واردات ته لنجی از دبی و چین

واردات از دبی با ته لنجی

واردات ته لنجی همانطور که از نامش پیداست به نوعی از واردات گفته می‌شود که به وسیله لنج یا کشتی و توسط ملوانان انجام می‌شود. ملوانان در بندرهای جنوبی کشور می‌توانند به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده و با خود اجناسی را به ایران وارد کنند. مهمترین مزیت این روش عدم پرداخت هزینه گمرکی است، این مسئله باعث می‌شود که هزینه تمام شده کالای ملوانی کمتر باشد و درنتیجه افراد، بازرگانان و تجار بیشتری به این روش واردات روی آورده‌اند. با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با واردات ته لنجی یا حمل لنجی آشنا شوید و از مزایای این روش فوق‌العاده بهره ببرید.

حمل لنجی یا واردات ته لنجی چیست؟

واردات کالا به ایران، این روزها به عنوان یک شغل پردرآمد مطرح می‌شود. هزینه‌های جانبی کمتر و حاشیه سود بیشتر از اهداف مهم در هر شغلی است، در شغل واردات نیز، حمل و نقل کالاها یکی از مهمترین و چالش‌برانگیزترین مراحلی است که موجب نگرانی بیشتر افراد می‌شود. هزینه حمل و نقل کالاهای وارداتی و هزینه عوارض گمرکی بالاست و همین دلیل می‌تواند بسیاری افراد را از این کار منصرف کند. اما باید گفت با روش واردات ته لنجی می‌توان تا حد زیادی هزینه حمل و نقل را کاهش داد. همانطور که گفته شد به کالاهایی که با روش حمل ته لنجی به ایران وارد می‌شوند، هزینه گمرکی تعلق نمی‌گیرد؛ بنابرین هزینه تمام شده کالاها کمتر شده و کار فروش راحت‌تر و میزان درآمد نیز بیشتر می‌شود.

ملوانان یا صاحبان لنج در شهرهای بندی جنوبی مانند بوشهر، بندرعباس، دیلم، گناوه، دیر و … می‌توانند در سفرهای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اجناس مختلف و متنوعی را به ایران وارد کنند. البته باید گفت بیشتر واردات ته لنجی از دبی انجام می‌شود. برخی از بازرگانان اجناس مورد نیاز خود را از دبی تهیه کرده و به صورت ته لنجی به ایران وارد می‌کنند. برخی دیگر نیز خرید خود را از هرکجای دنیا انجام می‌دهند، به دبی ارسال می‌کنند و درنهایت اجناس را در دبی به ملوانان تحویل داده و با لنج، به بندرهای ایران منتقل می‌کنند.

کالاهای ملوانی یا ته لنجی کدامند؟

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، ملوانان و صاحبان لنج می‌توانند اجناس مختلف و متنوعی را با لنج یا کشتی خود به ایران وارد کنند. از این‌رو به کالاهایی که توسط ملوانان به ایران وارد می‌شوند، کالای ملوان یا ته لنجی می‌گویند. این موجب رشد اقتصادی و تامین معیشت مرزنشینان شده و از طرفی به دلیل هزینه کمتر برای بازرگانان نیز سودآور است.

تمام کالاهای مجاز را می‌توان از طریق ته لنجی به ایران وارد کرد و محدودیتی در این قضیه وجود ندارد. تنها باید توجه کرد که واردات کالاهای ممنوعه از طریق ته لنجی غیرمجاز است. انواع وسایل صنعتی، تجهیزات و قعات خودرو، پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع اسباب بازی و بسیاری موارد دیگر از جمله موارد مجاز برای واردات ته لنجی هستند.

ته لنجی

ضمانت در واردات ته لنجی

واردات ته لنجی در حالت کلی بدون ضمانت انجام می‌شود، مگر اینکه شرکت بازرگانی طرف قرارداد یا ملوانان خود بخواهند به بازرگانان ضمانت بدهند. به  همین دلیل توصیه می‌شود درصورتی که تازه وارد این حرفه شده‌اید و تجربه کافی ندارید، حتما از شرکت‌های بازرگانی معتبر برای انجام حمل ته لنجی استفاده کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

شرکت بازرگانی وانیکس واردات ته لنجی را از بندر دبی انجام می‌دهد و در دبی انباری برای اجناس تهیه کرده است. پس از اینکه بازرگانان کالاهای مورد نظر خود را از این شهر خریداری یا به دبی ارسال کردند، کالاها از مشتری تحویل گرفته شده و به انبار وانیکس منتقل می‌شوند. در انبار مشخصات کالاها بررسی شده و به طور دقیق بسته‌بندی خواهند شد. وانیکس برای اطمینان خاطر مشتریان به آنها چک ضمانتی پرداخت می‌کند تا در صورت آسیب رسیدن به محصولات یا عدم تحویل، مشتری خسارت خود را دریافت کند.

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه حمل لنجی

اجناس ته لنجی هزینه و عوارض گمرکی ندارند و هزینه این نوع واردات تنها مربوط به حمل و نقل کالاهاست. مهمترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه حمل ته لنجی شامل موارد زیر می‌شود.

  • حجم و وزن کالا
  • ارزش مالی کالا
  • نوع بسته‌بندی
  • شرایط نگهداری
  • کیفیت و نوع لنج
  • فاصله بین بنادر
  • فاصله بین بندرهای ایران تا انبار مشتری

مزایای واردات ته لنجی

واردات ته لنجی علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد مناطق جنوبی کشور مزایای فراوانی دیگری نیز دارد. برخی از مهمترین مزایای واردات ته لنجی را می‌توان موارد زیر برشمرد.

  • عدم پرداخت هزینه گمرکی
  • زمان کوتاه این نوع واردات و حذف تشریفات گمرکی
  • واردات کالاهای باکیفیت خوب و قیمت مناسب
  • واردات انواع کالاهای استوک
  • فعالیت هر روزه ملوانان در بنادر و امکان حمل لنجی
  • رونق کسب و کار در شهرهای جنوبی
  • تامین معیشت مرزنشینان

حمل لنجی برای خریدهای جزئی

گاهی پیش می‌آید که افراد خریدهای جزئی از کشورهای منطقه و یا دیگر کشورها دارند و نمی‌دانند که چطور می‌توانند کالای خریداری شده را به ایران وارد کنند. حمل ته لنجی برای این موارد نیز گزینه بسیار مناسبی است. شرکت بازرگانی وانیکس حمل ته لنجی برای خریدهای جزئی را نیز انجام می‌دهد. درصورتی که به کالایی نیاز دارید که باید از دیگر کشورها تهیه کنید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان در رابطه با نحوه خرید و دریافت کالا را دریافت کنید.

متن جایگزین: حمل لنجی از دبی به ایران

سخن پایانی

کاهش هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در واردات کالا و همچنین حذف امور گمرکی باعث شده است که بازرگانان و تجار بسیاری تمایل داشته باشند از روش واردات ته لنجی استفاده کنند. در این روش کالاهای خریداری شده از دیگر کشورها به ملوانان سپرده می‌شود و آن‌ها اجناس را با لنج یا کشتی خود به یاران وارد می‌کنند. اغلب این نوع واردات از دبی که مرکز تجاری امارات است انجام می‌شود، شرکت وانیکس نیز واردات ته لنجی را از دبی به مقصد ایران انجام داده و با ارائه خدمات ضمانتی سعی می‌کند بهترین شرایط را برای حمل بار ته لنجی مشتریان فراهم سازد. نکته قابل توجه در واردات ته لنجی تنوع بسیار بالای اجناس وارداتی است، شما با این روش می‌توانید تمام کالاهای مجاز را به ایران وارد کنید.

 

 

سوالات متداول

۱.     چه کسانی می‌توانند واردات ته لنجی انجام دهند؟

ملوانان، صاحبان لنج و خدمه می‌توانند واردات ته لنجی انجام دهند، شرکت‌ بازرگانی وانیکس نیز با داشتن ملوانان و لنج‌های آماده می‌تواند خدمات متمایزی در زمینه حمل لنجی به مشتریان ارائه دهد.

۲.     واردات ته لنجی از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

درحال حاضر بیشترین واردات ته لنجی از کشور امارات و شهر دبی به بنادری مانند بندرعباس، بندر بوشهر، گناوه، دیلم و … انجام می‌شود. شما می‌توانید از هر نقطه جهان اجناس مورد نظر خود را به دبی فرستاده و از آنجا با حمل لنجی به ایران منتقل کنید.

۳.     آیا حمل لنجی ریسک زیادی دارد؟

اگر تازه وارد حوزه واردات شده‌اید، توصیه می‌شود که حتما واردات ته لنجی را به کمک شرکت‌های معتبر بازرگانی که به صورت ضمانتی کار می‌کنند، انجام دهید تا با خطر از دست رفتن سرمایه‌تان مواجه نشوید.

۴.     محل دریافت کالاها در روش واردات ته لنجی کجاست؟

درصورتی که از شرکت بازرگانی وانیکس برای واردات ته لنجی استفاده کنید، کالاهای مشتری دم درب انبار وی تحویل داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر