لیست کالاهای ترخیص شده از گمرک

لیست کالاهای ترخیص شده از گمرک

اگر کالای شما در دسته کالاهای غیرمجاز باشد همانند کالاهای قاچاق و ممنوعه با آن برخورد میشود. پس با دریافت لیست کالاهای ترخیص شده از گمرک می‌توانید از پیش آمدن چنین وقایعی جلوگیری کنید. خوشبختانه با دیجیتالی شدن همه چیز و دسترسی همه به اینترنت می‌توانید از طریق یک جستجوی ساده به کالاهای وادراتی مجاز دسترسی پیدا کنید.

 

 

معرفی انواع کالاهای ترخیص شده از گمرک

برای رشد و توسعه اقتصاد کشور ممکن است برخی از کالاها را در کشور خود نداشته باشیم و از این رو  مجبور به واردات محصول از کشورهای دیگر باشیم. اما باید بدانیم که کدام کالاها اجازه‌ی ورود به کشور را دارند. برای اشنایی با لیست کالاهای ترخیض شده از گمرک همراه ما باشید.

  • قطعات و لوازم یدکی خودرو و صنعت
  • کالاهای سرمایشی
  • کالاهای مربوط به کشاورزی
  • اقلام مربوط به چاپ و تکیثر
  • آسانسور، پله برقی و محصولات مربوطه
  • کالاهای مربوط به صنعت ریسندگی و بافندگی
  • ابزارآلات و محصولات فلزی
  • شیرآلات و کالاهای صنعتی مربوطه
  • لوازم الکتریکی و الکترونیک
  • کالاهای مربوط به فلزات
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • گوشی و لوازم جانبی
  • محصولات دارویی

معرفی انواع کالاهای ترخیص شده از گمرک

آشنایی بیشتر با هر یک از این کالاها به شما کمک می‌کند سود خوبی از کسب و کار خود بدست آورید و همچنین بتوانید بازار داخلی را در دست خود بگیرید و از این طریق در میان رقبا به خوبی بدرخشید. در بالا لیستی از کالاهایی که اجازه ترخیص از گمرک دریافت کرده‌اند را معرفی کرده‌ه ایم پس اگر در واردات مشارکت دارید بهتر است بدانید کدام کالاها مجوز دریافت می‌کنند تا کالای شما نیز به سرعت از انبار گمرک مجوز دریافت کند و ترخیص شود.

 

 

اهمیت ترخیص کالا از گمرک

ترخیصی کالا گام مهمی در زمینه واردات کالا است که با توجه به قوانین هر کشور مراحل متفاوتی دارد. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد آشنایی با قوانین و شناخت بهتر و بیشتر گمرک می‌تواند در فرآیند کالاهای ترخیص شده از گمرک بسیار مهم باشد؛ زیرا در صورت یک سهل انگاری یا اشتباه کوچک باید هزینه‌های بالایی را به عنوان ضرر و جبران خسارت بپردازید. جابه‌جایی کالای وادراتی یکی دیگر از فرآیندهای قابل توجه در چگونگی کالاهای ترخیص شده از گمرک است. همکاری با شرکت‌هایی که در این زمینه تجربه کافی دارند کمک بزرگی به تجارت شما خواهد کرد.

مروری کوتاه بر مراحل ترخیص کالا

  1. دریافت کارت بازرگانی
  2. بیمه کالا
  3. ایجاد پرونده برای حواله بانکی و تخصیص ارز
  4. هماهنگی با شرکت حمل و نقل بین المللی
  5. کامل کردن اسناد و ایجاد پرونده
  6. تنظیم اظهارنامه
  7. تایید از سوی اداره گمرک و اتاق بازرگانی
  8. اظهارنامه واردات

 

 

بازرسی در کالاهای ترخیص شده از گمرک چه نقشی دارد؟

بررسی و بازرسی به نوعی تایید کالای وارد شده از سوی اداره گمرک به خریدار است. با دریافت تایید از سوی این اداره خریدار مطمئن می‌شود که کالای ارسالی سالم و صحیح است. برخی از شرکت‌های قراردادی مبنی بر بازرسی کالا قبل از ترخیص تنظیم می‌کنند.

بازرسی در کالاهای ترخیص شده از گمرک چه نقشی دارد؟

کیفیت، اطلاعات فیزیکی کالا، نحوه پرداخت هزینه‌ها، کارمزد و کلیه اطلاعات مربوطه از جمله مواردی هستند که در این قراردادها ذکر می‌شوند. بازرس باید تمامی این موارد را بررسی کرده و در صورت تایید قرار داد را مهر و امضا کند. با دریافت این تاییدیه خیال خریدار نیز از کالای وارداتی راحت می‌شود.

 

 

ثبت‌نام در سامانه ترخیص کالا از گمرک

برای ترخیص کالا باید در سامانه ترخیض گمرک ثبت نام کنید. به جز اطلاعات شخصی شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کالا را نیز وارد کنید.

اگر اولین بار است که در این سامانه ثبت نام می‌کنید باید اطلاعاتی مانند موارد زیر را وارد کنید:

  • شماره ملی وارد کننده
  • اطلاعات شخصی و هویتی وارد کننده
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به کالا

پس از واردکردن صحیح اطلاعات مجدد مواردی را که در سامانه پر کرده‌اید به شما نشان داده می‌شود در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح است روی تایید کلیک کنید. البته با استفاده از گزینه ویرایش می‌توانید نسبت به اطلاعات ثبت نامی اقدام نمائید. در مرحله بعد کد و شناسه برای شما ارسال می‌شود که برای ترحیص کالاهای خود از گمرک به آن‌ها نیاز دارید.

تا این قسمت از مقابه با کالاهای ترخیص شده از گمرک و روند انجام این کار آشنا شدیمو در ادامه قصد داریم کالاهای ممنوعه یا به عبارتی کالاهای غیرمجاز وارداتی را به شما معرفی کنیم تا خدایی ناکرده درگیر اتفاقات بد نشوید.

لیست کالاهای غیرمجاز وارداتی

این کالاها به این دلیل که بر خلاف قانونف شرع و دین هستند ممنوع اعلام می‌شوند.

  • کالاهایی خلاف قوانین شرعی اسلام
  • اسلحه‌ها و لوزام مربوط به آن (به جز مواردی که برای وزارت دفاع وارد می‌شوند)
  • ماهواره و قطعات مربوطه
  • دستگاه‌ها و لوازمی که برای فعالیت‌های جاسوسی استفاده می‌شوند
  • کتاب، روزنامه، مجله و غیر با تصاویری خلاف شرع اسلام
  • کالاها و محوصلات دارای برند خاص و ممنوعه

توجه داشته باشید که ممکن است با توجه به شرایط خاص و یا اقتصادی بتوانید برخی از کالاها را به صورت واردت موقت به کشور وارد کنید. البته در این زمینه شما باید با قوانین آشنا باشید.

لیست کالاهای غیرمجاز وارداتی

  1. واردت کردن کالاهای وارداتی موقت که توسط دولت ممنوع هستند، امکان‌پذیر نیست.
  2. براساس بند پ ماده ۱۲۲ واردات موقت باید بر اساس شرایط لازم از سوی وزارت خانه تاییدیه دریافت کنند.

 

 

احتمالا شما نیز قصد وارد کردن محصول از آن سوی مرزها و شروع یک سرمایه گذاری پر سود را دارید. اما سردر گم هستید و نمی‌دانید که دقیقا باید از کجا شروع کنید. جای هیچ نگرانی وجود ندارد شما می‌توانید با شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید و با ارائه نام محصول از کشورهای خارجی مانند امارات، چین و هند کالای خود را وارد کنید. اگر هم قصد دارید خودتان کالا را وارد کنید و یا دارای کارت بازرگانی هستید اما پروسه‌های آن آشنا نیستید کافی است با مشاوران وانیکس تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر