از کجا یوان چین بخریم – خرید یوان چین با وانیکس با کمترین کارمزد

از کجا یوان چین بخریم – خرید یوان چین با وانیکس با کمترین کارمزد

خرید یوان چین

خرید از چین نیازمند استفاده از ارز این کشور یعنی یوان است. در واقع بازرگانان و تجار برای اینکه بتوانند از چین خرید انجام دهند یا هرگونه نقل و انتقال مالی داشته باشند نیازمند خرید یوان چین هستند. با اینکه صرافی‌های زیادی برای خرید یوان وجود دارد اما بازرگانان بطور دقیق نمی‌دانند که از کجا یوان بخرند و کارهای خریدشان را به چه کسانی بسپارند. متخصصان بازرگانی وانیکس یکی از بهترین راهنمایان برای خرید یوان چین هستند که راه و چاه این فرآیند را به طور کامل می‌شناسند. 

خرید یوان چین

سرمایه‌گذاران بسیاری در سراسر جهان، به خصوص ایران برای دریافت این ارز اقدام می‌کنند. با وجود اینکه یوان چین به دلار آمریکا وابسته است، اما تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران آن را انتخاب می‌کنند. این افراد در صنایع مختلف از این روش برای سرمایه‌گذاری و نقل و انتقالات استفاده می‌کنند. از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که خرید یوان چین با توجه به مقوله تحریم و عدم امکان دسترسی به سیستم پرداخت بین‌المللی می‌تواند کمک بزرگی برای تاجران محسوب شود. 

علاوه‌بر تمام این موارد، یوان در تمام نقاط جهان پذیرفته شده است. به طوریکه به زودی به یکی از بزرگ‌ترین ذخایر جهانی تبدیل می‌شود. تا کنون کشور چین اقدامات بسیار مهمی را به منظور تثبیت و افزایش ارزش و اعتبار یوان انجام داده است. یکی از این اقدامات، تنظیم و عقد و امضا توافق‌نامه‌هایی با کشور‌های استرالیا، تایلند، روسیه، ژاپن و ویتنام است. با امضای این قرارداد، کشور‌ها این امکان را پیدا کردند که با یوان حواله ارزی انجام دهند. در این صورت نیازی به تبدیل ارز خود به دلار، نخواهند داشت. 

از سوی دیگر، از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون، چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شود. روز‌به‌روز هم بر ارزش و اعتبار این ارز چینی افزوده می‌شود. این امر موجب شده است تا افراد زیادی در دنیا برای سرمایه‌گذاری، ارز یوان را انتخاب کنند. این ارز به گونه‌ای مورد توجه قرار گرفته است که بسیاری از کارت‌های اعتباری از آن پشتیبانی می‌کنند. از این کارت‌ها می‌توان به کارت ویزا، امریکن اکسپرس، جی سی بی و مستر کارت اشاره کرد. 

آیا یوان چین بخریم؟

واحد پول رسمی چین، یوان است که با نام اختصاری RMB هم شناخته می‌شود. اهمیت این ارز در تجارت‌های جهانی به صورت روز‌افزون در حال افزایش است. در سال‌های اخیر، دولت چین اقداماتی را به منظور بین‌المللی کردن یوان انجام داده است که باید بگوییم این اقدامات نتیجه دادند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، یوان چین در تجارت‌های بین‌المللی، معاملات و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر این ارز، یکی از پنج ارز برتر دنیا محسوب می‌شود که بیشترین معامله با آن انجام می‌شود. 

آیا یوان چین بخریم

از گذشته تا کنون، سرمایه‌گذاران، به منظور سرمایه‌گذاری اقدام به خرید و پس‌انداز دلار می‌کردند. این امر جهت جلوگیری از کاهش سرمایه هم انجام می‌شد. اما در حال حاضر ارزش دلار نسبت به سایر ارز‌های دنیا بسیار کاهش یافته و ضرر‌های بسیاری را به سرمایه‌گذاران این ارز جهانی وارده کرده است. از همین رو، خرید یوان چین برای سرمایه‌گذاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به طوریکه فعالان این بازار یوان چین را یکی از اصلی‌ترین رقبای دلار می‌نامند. 

امروزه ارزش دلار در حال کاهش است، از این رو اعتماد بسیاری از افراد هم به دلار کاهش یافته است. بنابراین سرمایه‌گذاران برای حفظ سرمایه خود به دنبال راهی مطمئن‌تر هستند. به همین دلیل شرکت‌ها و ادارات معتبر و مجرب در سراسر جهان، با پیشنهاد یک روش سرمایه‌گذاری مطمئن راه را برای سرمایه‌گذاران هموار کرده‌اند. خرید یوان چین، پیشنهاد این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری است، از آن جایی که ارزش این ارز در حال افزایش است، خرید یوان می‌تواند بهترین راه‌حل برای سرمایه‌گذاران محسوب شود. 

جالب است بدانید که سبد ارز‌های مرجع  در صندوق بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از کاربرد‌های عمده یوان، وجود آن در سبد‌ ارز‌های مرجع می‌باشد. به گونه‌ای که با گسترش شبکه‌های پرداختی جهانی، هنوز افراد بسیار زیادی از این حواله استفاده می‌کنند. استفاده از این ارز هیچ‌گونه تغییری نسبت به سال‌های گذشته نکرده، به طوریکه میزان چاپ آن هم دچار تحول نشده است. در سال‌های اخیر نیز علاوه‌بر افزایش ارزش یوان چین، این حواله جز جریان اصلی سرمایه جهانی محسوب می‌شود. 

خرید یوان چین از صرافی

در حوزه بازرگانی کشور ایران و چین، موضوع خرید و فروش یوان همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازرگانان ایرانی مطرح بوده است. البته باید بگوییم که این امر برای بازرگانان چینی هم یک چالش محسوب می‌شود؛ زیرا نقل و انتقال پول میان ایران و چین، از طریق خرید و فروش یوان چین صورت می‌پذیرد. بنابراین انجام خرید و فروش یوان به صورت امن و بدون دغدغه، بخش مهمی از این کسب‌و‌کار است.

خرید یوان چین از صرافی

بدون شک برای انجام هر‌گونه معامله، باید اعتماد را در نقل و انتقال پول ایجاد کنید. در این صورت است که می‌توانید خدمات خوبی دریافت نمایید. از سوی دیگر بیشتر این پرداخت‌ها که با استفاده از یوان چینی صورت می‌پذیرد، باید در کمترین زمان و امن‌ترین مسیر صورت پذیرد. این امر زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که طرفین معامله، جا‌به‌جایی پول را از یک مسیر قانونی و امن انجام دهند. برای کسب‌و‌کار‌هایی که در تجارت بین‌المللی با چین فعالیت می‌کنند، این مهم است که بتوانند با یوان معامله کنند. 

با استفاده از یوان می‌توانید به کاهش هزینه‌های تراکنش کمک کنید. همچنین می‌توانید به کاهش خطرات ارزی مرتبط به نوسانات نرخ ارز کمک کنید. علاوه‌بر این، بسیاری از شرکت‌های چینی ترجیح می‌دهند تا معاملات خود را با یوان انجام دهند. این امر می‌تواند روابط قوی‌تری را با شرکای تجاری چینی ایجاد کند. بانک‌ها، صرافی‌ها و شرکت‌های بازرگانی، مراکزی هستند که می‌توانید برای خرید یوان، به آن‌ها مراجعه کنید. 

روش‌های مختلفی برای خرید یوان چین وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایایی دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز‌های خود، یک مورد را انتخاب کنید. خرید یوان چینی از صرافی‌ها، رایج‌ترین روش برای خرید این ارز است؛ زیرا صرافی‌ها می‌توانند خرید نقدی یوان را نیز تسهیل کنند. این دفاتر معمولا در شهر‌های بزرگ قرار دارند و نرخ ارز رقابتی را ارائه می‌دهند. اما نکته قابل‌توجه این است که به یک صرافی معتبر مراجعه شود و تنها در این صورت می‌توان یک خرید فوق‌العاده را تجربه کرد.

خرید یوان با وانیکس

به منظور خرید یوان برای معاملات تجاری، بازرگانان می‌توانند این ارز را از بازار ارز یا شرکت‌های معتبر بازرگانی خریداری کنند. همچنین می‌توانند به کمک شرکت‌های بازرگانی از خدمات مبادله ارز، استفاده کنند. در این روش افراد برای گرفتن یوان، ارز محلی خود را با یوان مبادله می‌کنند. مهم است که در نظر داشته باشید نرخ ارز می‌تواند نوسان داشته باشد؛ بنابراین کسب‌و‌کار‌ها باید مراقب نرخ ارز باشند و زمان مناسبی را برای مبادله انتخاب کنند.

خرید یوان با وانیکس

نکته‌ای که کسب‌و‌کار‌ها باید به آن توجه داشته باشند، آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به استفاده از یوان چین است. چرا‌که محدودیت‌هایی برای استفاده از آن وجود دارد. به عنوان مثال در مقدار یوانی که می‌توان از چین خارج کرد، محدودیت وجود دارد و سقف تعیین شده است. از این رو، همکاری با یک موسسه مالی و بازرگانی مورد اعتماد که در مورد این مقررات آگاه است، توصیه می‌شود. یکی از مجموعه‌هایی که می‌توانید از آن برای خرید یوان چین کمک بگیرید، وانیکس است. 

وانیکس یک شرکت بازرگانی معتبر است که خدمات بسیاری را در زمینه خرید حواله ارزی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه برخی از افراد به کشور‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، لازم است تا برای انتقال پول از حواله‌های ارزی استفاده کنند. بخش بزرگی از این افراد، تاجرانی هستند که برای انجام معامله‌های گوناگون به کشور چین سفر می‌کنند. خرید یوان چین با وانیکس برای تاجران و افرادی که قصد معامله یا سفر به چین را دارند، فراهم شده است. حواله یوان صرافی با وانیکس با بهترین خدمات و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه انجام می‌شود. 

از آن جایی که کشور چین روابط تجاری خوبی با ایران دارد، امکان خرید یوان بسیار آسان‌تر شده است. به همین دلیل حواله یوان صرافی به راحتی انجام می‌شود. وانیکس خدمات متعددی اعم از خرید و فروش، انتقال حواله‌ها و بسیاری از موارد دیگر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید پیش از خرید یوان، از مشاوران متخصص وانیکس کمک بگیرید. 

خرید یوان چین برای سرمایه گذاری

پیشرفت کشور چین در سال‌های اخیر موجب شده تا امروزه این کشور به یکی از ابرقدرت‌ها تبدیل شود. سیاست‌گذاری‌های دولت چین، باعث شده تا این کشور در زمینه‌های مختلف گامی رو به جلو بردارد. یکی از این سیاست‌گذاری‌ها، عقد و امضا قرارداد با کشور‌هایی نظیر استرالیا، ژاپن و تایلند بود. این امر باعث شد تا ارزش یوان چین به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به یکی از اصلی‌ترین رقبای دلار تبدیل شود. 

خرید یوان چین برای سرمایه گذاری

در سال‌های اخیر، دلار اولین و با ارزش‌ترین ارز جهان بود. اما امروزه، ارزش آن بسیار کاهش یافته است. بنابراین کمتر سرمایه‌گذاری است که برای حفظ سرمایه خود، دلار خریداری کند. در این میان خرید حواله یوان برای سرمایه‌گذاری، افزایش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از افت سرمایه خود و حفظ آن، مراحل خرید یوان چین را انجام می‌دهند. 

تحلیلگران اقتصادی بیان می‌کنند که سهم ارز یوان در ذخایر ارز‌های خارجی جهان نسبت به وضعیت فعلی، ۲ درصد است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ارزش یوان چین، بیش از دو برابر خواهد شد. به طوریکه نسبت به ین ژاپن و پوند انگلیس برتری بیشتری خواهد داشت. همچنین آن‌ها معتقد هستند که ارز چین تا ۱۰ سال آینده، تبدیل به سومین ارز ذخیره بزرگ دنیا خواهد شد. گفته می‌شود که آینده‌ای طلایی در انتظار سرمایه‌گذاران یوان چین است که به مرور زمان به دست خواهد آمد. 

در سطح جهانی چشم‌انداز‌های مثبتی را برای این ارز، در نظر گرفته شده است. بانک‌های مرکزی بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان، به مرور زمان یوان را در خزانه‌های مرکزی خود ذخیره خواهند کرد. تمام این موارد نشان‌دهنده آن است که با سرمایه‌گذاری روی ارز یوان می‌توان به سود خوبی دست پیدا کرد. همچنین علاوه بر سود‌آوری، می‌توانید از ارزش سرمایه خود در طولانی مدت محافظت کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود خرید یوان چین را در دستور کار خود قرار دهید. 

از کجا یوان چین بخریم

بازرگانان ایرانی که برای انجام معاملات تجاری خود به خرید یوان نیاز دارند، می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. اولین روش، خرید از بانک است که به خاطر در دسترس بودن روش ایمنی محسوب می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که یکی از آن‌ها، پلتفرم‌های مبادله ارز آنلاین هستند. این پلتفرم‌ها با ایجاد یک بستر مطمئن و حرفه‌ای باعث شده‌اند تا مبادله ارز بسیار آسان انجام شود. در این صورت نیازی به ایستادن در صف و نوبت نیست، فقط کافیست تا با تلفن همراه خود چند دکمه را کلیک کنید. 

از کجا یوان چین بخیریم

یکی دیگر از روش‌هایی که بازرگانان می‌توانند یوان بخرند، شرکت‌های بازرگانی معتبر هستند. این شرکت‌های بازرگانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انتقال حواله یوان به شمار می‌روند. برای این کار فقط کافی است تا با بررسی، یک شرکت معتبر و مجرب را پیدا کنید؛ سپس می‌توانید خرید ارز‌های خود را به آن بسپارید. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است فرآیند ارسال حواله بیشتر شود و مجبور به پرداخت مالیات بر فروش شوید.

وانیکس خرید و حواله ارز یوان را به صورت ایمن و بدون نگرانی برای شما انجام می‌دهد. وانیکس یوان چین را با کمترین کارمزد با خرید و ارسال حواله یوان فوری و خرید یوان علی پی در اختیار تاجران قرار می‌دهد. آخرین روش نیز خرید از صرافی‌هاست که باید در هنگام استفاده از آن‌ها محتاطانه عمل کرد؛ زیرا با توجه به اینکه قیمت یوان در همه صرافی‌ها به یک قیمت عرضه نمی‌شود در معامله‌های بزرگ و در تعداد زیاد ممکن است فرد را متضرر کند.

آخرین روش برای خرید یوان، بازار سیاه است. همانگونه که از نامش پیداست در بازار آزاد، یوان توسط دلالان با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود. باز هم خرید در مقیاس زیاد ممکن است باعث هدررفت بخش عظیمی از سرمایه فرد شود.

خرید یوان چین از بانک چگونه است

روش‌های مختلفی برای خرید یوان چین وجود دارد که خرید از بانک از همه پرطرفدارتر است. بسیاری از بازرگانان و تجار ایرانی برای تهیه یوان چین، به بانک‌ها مراجعه می‌کنند؛ زیرا این روش از مزایای بیشتری برخوردار است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اما نکته قابل توجه این است که برخی از بانک‌های ایرانی با محدودیت‌هایی مواجه هستند. 

خرید یوان چین از بانک

یکی از روش‌های موجود برای خرید یوان، بانک‌ها هستند. بانک‌های ایرانی می‌توانند خرید این ارز را برای بازرگانان بسیار آسان کنند. این کار از طریق حواله آنلاین یا خرید به صورت نقدی انجام می‌شود. نکته قابل توجه این است که برخی از بانک‌ها ممکن است با محدودیت‌هایی برای خرید یوان مواجه باشند. بنابراین پیش از اقدام برای انجام این روش، از قوانین مربوط به بانک‌ها اطلاع کسب کنید.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت خرید یوان از بانک، امنیت بالای آن است. از آن جایی که بانک‌ها از مراکز دولتی محسوب می‌شوند، امکان هیچ گونه دزدی وجود ندارد. بنابراین یکی از دلایل علاقه بازرگانان و سرمایه‌گذاران به بانک‌ها، امنیت آن‌هاست‌. از سوی دیگر این روش به صورت کاملا قانونی انجام می‌شود. از آن جایی که قوانینی برای خرید ارز در ایران وجود دارد، توصیه می‌شود که خرید ارز را قانونی انجام دهید، در غیر این صورت امکان ایجاد خسارت‌های سنگین و از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد. 

یکی دیگر از مواردی که خرید یوان از بانک را در اولویت قرار می‌دهد، قیمت مناسب آن است. در برخی از صرافی‌ها به دلیل فضای رقابتی که وجود دارد، قیمت‌های بسیار زیادی به شما ارائه می‌دهند. این صرافی‌ها به منظور رقابت با یکدیگر ممکن است که قیمت‌های بسیار بالایی برای خرید ارز به شما ارائه دهند، این مورد درباره برخی از شرکت‌های بازرگانی هم صدق می‌کند؛ بنابراین خرید ارز از بانک، بهترین گزینه برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. 

نحوه خرید یوان چین از وانیکس

اگر برای حواله‌های ارزی خود به چین با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم کار خود را به یک شرکت معتبر بسپارید. در این صورت احتمال بروز هرگونه ریسکی، از بین می‌رود. یکی از شرکت‌های تجاری با سابقه درخشان در خصوص واردات از چین و خرید یوان، شرکت وانیکس است. این مجموعه سال‌هاست که در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند. این شرکت قادر است تا با آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به حواله‌های ارزی، خدمات سریع و مطمئنی را به شما ارائه دهد. 

نحونه خرید یوان چین از وانیکس

این شرکت تفاوت‌های بارزی با سایر شرکت‌هایی بازرگانی دارد که او را متمایز می‌سازد. یکی از تفاوت‌های این شرکت، این است که برای جلب اعتماد مشتریان خود، یک چک تضمینی به آن‌ها ارائه می‌کند. این چک تضمینی به عنوان ضمانت به بازرگانان تحویل داده می‌شود تا خیال آن‌ها را از بابت هر چیزی راحت کند. بنابراین اگر می‌خواهید حواله یوان انجام دهید، می‌توانید از خدمات وانیکس استفاده نمایید. 

از این رو می‌توانید از روش‌های مختلفی که وانیکس برای شما در نظر گرفته است، اقدام نمایید. یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای انجام معملات برون‌مرزی، نوع مستقیم آن است. مشخصه مهم این نوع حواله، امنیت بسیار بالای آن است. در نظر داشته باشید که در برخی مواقع به حواله ارزی مستقیم، حواله ارزی سوئیفت نیز می‌گویند. حواله ارزی سوئیفت می‌تواند به ۱۳۰ ارز مختلف جهان تبدیل شود. 

اما یکی‌دیگر از روش‌های خرید، حواله ارزی غیر مستقیم می‌باشد. تفاوت این نوع حواله با حواله مستقیم، مدت زمان آن است. برای حواله ارزی غیر مستقیم، ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد که این مدت زمان برای حواله مستقیم بسیار کمتر می‌باشد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و دریافت اطلاعات با مشاوران وانیکس در تماس باشید. در این صورت می‌توانید با دریافت مشاوره اختصاصی، تصمیم مناسبی برای خرید یوان چین بگیرید و تجربه فوق‌العاده‌ای در این زمینه کسب کنید. 

خرید و فروش یوان چین با شرکت بازرگانی وانیکس

همانطور که می‌دانید خرید یوان چین امروزه به یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازرگانان جهان تبدیل شده است. این چالش برای بازرگانان ایرانی جدی‌تر می‌باشد. چرا‌که شرایط اقتصادی کشور ایران با سایر کشور‌های جهان متفاوت است. از این رو شرایط خرید ویوان چین و فروش آن برای ایرانیان متفاوت است. برای خرید و فروش یوان، می‌توانید از شرکت بازرگانی وانیکس کمک بگیرید. 

خرید و فروش یوان چین با شرکت وانیکس

از آن جایی که کشور چین رابطه تجاری خوبی با کشور ایران دارد، خرید یوان برای بازرگانان ایرانی آسان‌تر شده است. چین یکی از کشور‌هایی است که ایرانیان می‌توانند بدون هیچ مشکلی با آن، روابط تجاری خود را برقرار کنند. تیم وانیکس با سابقه‌ای که داشت، تصمیم گرفت تا زمینه‌ای را برای کمک به تاجران و بازرگانان ایرانی فراهم کند. از این رو مجموعه وانیکس با کادری مجرب و متخصص برای کمک با بازرگانان، ایجاد شد. 

تحریم‌هایی که علیه کشور ایران ایجاد شده، مشکلاتی را برای حواله‌های ارزی بازرگانان به وجود آورده است. اما برای این مشکل راه حلی وجود دارد. با کمک این راه حل، بازرگانان می‌توانند برای گسترش تجارت خود از آن استفاده کنند. ارسال حواله، امری است که ریسک بالایی به دنبال دارد و نیازمند تخصص و مهارت می‌باشد. در این صورت بازرگانان می‌توانند با حواله یوان صرافی با شرکت بازرگانی وانیکس، حواله‌های خود را ارسال نمایند. این شرکت با داشتن چندین سال سابقه، در تلاش است تا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کند‌. 

شرکت وانیکس از صفر تا صد خرید و فروش یوان چین را برای شما مشتریان عزیز انجام می‌دهد.امکان ارسال حواله‌ها به هر نقطه از جهان وجود دارد. افراد می‌توانند این حواله‌ها را به حساب بانکی یک شخص، شرکت و یا یک مغازه ارسال نمایند. این شرکت بازرگانی امکان مراجعه حضوری و آنلاین را برای مشتریان خود ایجاد کرده است. تا مشتریان بدون هیچ مشکلی، بتوانند در هر زمان با این شرکت تماس بگیرند. 

یوان بخریم یا دلار

رئیس جمهور چین، مدت‌هاست که قصد دارد تا واحد ارزی کشورش را جایگزین دلار آمریکا کند. او می‌خواهد که یوان به عنوان ارز مسلط جهانی شناخته شود مهم‌ترین اقدام برای رسیدن به این هدف، پایان دادن به نقشی است که دلار در سطح جهانی ایفا می‌کند. این اقدام که توسط رئیس جمهور چین انجام می‌شود، دلار‌زدایی خوانده می‌شود. به این منظور، چین اخیرا معاملات مهمی در قالب یوان واحد ارزی خود انجام داده است.

یوان بخریم یا دلار

به عنوان نمونه، شرکت نفت دولتی این کشور، یوان را جایگزین دلار کرده است. این شرکت از یوان چین برای خرید گاز مایع از شرکت گاز فرانسه استفاده می‌کند. با وجود اینکه چین در حال حاضر در بخش‌های مهمی از جهان فعالیت می‌کند، دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد این واحد ارزی موفق نخواهد شد، از این رو اقتصاد‌دانان جهان، به دو دسته تبدیل شده‌اند. دسته اول موافق این اقدام هستند و آن را اقدامی موفقیت‌آمیز می‌دانند، اما دسته دوم در این مورد تردید دارند. 

در حال حاضر بسیاری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران، برای انتخاب یکی از این دو ارز تردید دارند. برخی از بازرگانان با توجه به افزایش قابل توجه، ارزش یوان معتقد هستند که این ارز قابل اعتماد است. بنابراین سرمایه خود را صرف خرید یوان چین می‌کنند. اما بخش دیگری از بازرگانان با اعتمادی که به دلار آمریکا دارند، با خرید دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. در حالت کلی نمی‌توان نتیجه گرفت که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. 

باید ببینیم که در ادامه چین برای جایگزین کردن یوان با دلار آمریکا چه اقدامات دیگری را هم انجام می‌دهد. معاملات تجاری اخیر در میان کشور‌ها، موجب افزایش تعداد رقبای دلار شده است. از این رو روند دلار‌زدایی از اقتصاد جهان از هم اکنون آغاز شده است. پیتر سی ارل اقتصاد‌دان معروف، معتقد است که دلار آمریکا احتمالا یک ارز جهانی باقی خواهد ماند‌. 

خرید اینترنتی و آنلاین یوان چین با وانیکس

یکی از روش‌هایی که برای انتقال پول مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارسال پول به صورت آنلاین است. امروزه امکان انتقال پول به صورت آنلاین  از کشور‌های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال بازرگانی در ایران، برای خرید کالا و انجام معامله، برای فروشنده چینی پول منتقل می‌کند. در صورتی که افراد بخواهند پول کاغذی را انتقال دهند، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. 

خرید اینترنتی و آنلاین یوان چین

این مورد درباره انتقال پول به صورت آنلاین صدق نمی‌کند. این روش سریع‌ترین روش ممکن برای انتقال پول است؛ زیرا پول‌ها به حساب شخص گیرنده واریز می‌شود. در واقع در حین انتقال پول به صورت آنلاین، افراد در حال جا‌به‌جایی داده‌ها هستند. این داده‌ها شامل اطلاعاتی درباره پولی است که قرار است منتقل شود. برای این روش تنها به شماره تلفن یا آدرس ایمیل گیرنده نیاز داریم. 

خدمات انتقال پول به صورت آنلاین از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است. از این مزایا می‌توان به سرعت بالا و امکان جا‌به‌جایی پول به هر نقطه از جهان اشاره کرد. اما این روش در کنار مزایایی که دارد، دارای محدودیت‌هایی است. این محدودیت‌ها مربوط به مقدار پولی است که می‌خواهید در یک بازه زمانی منتقل کنید. یکی از این محدودیت‌ها درباره خود شرکت‌هاست که به منظور محافظت از خود، مبلغ پرداختی را کاهش می‌دهند. 

در حقیقت این شرکت‌ها با این روش، هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند؛ زیرا با کاهش مبلغ پرداختی، کارمزد‌های کمتری هم تعلق خواهد گرفت. از دیگر دلایل کاهش مبلغ پرداختی، جلوگیری از ایجاد کلاهبرداری‌هایی است که امکان دارد در این پروسه اتفاق بیفتد. همچنین رعایت کردن مقررات ملی و بین‌المللی از دیگر دلایل وجود این محدودیت‌هاست. 

بنابراین می‌توان گفت تمام سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال پول آنلاین، دارای محدودیت هستند. در این صورت توصیه می‌شود پیش از جا‌به‌جایی پول، قوانین این پلتفرم‌ها را مطالعه کنید. این نکته قابل توجه است که برای جا‌به‌جایی پول‌های بیشتر، محدودیت‌های بیشتری نیز وجود دارد. 

آینده یوان چین

برخلاف تلاش‌هایی که دولت چین برای ارتقا جایگاه جهانی یوان انجام می‌دهد، برخی از اقتصاد‌دانان در این مورد تردید دارند. از این رو یکی از اقتصاد‌دانان معروف جهان می‌گوید: حتی اگر پس از چند دهه تغییری ایجاد شود، احتمال تبدیل شدن یوان به ارز ذخیره جهانی امری بعید به نظر می‌رسد. صحبت‌های این اقتصاد‌دان در حالی است که چین با برخی از کشور‌ها، برای استفاده از یوان قرارداد‌هایی امضا کرده است. این قرارداد‌ها مربوط به استفاده و خرید یوان چین برای مبادلات برون‌مرزی و جایگزینی دلار است. 

آینده یوان چین

در شرایطی که روسیه در حال تلاش برای بهبود روابط خود با چین است، استفاده از واحد ارزی یوان در این کشور افزایش یافته است. به طوریکه به عنوان پر‌مصرف‌ترین ارز خارجی در این کشور استفاده می‌شود، اما طبق نظر این اقتصاد‌دان، یوان برای تبدیل شدن به ارز مرکزی جهان مناسب نیست. در حقیقت یوان چین وابسته به دلار آمریکا می‌باشد و تنها مجاز به معامله در محدوده ۲ درصد است. این ۲ درصد بر اساس نقطه میانی روزانه تعیین شده توسط بانک مرکزی چین است. 

به عبارت دیگر، مقامات چینی هستند که برای فعالیت‌های یوان تصمیم می‌گیرند. این مقامات هستند که تصمیم می‌گیرند چه سرمایه‌ای می‌تواند از کشور خارج شود و همین امر باعث شده که یوان از جریان‌های بازار آزاد استقبال نکند. برخی از سرمایه‌گذاران، از عدم دلار‌زدایی خبر دادند. آن‌اا معتقد هستند که دلار آمریکا همیشه در صدر ارز‌های جهانی قرار خواهد داشت. 

در همین حال بسیاری از افراد قدیمی و با تجربه که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دلار را تنها ارز بین‌المللی می‌خوانند؛ زیرا از اعتماد جهانی نسبت به آن و اهمیت آن در تجارت خبر دارند. بنابراین نمی‌توان یکی از دو ارز دلار یا یوان را به عنوان ارز برتر انتخاب کرد، این موضوع فقط با گذشت زمان و ثابت شدن آمار ارز‌ها مشخص خواهد شد. 

پیش بینی قیمت یوان چین

همانطور که گفتیم تحلیلگران اقتصادی سهم یوان را در ذخایر ارزی جهان اعلام کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که سهم یوان در ذخایر ارزی جهانی در مقایسه با وضعیت امروز، ۲ درصد است. پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که ارزش این ارز در برابر ین و پوند، بیش از دو برابر خواهد شد. در این صورت به ارز قالب تبدیل می‌شود. این تحلیلگران معتقد هستند که در ۱۰ سال آینده، واحد ارز کشور چین به سومین ارز ذخیره بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. 

پیش بینی قیمت یوان چین

بانک سرمایه‌گذاری جهانی اعلام کرده است که روند این ارز تاکنون صعودی بوده است. با گذشت زمان، تعداد زیادی از بانک‌های مرکزی در تمام جهان، این ارز را در خزانه مرکزی خود نگه داشته‌اند. به گفته تحلیلگران بازار سرمایه‌گذاری ارزی، فقط در سال گذشته حداقل ۱۰ بانک در دنیا واحد ارزی چین را به ذخایر ارزی خود اضافه کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که تعداد افرادی که این ارز را ذخیره کرده‌اند به بیش از ۷۰ نفر رسیده است. 

با توجه به گزارشی که صندوق بین‌المللی پول منتشر کرده است، یوان چین از اولین حضورش تا کنون سهم آن ۲ برابر شده است. سهم این ارز در ابتدا و در ذخایر جهانی ۱ درصد بوده است و امروزه به بیش از ۲ درصد رسیده است. دلار آمریکا ۶۲ درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می‌دهد، در حالی که سهم یورو بیش از ۲۰ درصد است. برخی معتقدند که یوان نمی‌تواند جایگزین دلار شود، اما برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که دلار نفوذ خود را در بازار‌های جهانی از دست خواهد داد. این طور که از شرایط پیداست، آینده و خرید یوان چین برای بسیاری از مردم امید‌بخش است. از آن جایی که بسیاری از بانک‌های مرکزی به خرید و ذخیره این ارز می‌پردازند، می‌توان به آینده آن امید داشت. 

خرید یوان دیجیتال

خرید یوان چین به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز امکان‌پذیر است. به تازگی نسخه دیجیتالی این ارز چینی نیز منتشر شد که نام آن رنمینبی است. این پول توسط بانک مرکزی چین صادر می‌شود که از آن برای موارد مختلفی بهره‌ می‌گیرند. از این پول عمدتا برای خرید، معاملات و خرده فروشی‌ها استفاده می‌شود. این خرده فروشی‌ها با فرکانس بالا و در مقیاس‌های کوچک طراحی شده‌اند. 

خرید یوان دیجیتال

در حال حاضر شهروندان غیر‌چینی، قادر به خرید این نوع رمز ارز نیستند. با این حال کانال‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها، خارجی‌ها هم می‌توانند از این ارز دیجیتال استفاده کنند. از طریق این کانال امکان خرید فیزیکی و معامله وجود دارد. از آن جایی که رمز ارز یوان دارای همان ارزش یوان فیزیکی است، این گزینه برای سرمایه‌گذاران خارجی مناسب است.

ارز دیجیتال یوان چینی به عنوان مهم‌ترین و قوی‌ترین پروژه ارز دیجیتال ملی در جهان شناخته شده است. همچنین این رمز ارز قرار نیست که جایگزین پول نقد یوان چین شود، در واقع نقش مکمل یوان چین را بازی خواهد کرد و قرار است برای مصارف داخلی کشور مورد استفاده قرار بگیرد. 

گفته می‌شود که این رمز ارز، پروژه‌ای برای به چالش کشیدن قدرت دلار آمریکا نیست. اما برخلاف این امر ممکن است که خرید یوان چین در آینده، دلار آمریکا را با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو کند. براساس ادعای رئیس بانک مرکزی چین، این ارز دیجیتال قابلیت استفاده از قرارداد‌های هوشمند را خواهد داشت. اهداف این پروژه از قابلیت قرارداد‌های هوشمند، ایجاد امنیت و سازگاری است. به این ترتیب قرارداد‌های هوشمند، اجازه استفاده از ارز دیجیتال را برای پرداخت‌های اتوماتیک صادر می‌کنند. 

چگونه یوان دیجیتال بخریم

خرید یوان چین به صورت فیزیکی از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این روش‌ها شما با حضور در بانک، صرافی یا شرکت‌های بازرگانی، می‌توانید یوان چین خریداری کنید، اما خرید یوان سفید با موانعی مواجه است. این موانع بسته به قوانین و مقررات کشور چین ایجاد شده‌اند. پروژه ارز دیجیتال یوان چین، توسط مدیر پیشین بانک مردم چین، کلید خورد. اما او در ماه مارس ۲۰۱۸ بازنشسته شد. 

چگونه یوان دیجیتال بخریم

قصد او از ساخت این ارز دیجیتال جلوگیری از استفاده مردم چین از ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین بود. او می‌خواست، چین را در برابر روی آوردن به استاندارد‌هایی که توسط دیگران ساخته شده بود، محافظت کند. امکان استفاده از این ارز دیجیتال فقط برای شهروندان چینی امکان‌پذیر است. در این صورت هیچ کدام از شهروندان خارجی نمی‌توانند از این ارز دیجیتال استفاده کنند. 

دولت چین برای شهروندان خود هم قوانینی وضع کرده است. یعنی شهروندان چینی هم برای استفاده از این رمز ارز باید این قوانین را رعایت کنند. در ابتدا بانک مرکزی چین، به وام‌دهندگان تجاری اجازه استفاده از یوان سفید را داد. این افراد به صورت داخلی و فرضی، به آزمون و خطای این واحد ارزی پرداختند تا نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنند. 

پس از گذشت مدتی، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که یوان دیجیتالی چین در نقاط بیشتری مانند پکن و هنگ کنگ هم به کار گرفته خواهد شد. اما نقشه راه دقیقی برای این کار منتشر نکرد. همانطور که گفتیم کاربران خارجی امکان استفاده از ارز دیجیتالی چین را نخواهند داشت. چرا که این رمز ارز همچنان در فاز آزمایشی قرار دارد و به صورت رسمی از آن استفاده نمی‌شود. اما برخی از شهروندان چینی پس از خرید یوان سفید، آن‌ها را به کاربران خارجی می‌فروشند. البته که این کار، غیر‌قانونی است و امکان ایجاد مشکلات را افزایش می‌دهد. در این صورت امکان استفاده از یوان سفید وجود ندارد. 

یوان دیجیتال از کجا بخریم؟ 

در سال گذشته یوان دیجیتال، تنها در حد حرف و ایده‌های اولیه بود. اما امروزه یوان دیجیتال که با نام یوان سفید هم شناخته می‌شود، چیزی نزدیک به ۲۶۰ میلیون نفر کاربر دارد. همانطور که گفتیم این پول، نسخه دیجیتالی پول ملی چین است که توسط بانک مردمی تایید و صادر می‌شود. این ارز اغلب برای معاملات کوچک یا خرده فروشی‌ها طراحی شده است. در حال حاضر افرادی که در چین زندگی نمی‌کنند قادر به خرید یوان چین یا سفید نیستند، اما در عین حال همواره روش‌هایی برای دور زدن قوانین و دولت‌ها وجود دارد. 

یوان دیجیتال از کجا بخریم

برخی از شهروندان چینی از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند. این افراد یوان سفید را از دولت خریداری کرده و سپس آن را به کاربران خارجی می‌فروشند. نکته قابل توجه این است که ارز‌های دیجیتالی چین، پس از فروخته شدن به کاربران خارجی قابل استفاده نیستند. این کاربران با خرید این ارز دیجیتال فقط می‌توانند از آن‌ها به منظور سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

دولت چین برای استفاده از این رمز ارز‌ها، قوانینی وضع کرده است. در این صورت فقط شهروندان چینی امکان استفاده از یوان سفید را خواهند داشت. برای اینکه کاربران خارجی بتوانند از این رمز ارز‌ها استفاده کنند، باید یک حساب بانکی داشته باشند. این حساب باید در یکی از ۱۲ منطقه‌ای که استفاده از یوان دیجیتالی در آن‌ها توسط دولت تایید شده است، باشد.

بدون شک پول دیجیتال برای سرمایه‌گذاری طراحی نشده و به عنوان پایه پولی برای مبادلات خرده‌فروشی است. گفته می‌شود که یوان چین قرار است نقش مکمل پول نقد چینی را ایفا کند. به این معنی است که ارز دیجیتال سفید، قرار نیست جایگزین یوان فیزیکی شود. ارزش ارز دیجیتال چینی، با توجه به پول فیزیکی این کشور تعیین می‌شود. بنابراین گفته می‌شود که تمام این موارد به اقتصاد چین وابسته است؛ پس تاکنون امکان خرید یوان دیجیتالی برای کاربران خارجی ایجاد نشده است. 

سرمایه گذاری روی یوان چین

در حال حاضر استفاده از یوان چین در بسیاری از نقاط جهان تثبیت شده است. همچنین این واحد ارزی در سال‌های آینده به یکی از بزرگ‌ترین ذخایر، برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود. پس از امضای قرارداد توسط کشور‌هایی همچون استرالیا، برزیل و ژاپن ارزش این پول در حال افزایش است. به طوری که ارزش آن به صورت روزانه افزایش می‌یابد. 

سرمایه گذاری روی یوان چین

با این اتفاق بسیاری از کشور‌ها معاملات خود را با خرید یوان چین انجام می‌دهند. بنابراین بسیاری از بازرگانان با توجه به افزایش ارزش این پول، سرمایه خود را برای خرید آن صرف می‌کنند. چرا‌که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که این پول در آینده بسیار با ارزش خواهد شد. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری، خرید یوان و حفاظت از آن است. برای حفاظت از پول خود می‌توانید آن را در پلتفرم سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله در بورس قرار دهید. 

خرید سهام ETF به وسیله حساب کارگزاری بین‌المللی انجام می‌شود. بنابراین متقاضیان می‌توانند برای خرید این سهام به حساب کارگزاری بین‌المللی مراجعه نمایند. از این رو به جای خرید یک شرکت یا برند، می‌توان ارز یوان یا یک سبدی که شامل ارز‌های یوان چین می‌شود را خریداری کرد. این مورد یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری روی یوان چین است. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاران با استفاده از صندوق استراتژی می‌توانند روی یوان چین سرمایه‌گذاری کنند. البته این امر به وسیله حساب کارگزاری خود انجام می‌شود. همچنین این صندوق کارمزدی مشخص را به نشانه بهای مدیریت سالیانه دریافت می‌کند. 

در حالت کلی توصیه می‌شود که پیش از سرمایه‌گذاری روی یوان چین، تمام شرایط آن را بررسی کنید. می‌توانید از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. همچنین امکان دریافت مشاوره از شرکت‌های بازرگانی برای شما وجود دارد. این شرکت‌ها با کادری مجرب و آگاه زمینه موفقیت شما را در سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند. در این صورت می‌توانید با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از سرمایه خود، در طولانی مدت نگه‌داری کنید. 

خرید یوان چین برای واردات 

از آن جایی که کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان است و در جایگاه دوم جهانی قرار دارد، واردات از این کشور بهترین گزینه محسوب می‌شود. کیفیت بالای کالا‌ها و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها از مواردی است که واردات کالا از چین را برای بازرگانان مناسب می‌سازد. از سوی دیگر با تصویب یوان چین به عنوان یک ارز بین‌المللی، واردات از چین تجربه جذابی را رقم خواهد زد. خرید یوان چین برای واردات کالا از چین می‌تواند بهترین راهکار برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با واردات باشد. 

خرید یوان چین برای واردات

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از طریق شرکت‌های چینی وارد کنید. اما نکته مهم این است که باید شرکت‌های تولیدکننده و تامین‌کننده چینی معتبر دارای دفاتر و انبار باشند. در این صورت می‌توانید به آن‌ها اطمینان کنید. همچنین می‌توانید از شرکت‌های ایرانی هم کمک بگیرید. 

واردات کالا با خرید یوان، فرایند بسیار آسانی محسوب می‌شود. چرا که شما برای خرید کالا‌ها، دیگر نیازی به انجام مراحل اضافی برای پرداخت پول به صورت فیزیکی نخواهید داشت. همچنین این روش می‌تواند امنیت پول و سرمایه شما را تا حد زیادی تامین کند‌. از این رو، امروزه بسیاری از بازرگانان در جهان با خرید یوان چین، معاملات خود را انجام می‌دهند.  

با توجه به شرایط اقتصادی متفاوت ایران نسبت به سایر کشورها، خرید یوان چین می‌تواند به بازرگانان در مدیریت هزینه‌ها کمک کند. چرا‌که امروزه دلار با نوسانات زیادی در کشور ایران مواجه است؛ بنابراین توصیه می‌شود برای واردات کالا، یوان چین خریداری کنید. اما پیش از آن، از قوانین و مراحل مربوط به آن آگاهی کسب کنید. در این صورت می‌توانید تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب از واردات کالا را برای خود رقم بزنید.

یوان صادراتی

منظور از یوان صادراتی، همان حواله ارزی است که فرد صادرکننده، طی صادرات کالا، فروش و معامله با چین به دست آورده است. اصطلاحا در بازار و تجارت برون‌مرزی به این ارز، یوان تمیز گفته می‌شود و در مقابل یوان کثیف که از طریق پول‌شویی یا قمار به دست می‌آید، قرار می‌گیرد؛ زیرا از طریق یک معامله سالم و کاملا قانونی ایجاد شده است. حالا زمانی که او قصد داشته باشد این حواله دریافتی را به ریال تبدیل و در ایران خرج کند باید چه کاری انجام دهد؟! مجموعه وانیکس می‌تواند با انتقال یوان صادراتی به حساب چینی خود، در ازای آن به فرد صادرکننده مبلغ ریالی ارائه دهد. در این صورت پروسه فروش یوان صادراتی و تبدیل به ریال صورت می‌گیرد و امکان خرج آن در بازار داخلی فراهم می‌شود.

یوان صادراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *