‌وکارها برای جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری و همچنین جلوگیری از تاخیر در هنگام آوردن کالا از خارج است. این دوره‌ها برای کسانی که نیاز به جمع‌آوری اطلاعات در مورد جنبه‌های تجاری و رویه‌های گمرکی مربوط به واردات کالا دارند، بسیار مناسب است. موفقیت در تجارت نیاز به آموزش خاصی دارد.

مزایای آموزش واردات نیز بر بسیاری از کسانی که سال‌هاست در حوزه تجارت بین‌الملل فعالیت دارند، پوشیده نیست. درک کامل موضوعات مرتبط مانند سیاست‌های دولت، هنجارهای فعلی و اسناد مورد نیاز در واردات ضروری است. به همین خاطر دوره های آموزشی واردات از اهمیت بالایی برخوردار هستند.  وانیکس برگزارکننده این دوره تخصصی قصد دارد تا رویه‌های واردات را از سبک سنتی و کلیشه‌ای فاصله دهد و دانش‌پذیران را کاملا به صورت عملی آموزش دهد.

مزایای دوره آموزش واردات وانیکس برای کسب و کار شما

اکنون بسیاری از شرکت‌ها به دلیل رشد سریع اینترنت در سطح بین المللی رقابت می‌کنند. کسب‌وکارها پس از شروع رشد و گسترش، با واردات کالا تلاش می‌کنند تا دوام خود را بالا ببرند. واردات فقط یک بخش مهم در تجارت موفق نیست، بلکه به رشد و گسترش اقتصادهای ملی نیز کمک می‌کند. بنابراین، ثبت نام در دوره واردات و مطالعه هر آنچه که در ارتباط با واردات است، سود زیادی برای شما خواهد داشت؛ تنها در این صورت شما شانس تشخیص و استفاده از فرصت‌ها را خواهید داشت. شرکت در دوره‌های اموزش تجارت مزایای فراوانی دارد و به تجار جدید کمک می‌کند تا تجارت خود را راه اندازی کنند.

دوره آموزش واردات، اسناد و مقررات گمرکی لازم مربوط به واردات، قوانین فدرال و ایالتی حاکم بر تجارت و تجزیه و تحلیل ریسک را آموزش می‌دهد تا دانشجویان را برای قرار گرفتن در بازار بین المللی آماده کند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا روش‌های واردات را به صورت عمیق درک کنید. چه بخواهید یک کسب و کار موجود را گسترش دهید یا یک تجارت جدید راه اندازی کنید. آموزش واردات به شما در دنبال کردن هدف تجاری‌‌تان کمک می‌کند و برای جهت دهی صحیح در این زمینه بسیار مفید هستند.

مقدمه ای بر آموزش واردات

واردات کالا و لوازم از سراسر جهان می‌تواند به کسب و کار شما در بازار داخلی، مزیت رقابتی بدهد یا هزینه‌های تولید شما را به مراتب کمتر کند. این دوره رویه‌های اساسی، اصطلاحات و اسناد مربوط به واردات را در نظر می‌گیرد و به شما دانش لازم برای تجارت با اطمینان را می‌دهد. دوره آموزش واردات، هم برای واردکنندگان جدید و هم برای کسانی که فقط می‌خواهند دانش خود را به‌روز کنند، مناسب است. این دوره قوانین و فرآیندهای جدیدی را که تاجران برای ادامه تجارت  و ماندن در این حوزه باید آموزش ببینند را نیز پوشش می‌دهد.

دوره آموزش واردات پیشرفته

واردات می‌تواند عوارضی داشته باشد از جمله مدیریت روابط از راه دور، سازماندهی حمل و نقل بین المللی، اطمینان از ترخیص کالا از گمرک، و غیره. واردات موفق مستلزم درک قوانین و رویه‌های گمرکی است. فقدان آن می‌تواند باعث هزینه‌های غیرضروری و تاخیر در رسیدن کالا به واردکنندگان شود. این آموزش پیشرفته، واردکنندگان را برای به دست آوردن دانش تجارت، همراهی می‌کند. دوره های آموزشی واردات وانیکس به جزئیاتی هم‌چون انطباق گمرکی، اسناد واردات، طرح‌های معافیت از عوارض و روش‌های پرداخت نیز می‌پردازد. پس از آن هم درباره شیوه‎های نوینی که کمک می‎کند تا دانش‌پذیران بتوانند با بهترین تامین‌کنندگان ارتباط بگیرند، پرداخته می‌شود.

دوره آموزش رویه‌ها و اسناد گمرکی

مشاغلی که کالاها را در سطح بین‌المللی جابجا می‌کنند، باید از قوانین گمرکی و فرآیندهای حاکم بر تجارت فرامرزی مطلع باشند. دوره آموزش واردات، شما را درمورد تمام مراحل و تمام مدارکی که باید ارائه بدهید آگاه می‌کند تا بتوانید با اطمینان و خیال راحت تجارت کنید.

خدمات اظهارنامه گمرکی (CDS)

این دوره به نمایندگان آموزش می‌دهد که چگونه اظهارنامه‌های گمرکی را تکمیل کنند. از انطباق گمرکی از طریق حمل و نقل آنلاین گمرکی واردات و صادرات (CHIEF) و جایگزین آن، سرویس اظهارنامه گمرکی (CDS) اطمینان حاصل کنند. این دوره اهمیت اظهارنامه‌های گمرکی واردات و صادرات و قوانین تکمیل تحت CHIEF را توضیح می‌دهد.

سپس استفاده از CHIEF را با تغییراتی که با اجرای سیستم CDS جدید رخ داده، مقایسه می‌کند. دوره آموزش واردات برای کسانی که در مورد نحوه تکمیل اظهارنامه‌ها و شیوه استفاده از CHIEF دانش قبلی دارند، بسیار مناسب است.

دوره مقررات و اسناد واردات

تاکید ویژه بر مقررات گمرکی (۱۹ CFR) و برنامه تعرفه هماهنگ با کشور مورد نظر خواهد بود. این دوره عملیات و مأموریت‌های گمرک و حفاظت مرزی مبدا و مقصد را نیز پوشش خواهد داد. نقشی که شما به عنوان یک واردکننده در بررسی مقررات و اسناد واردات ایفا می‌کنید، شامل ارزش گذاری کالا، سهمیه بندی، وارد کننده رکورد، ثبت سوابق، بررسی اداری و قضایی، بررسی قوانین کشور مورد نظر و علامت گذاری، بررسی اسناد ورودی و غیره.

دوره آموزش واردات وانیکس برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره که با هدف آموزش و توسعه تجارت بین‎المللی برگزار می‌شود، برای همه کسانی که به فعالیت در این حوزه علاقه‌مندند، اما از اصول واردات آگاهی ندارند‌، مناسب است. همچنین برای آن دست از تاجرانی که سال‌هاست در این عرصه به صورت سنتی فعالیت دارند نیز ایده‌آل است. اگر شما هم در این گروه هستید باید یادآور شویم که شیوه‎های تجارت و واردات نیز همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر پیشرفت کرده است. برای دوام و ماندگاری در این عرصه پررقابت که می‌تواند یک بازار منحصربه‌فرد را برای دارندگان کسب و کارهای مختلف فراهم کند نیز نیاز به آموزش و درک روش‌های روز دنیا دارد.

برای واردات چه باید کرد

اگرچه واردات کالا می‌تواند سودآوری خوبی برای شما به همراه داشته باشد اما عدم دقت کافی و نادرست طی‌کردن مراحل می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. به همین خاطر در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد “برای واردات چه باید کرد؟”. عناوین زیر در متن بررسی می‌شوند:

چگونه واردات را شروع کنیم
چطور واردات کنیم
مجوزهای لازم برای واردات کالا چیست؟
چگونه واردات کنیم
برای واردات از چین چه باید کرد
معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

چگونه واردات را شروع کنیم

بسیاری از تجار برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود به فکر واردات کالا از کشورهای خارجی می‌افتند. اما اولین سؤالی که در ذهن همه آن‌ها نقش می‌بندد این است که از کجا و چگونه واردات را شروع کنیم؟ ما در این بخش نکات کلیدی برای شروع واردات را برایتان شرح می‌دهیم:

شرکت در نمایشگاه‌های تجاری را فراموش نکنید

اولین قدم در مسیر واردات کالا یافتن تأمین‌کنندگان مناسب و قابل اعتماد است. یک مکان عالی برای یافتن این تأمین‌کنندگان، نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی مختلف است که در آن شرکت‌های خارجی کالاها  و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال، نمایشگاه کانتون که دو بار در سال در چین برگزار می‌شود، دارای بیش از ۶۰۰۰۰ غرفه از شرکت‌های مختلف است و طیف گسترده‌ای از محصولات را در طول سه هفته  به نمایش می‌گذارند.

چگونه واردات را شروع کنیم

با تأمین‌کنندگان ملاقات حضوری داشته باشید

پس از بررسی‌های لازم فهرست کوتاهی از شرکت‌هایی که به نظرتان تأمین‌کنندگان یا شرکای معتبر و  خوبی هستند، تهیه کنید. از این شرکت‌ها بخواهید نمونه‌ای از کالاهای خود را برای شما بیاورند تا بتوانید ارزیابی‌های لازم را انجام دهید. پس از ارزیابی‌های لازم آن تأمین‌کنندگانی را که نیاز شما را بر طرف نمی‌کنند حذف کنید و از میان آن‌هایی که باقی مانده‌اند بهترین را انتخاب نمایید. مهم است که شخصاً با تأمین‌کننده کالای خود ملاقات کنید. آنها ممکن است بهترین وب‌سایت دنیا را داشته باشند، اما شاید فقط یک دانش‌آموز باشد که برای سرگرمی این وب‌سایت را راه انداخته است. پس مراقب باشید!

مواردی که باید در ملاقات با تأمین‌کننده در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

شرکت چگونه کنترل کیفیت را انجام می‌دهد

نحوه رفتار تأمین‌کننده با کارگران خود چگونه است
نحوه برخورد آنها با مسائل مربوط به کیفیت محصول

سعی کنید به یک تأمین‌کننده خاص اکتفا نکنید. در انتخاب‌های خود تنوع داشته باشید تا در صورتی که با یک تأمین‌کننده به بن‌بست خوردید گزینه‌های دیگری داشته باشید. گرنیر می‌گوید به آنها اجازه دهید بدانند که تنها تأمین‌کننده شما نیستند. “پس شما گروگان هیچ شرکتی نیستید.”

درباره مالیات‌ها، هزینه‌ها و مجوز ورود کالاها تحقیق کنید

قبل از عقد قرارداد با یک تأمین‌کننده، مطمئن شوید که آیا محصولات آنها از لحاظ قانونی اجازه ورود به کشور را دارند یا خیر. همان‌طور که می‌دانید واردات برخی کالاها به کشور ممنوع است، این کالاها در زیر لیست شده‌اند:

مشروبات الکلی

ابزارآلات قمار

سلاح، مهمات و کالاهای انفجاری

مواد مخدر

مجلات، عکس و فیلمی که خلاف شأن دینی و ملی کشور باشد.

هر نوع نوشته‌ای که مخالف مذهب رسمی کشور و حیثیت ملی باشد.

پرداخت برای واردات کالا معمولاً به دلار آمریکا یا یورو انجام می‌شود. هر دو ارز می‌توانند به طور قابل‌توجهی در برابر ارز کشور نوسان داشته باشند که تأثیرات عمده‌ای بر میزان سود شما خواهد داشت؛ بنابراین حتماً از یک کارگزار ارز یا بانک کمک بخواهید.

قبل از پرداخت نهایی هزینه کالا را بررسی کنید

تأمین‌کنندگان معمولاً از بازرگانانی که اولین قرارداد خود را با آن‌ها بسته‌اند درخواست پیش‌پرداخت می‌کنند. مقدار پیش‌پرداخت معمولاً ۳۰ درصد از مبلغ کل است. مابقی پول را نیز باید قبل از ارسال کالا پرداخت کنند. پس به عنوان یک واردکننده تازه‌وارد شاید بهتر باشد پیش از پرداخت یک بار دیگر کالاها را بررسی نمایید.

شما همچنین می‌توانید با تأمین‌کننده مذاکره کنید و پرداخت نهایی را تا رسیدن کالا به ایران به تأخیر بیندازید. به این ترتیب، تا زمانی که کالا در حال حمل‌ونقل است، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

مرتباً تأمین‌کنندگان را چک کنید

مهم است که به طور منظم با تأمین‌کنندگان تماس بگیرید تا ببینید تولید محصولات چگونه پیش می‌رود، به‌خصوص در مورد سفارشاتی که زمان تحویلشان برای شما مهم است. در صورت تأخیر زیاد، سفر برای ملاقات با تأمین‌کننده می‌تواند به سرعت بخشیدن به کارها کمک کنتاریخ روزهای تعطیل در کشور مبدأ را بدانید

از تاریخ‌های مهم در کشور تأمین‌کننده خود آگاه باشید. برخی از تعطیلات ممکن است باعث وقفه‌های کاری طولانی‌مدت شود و تولید کالاها را متوقف نماید. تاریخ تعطیلات ممکن است هر سال تغییر کند. به عنوان مثال، تعطیلات سال نو چینی برای بسیاری از تأمین‌کنندگان می‌تواند تا یک ماه طول بکشد.

چطور واردات کنیم

چطور واردات کنیم

شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که چطور واردات کنیم؟ واقعیت امر این است که شما برای واردات از هر کشوری نیاز دارید تا مدارک موردنیاز برای واردات را آماده کنید. در این بخش به مدارک و مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص کالا از گمرک می‌پردازیم:

کارت بازرگانی

اگر می‌خواهید کالایی وارد کنید، باید کارت بازرگانی داشته باشید. این کارت به شما امکان واردات محصولات را به ایران می‌دهد. انجام صادرات و واردات کالا برای مقاصد تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر می‌شود و به تأیید وزارت بازرگانی می‌رسد. افرادی که کارت بازرگانی ندارند، یک هزینه اضافی به افراد دیگر پرداخت می‌کنند و کارت بازرگانی آنها را اجاره می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. کالاهای واردشده با کارت بازرگانی ای که متعلق به شخص دیگری است کالای قاچاق محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

ترخیصیه

سفارش تحویل یا ترخیصیه سندی است که نماینده حمل‌ونقل یا شرکت هواپیمایی شما پس از رسیدن کالا به ایران به شما می‌دهد. این سند به این معنی است که شما هزینه حمل‌ونقل را می‌پردازید و می‌توانید بدون هیچ مشکلی در گمرک ایران فرایند ترخیص کالا از گمرک خود را آغاز کنید. این سند شامل موارد زیر است:

کد ملی شرکت حمل
شماره مانیفست
شماره بارنامه
نام صاحب ترخیصیه
کد ملی صاحب ترخیصیه
گمرک مقصد
نام کشتی
شماره سفر
شماره کانتینرها
قبض انبار

پس از رسیدن محموله خود به  ایران (بندر یا فرودگاه) پس از تخلیه محموله از هواپیما یا کشتی، محموله شما به انبار گمرک ارسال می‌شود و پس از پایان ترخیص کالا از گمرک می‌توانید محموله خود را از انبار گمرک تحویل بگیرید و به شما یک رسید داده می‌شود تحت عنوان رسید یا قبض انبار.

بارنامه

یک سند قانونی که توسط نماینده حمل‌ونقل برای فرستنده کالا به عنوان قرارداد حمل کالا صادر می‌شود. هنگامی که یک تولیدکننده چینی کالاهای خود را از طریق دریا به سراسر جهان صادر می‌کند، شرایط حمل‌ونقل بین تأمین‌کننده، حامل و گیرنده توافق می‌شود. درواقع نوعی رسید حمل‌ونقل است. بارنامه تمام اطلاعات لازم برای پردازش محموله بار را در اختیار حامل قرار می‌دهد.

لیست عدل‌بندی

لیست عدل‌بندی شامل فهرستی جزئی از کالاها است. این لیست برای تکمیل فاکتور تجاری و کمک به گمرک در شناسایی و نظارت بر کالاها استفاده می‌شود. در لیست بسته‌بندی باید تعداد جعبه‌ها و وزن هر یک و مواد موجود در هرکدام را ذکر کنید.

پیش‌فاکتور

این سندی است که مالکیت کالا را برای خریدار تأیید می‌کند. تمام فاکتورهای تجاری باید شامل اطلاعات زیر باشند:

شناسه مالیاتی واردکننده
شرح کامل و کد شناسایی (HS) کالا
قیمت واحد کالا
INCOTERM قابل‌استفاده
باید دارای لوگو صادرکننده باشد


گواهی مبدأ

برخی از کشورها به گواهی مبدأ امضا شده برای همه کالاها نیاز دارند، این گواهی توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود.

گواهی استاندارد

این سند توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد صادر می‌شود. پس از رسیدن یک محموله به یکی از گمرکات کشور، تمامی محموله‌ها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد بررسی می‌شود. درصورتی که کالاها از سوی این سازمان تأیید شوند یک گواهی استاندارد صادر می‌شود.

مجوزهای لازم برای واردات کالا چیست؟

مجوزهای لازم برای واردات کالا متناسب با نوع کالا متفاوت هستند. لیست زیر انواع مجوزهای لازم را نشان می‌دهد:

مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد

مجوز بهداشت

مجوز سازمان انرژی اتمی

مجوز قرنطینه مرزی

مجوز قرنطینه کاشت

مجوز وزارت راه

مجوز وزارت ارتباطات

مجوز واردات و ثبت سفارش

مجوزهای لازم برای واردات کالا چیست؟

چگونه واردات کنیم

پاسخ ما به سؤال چگونه واردات کنیم در موارد زیر خلاصه می‌شود:

مدارک و مجوزهای لازم را تهیه کنید
کشور موردنظرتان را انتخاب نمایید
به دنبال تأمین‌کننده قابل‌اعتماد باشید
عوارض و مالیات‌ها را بررسی کنید
یک شرکت حمل‌ونقل مطمئن بیابید

و شاید بهتر باشد به جای آنکه همه مراحل بالا را به تنهایی انجام دهید از یک شرکت بازرگانی واسطه کمک بگیرید.

برای واردات از چین چه باید کرد

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کالا در جهان و دومین اقتصاد بزرگ دنیا است. این کشور به کارخانه جهان مشهور است چرا که هر نوعی کالایی را تولید می‌کند. ایران و چین از دیرباز روابط اقتصادی خوبی داشته‌اند. همه ساله تجار ایرانی کالاهای زیادی را از چین وارد کشور می‌کنند. برای واردات کالا از چین باید:

مجوزهای موردنیاز برای واردات کالا را دریافت کنید
کالای مناسب برای واردات را انتخاب نمایید
عوارض و مالیات‌ها را برای کالای مورد نظر محاسبه نمایید
تأمین‌کننده چینی مناسب و قابل اعتماد را برای کالای خود انتخاب نمایید
با تأمین‌کننده قرارداد ببندید و روش و زمان پرداخت را تعیین نمایید
با یک شرکت حمل‌ونقل قابل اعتماد قرارداد ببندید
کارهای ترخیص کالا را انجام دهید
کالا را ترخیص کنید

این موارد تنها خلاصه‌ای از تمام کارهایی است که باید انجام دهید. پس پیشنهاد می‌کنیم به جای طی کردن این مراحل سخت به یک شرکت بازرگانی واسطه اعتماد کنید. شرکت بازرگانی وانیکس متخصص در حوزه واردات کالا از چین آماده خدمت‌رسانی به شما است.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

همان‌طور که ملاحظه نمودید، واردات کالا چندان کار آسانی هم نیست. شاید وقت آن باشد که کار را به کاردان بسپرید. شرکت بازرگانی وانیکس به عنوان یک شرکت بازرگانی واسطه سال‌ها است در حوزه واردات کالا از چین فعالیت می‌کند. کارشناسان این شرکت در جایگاه خود بسیار آگاه و متخصص هستند. اگر قصد واردات کالا از چین را دارید حتماً با مشاوران شرکت وانیکس مشورت رایگان انجام دهید. فقط کافیست با شماره تلفن‌های داخل سایت تماس بگیرید و بعد از مشاورین بازرگانی ما بپرسید برای واردات چه باید کرد؟

آموزش واردات کالا از چین

خرید محصول از کشور چین و واردات کالاها از این کشور که معمولاً به خاطر زیر ساخت‌‌های تولیدی وسیع، جمعیت بالا و بسیار ماهر و تجربه‌ ی بسیار در صنعت به این کشور لقب «کارخانه جهان» را داده‌اند می‌تواند سودآوری تجارت شما را با افزایش دادن حاشیه‌ها و همین‌طور در دسترس‌ تر کردن کالاهای سفارشی‌ شده افزایش دهد. واردات کالا از چین به‌خاطر دلایل بسیاری پیشنهاد می‌شود و از این رو عنوان این مطلب را به آموزش واردات از چین اختصاص داده‌ایم.

بعد از تحریم‌های اقتصادی، ارتباط ایران با کشورهای بسیاری قطع شده و یکی از کشورهایی که همچنان ارتباط تجاری خود را با ایران حفظ کرد کشور چین بود. این کشور با بکار گرفتن نیروی کار زیاد و دادن دستمزد پایین کالاهای بسیاری تولید کرده و می‌تواند نه تنها نیاز داخلی کشور خود بلکه نیاز دیگر کشورها را نیز تامین کند. هم اکنون بازرگانان و واردکنندگان بسیاری جهت تامین کالاهای مورد نیاز کشور خود به چین رو می‌آورند. در ادامه این مطلب به آموزش واردات از چین می‌پردازیم.

مراحل واردات کالا از چین

مراحل واردات کالا از چین

واردات کالا از چین شامل پنج مرحله زیر است:

یافتن یک تامین کننده خوب و مورد اعتماد
مشخص کردن کالای وارداتی
مذاکره کردن در رابطه با شرایط پرداخت معقول
بررسی کیفیت کالا
رسمی کردن مراحل قبلی

در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

یافتن یک تامین کننده خوب و مورد اعتماد

بسیاری از بازرگانان نمونه خوبی از یک کالا را در یک فروشگاه مشاهده می‌کنند، از مرکزی که فکر می‌کنند آن کالا را تولید کرده است، یک قیمت مقرون به صرفه دریافت کرده و سپس با خود فکر می‌‌کنند که جست‌وجوی یک تامین‌ کننده معتبر و مورد اعتماد به پایان رسیده است.

ولی انتخاب تامین کننده بسیار خطرناک‌تر و پر چالش‌تر از اینهاست. دایرکتوری‌های آنلاین (مانند علی بابا) و سازمان‌های تجاری تنها یک نقطه آغاز برای شما هستند. تامین کنندگان جهت درج شدن در فهرست یا یک نمایشگاه پول می‌دهند و با دقت بالایی غربالگری نمی‌شوند.

اگر تامین کننده مورد نظر شما ادعا می‌کند که مالک یک فروشگاه یا کارخانه است، شما قادر خواهید بود جهت تایید ادعای شخص به بررسی پیشینه شرکت او بپردازید. در مرحله بعد نیاز است به شخصه بروید و کارخانه شخص را ببینید. شما می‌توانید با برخی از مشتریان مجموعه مورد نظر خود تماس گرفته و سؤالاتی که ذهنتان را مشغول کرده‌اند مطرح کنید و بیشتر با آن تامین کننده آشنا شوید. پس از پیدا کردن تامین کننده و تماس گرفتن با او، در مرحله بعدی نیاز است نمونه‌ای از محصول مورد نظر خود دریافت کرده و آن را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت بعد از بررسی دقیق و اصولی کیفیت، باید برای رزرو سفارش اقدام کنید.

مشخص کردن کالای وارداتی

بعضی از اشخاص خریدار نمونه پیش تولید و همین‌طور پیش فاکتور را مورد تایید قرار داده و سپس جهت پرداخت کردن ودیعه اقدام می‌کنند، ولی این کافی نیست. شما نیاز است جهت خرید کردن از کشور چین، درباره استانداردهای ایمنی کشور خودتان، درباره برچسب کالا و کیفیت بسته بندی کالا نیز اطمینان حاصل کرده تا از آسیب دیدن کالا در هنگام حمل و نقل تا حد امکان جلوگیری کنید.

مشخص کردن کالای وارداتی

قابل توجه است که این‌ها تنها بخشی از اموری هستند که شخص شما و تامین کننده نیاز است پیش از پرداخت کردن پول در رابطه با آن‌ها به صورت کتبی به توافق برسید. نکته کلیدی این بوده، انتظاراتی که از کالای دریافتی خود دارید در یک برگه به صورت کامل بنویسید به طوری که جایی برای تفسیر باقی نماند. در قرارداد جریمه‌هایی را برای هنگامی انتظارات شما برآورده نمی‌شوند تعیین کنید.

مذاکره کردن در رابطه با شرایط پرداخت معقول

رایج ترین راه پرداخت به تامین کنندگان در هنگام خرید از کشور چین استفاده کردن از روش T/T یا همان حواله بانکی بوده. شرایط استاندارد عبارت است از سی درصد سپرده پیش از خرید قطعات، و هفتاد درصد باقی مانده بعد از ارسال بارنامه به وسیله تامین کننده به شخص وارد کننده، پرداخت می‌شود. در صورتی که قالب یا ابزار مشخصی در طول توسعه مورد نیاز باشد، مسئله می‌تواند یک مقدار پیچیده‌تر شود. یکی دیگر از راه‌های رایج، پرداخت کردن با اعتبار اسناد است. بیشتر صادرکنندگان جدی در صورتی که شرایط معقولی را برای آن‌ها تعیین کنید، L/C را می‌پذیرند. توجه داشته باشید که کارمزدهای بانکی اکثرا برای هنگامی است که شما برای پرداخت از روش T/T استفاده می‌کنید. به صورت کلی پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید از کشور چین روش L/C را برای پرداخت کردن به تامین کنندگان جدید یا انجام سفارشات بزرگ مورد استفاده قرار دهید.

بررسی کیفیت کالا

پیش از ثبت نهایی سفارش خود حتما جهت بررسی کیفیت کالا اقدام کنید. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید آن محصول را به خوبی بررسی کنید با یک متخصص تماس بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد خرید گوشی را دارید و آن چنان از آن سر در نمی‌آورید از یک کارشناس در زمینه موبایل کمک بگیرید.

رسمی کردن مراحل قبلی

بیشتر واردکنندگان کالا در هنگام خرید کردن از کشور چین، از دو واقعیت ناآگاه هستند. اول اینکه امکان دارد یک بازرگان از یک تامین کننده در چین شکایت کند، ولی انجام آن تنها در چین منطقی خواهد بود؛ مگر اینکه آن شخص تامین کننده دارایی در یک کشور دیگر داشته باشد. واقعیت دوم این است که سفارشات خرید از کشور چین شما به دفاع از شخص تامین کننده کمک زیادی می‌کند و می‌توان گفت آن‌ها صد در صد به شما هیچ کمکی نخواهند کرد.

جهت به حداقل رساندن سایر خطرات، نیاز است کالای خود را بر اساس یک قرارداد OEM خریداری کرده و توصیه می‌شود قراردارد به زبان چینی باشد. این قرارداد احتمال رخ دادن سایر مشکلات را به حداقل می‌رساند و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی، اهرم بیشتری را به شما می‌دهد. آخرین پیشنهاد این است که پیش از آغاز مذاکره با اشخاص تامین کننده احتمالی جهت خرید کردن از کشور چین، اطمینان حاصل کنید که تمام این سیستم را در مکان مناسب خود قرار دهید. با به انجام رساندن این کار، آنها متوجه می‌شوند که شما یک بازرگان حرفه‌ای و کاربلد هستید و برای شما احترام بیشتری قائل می‌شوند.

رسمی کردن مراحل قبلی

همین‌طور آنها به احتمال بسیار زیادی با سایر درخواست‌های شما موافقت می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که شخص شما به سادگی می‌تواند با یک تامین کننده دیگری دارد مذاکره شود. در صورتی که بعد از ثبت کردن سفارش خود، جهت راه‌اندازی این سیستم اقدام کنید، مطمئنا پروسه برای شما دشوارتر بوده و تاثیر به مراتب کمتری خواهد گذاشت.

آموزش واردات از چین با وانیکس

واردات کالا ممکن است در نگاه اول بسیار ساده بنظر برسد، اما کافیست کمی به جزئیات آن توجه کنید، متوجه خواهید شد که این شغل جزئیات کوچک و بزرگ بسیاری داشته، به طوری که اگر یک اشتباه کوچک مرتکب شوید ممکن است چنان جریمه شده و مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی شوید که نه تنها سودی نکرده بلکه ضرر هم کنید.

بنابرین هرگز بی برنامه و بدون داشتن آشنایی کافی وارد این کار نشوید. اگر شما تازه کار هستید و اشتیاق زیادی برای انجام داردات کالا دارید پیشنهاد می‌کنیم با کمک یک مجموعه وارداتی و بازرگانی جهت انجام این کار اقوام کنید. در هنگام انتخاب یک شرکت وارداتی و بازرگانی مطمئن شوید که مجموعه انتخابی شما معتبر بوده و کارمندان آن توسط کارشناسان آموزش دیده‌اند. همین‌طور اطمینان حاصل کنید که آن مجموعه واردات کالای شما را بیمه می‌کند. مطمئنا پیدا کردن همچین مجموعه‌ای کار آسانی نبوده و تایم زیادی از شما می‌گیرید. اما نگران نباشید؛ زیرا قصد داریم در این بخش شما را با یکی از این مجموعه‌ها آشنا کنیم. از جمله معدود شرکت‌هایی که نه تنها معتبر است و کارمندان متخصص و حرفه‌ای دارد بلکه واردات کالای شما را بیمه می‌کند می‌توان به شرکت وارداتی و بازرگانی وانیکس اشاره کرد.

این مجموعه دارای سال‌ها تجربه در زمینه واردات بوده و قادر است کار شما را به بهترین شکل به انجام برساند و همچنین آموزش واردات از چین را بصورت کامل و صفر تا صدی انجام میدهد و بهترین اطلاعت را در زمینه واردات به شما بدهد. همین‌طور این شرکت به عنوان ضمانت یک چک تضمینی به شما می‌دهد و این‌گونه خیال شما نیز آسوده خواهد بود. از جمله خدمات این مجموعه معتبر می‌توان به واردات کالا از چین، واردات کالا از شهر دبی، انبارداری در کشور چین، حمل خرده بار و انبارداری در شهر دبی اشاره کرد.

آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

اگر مبتدی هستید که قصد ورود به بازار کار را دارید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید بازار کار خود را در سطح بین الملل گسترش دهید دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا برای شما مناسب است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید کالا یا خدمات خود را به خارج از ایران ارسال کنید و یا چگونه می‌توانید خدمات دیگران را از آن سوی مرزها به شرکت خود بیاورید؟ پاسخ تمامی سوالات شما در دوره جامع صادرات و واردات، ترخیص کالا گنجانده شده است.

آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

در صادرات نیز صاحب کسب و کار کالای داخلی را به آن سوی مرزها می‌فرستد با هدف فروش کالا در بازار جهانی و کسب سود به صورت ریال و دلار است. ترخیص کالا یکی از موارد مهم در صنعت تجارت است. شما برای ترخیص کالا باید مجوزهایی دریافت کنید تا بدون مشکل کالای شما از مرز عبور کرده و به دست شما برسد.

برای اینکه هزینه‌های بالا و هنگفتی را نپردازید و همچنین متحمل ضرر نشوید لازم است که با اصول این صنعت آشنا شوید. شرکت بازرگانی وانیکس با برگزاری دروه‌های اختصاصی قصد دارد که افراد را آماده ورود به دنیای تجارت بین الملل کند. به جای این که به صورت آکادمیک آموزش ببینید به صورت عملی آموزش می‌بینید که یکی از عوامل و موارد مهم برای صنعت تجارت است. به جای اینکه همه مراحل را به صورت آکادمیک و تئوری بگذرانید، به صورت کاملا آموزشی همه چیز را یاد خواهید گرفت.

چگونه وارد دنیای تجارت شویم؟

سیستم مدرن تجارت بین‌الملل شبکه پیچیده‌ای از تجارت‌های واردات و صادرات است که فروش، توزیع و ترخیص کالا از یک کشور به کشور دیگر را انجام می‌دهد. اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار در این صنعت هستید، بدانید که بیش از یک نوع تجارت واردات صادرات وجود دارد. شما می‌توانید فقط روی واردات یا فقط بر صادرات تمرکز کنید. شما می همچنین می‌توانید به عنوان نماینده یک تولید کننده، متخصص در یک صنعت خاص، یک تاجر یا نماینده واردات/صادرات فعالیت کنید.

با پیشرفت روز افزون دنیا از نظر فناوری، با تغییر روش‌های ظریف به سمت شیوه‌های فکری جدید، تجارت بین‌الملل هم از نظر سود و هم از نظر رضایت شخصی، بیشتر و بیشتر سودمند می‌شود.

سرفصل‌های دوره:

مقدمه ای بر آموزش واردات

آموزش واردات پیشرفته

آموزش رویه‌ها و اسناد گمرکی

خدمات اظهارنامه گمرکی (CDS)

مقررات و اسناد واردات

مزایای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

شما با شرکت در این دوره علاوه بر موفقیت در تجارت خود به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنید. همچنین در این دوره راه‌ها و فرصت‌های مناسب برای شروع را آموزش می‌بینید و حتی پس از آن می‌توانید کسب و کار و تجارت خود را راه‌اندازی کنید.

مزایای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

همچنین با شرکت در این دوره آموزشی جامع می‌توانید راحت‌تر اهداف تجاری خود را دنبال کنید که در نهایت منجر به کسب سود شما می‌شود. برای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا کافی است با وانیکس تماس بگیرید. کارشناسان ما با صبر و حوصله برای ورود به این دنیا آماده کرده و هر راهنمایی که نیاز دارید را ارائه می‌کنند.

آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

اگر مبتدی هستید که قصد ورود به بازار کار را دارید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید بازار کار خود را در سطح بین الملل گسترش دهید دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا برای شما مناسب است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید کالا یا خدمات خود را به خارج از ایران ارسال کنید و یا چگونه می‌توانید خدمات دیگران را از آن سوی مرزها به شرکت خود بیاورید؟ پاسخ تمامی سوالات شما در دوره جامع صادرات و واردات، ترخیص کالا گنجانده شده است.

برای اینکه خود شما هم بتوانید با شرکای بین‌المللی ارتباط بر قرار کنید باید با اصول و قوانین بین‌الملل در حوزه واردات و صادرات آشنا باشید. از زمان‌های قدیم صادرات و واردات در کشور ما وجود داشته است، به خصوص با دیجیتالی شدن و پیشرفت بازار صاحبان کسب و کار مشتاق افزایش فروش کالاهای خود هستند.

صنعت صادرات و واردت، گمرک یک حوزه نسبتا پیچیده است که افراد می‌توانند با گذراندن دوره تمامی مراحل را آموزش ببینند. واردات تجارتی است که صاحب کسب و کار با هدف فروش کالای خارجی در بازار ایرانی به آن می‌پردازد که در نهایت هدف آن افزایش فروش و کسب سود بیشتر است.

آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

در صادرات نیز صاحب کسب و کار کالای داخلی را به آن سوی مرزها می‌فرستد با هدف فروش کالا در بازار جهانی و کسب سود به صورت ریال و دلار است. ترخیص کالا یکی از موارد مهم در صنعت تجارت است. شما برای ترخیص کالا باید مجوزهایی دریافت کنید تا بدون مشکل کالای شما از مرز عبور کرده و به دست شما برسد.

برای اینکه هزینه‌های بالا و هنگفتی را نپردازید و همچنین متحمل ضرر نشوید لازم است که با اصول این صنعت آشنا شوید. شرکت بازرگانی وانیکس با برگزاری دروه‌های اختصاصی قصد دارد که افراد را آماده ورود به دنیای تجارت بین الملل کند. به جای این که به صورت آکادمیک آموزش ببینید به صورت عملی آموزش می‌بینید که یکی از عوامل و موارد مهم برای صنعت تجارت است. به جای اینکه همه مراحل را به صورت آکادمیک و تئوری بگذرانید، به صورت کاملا آموزشی همه چیز را یاد خواهید گرفت.

چگونه وارد دنیای تجارت شویم؟

سیستم مدرن تجارت بین‌الملل شبکه پیچیده‌ای از تجارت‌های واردات و صادرات است که فروش، توزیع و ترخیص کالا از یک کشور به کشور دیگر را انجام می‌دهد. اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار در این صنعت هستید، بدانید که بیش از یک نوع تجارت واردات صادرات وجود دارد. شما می‌توانید فقط روی واردات یا فقط بر صادرات تمرکز کنید. شما می همچنین می‌توانید به عنوان نماینده یک تولید کننده، متخصص در یک صنعت خاص، یک تاجر یا نماینده واردات/صادرات فعالیت کنید.

با پیشرفت روز افزون دنیا از نظر فناوری، با تغییر روش‌های ظریف به سمت شیوه‌های فکری جدید، تجارت بین‌الملل هم از نظر سود و هم از نظر رضایت شخصی، بیشتر و بیشتر سودمند می‌شود.

سرفصل‌های دوره:

مقدمه ای بر آموزش واردات

آموزش واردات پیشرفته

آموزش رویه‌ها و اسناد گمرکی

خدمات اظهارنامه گمرکی (CDS)

مقررات و اسناد واردات

مزایای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

شما با شرکت در این دوره علاوه بر موفقیت در تجارت خود به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنید. همچنین در این دوره راه‌ها و فرصت‌های مناسب برای شروع را آموزش می‌بینید و حتی پس از آن می‌توانید کسب و کار و تجارت خود را راه‌اندازی کنید.

مزایای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا

همچنین با شرکت در این دوره آموزشی جامع می‌توانید راحت‌تر اهداف تجاری خود را دنبال کنید که در نهایت منجر به کسب سود شما می‌شود. برای شرکت در دوره آموزش جامع صادرات، واردات و ترخیص کالا کافی است با وانیکس تماس بگیرید. کارشناسان ما با صبر و حوصله برای ورود به این دنیا آماده کرده و هر راهنمایی که نیاز دارید را ارائه می‌کنند.